Δοκιμές

Δοκιμή Kove 800X Pro: Καθαρόαιμο adventure

Το Kove 800X Pro ξεχωρίζει για δύο πολύ σημαντικές λεπτομέρειες: την ισχύ και το μικρό βάρος


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  23.05.2025

Είναι η ελαφρύτερη και μία από τις πιο ισχυρές στην κατηγορία της. Θα μπορούσε να γίνει best seller, να επιλεγεί για να πάρει το στέμμα και να ανατρέψει την αγορά των adventure. Το Kove 800X Pro δεν είναι εδώ για να κάνει φίλους

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Η Kove είναι μια σχετικά νέα κινεζική μάρκα στην παγκόσμια σκηνή, ωστόσο σε σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε να κάνει όνομα χάρη στην καινοτόμα προσέγγιση και το ανταγωνιστικό της πνεύμα. Με έτος ίδρυσης το 2017, η Kove γεννήθηκε με το όραμα να προσφέρει μοτοσυκλέτες υψηλών προδιαγραφών σε προσιτές τιμές, κάτι που έχει γίνει δεκτό με μεγάλη επιτυχία σε πολλές αγορές, ειδικά στην Ασία και την Ευρώπη.

KOVE 800X PRO 2wo 2

Πίσω από την Kove βρίσκεται η γιγαντιαία Colove η οποία με τη σειρά της αποτελεί μέρος του ομίλου Tibet New Summit Motor Co. Είναι σαφές ότι ζουν και αναπνέουν για τις μοτοσυκλέτες και, ως παθιασμένοι με τα δίκυκλα, επιδιώκουν να δημιουργούν προϊόντα για ανθρώπους σαν τους ίδιους. Επιπλέον, η εμμονή με το βάρος τους έχει οδηγήσει σε θεαματικές επιδόσεις για την κατηγορία, όπως θα δούμε με το Kove 800X Pro .

Η είσοδός τους στον κόσμο της περιπέτειας με μοτοσυκλέτες ξεκίνησε με το Kove 450 Rally. Από την ίδρυσή της, η Kove έχει ασχοληθεί με την εξάλειψη των προκαταλήψεων που συχνά συνδέονται με τους Κινέζους κατασκευαστές και, με το 800X Pro, στοχεύει να τοποθετηθεί ως σοβαρός αντίπαλος σε καθιερωμένες μάρκες στην κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών.

KOVE 800X PRO 2wo 94

Το Kove 800X Pro είναι το πιο προηγμένο μοντέλο της και έχει σχεδιαστεί για όσους αναζητούν μια μοτοσυκλέτα ικανή να ανταπεξέλθει σε μεγάλα ταξίδια, καθώς και σε απαιτητικά εδάφη, ακόμη πιο δύσκολα από αυτά που έχουμε συνηθίσει.

Δύναμη

Το Kove 800X Pro ξεχωρίζει για δύο πολύ σημαντικές λεπτομέρειες: την ισχύ και το μικρό βάρος. Αποδίδει 95hp στις 9.000rpm και ροπή 8 kgm στις 7.500rpm. Η ισχύς προέρχεται από ένα σε σειρά μπλοκ δύο κυλίνδρων 799cc, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο.

KOVE 800X PRO 2wo 96

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχει ομοιότητα με τους κινητήρες που φέρουν τα μοντέλα KTM/CFΜΟΤΟ. Η Kove ισχυρίζεται πως είναι αποτέλεσμα δικής της εξέλιξης, αλλά είναι επίσης αλήθεια ότι σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο κατασκευαστών (ειδικά κινέζικων εταιρειών), πολλά στοιχεία είναι κοινά… Και αυτό, ανεξάρτητα από τις προσωπικές πεποιθήσεις του καθενός, κρίνεται θετικό, επειδή επιτρέπει πολύ ταχύτερη εξέλιξη και μεγαλύτερη αξιοπιστία.

Αλλά επιπλέον, η Kove 800X Pro είναι και η ελαφρύτερη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία της με βάρος μόλις 177kg χωρίς καύσιμο. Αυτό, μεταφρασμένο στην πραγματικότητα (με όλα τα υγρά), σταματά τη ζυγαριά περίπου στα 190kg με γεμάτο το ρεζερβουάρ, το οποίο χωράει 19lt.

Παρεμπιπτόντως, το ρεζερβουάρ μας επιτρέπει αυτονομία μεταξύ 350 και 400km, ανάλογα με το πόσο «ανοιχτοχέρηδες» είμαστε. Μετρήσαμε μέση κατανάλωση 5,5 l/100 km.

Χωρίς περιττά ή φανταχτερά

Ένα από τα πράγματα που τράβηξαν περισσότερο την προσοχή μας στο Kove 800X Pro είναι ότι διαθέτει όλα όσα θα μπορούσατε να χρειαστείτε, χωρίς ωστόσο επιπλέον χαρακτηριστικά που στις περισσότερες περιπτώσεις καθιστούν το τελικό προϊόν πιο ακριβό χωρίς ουσιαστικό λόγο.

KOVE 800X PRO 2wo 4

Μπορεί να μη διαθέτει ηλεκτρονικό γκάζι (Ride-by-Wire), έχει όμως δύο προγράμματα οδήγησης (Sport και ECO). Και τα δύο προσφέρουν την ίδια μέγιστη ισχύ, αλλά η ECU της Bosch κάνει την απόκριση στο ECO ηπιότερη, καθιστώντας την ως ιδανική επιλογή για οδήγηση στη βροχή ή σε off road εξορμήσεις. Ως εκ τούτου, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι το όνομα ECO δεν είναι το καταλληλότερο.

Έχουμε επίσης σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί και έχει μια ειδική λειτουργία. Μπορούμε να επιλέξουμε αν θα το απενεργοποιήσουμε μία φορά (και θα το ενεργοποιήσουμε ξανά όταν η μοτοσυκλέτα είναι ενεργοποιημένη) ή αν θα παραμείνει απενεργοποιημένο μέχρι να το ενεργοποιήσουμε ξανά. Πρέπει να γίνει με τη μοτοσυκλέτα σταματημένη.

Πλαίσιο και υποπλαίσιο από ατσάλι συνδυάζονται με ένα αλουμινένιο ψαλίδι. Στο μπροστινό μέρος έχουμε ανεστραμμένο ρυθμιζόμενο πιρούνι από την KYB, με στελέχη 48 mm και 240mm διαδρομή. Στο πίσω μέρος, υπάρχει αμορτισέρ της ίδιας μάρκας, με διαδρομή 220mm και αυτό με πλήρεις ρυθμίσεις.

Οι στάνταρ ρυθμίσεις μάς φάνηκαν πολύ σωστές, με έναν καλό συμβιβασμό μεταξύ της σκληρότητας στην άσφαλτο (δεν βυθίζεται υπερβολικά κατά το φρενάρισμα ή την επιτάχυνση), ενώ παράλληλα ήταν σε θέση να διαβάσει το έδαφος κατά την οδήγηση εκτός δρόμου.

KOVE 800X PRO 2wo 95

Στο τμήμα των φρένων έχουμε δύο δίσκους 310mm, που συνδυάζονται με τετραέμβολες ακτινικές δαγκάνες Taisko. Πίσω μια δαγκάνα ενός εμβόλου δαγκώνει τον δίσκο 220mm. Το ABS έχει δυνατότητα απενεργοποίησης.

Και πάλι, δεδομένου του εκτός δρόμου προσανατολισμού του, μπορούμε να προσαρμόσουμε τη λειτουργία του ABS στις ανάγκες μας. Ενεργοποιημένο, απενεργοποιημένο στον πίσω τροχό και απενεργοποιημένο και στους δύο τροχούς. Όπως και με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, «θυμάται» την επιλογή μας ακόμα κι αν σβήσουμε και ενεργοποιήσουμε ξανά τη μοτοσυκλέτα, κάτι που είναι πολύ βολικό όταν οδηγούμε εκτός δρόμου. Εξαιτίας της απουσίας ηλεκτρονικού γκαζιού το Traction Control κόβει απότομα τη ροή μίγματος στον κινητήρα, με αποτέλεσμα να επεμβαίνει «άγαρμπα» και να χαλάει τη ροή στην οδήγηση.

Και μιλώντας για εκτός δρόμου οδήγηση, ο συνδυασμός της μπροστινής ζάντας Akront tubeless (με γωνιακές βαλβίδες), των 21″ και των 18″ πίσω, με τα Pirelli Scorpion Rally STR (90/90 – 150/70), ικανοποιούν τέλεια τη «διπλή χρήση». Η πρόσφυσή του στην άσφαλτο είναι ανώτερη από αυτή που θα περιμέναμε από το πέλμα του, ενώ στο χώμα έχει υπεραρκετή πρόσφυση για να κινείται «ελαφριά» και να διασκεδάζει. Βέβαια, αν συναντήσουμε λασπωμένο τερέν, καλό είναι να το αποφύγουμε, γιατί δεν θα περάσουμε καλά.

KOVE 800X PRO 2wo 5

Δεν θέλουμε να παραβλέψουμε μια σημαντική λεπτομέρεια, και αυτή δεν είναι άλλη από το στάνταρ αμορτισέρ τιμονιού που διαθέτει το Kove 800X Pro, το οποίο μας διευκολύνει πολύ να μην παλεύουμε με απότομες κινήσεις στο τιμόνι, όποιο και αν είναι το έδαφος στο οποίο βρισκόμαστε.

Τέλος, βρίσκουμε μια TFT οθόνη 7 ιντσών τοποθετημένη κάθετα και χωρισμένη σε δύο πολύ ξεχωριστές περιοχές. Πάνω το στροφόμετρο, το ταχύμετρο και διαφορετικές επιλεγμένες διαμορφώσεις, κάτω το μενού στο οποίο μπορούμε να δούμε διαφορετικά στοιχεία. Όλα αυτά ελέγχονται από δύο ζεύγη διακοπτών, ένα για Enter/Cancel και το άλλο για πλοήγηση προς τα πάνω και προς τα κάτω, καθιστώντας το πολύ εύχρηστο και διαισθητικό. Θα θέλαμε μεγαλύτερες τις ενδείξεις.

KOVE 800X PRO 2wo 3

Λεπτομέρειες όπως το TPMS με ένδειξη πίεσης και θερμοκρασίας ελαστικών διατίθενται στάνταρ, καθώς και μια θύρα USB και η δυνατότητα σύνδεσης του τηλεφώνου σας με την εφαρμογή ThinkerRide. Διαθέτει επίσης δύο λειτουργίες εμφάνισης (μαύρο ή λευκό φόντο) που αλλάζουν αυτόματα ή μπορούμε να τις αφήσουμε σταθερές.

Προς το παρόν, η Kove δεν διαθέτει κανένα αξεσουάρ, πέρα από δύο σετ βαλίτσες (του λείπουν οι προστατευτικές χούφτες), αλλά διαθέτει στάνταρ στοιχεία που κάνουν την καθημερινότητά μας ευκολότερη. Αλουμινένιες πλευρικές προστατευτικές μπάρες, μια μεγάλη αλουμινένια προστατευτική ποδιά και μια σχάρα αποσκευών, κατασκευασμένη από το ίδιο υλικό και με λαβές που χρησιμεύουν και ως άγκυρες για τις προαναφερθείσες ημι-άκαμπτες βαλίτσες. Μην αναρωτιέστε πώς το βάρος έμεινε τόσο χαμηλά. Οι Κινέζοι χρησιμοποίησαν πολύ αλουμίνιο.

KOVE 800X PRO 2wo 91

Περισσότερα υπέρ

Παίρνω το Kove 800X Pro από το Athens Moto Hall και δεν γλυτώνω το κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας. Στη συνέχεια όμως κινούμαι εκτός αυτής, σε επαρχιακούς, στριφτερούς δρόμους με σχετικά καλή άσφαλτο, αυτοκινητόδρομο και χωματόδρομο.

Μόλις κάθομαι πίσω από το τιμόνι, το πρώτο πράγμα που παρατηρώ είναι ότι παρόλο που η σέλα έχει ύψος 850mm, η σχεδίασή της κάνει πολύ εύκολη την πρόσβαση στο έδαφος. Προφανώς, με ύψος 1,75cm, δεν πατάω με τα πέλματα και των δύο ποδιών στο έδαφος, αλλά με αυτή τη μοτοσυκλέτα έχω καλύτερη επαφή με αυτό, κάτι που με βοηθά στις off road διαδρομές.

KOVE 800X PRO 2wo 8

Το εργονομικό τρίγωνο είναι τέλεια μελετημένο και νιώθω πολύ άνετα από τα πρώτα μέτρα. Δεν είσαι, όπως σε άλλα adventure, με τους γλουτούς σου βυθισμένους προς τα μέσα και το τιμόνι ψηλά. Όλα «πέφτουν» φυσικά. Αν η σέλα ήταν πιο μαλακή τότε δεν θα αρχίζαμε να κουραζόμαστε μετά τα 150km. Μετά τα 200km, είναι αλήθεια ότι τα χιλιόμετρα αρχίζουν να φαίνονται, διότι η κάλυψη στο κεφάλι και τον κορμό δεν είναι η ενδεδειγμένη.

Ο ήχος είναι τραχύς και από την εξάτμιση ακούγονται σκασίματα. Δεν είμαι λάτρης των θορυβωδών εξατμίσεων, ειδικά των aftermarket. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το Kove 800X Pro έχει αυτήν τη συναρπαστική πινελιά, αλλά ταυτόχρονα δεν σε ενοχλεί.

Βούτυρο- έτσι συμπεριφέρονται το κιβώτιο ταχυτήτων και ο συμπλέκτης, από τους πιο μαλακούς που έχω δοκιμάσει ποτέ.

KOVE 800X PRO 2wo 995

Παρατηρώ ότι η απόκριση στο γκάζι είναι ελαφρώς απότομη. Είναι δύσκολο να βρεις πώς δουλεύει ειδικά μέσα στις στροφές, και καταλήγεις είτε να ανοίγεις πολύ αργά είτε να το κάνεις πιο απότομα από όσο θα έπρεπε. Η Kove έχει να κάνει κάποιες βελτιώσεις εδώ, καθώς θα εκτιμηθεί μια πιο «ηλεκτρική» αίσθηση.

Πέρα από αυτό, ο κινητήρας δίνει την αίσθηση ότι είναι πολύ γεμάτος στις μεσαίες στροφές. Ψηλά εμφανίζει κραδασμούς. Στις μεσαίες στροφές όπου είναι πραγματικά απολαυστικό, και επειδή συνοδεύεται και από αυτό το εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων, κινείσαι πιο γρήγορα απ’ ό,τι θα περίμενες και απολαμβάνεις την επιτάχυνση.

Η ελαφρότητά του φαίνεται στις πρώτες στροφές, ειδικά όταν θέλουμε να κάνουμε γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης σε συνεχείς καμπύλες. Τα adventure με τροχό 21 ιντσών δεν αποτελούν παράδειγμα ευελιξίας και είναι δύσκολο να αλλάξουν κατεύθυνση άμεσα. Εδώ απλώς πρέπει να διαλέξετε τη γραμμή, θα μπείτε με ακρίβεια, θα στρίψετε με αυτοπεποίθηση και θα βγείτε έχοντας ήδη βάλει στόχο την επόμενη.

KOVE 800X PRO 2wo 93

Οι αναρτήσεις λειτουργούν άψογα. Και αυτό παρά το γεγονός ότι έχουμε διαδρομή 240mm, η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει πρόβλημα στην άσφαλτο με αργό ρυθμό. Δεν ισχύει το ίδιο για τα φρένα, τα οποία αν και αποτελεσματικά, δεν μεταφέρουν τη σωστή αίσθηση. Τα μπροστινά φρένα δεν μεταδίδουν πραγματικά πόσο πολύ φρενάρουμε, και το πίσω τείνει να μπλοκάρει νωρίτερα από ό,τι θα θέλαμε.

Αν και δεν είμαι ο αναβάτης που «μπαίνω στο χώμα και οργώνω», το Kove 800X Pro με το μικρό βάρος του μου έκανε τη ζωή πολύ πιο εύκολη. Στην πραγματικότητα, νομίζεις ότι είσαι καλύτερος αναβάτης ή, μάλλον, επιδεικνύεις τα δυνατά σου σημεία, ακόμα κι αν είναι μάλλον περιορισμένα.

Δεν ήταν δύσκολο να κινούμαι με ταχύτητες πάνω από 70km/h στο χώμα- ασυνήθιστα υψηλές ταχύτητες για εμένα- και επιπλέον να είμαι σίγουρος ότι είχα τον έλεγχο. Με το ABS ρυθμισμένο μόνο στον μπροστινό τροχό, η ζωή γίνεται πιο εύκολη και μπορείτε να σταματήσετε τη μοτοσυκλέτα εκεί που χρειάζεται. Επιπλέον, οδηγείτε όρθιοι πολύ άνετα, με άριστα τοποθετημένο τιμόνι, που μπορεί να ρυθμιστεί.

KOVE 800X PRO 2wo 996

Λαμβάνοντας υπόψη τις ικανότητες άλλων αναβατών, οι off road δυνατότητες της μοτοσυκλέτας είναι μεγάλες. Μπορεί επίσης να αποτελέσει ιδανικό «σχολείο» για τα πρώτα off road βήματα με μια μεγάλη adventure. Αυτό, με μια μοτοσυκλέτα πάνω από 200kg, θα ήταν δύσκολο.

Τελικά

Όταν μια τόσο νέα μάρκα παρουσιάζει μια μοτοσυκλέτα όπως η Kove 800X Pro, η οποία καταφέρνει να σε εκπλήξει, συνειδητοποιείς ότι πίσω από αυτήν κρύβονται άνθρωποι με πάθος και γνώση. Αν το κάνει και με επιχειρήματα όπως υπεραρκετή ισχύς, ελαφρύ βάρος, πραγματική εστίαση ON/OFF και εξοπλισμό που είναι στο ύψος των περιστάσεων, συνειδητοποιείς ότι έρχεται μια αλλαγή στους έως τώρα ρόλους. 

KOVE 800X PRO 2wo 993

Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market
Κράνος: Airoh Commander 2
Μπουφάν: Nordcode Adventure Evo
Παντελόνι: Nordcode Oslo
Γάντια: Nordcode Voras
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP

KOVE 800X PRO

ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε.
ΤΙΜΗ (€): 8.695
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Τετράχονος, υδρόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά, τετράχρονος κινητήρας, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, στρόφαλος 285ο
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 799
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 88 x 65,7
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 13:1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 95/9.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (Nm/rpm) 8/7.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 190 (πλήρης υγρών)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 850
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.238
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.510
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) 26,15
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: PIRELLI Scorpion Rally STR 90/90-21
ΠΙΣΩ: PIRELLI Scorpion Rally STR  150/70-18
ΠΛΑΙΣΙΟ: Ατσάλινο δύο δοκών 
ΨΑΛΙΔΙ: Αλουμινένιο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Ανεστραμμένο πιρούνι ΚΥΒ 48 χλστ. / Διαδρομή 240mm, πλήρεις ρυθμίσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Αμορτισέρ κεντρικά τοποθετημένο, πλήρως ρυθμιζόμενο, με σύστημα μοχλισμού / Διαδρομή 220mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ Δύο δίσκοι, διαμέτρου 310 mm, ακτινική δαγκάνα φρένων 4 εμβόλων Taisko, ABS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ Μονό δισκόφρενο, διαμέτρου 220 mm, δαγκάνα 1 εμβόλου Taisko ABS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (lt) 19
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 5,5

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.