Δοκιμή MV Agusta Turismo Veloce Lusso SCS: Lusso σε κάθε στροφή
Γρήγορος, όμορφος και τεχνολογικά προηγμένος περιηγητής
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 06.06.2025
Η MV Agusta Turismo Veloce Lusso SCS είναι μια μοτοσυκλέτα που φέρνει τον ιταλικό δυναμισμό και την καλλιτεχνική προσέγγιση του design στον απαιτητικό χώρο των sport-touring
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Η MV Agusta, με ιστορία στην κατασκευή καθαρόαιμων sport μοτοσυκλετών από το 1945, ανέλαβε ένα δύσκολο έργο όταν αποφάσισε να μπει στο πεδίο της τουριστικής κατηγορίας. Η αρχική έκδοση της Turismo Veloce ("Γρήγορος Περιηγητής"), που παρουσιάστηκε το 2015, έμοιαζε με μια προσπάθεια να παντρέψει το επιθετικό πνεύμα της εταιρείας με τις απαιτήσεις της άνεσης και της πρακτικότητας που επιζητά ο καθημερινός και ο ταξιδευτής αναβάτης. Μια κίνηση που, αν και τολμηρή, φάνταζε σαν να προσπαθείς να γράψεις με το αριστερό σου χέρι ενώ είσαι δεξιόχειρας. Η MV Agusta, με ρίζες στους αγώνες και απόλυτη εξειδίκευση στα sport μοντέλα, ήξερε να κατασκευάζει μόνο μοτοσυκλέτες υψηλών επιδόσεων και ξαφνικά, έπρεπε να φτιάξει κάτι πιο άνετο, πιο καθημερινό.
Η MV Agusta Turismo Veloce είναι μια μοτοσυκλέτα που ξεχωρίζει για την εντυπωσιακή και κομψή εμφάνισή της, η οποία συνδυάζει ιταλική φινέτσα με sport δυναμισμό και τουριστική πρακτικότητα. Από την πρώτη ματιά, είναι εμφανές ότι πρόκειται για μια premium κατασκευή, σχεδιασμένη με προσοχή στη λεπτομέρεια και έντονη αισθητική ταυτότητα. Το εμπρός τμήμα χαρακτηρίζεται από τον προβολέα LED σε σχήμα ρόμβου, που θυμίζει περισσότερο superbike παρά sport touring μοτοσυκλέτα, ενώ το φέρινγκ διατηρεί λεπτές, ρέουσες γραμμές που συμβάλλουν τόσο στην αισθητική όσο και στη βελτίωση της αεροδυναμικής.
Η σιλουέτα της Turismo Veloce είναι συμπαγής και δυναμική, με κοφτές γραμμές και έντονες ακμές που δημιουργούν μια αίσθηση ταχύτητας, ακόμη και όταν η μοτοσυκλέτα είναι σταματημένη. Το ρεζερβουάρ έχει φαρδύ, μυώδες σχήμα που προσδίδει όγκο, χωρίς όμως να χάνει σε εργονομία. Το πίσω μέρος είναι εξίσου ξεχωριστό, με ένα αλουμινένιο υποπλαίσιο- επιτομή του μοντέρνου και πρωτότυπου design. Το μονόμπρατσο ψαλίδι αφήνει την πανέμορφη ζάντα σε κοινή θέα και η τριπλή απόληξη της εξάτμισης παραπέμπει στις αγωνιστικές ρίζες της εταιρείας.
Συνολικά, η εμφάνιση της MV Agusta Turismo Veloce αποτελεί έναν αριστοτεχνικό συνδυασμό αισθητικής πολυτέλειας και sport επιθετικότητας, καθιστώντας την όχι απλώς ένα μέσο μετακίνησης, αλλά ένα έργο τέχνης με τροχούς. Είναι μια μοτοσυκλέτα που τραβά τα βλέμματα και προκαλεί εντύπωση, αντανακλώντας την αγωνιστική κληρονομιά και την απαράμιλλη σχεδιαστική φιλοσοφία της MV Agusta.
Η λέξη «τουριστική» στην περίπτωση της Turismo Veloce δεν πρέπει να παρερμηνεύεται. Αν και η μοτοσυκλέτα διαθέτει «καμαρωτή» θέση οδήγησης και βαλίτσες, εξακολουθεί να φέρει την ψυχή μιας sport κατασκευής. Αυτό φαίνεται στην αίσθηση που αποκομίζει ο αναβάτης στον δρόμο. Γρήγορη απόκριση, ευελιξία στο στρίψιμο, σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, δυναμική συμπεριφορά στα φρένα, και ένας κινητήρας που δεν κρύβει τον χαρακτήρα του. Με την ανανέωση του 2021, η MV Agusta προχώρησε σε ουσιαστικές βελτιώσεις που στόχο είχαν να κάνουν τη μοτοσυκλέτα πιο φιλική, χωρίς να θυσιάσουν την ταυτότητά της.
Ανάμεσα στις αλλαγές ξεχωρίζουν η μείωση του ύψους της σέλας από τα 85 στα 83cm, κάτι που διευκολύνει σημαντικά τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας σε στάσεις και αργές ταχύτητες. Η ζελατίνα ψήλωσε για να προσφέρει καλύτερη προστασία από τον αέρα, ενώ το αφρώδες του καθίσματος έγινε πιο παχύ για να βελτιώσει την άνεση σε μεγάλες αποστάσεις. Ταυτόχρονα, έγιναν αλλαγές στον κινητήρα και στο σύστημα εξάτμισης ώστε να πληροί τις προδιαγραφές Euro 5 και παράλληλα βελτιώθηκαν η απόδοση και η αίσθηση του γκαζιού.
Η καρδιά της Turismo Veloce είναι ένας τρικύλινδρος σε σειρά κινητήρας 798cc, με απόδοση 110hp και ροπή περίπου 80 Nm. Το μοτέρ έχει μια χαρακτηριστική ιταλική ζωντάνια, ανταποκρίνεται γρήγορα στις εντολές του αναβάτη και συνοδεύεται από έναν σαγηνευτικό ήχο. Η απόδοσή του είναι γραμμική, αλλά ποτέ βαρετή, και σε προκαλεί να οδηγήσεις πιο σπορ απ’ ό,τι σου επιτρέπει ο χαρακτηρισμός "τουριστική". Η ισχύς μεταφέρεται στον πίσω τροχό μέσω ενός bidirectional quickshifter, που επιτρέπει αλλαγές χωρίς συμπλέκτη τόσο στο ανέβασμα όσο και στο κατέβασμα των ταχυτήτων.
Εδώ βρίσκεται και το πλέον ενδιαφέρον στοιχείο της έκδοσης Lusso SCS. Tο Smart Clutch System. Το SCS είναι ένα εξελιγμένο σύστημα αυτόματου συμπλέκτη που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία Rekluse. Βασίζεται σε έναν φυγοκεντρικό μηχανισμό, ο οποίος με την αύξηση των στροφών του κινητήρα ενεργοποιεί και απενεργοποιεί αυτόματα τον συμπλέκτη, χωρίς την ανάγκη χρήσης της μανέτας από τον αναβάτη.
Το SCS επιτρέπει στην MV να ξεκινά και να σταματά χωρίς να απαιτείται χρήση συμπλέκτη. Αυτό μεταφράζεται σε μια απολαυστικά απλή και ρευστή εμπειρία, ειδικά στην κίνηση της πόλης ή στις πολύωρες διαδρομές με συχνές στάσεις. Όταν το δοκιμάζει κανείς για πρώτη φορά, χρειάζεται λίγο χρόνο προσαρμογής. Η αίσθηση ότι μπορείς να ξεκινήσεις χωρίς να αγγίξεις τη μανέτα προκαλεί σχεδόν δυσπιστία. Κι όμως, λειτουργεί τόσο ομαλά και αποτελεσματικά που έπειτα από λίγο θεωρείται αυτονόητο.Η τεχνική βάση του SCS είναι ο δίσκος EXP της Rekluse, που μέσω φυγοκέντρου μεταδίδει ή διακόπτει την κίνηση προς το κιβώτιο ανάλογα με τις στροφές και τις απαιτήσεις της οδήγησης. Σε συνδυασμό με τον ηλεκτρονικό έλεγχο, η μοτοσυκλέτα καταλαβαίνει αν κινείσαι αργά ή γρήγορα, πόσο ανοιχτό είναι το γκάζι και σε ποια σχέση βρίσκεσαι ώστε να ρυθμίσει πώς και πότε θα εμπλέξει ή θα αποσυμπλέξει.
Η ορατότητα του ίδιου του συμπλέκτη πίσω από το διάφανο κάλυμμα είναι άλλο ένα στοιχείο που ενισχύει τον εξωτικό χαρακτήρα της MV. Η σχεδίαση εδώ είναι καθαρά για τον εντυπωσιασμό – και το καταφέρνει απόλυτα. Το SCS δεν είναι απλώς ένα τεχνικό χαρακτηριστικό·είναι κομμάτι του ύφους της μοτοσυκλέτας.
Στην πράξη το SCS δουλεύει εξαιρετικά, αν και όχι τέλεια. Σε πολύ χαμηλές ταχύτητες ή σε μανούβρες με αυξημένη κλίση μπορεί να υπάρξει μια μικρή καθυστέρηση ή αίσθηση «κομπιάσματος». Επίσης, η χρήση της μανέτας του συμπλέκτη – αν επιμείνει κανείς να τη χρησιμοποιήσει – είναι άβολη και αφύσικα σκληρή. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να μη χρειάζεται αυτή η μανέτα σχεδόν καθόλου. Αντίθετα, ο συνδυασμός του SCS με το quickshifter προσφέρει μια απολαυστικά ομαλή και ρευστή οδήγηση, ακόμη και σε σπορ ρυθμούς.
Η Turismo Veloce Lusso SCS ξεχωρίζει και στον τομέα της ανάρτησης. Οι ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της Sachs, εμπρός και πίσω, προσαρμόζονται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και το οδηγικό στυλ. Παρέχονται διάφορες ρυθμίσεις από soft έως hard, και προρρυθμίσεις φορτίου για «μοναχική» οδήγηση, με αποσκευές, με συνεπιβάτη ή και με τα δύο. Το πλαίσιο, ένα χωροδικτύωμα από ατσάλι, σε συνδυασμό με το μονόμπρατσο ψαλίδι προσφέρουν εξαιρετική ακαμψία και σταθερότητα.
Η σέλα κρίνεται άνετη για μακρινά ταξίδια, ενώ η ζελατίνα ρυθμίζεται χειροκίνητα και προσφέρει επαρκή προστασία από τον αέρα, αν και ψηλότεροι αναβάτες θα ήθελαν λίγο καλύτερη κάλυψη στο πλάι.
Η MV έχει εξοπλίσει τη μοτοσυκλέτα της με πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων: Cornering ABS, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με 8 επίπεδα, cruise control, θερμαινόμενα γκριπ τριών επιπέδων και τέσσερα riding mode. Όλα αυτά ρυθμίζονται μέσω μιας TFT οθόνης 5,5 ιντσών, που παρέχει επίσης δυνατότητες σύνδεσης με Bluetooth, πλοήγηση, αλλά και πρόσβαση σε διάφορες πληροφορίες της μοτοσυκλέτας.
Η οθόνη, παρότι ευανάγνωστη, θα μπορούσε να έχει λίγο πιο εκλεπτυσμένο user interface. Ορισμένοι διακόπτες στο τιμόνι απαιτούν δεύτερη επιβεβαίωση για να αλλάξουν τις ρυθμίσεις, κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα εργονομικό. Το cruise control λειτουργεί αποτελεσματικά, αλλά η αλλαγή της ταχύτητας με τα κουμπιά είναι αργή.
Στον δρόμο, η Turismo Veloce Lusso SCS είναι μια πραγματική αποκάλυψη. Η συμπεριφορά της σε επαρχιακούς δρόμους σε καθηλώνει. Το σύνολο πλαίσιο – αναρτήσεις – φρένα – κινητήρας συνεργάζεται άψογα για να προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία, χωρίς όμως να θυσιάζει την άνεση. Η μοτοσυκλέτα στρίβει με φυσικότητα, κρατά σταθερή γραμμή και δίνει μεγάλη εμπιστοσύνη, είτε ταξιδεύεις με σταθερό ρυθμό είτε επιτίθεσαι στις στροφές.
Συνολικά, η MV Agusta Turismo Veloce Lusso SCS συνιστά μια μοναδική πρόταση στον χώρο των sport-touring. Συνδυάζει την ιταλική φινέτσα και την τεχνολογική καινοτομία με την οδηγική απόλαυση και την πρακτικότητα. Το SCS προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο άνεσης και πρωτοτυπίας, ενώ ο εξοπλισμός και οι επιδόσεις την καθιστούν ικανή να ανταγωνιστεί και να ξεχωρίσει απέναντι σε πιο mainstream προτάσεις. Δεν είναι η πιο λογική επιλογή, αλλά για όσους αναζητούν κάτι διαφορετικό, γεμάτο χαρακτήρα και πάθος, είναι σίγουρα μία από τις πιο θελκτικές.
Η MV Agusta γιορτάζει 80 χρόνια ιστορίας με τα Demo Days 2025 και μια νέα πλατφόρμα testride. Οι αναβάτες μπορούν να επιλέξουν μοντέλο, να κλείσουν online δοκιμή (πατήστε εδώ) και να επωφεληθούν από μοναδικές επετειακές προσφορές.
Εξοπλισμός αναβάτη ΜΟΤΟ MARKET
Κράνος: Caberg Drift Evo II
Μπουφάν: Nordcode Pantera
Γάντια: Tucano Urbano MRK3
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
MV AGUSTA TURISMO VELOCE LUSSO SCS | ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε |
ΤΙΜΗ (€): | 26.880 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΡΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K, 2ΕΕΚ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 798 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 79 x 54,3 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 12.3 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 3 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 110/11.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 8,57/8.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 226 (με βαλίτσες) 217 (χωρίς βαλίτσες) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 830 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.125 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 910 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.445 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 108 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | BRIDGESTONE BATTLAX T32 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | BRIDGESTONE BATTLAX T32 190/55-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ALS ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΧΩΡΟΔΥΚΤΙΩΜΑ / ΥΠΟΠΛΑΙΣΙΟ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΜΟΝΟΜΠΡΑΤΣΟ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΗΜΙ-ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ SACHS MVCSC (MV AGUSTA CHASSIS STABILITY CONTROL) 43 mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 160 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΗΜΙ-ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ SACHS MVCSC (MV AGUSTA CHASSIS STABILITY CONTROL) ΔΙΑΔΡΟΜΗ 165 mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝA 320mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΒREMBO, CORNERING ΑBS CONTINENTAL MK100 |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ BREMBO, CORNERING ΑBS CONTINENTAL MK100 |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 21,5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 6,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.