Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 23.09.2025
Η Suzuki επανέρχεται το 2025 με διπλή πρόταση που δείχνει πόσο σοβαρά αντιμετωπίζει την κατηγορία των on/off και supermoto
Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης
Από τη μια έχουμε το ολοκαίνουριο DR-Z4S, μια μοτοσυκλέτα που υπόσχεται πραγματική πολυχρηστικότητα, ισορροπώντας ιδανικά ανάμεσα στην άνεση της καθημερινής μετακίνησης, τη σπορ συμπεριφορά στις στροφές και τις off road ικανότητες. Από την άλλη, η DR-Z4SM απευθύνεται σε όσους θέλουν μια πιο παιχνιδιάρικη εμπειρία στην πόλη και στους στριφτερούς δρόμους, με χαρακτήρα καθαρόαιμου supermoto. Και τα δύο μοντέλα μοιράζονται την αξιοπιστία και την ποιότητα της Suzuki, αλλά το καθένα ακολουθεί τον δικό του δρόμο. Το 4S ως ο απόλυτος καθημερινός σύντροφος για όλες τις χρήσεις και το 4SM ως το εργαλείο της διασκέδασης που φέρνει το χαμόγελο σε κάθε στροφή.
Suzuki DR-Z4S: Για όλες τις χρήσεις
Η Suzuki επιστρέφει δυναμικά με το ολοκαίνουριο DR-Z4S, μια μοτοσυκλέτα που συνδυάζει την ευελιξία ενός supermoto με την αντοχή και πρακτικότητα μιας πραγματικής dual sport. Από τις πρώτες κιόλας στροφές γίνεται ξεκάθαρο πως η νέα γενιά της σειράς DR δεν περιορίζεται απλώς σε μια ανανέωση, αλλά επαναπροσδιορίζει την κατηγορία.

Στο στριφτερό πιστάκι, το DR-Z4S δείχνει τον πιο σπορ χαρακτήρα του. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και άμεσο, με τα ελαστικά της IRC να προσφέρουν επαρκές κράτημα ακόμα και σε έντονη κλίση. Η εργονομία είναι χαλαρή, η ανάρτηση προσφέρει άπλετη πληροφορία, ενώ οι κραδασμοί παραμένουν ελάχιστοι μέχρι τα 110–120 χιλιόμετρα την ώρα.
Η Suzuki εξοπλίζει το DR-Z4S με διαφορετικούς χάρτες απόδοσης και επίπεδα traction control, τα οποία αλλάζουν αισθητά τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Στη χαρτογράφηση Β η δύναμη είναι πιο ομαλή και ελεγχόμενη, ιδανική για καθημερινή χρήση ή βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ στη χαρτογράφηση Α η απόδοση γίνεται πιο εκρηκτική.
Το φρενάρισμα είναι απολύτως ισορροπημένο. Το μπροστινό φρένο δεν έχει έντονο αρχικό δάγκωμα, αλλά η ισχύς αυξάνεται γραμμικά και αποτελεσματικά, ενώ το πίσω φρένο διαθέτει εξαιρετική αίσθηση και προοδευτικότητα. Οι θέσεις των μαρσπιέ παίζουν μεγάλο ρόρλο στην άνεση και τον έλεγχο.

Η θρυλική DR-Z400S υπήρξε αγαπημένη μοτοσυκλέτα για δεκαετίες, με αμέτρητες ιστορίες αναβατών να τη συνοδεύουν. Η νέα DR-Z4S του 2025 συνεχίζει την παράδοση, αλλά με τρόπο που αναστατώνει ξανά την αγορά. Είναι πιο ικανή από τα 300άρια της κατηγορίας, ενώ παραμένει πιο φιλική στον δρόμο και λιγότερο απαιτητική σε συντήρηση σε σχέση με τα καθαρόαιμα high-performance μοντέλα. Με λίγα λόγια, η Suzuki δημιούργησε μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να αποτελέσει τον καλύτερο καθημερινό σύντροφο για τον αναβάτη που θέλει πραγματική πολυχρηστικότητα χωρίς συμβιβασμούς.
Suzuki DR-Z4S & DR-Z4SM: Ανανεωμένο σε όλα, αυθεντικό όπως πάντα
Suzuki DR-Z4SM: Το supermoto που επιστρέφει
Η DR-Z4SM είναι σχεδιασμένη με στόχο τον αναβάτη της πόλης, αλλά και τον λάτρη των στροφών. Στα στενά, στο καθημερινό πήγαινε-έλα ή σε μια γρήγορη βόλτα σε φιδίσιους δρόμους. Είναι ευέλικτο, ανάλαφρο και δύσκολα θα βρεις κάτι να του καταλογίσεις.

Η ανάρτηση έρχεται σε πολύ μαλακές ρυθμίσεις από το εργοστάσιο. Για πιο σβέλτη οδήγηση θα χρειαστεί να παίξεις με την προφόρτιση του αμορτισέρ και τη σκληρότητα του πιρουνιού. Τα λάστιχα Dunlop Sportmax Q5A ταιριάζουν γάντι στο χαρακτήρα του DR-χαρίζοντας προοδευτική αίσθηση χάρη.
Το μικρό πιστάκι αποδείχτηκε ιδανικό. Το πλαίσιο χαρίζει ευελιξία. Είναι φιλική, εύκολη και διασκεδαστική, χωρίς να φοβίζει. Μια μοτοσυκλέτα που θα ευχαριστηθεί ο μέσος αναβάτης αλλά δεν θα αφήσει παραπονεμένο ούτε τον έμπειρο.
Ο κινητήρας των 398 cc είναι ροπάτος χαμηλά κάνοντας την καθημερινή χρήση εύκολη. Οι σχέσεις μετάδοσης έχουν την σωστή κλιμάκωση.

Συμπέρασμα; Η 4SM ίσως είναι ακριβότερη από όσο θα έπρεπε, αλλά πιθανότατα θα αποδειχθεί μια μοτοσυκλέτα που θα σε συντροφεύει απροβλημάτιστα για δεκαετίες. Και μόνο το ότι η Suzuki εξακολουθεί να πιστεύει στο supermoto, είναι από μόνο του λόγος να χαμογελάμε.
Suzuki DR-Z4S & DR-Z4SM: Πρεμιέρα στην Ελλάδα για τα ολοκαίνουργια Enduro και Supermoto
Εξοπλισμός αναβάτη MOTO MARKET
Kράνος: Caberg Tanami Scram
Μπουφάν: Nordcode Dune WP
Γάντια: Tucano Urbano MRK3
Παντελόνι: Nordcode Dune
Μπότες: Forma ADV Tourer Dry
| SUZUKI DR-Z4S - DR-Z4SM | SUZUKI MOTO GREECE |
| ΤΙΜΗ (€): | 8.495 |
| ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ |
| ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 398 |
| ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 90 x 62,6 |
| ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,1 |
| ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
| ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ, SUZUKI EASY-START SYSTEM |
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
| ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 38/8.000 |
| ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (Nm/rpm) | 37/6.500 |
| ΒΑΡΟΣ (kg) ΜΕ ΓΕΜΑΤΟ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 151 - (DR-Z4SM 154) |
| ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 920-890 |
| ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.270 (DR-Z4SM 2.195) |
| ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 885 |
| ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.495 (DR-Z4SM 1.465) |
| ΙΧΝΟΣ(mm) | 95 |
| ΚΑΣΤΕΡ(o) | 26,5 |
| ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
| ΜΠΡΟΣΤΑ: |
IRC GP-410 80/100-21 (DR-Z4SM DUNLOP SPORTMAX Q5A 120/70-17) |
| ΠΙΣΩ: |
IRC GP-410 120/80-18 (DR-Z4SM DUNLOP SPORTMAX Q5A 140/70-17) |
| ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ |
| ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ ΚΥΒ 43mm ΠΛΗΡΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 280mm (260mm DR-Z4SM) |
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΚΥΒ ΜΕ ΜΟΧΛΙΚΟ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΑΠΟΣΒEΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 296mm (277mm DR-Z4SM) |
| ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 270mm, ΔΑΓΚΑΝΑ NISSIN 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS (310mm DR-Z4SM) |
| ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm ΔΑΓΚΑΝΑ NISSIN 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS |
| ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 8,7 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.








