Δοκιμή Honda CB 750 Hornet 2025: Με τους φίλους φίλος και με τις γάτες… σκύλος
Η δεύτερη γενιά του δικύλινδρου Hornet 750 είναι ανανεωμένη εμφανισιακά
29.05.2025
Με ένα όνομα που έρχεται από την περασμένη χιλιετία η Honda λανσάρει την πρότασή της στην κατηγορία των μεσαίων γυμνών. Honda CB 750 Hornet λέγεται και είναι απλό. Δηλαδή, όχι και τόσο απλό. Μάλλον, λίγο περίπλοκο, αλλά όχι και τόσο. Τέλος πάντων, πάμε να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά
Κείμενο: Θοδωρής Δεδεβέσης - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Όταν η πρώτη μοτοσυκλέτα που ονόμασε η Honda Hornet κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στους δρόμους ήταν το μακρινό και νοσταλγικό 1998. Δραχμές, ΠΑΣΟΚάρα κτλ. Τι ήταν τότε αυτή η Hornet; Μια γυμνή τετρακύλινδρη all-round μοτοσυκλέτα που απευθυνόταν σε ευρύτατο μοτοσυκλετιστικό κοινό, καθώς προσέφερε λιτές-κλασικές σχεδιαστικές γραμμές, φιλικότητα, αξιοπρεπές γκάζι (πάντα ένα ή δύο βήματα πίσω από την εξέλιξη των CBR) και άφηναν το περιθώριο στον ιδιοκτήτη της να επέμβει αισθητικά σε πολύ μεγάλο βαθμό, ικανοποιώντας την “ανάγκη” για customizing. Αυτά είναι ίσως τα κύρια χαρακτηριστικά των παλιών σφηκών (Hornet σημαίνει σφήκα για τους Αγγλοσάξονες). Τι συμβαίνει, όμως, σήμερα με τη νέα γενιά;
Κάπου στην εξελικτική αλυσίδα το γενετικό υλικό μεταλλάχθηκε και έτσι προέκυψε ένα νέο είδος σφήκας. Πιο άγριο, πιο αιχμηρό, με μια δόση υπερβολής. Κάτι σαν τα χελωνονιντζάκια. Γλυκούλικα μεν και χαριτωμένα, αλλά ξέρουν καράτε και βαστάνε όπλα στα τριδάχτυλα χέρια τους. “Πώς γίνεται αυτό;” όπως αναρωτιέται και ο Πάτρικ Ογκουνσότο. Για τα χελωνονιντζάκια η ιστορία είναι γνωστή και συνέβη στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Για το Hornet, όμως, υπεύθυνοι είναι οι Ρωμαίοι του R&D της Honda Italia. Πήραν την παλιά συνταγή και την πέταξαν στα σκουπίδια. Ξεκίνησαν λοιπόν από λευκό χαρτί να δημιουργήσουν μια νέα μοτοσυκλέτα. Μια μοτοσυκλέτα με βαριά κληρονομιά που έρχεται, ωστόσο, να γράψει νέα σελίδα στην ιστορία της.
Έπειτα από μεγάλη προσμονή που καλλιεργήθηκε με αρκετά teaser videos από το τμήμα marketing της Big H, παρουσιάστηκε το 2023 το καινούριο Honda CB 750 Hornet. Ένα Hornet αλλιώτικο από τα άλλα. Δεν είχε πια τη συντηρητική γραμμή των προηγούμενων, ούτε τον κινητήρα των CBR περασμένων ετών. Πλέον είχε δικό του που τον μοιράστηκε με το αδερφάκι του, το καινούριο Transalp. Με δύο κυλίνδρους αντί για τέσσερις και χωρητικότητα 755cc. Έτσι για να μπει στη μύτη του ανταγωνισμού (Yamaha MT-07) που έπαιζε σχεδόν χωρίς αντίπαλο στις ευρωπαϊκές αγορές. Να σημειώσουμε εδώ ότι για τους λάτρεις των μεσαίων τετρακύλινδρων γυμνών, η Honda έχει το CB 650R προσπαθώντας να μη μείνει κανένας παραπονεμένος.
Η καρδιά του CB 750 Hornet
Δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας, υδρόψυκτος, τετράχρονος, με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Η επίστρωση των κυλίνδρων είναι από NICASIL και η σχέση συμπίεσης είναι 11:1. Η χωρητικότητα, όπως προαναφέραμε, είναι 755cc και ο χρονισμός της ανάφλεξης είναι στις 270ο κάνοντας τη λειτουργία του να μοιάζει λίγο με V-2 στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η τροφοδοσία του καυσίμου γίνεται μέσω δύο σωμάτων ψεκασμού, διαμέτρου 46mm το κάθε ένα, και τη διαχείριση του καυσίμου έχει αναλάβει το σύστημα PGM της Honda. Η απόδοση του κινητήρα είναι 90hp/9.500rpm και η ροπή του είναι 7,64kgm/7.250rpm. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι έξι σχέσεων και ο συμπλέκτης είναι μονόδρομος, ελεγχόμενης ολίσθησης και υποβοήθησης για ελαφρύτερη αίσθηση στη μανέτα και καλύτερη διαχείριση στις αναπηδήσεις του πίσω τροχού στα απότομα κατεβάσματα ταχυτήτων. Μπορεί να μην “ψαρώνει” κανείς με τις επιδόσεις του κινητήρα “στα χαρτιά”, η λειτουργία του όμως είναι πολύ καλύτερη στην πραγματικότητα και θα σε κάνει να αναθεωρήσεις.
Τον γυαλιστερό, μαύρο κινητήρα αγκαλιάζει ένα ατσάλινο, σωληνωτό πλαίσιο με τρόπο που μοιάζει με εκείνον που “δένουν” οι ειδικοί τα διαμάντια στα κοσμήματα. Ατσάλινο είναι και το ψαλίδι σε μια προσπάθεια να κρατηθεί το κόστος παραγωγής χαμηλά. Οι τιμονόπλακες είναι αλουμινένιες και σε συνδυασμό με τον λαιμό της μοτοσυκλέτας δημιουργούν μια γωνία κάστερ 25ο ενώ κραδαίνουν ένα ποιοτικό αλλά άνευ ρυθμίσεων, ανεστραμμένο μπροστινό της Showa με διάμετρο 41mm. Η πίσω ανάρτηση είναι τύπου pro-link και χρησιμοποιεί ένα αμορτισέρ επίσης της Showa που δέχεται ρύθμιση μόνο στην προφόρτιση του ελατηρίου. Οι τροχοί είναι 17άρηδες αλουμινένιοι και η απόσταση του ενός άξονα από τον άλλο είναι 1.420mm. Την πέδηση έχουν αναλάβει δύο τετραπίστονες, ακτινικές δαγκάνες της Nissin εμπρός με δύο δίσκους διαμέτρου 296mm ενώ πίσω βρίσκεται μια μονοπίστονη δαγκάνα της ίδιας εταιρείας με έναν δίσκο 240mm. Φυσικά και το πακέτο των φρένων περιλαμβάνει ένα δικάναλο σύστημα ABS.
Αιχμηρό και κοφτερό ακόμη και παρκαρισμένο
Δύο χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση, το Honda CB 750 Hornet δέχθηκε ήδη το πρώτο του φρεσκάρισμα. Απέκτησε νέο μουτράκι, με διπλά LED φωτιστικά που βελτιώνουν κατά πολύ τον φωτισμό τη νύχτα, αλλά το κάνουν και να ξεχωρίζει. Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, όμως, περιελάμβανε ακόμη περισσότερες αλλαγές. Η μαμά Honda προίκισε τη μοτοσυκλέτα της δοκιμής με πλήθος αξεσουάρ προκειμένου να τονίσει ακόμη περισσότερο τον sport χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Ένα minimal ζελατινάκι που καλύπτει την 5 ιντσών TFT οθόνη (που αποτελεί το πάνελ των οργάνων) και γλυκαίνει λίγο τις γραμμές της μάσκας.
Με ένα αλουμινένιο καπάκι για τα καβαλέτα του τιμονιού που γράφει Hornet και με ανοδιωμένα κόκκινα αντίβαρα του τιμονιού με όμορφο κανελάζ. Μια προστατευτική σίτα για το ψυγείο με παντογραφημένο το λογότυπο Hornet και αντίστοιχης αισθητικής μαρσπιέ αναβάτη. Αυτοκόλλητες ρίγες τόσο στη μάσκα, όσο και στις ζάντες, αλλά και κόκκινα διπλά γαζιά στη σέλα. Στη σέλα του οδηγού, γιατί στη θέση της σέλας του συνεπιβάτη βρίσκεται πλέον ένα καπάκι που μετατρέπει το γιαπωνέζικο γυμνό σε monoposto streetfighter. Ολοκληρώνοντας τη sport αναβάθμιση συναντάμε ένα άψογο quickshifter και ένα εντυπωσιακό ολόσωμο σύστημα εξάτμισης από την SC project, κατασκευασμένο από τιτάνιο με ανθρακονημάτινες λεπτομέρειες.
Δια ταύτα
Συμβατικό κλειδί στον κεντρικό διακόπτη και γύρισμα στη θέση on. Ντιζαϊνάτο καλωσόρισμα από μια σφήκα με στεροειδή στην TFT οθόνη. Αν θες μπορείς να διαλέξεις από τα τέσσερα layout της οθόνης εκείνο που σου ταιριάζει περισσότερο. Έχει μέχρι και “αναλογικό” στήσιμο για πιο ρομαντικούς. Πάτημα στο μπουτόν της μίζας και ο δικύλινδρος παίρνει ζωή. Το δούλεμα είναι ράθυμο και η SC project το κάνει ακόμη πιο μπάσο αλλά όχι φασαριόζικο. Κοφτές γκαζιές στην ride by wire γκαζιέρα και οι στροφές ανεβαίνουν ζωηρά. Καβαλάς το Hornet και η πρώτη αίσθηση είναι ευχάριστη. Πολύ ευχάριστη. Η σέλα που βρίσκεται στα 795mm προσφέρει πολύ καλό πάτημα στο έδαφος και σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος της μοτοσυκλέτας (190kg) δίνουν αυτοπεποίθηση στον αναβάτη. Συμπλέκτης μαλακός, αν και μηχανικός, πρώτη στο βουτυρένιο κιβώτιο και δρόμοοο…
Το sport γυμνό Hornet είναι στενό και μαζεμένο και σε συνδυασμό με το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού κρίνεται πολύ βολικό για κίνηση στην πόλη. Η 1η γεμίζει, οι στροφές δεν πέφτουν, και έτσι, ξερά και δίχως σκέψη, κουμπώνει η 2α χάρη στο quickshifter και το CB συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι να κουμπώσει ξανά ξερά και χωρίς κλείσιμο του γκαζιού, η καλύτερη σχέση του κιβωτίου, η 3η. Ο δικύλινδρος είναι εκρηκτικός. Μέσω του πρακτικού (και πολύ όμορφου τη νύχτα λόγω του μπλε φωτισμού του) πολυδιακόπτη στο αριστερό χειριστήριο, έχεις την επιλογή τριών έτοιμων προγραμμάτων λειτουργίας ή μπορείς να φτιάξεις εσύ το δικό σου ρυθμίζοντας τόσο την απόκριση στο γκάζι, όσο και το φρένο του κινητήρα με το κλείσιμο του γκαζιού. Σε αυτό το custom πρόγραμμα μπορείς να απενεργοποιήσεις και το traction control. Το sport mode δίνει μια αθλητικότητα και μια ζωντάνια που ταιριάζει στη μοτοσυκλέτα πολύ και θα μπορούσε κάποιος να την οδηγεί συνέχεια σε αυτό το mode, εκτός από την περίπτωση που χαλάσει ο καιρός και το rain mode θα είναι πιο χρήσιμο. Τα φρένα του Hornet θα ζήλευαν αρκετές supersport μοτοσυκλέτες πριν από χρόνια.
Σήμερα παραμένουν ζηλευτά και καλύπτουν και με το παραπάνω τις ανάγκες για καθημερινή μετακίνηση. Σφιχτά και πολύ καλά σε αίσθηση και με ABS, κάνουν αυτό που πρέπει χωρίς δυσκολία.
Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι πολύ βολική και δεν χρειάζονται συχνές αλλαγές. Εδώ βοηθάει, βέβαια, και η ροπή του κινητήρα που χωρίς δυσκολία επαναφέρει τις στροφές στο επιθυμητό σημείο. Εάν δεν είσαι πιστάκιας και απλά θέλεις να κινείσαι γρήγορα, τότε δεν θα σε ενοχλήσει καθόλου το ότι δεν ρυθμίζονται οι αναρτήσεις, αφού κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους έτσι κι αλλιώς. Δεν είναι οι αναρτήσεις που θα ταίριαζαν σε ένα γυμνό commuter αλλά σε ένα streetfighter. Streetfighter έγινε και το Hornet, αφού έχασε λίγο από τον commuter χαρακτήρα και την άνεση των προγόνων του. Απέκτησε νεύρο και θράσος και πέταξε από πάνω του τη διπλή ενιαία σέλα και την πρακτική χειρολαβή για τον συνεπιβάτη. Έχει σηκωμένη ουρά και αεραγωγούς μαχητικού αεροσκάφους στα πλαϊνά της πλέον. Δεν είναι η παλιά σφήκα. Είναι νέο είδος είπαμε.
Αντοχή στο χρόνο
Η τάξη των εντόμων έχει πολύ ανεπτυγμένες τις δυνατότητες της προσαρμοστικότητας, χαρακτηριστικό όλων εκείνων των ειδών που επιβίωσαν στο πέρασμα των χιλιετιών. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι οι πρόγονοι της μέλισσας και της σφήκας συμβίωναν με τους δεινόσαυρους. Κάπως έτσι πρέπει να σκέφτηκαν και οι υπεύθυνοι του Hornet project και προτίμησαν να κινηθούν εξελικτικά και να μη συνεχίσουν να φτιάχνουν “δεινόσαυρους”. Καλώς ή κακώς μόνον ο χρόνος θα δείξει. Σήμερα βέβαια οι δεινόσαυροι είναι κλεισμένοι σε μουσεία, ενώ οι σφήκες συνεχίζουν να πετούν όπου γουστάρουν και να κάνουν τσαμπουκάδες διεκδικώντας την μπριζόλα σου στην ταβέρνα ή το παγωτό σου το καλοκαίρι στην παραλία…
Εξοπλισμός αναβάτη ΜΟΤΟ MARKET
Κράνος: Caberg Avalon-X Gurkha
Μπουφάν: Nordcode Pantera
Γάντια: Five TFX4
Προαιρετικός εξοπλισμός μοτοσυκλέτας δοκιμής
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟ ΨΥΓΕΙΟΥ | 139,41 € |
ΚΑΛΥΜΜΑ ΤΙΜΟΝΙΟΥ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ | 133,31 € |
ΑΥΤΟΚΟΛΛΗΤΑ ΚΑΛΥΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΒΟΛΕΑ | 23,14 € |
ΑΝΤΙΒΑΡΑ ΤΙΜΟΝΙΟΥ | 62,15 € |
ΚΑΛΥΜΜΑ ΜΟΝΟΣΕΛΟΥ | 128,51 € |
ΑΥΤΟΚΟΛΛΗΤΑ ΤΡΟΧΩΝ (2 ΣΕΤ) | 104,68 € |
ΖΕΛΑΤΙΝΑ ΚΟΝΤΗ | 108,90 € |
ΜΑΡΣΠΙΕ ΟΔΗΓΟΥ | 105,07 € |
ΣΕΛΑ ΟΔΗΓΟΥ | 128,59 € |
QUICK SHIFTER | 315,18 € |
ΕΞΑΤΜΙΣΗ SC PROJECT | 868,00 € |
HONDA CB750 HORNET 2025 | ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ Α.Ε.Β.Ε. |
ΤΙΜΗ (€): | 8.750 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 8ΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΣΤΡΟΦΑΛΟΣ 270ο ΔΙΑΤΑΞΗ UNI-CAM |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 755 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 87 x 63.5 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (PS/rpm) | 91,8/9.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 7,64/7.250 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 190 (ΜΕ ΥΓΡΑ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 795 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.090 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 780 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.420 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 99 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 25ο |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | DUNLOP ROADSPORT Z 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | DUNLOP ROADSPORT Z 160/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΙ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ SHOWA SFF-BP 41mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 130mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ SHOWA ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 50mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝA 296mm, AKTINIKES ΔΑΓΚΑΝES 4 ΕΜΒΟΛΩΝ NISSIN ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ NISSIN ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 15.2 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 5,7 |
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.