Δοκιμές

Δοκιμή SYM Jet14 125 EVO ABS 2025: Το καλό…καλύτερο

Συνδυασμός πρακτικότητας, σπορ εμφάνισης και σύγχρονων λύσεων


11.06.2025

Μια ομάδα που κερδίζει λένε πως δεν πρέπει να την αλλάζεις. Τι συμβαίνει, όμως, όταν έχεις στον πάγκο ακόμη καλύτερες επιλογές;

Κείμενο: Θοδωρής Δεδεβέσης - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Δεν ξέρω τι θα κάνατε οι περισσότεροι, η SYM όμως αποφάσισε να δώσει ένα φρεσκάρισμα στο ήδη επιτυχημένο Jet 14 και να το κάνει EVO (evolution σημαίνει εξέλιξη). Το αποτέλεσμα δικαίωσε την προσπάθεια και τώρα σειρά έχει η προσθήκη ABS και κάποιες άλλες βελτιωτικές πινελιές με την τιμή να παραμένει σταθερά κάτω από τα 3.000 euro.

SYM Jet14 125 EVO ABS 2wo 2

Η κατηγορία των scooter 125cc είναι καυτή. Αποτελεί την πιο εμπορική δίτροχη επιλογή και οι πωλήσεις συνεχώς αυξάνονται. Με τις εταιρείες να κονταροχτυπιούνται για ένα μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας, κερδισμένοι είμαστε όλοι εμείς, αφού οι κατασκευαστές γίνονται ολοένα και πιο τολμηροί, προσφέροντας σε αρκετές περιπτώσεις περισσότερα, με τα ίδια εάν όχι και με λιγότερα χρήματα.

Ένα από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά scooter της SYM δέχθηκε μια πινελιά ανανέωσης, με την εμφάνισή του να γίνεται πιο επιθετική. Το μπροστινό τμήμα έγινε πιο αιχμηρό και απέκτησε “αγριεμένη” όψη χάρη στα νέα φωτιστικά LED που συνδυάζονται όμορφα με τα μονίμως αναμμένα, διακριτικά DRL (Daytime Running Lights) καθιστώντας πιο ευδιάκριτο το scooter μέσα στην κίνηση. Το κοντό, φυμέ ζελατινάκι έρχεται να ενισχύσει τη σπορτίβικη και νεανική εμφάνιση που έχει αποκτήσει πλέον. Αντίστοιχη αισθητική επέμβαση δέχθηκε και το πίσω φωτιστικό σώμα, που απέκτησε ένα πολυδιάστατο LED σύνολο και “νοστίμισε” τα… οπίσθια που θα βλέπουν οι οδηγοί των μποτιλιαρισμένων αυτοκινήτων.

SYM Jet14 125 EVO ABS 2wo 991

Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί το SYM Jet 14 EVO είναι ο αναβαθμισμένος υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος, με τέσσερις βαλβίδες, που πληροί πλέον τις αυστηρές προδιαγραφές Euro 5+ και αποδίδει 12,5hp. Την τροφοδοσία του καυσίμου επιμελείται ένα σύστημα διαρκούς ψεκασμού που εξασφαλίζει επάρκεια καυσίμου καθ’ όλο το εύρος στροφών λειτουργίας του κινητήρα. Η κατανάλωση παραμένει κοντά στα 3lt/100km σε συνθήκες μικτής οδήγησης και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 120km/h.

SYM Jet14 125 EVO ABS 2wo 9

Η πιο ουσιαστική αλλαγή που έκανε η SYM στο Jet 14 EVO είναι η αναβάθμιση των φρένων με την προσθήκη δικάναλου ABS της Bosch. Διπίστονη δαγκάνα με δίσκο 260mm εμπρός και μονοπίστονη δαγκάνα με 220άρη δίσκο πίσω. Σωστή επιλογή και καλοδεχούμενη για ένα scooter που θέλει να πρωταγωνιστήσει στην ελληνική αγορά. Το μπροστινό του SYM είναι ένα συμβατικό πιρούνι με διαδρομή 100mm ενώ πίσω συναντάμε δύο αμορτισέρ που είναι ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου τους και έχουν διαδρομή 78mm. Καλό θα ήταν να εκμεταλλευτείτε τη δυνατότητα που σας προσφέρεται με τα πίσω αμορτισέρ και να τα σετάρετε σύμφωνα με τις απαιτήσεις σας και τη χρήση που θέλετε να κάνετε, γιατί η συμπεριφορά τους αλλάζει αισθητά σε κάθε μία από τις πέντε θέσεις.

SYM Jet14 125 EVO ABS 2wo 95

Η άνετη και φαρδιά σέλα βρίσκεται 790mm από το έδαφος και προσφέρει αρκετό χώρο για αναβάτη κάθε αναστήματος. Τα πόδια έρχονται σε ανθρώπινες γωνίες πάνω στο ιδιαίτερα χρήσιμο επίπεδο πάτωμα και η θέση οδήγησης δεν κουράζει. Η μέση του αναβάτη τερματίζει στο “σκαλοπατάκι” της σέλας για τον συνεπιβάτη, που και αυτός με τη σειρά του έχει μπόλικο χώρο να βολευτεί. Κάτω από αυτήν, εκτός από αρκετά αντικείμενα, θα χωρέσει άνετα ένα κράνος jet και υπό προϋποθέσεις ένα full face.

SYM Jet14 125 EVO ABS 2wo 5

Παραλίγο να το ξεχάσω! Το τιμόνι του Jet 14 EVO δεν είναι το κλασικό “φιξ” τιμόνι που έρχεται αποκλειστικά σε μια θέση. Εδώ το τιμόνι είναι προσαρμοσμένο με καβαλέτα (όπως στις μοτοσυκλέτες) και δέχεται ρυθμίσεις μπρος-πίσω σε περίπτωση που ο αναβάτης το θελήσει ή ακόμη και αλλαγή με διαφορετικό τιμόνι με άλλες γωνίες. Τώρα για κάποιους μια τέτοια πληροφορία μπορεί να ακούγεται περιττή, δοκιμάστε όμως να μετατοπίσετε λίγο προς τα εμπρός ή προς τα πίσω το τιμόνι σε αυτό που ήδη οδηγείτε και θα καταλάβετε πόσο αλλάζει η αίσθηση και σε κάποιες περιπτώσεις και η οδηγική εμπειρία. Ας δούμε όμως πέρα από το τιμόνι. Όχι πολύ, λίγα μόνο εκατοστά πιο πέρα.

Τι έχουμε; Εδώ βρίσκεται το “cockpit” του JET 14 Evo. Μια λειτουργικότατη ψηφιακή οθόνη 5” που παρέχει πλήθος πληροφοριών, από την ταχύτητα με την οποία κινείται το scooter, τις στροφές του κινητήρα, τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού, τη στάθμη του καυσίμου, ενδεικτικές λυχνίες για λειτουργία ABS, μεγάλη σκάλα φώτων κτλ. μέχρι και την πολύ χρήσιμη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Σε ένα scooter του 2025 δεν θα μπορούσε να μην υπάρχει η απαραίτητη πλέον πρίζα για φόρτιση διαφόρων συσκευών. Στο SYM η υποδοχή αυτή βρίσκεται στη δεξιά πλευρά της ποδιάς, πάνω από τον κεντρικό διακόπτη και έχει λαστιχένιο καπάκι για προστασία από νερά όταν δεν χρησιμοποιείται.

SYM Jet14 125 EVO ABS 2wo 8

Ο κεντρικός διακόπτης είναι ο κλασικός που περιμένεις να συναντήσεις σε ένα SYM και από εκεί ανοίγει η σέλα και η τάπα του ρεζερβουάρ. Το ρεζερβουάρ των 7,2lt έχει τοποθετηθεί στο πάτωμα της ποδιάς σε μια έξυπνη προσπάθεια να κατέβει το κέντρο βάρους όσο το δυνατόν χαμηλότερα και η τάπα πλήρωσης του καυσίμου έχει μεταφερθεί για πρακτικούς λόγους ψηλά, μπροστά από το αριστερό γόνατο. Μπορείς έτσι να γεμίζεις το ρεζερβουάρ χωρίς να χρειάζεται να κατέβεις από το scooter ή να λύνεις για παράδειγμα το κουτί του ντελίβερι. Λεπτομέρειες για κάποιους, ουσιώδη χαρακτηριστικά για τους επαγγελματίες. Για τoν επαγγελματία που φορτώνει μεγάλο κουτί, να αναφέρουμε εδώ πως η πίσω σχάρα και η σέλα του συνεπιβάτη είναι ευθυγραμμισμένες, δημιουργώντας έτσι σταθερή βάση για κουτί μεταφοράς χωρίς την ανάγκη για προσθήκη Daw και οι χειρολαβές του συνεπιβάτη προσφέρονται για εύκολο δέσιμο με ιμάντες.

SYM Jet14 125 EVO ABS 2wo 96

Στο κέντρο της επίπεδης και συνεπώς βολικής στο φόρτωμα ποδιάς κρύβεται και ένας πρακτικός αναδιπλούμενος γάντζος για σακούλες, σακίδια κτλ. Αυτά στο πρακτικό κομμάτι των επαγγελματιών του χώρου που ψάχνουν λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα ενώ θα ήταν ουσιαστικό να προσθέσουμε εδώ και την αυτονομία του SYM που κάποιες φορές ξεπερνάει και τα 250km ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης.

Sport και luxury αέρα αποπνέει το ανανεωμένο SYM JET 14 EVO ABS και οι μαύροι, αλουμινένιοι, τροχοί των 14” παίζουν και αυτοί τον ρόλο τους. Τα 136kg του συνόλου κινούνται εύκολα με γοργούς ρυθμούς μέσα στους δρόμους της πόλης φτάνοντας με λίγη υπομονή και τα 120km/h που είναι και η τελική ταχύτητα του scooter. Η απόκριση στο γκάζι είναι ζωηρή και το σύστημα ALEH (anti-lift engine hanger) συμβάλλει στην ομαλότερη επιτάχυνση, καθώς κρατάει ευθυγραμμισμένο το σύστημα μετάδοσης με τον κινητήρα. Τα km/h από 30 μέχρι 80 είναι το δυνατό του σημείο, καθώς έρχονται άμεσα και κινούμενος με τέτοιες ταχύτητες έχεις τη δυνατότητα με ένα άνοιγμα του γκαζιού να επιταχύνεις κι άλλο. Τα αναβαθμισμένα φρένα επαρκούν ακόμη και με δύο άτομα και η συχνή λειτουργία του ABS σού υπενθυμίζει την αναγκαιότητα της ύπαρξής του στις ελληνικές συνθήκες του οδοστρώματος.

SYM Jet14 125 EVO ABS 2wo 6

Το SYM JET 14 EVO ABS ανανεώθηκε, φρεσκαρίστηκε και αναβαθμίστηκε για να διεκδικήσει μερίδιο από την πίτα της αγοράς, προτάσσοντας ως όπλα τη “λουσάτη” αισθητική, τον sport χαρακτήρα και τη χαμηλή τιμή του (2.895euro). 

Εξοπλισμός αναβάτη ΜΟΤΟ MARKET
Κράνος: Caberg Soho
Μπουφάν: Spidi Metromover
Γάντια: Five TFX4

 

SYM JET14 125 EVO ABS
ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε.
ΤΙΜΗ (€) 2.895
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, 4ΒΑΛΒΙΔΟΣ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 125
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) Δ.Α.
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Δ.Α.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1ΣΕ1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 12,5/8.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 1,17/6.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 136 (ΠΛΗΡΕΣ ΥΓΡΩΝ)

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 790
ΜΗΚΟΣ (mm) Δ.Α.
ΠΛΑΤΟΣ (mm) Δ.Α.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) Δ.Α.
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: 100/90-14
ΠΙΣΩ: 120/80-14
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ THΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ/100 ΧΛΣΤ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ/ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ/78 ΧΛΣΤ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ABS BOSCH
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 220mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY ABS BOSCH
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 7,2 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 2,8 ΛΙΤΡΑ

 

 

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.