Δοκιμές

Δοκιμή Zontes G368 2025: Το adventure scooter που ξέρει και από καθημερινότητα

Η Zontes εισέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των crossover σκούτερ


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  19.05.2025

Δεν χρειάζεται να διαλέξεις ανάμεσα στην άνεση και την περιπέτεια. Με το G368, η Zontes τα προσφέρει και τα δύο – με premium εξοπλισμό και urban ευελιξία

Φωτογραφίες: Ηλίας Χατζηγεωργίου

Η Zontes είναι η αιχμή του δόρατος του Tayo Motorcycle Technology Group, ενός γιγαντιαίου κινεζικού δικτύου κατασκευής που σχεδιάζει, εξελίσσει και διαθέτει στην αγορά περισσότερες από ένα εκατομμύριο μοτοσυκλέτες ετησίως. Προσφέρει μοντέλα με κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία τους, μοντέρνο σχεδιασμό και πάντα πολύ καλά εξοπλισμένα, και το κάνει σε γενικά πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Με αυτές τις προϋποθέσεις, η Zontes επιδιώκει τώρα να κερδίσει όσους αναζητούν ένα ευέλικτο scooter για καθημερινή χρήση και- γιατί όχι- για περιπέτειες εκτός δρόμου.

ZONTES G368 2025 2WO 999

Το Zontes G368 εισβάλλει δυναμικά στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των crossover scooter (την κατηγορία που δεν ξέραμε ότι θέλαμε, αλλά που σίγουρα έχουμε), με μια ενδιαφέρουσα πρόταση. Η μάρκα ορίζει το G368 της ως «το πιο Hi-TECH adventure scooter», μια δήλωση που θα αναλύσουμε παρακάτω. Μεταξύ των ανταγωνιστών του, κυρίως το Honda ADV 350, μοντέλο που, ακολουθώντας τα χνάρια του μεγαλύτερου αδελφού του, του X-ADV, θα πρέπει να το χαρακτηρίσουμε πρωτοπόρο. Στο «παιχνίδι» περιλαμβάνονται επίσης το Kymco DTX 350, το Peugeot XP400, το SYM ADX 300 και το υβριδικό SYM ADXTG. Όπως γίνεται κατανοητό, υπάρχουν πολλές επιλογές και η Zontes επιδιώκει να διαφοροποιηθεί χάρη στο ολοκληρωμένο πακέτο εξοπλισμού του G368, τον πιο ισχυρό κινητήρα στην κατηγορία και μια πολύ λογική τιμή.

Ισχυρότερο

Η ψυχή τουZontes G368 είναι ένας Euro5+ μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας 368,6cc με ψεκασμό Bosch που διαθέτει μέγιστη ισχύ 39hp στις 7.500rpm. Αυτό το καθιστά το πιο ισχυρό στην κατηγορία του, ακόμη και με 10hp περισσότερους από ορισμένους ανταγωνιστές του. Ο κινητήρας έχει μέγιστη ροπή 40Nm στις 6.000rpm, η οποία, σε συνδυασμό με το σχετικά μικρό βάρος των 203kg σε κατάσταση λειτουργίας, επιτρέπει στο Zontes G368 να επιδεικνύει δυναμική απόκριση κατά την εκκίνηση και την προσπέραση. Ταυτόχρονα έχει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, λίγο κάτω από 5 l/100km κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Υπό κανονικές συνθήκες, η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ των 17,5l θα σας προσφέρει εύκολα αυτονομία άνω των 350km.

ZONTES G368 2025 2WO 4

Το σύστημα πέδησης είναι στο ύψος των περιστάσεων και η απόδοση του συνόλου είναι άξια αναφοράς, με ιδιαίτερα αξιοσημείωτη την μπροστινή δαγκάνα J.Juan, με 4 έμβολα και ακτινική βάση, η οποία «δαγκώνει» έναν δίσκο 300mm και προσφέρει μια σαφέστατη και προοδευτική αίσθηση. Το πίσω φρένο αποτελείται από δαγκάνα ενός εμβόλου με δίσκο 240mm και το σύστημα περιλαμβάνει σύστημα ABS που- για πρώτη φορά σε scooter- μπορεί να απενεργοποιηθεί μόνο στον πίσω τροχό.

ZONTES G368 2025 2WO 996

Οι αναρτήσεις του Zontes G368G είναι ίσως τα πιο σοβαρά διαπιστευτήριά του ως «εκδρομικού» scooter. Τα δύο πίσω αμορτισέρ έχουν ξεχωριστά δοχεία, είναι ρυθμιζόμενα σε προφόρτιση και επαναφορά και έχουν διαδρομή 114mm, ενώ το ανεστραμμένο πιρούνι (με δύο τιμονόπλακες, όπως στις μοτοσυκλέτες) είναι ρυθμιζόμενο σε συμπίεση και επαναφορά, έχει διάμετρο 41mm και διαδρομή 154mm. Η ζάντα στον μπροστινό άξονα έχει διάμετρο 17 ίντσες και πίσω είναι 14 ιντσών. Φέρουν ακτίνες, ελαστικά χωρίς σαμπρέλα και αισθητήρες για την πίεση και τη θερμοκρασία τους . Το μέγεθος των τροχών και το γεγονός ότι διαθέτουν ακτινωτές ζάντες (κάτι που βοηθά στην απορρόφηση των ανωμαλιών στο χωμάτινο τερέν) ενισχύουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του Zontes G368.

ZONTES G368 2025 2WO 94

Πρόκειται για ένα αρκετά μακρύ scοoter, με μεταξόνιο 1.560mm και συνολικό μήκος 2.230mm, με πλάτος 925mm στο πιο φαρδύ του σημείο. Η σέλα έχει ύψος 790mm και η απόσταση από το έδαφος είναι 180mm .

Φουλ του φουλ

Η Zontes αποφάσισε να προικίσει το G368 με άφθονο εξοπλισμό και λεπτομέρειες, ελπίζοντας σύντομα να αναλάβει ηγετικό ρόλο στις πωλήσεις στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των crossover scooter μεσαίου κυβισμού. Η απλή απαρίθμηση όλων των στοιχείων θα έκανε αυτό το άρθρο πολύ μεγαλύτερο και θα «ντρόπιαζε» τον ανταγωνισμό.

Η τεχνολογία ξεκινά με το σύστημα Keyless, το οποίο ελέγχει επίσης το κλείσιμο του ρεζερβουάρ καυσίμου και τον χώρο κάτω από τη σέλα. Ένας ιδιαίτερα μεγάλος χώρος στον οποίο μπόρεσα να επαληθεύσω ότι χωράνε δύο κράνη full-face, ακόμα κι αν το ένα από αυτά είναι ιδιαίτερα μεγάλο, όπως ένα ανοιγόμενο ή κράνος adventure, με γείσο. Επιπλέον, είναι επενδεδυμένος, φωτιζόμενος και διαθέτει ένα μικρό διαχωριστικό με χώρο για έγγραφα και μικροαντικείμενα.

ZONTES G368 2025 2WO 3

Και μιας και μιλάμε για φώτα, οι προβολείς είναι full LED, εξοπλισμένοι με DRL, και υπάρχουν επίσης δύο προβολάκια προσαρτημένα στα κάγκελα. Είναι πολύ ισχυρά και μπορούν να ρυθμιστούν σε λευκό, κίτρινο ή να αναβοσβήνουν, χρησιμοποιώντας έναν διακόπτη από το αριστερό μπλοκ.

ZONTES G368 2025 2WO 7

Στη θέση του πάνελ οργάνων βρίσκουμε μια οθόνη TFT 8 ιντσών, με πολύ καλή φωτεινότητα και τέσσερα θεματικά interfaces. Σε αυτό μπορούμε να κάνουμε mirroring και να χρησιμοποιήσουμε το τηλέφωνό μας ως πρόγραμμα περιήγησης χάρη στην εφαρμογή της Zontes. Χρησιμεύει επίσης για την πλοήγηση στο μενού επιλογών και ρυθμίσεων, το οποίο είναι αρκετά εύχρηστο και διαισθητικό.

Το G368 διαθέτει δύο λειτουργίες οδήγησης: eco και sport (αν και δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο). Ο έλεγχος πρόσφυσης μπορεί να απενεργοποιηθεί με ένα κουμπί, ενώ υπάρχει απεικόνιση πίεσης και θερμοκρασίας ελαστικών, τρεις διπλές USB, τύπου A + και τύπου C, που βρίσκονται στον χώρο κάτω από τη σέλα, στο αριστερό ντουλαπάκι και κάτω από το πάνελ οργάνων. Οι διακόπτες έχουν οπίσθιο φωτισμό, τα γκριπ είναι θερμαινόμενα και το παρμπρίζ ρυθμίζεται χειροκίνητα σε έως και πέντε θέσεις.

ZONTES G368 2025 2WO 9995

Επιπλέον, ως μέρος της αισθητικής και της αίσθησης περιπέτειας του Zontes G368, διατίθεται στάνταρ με χούφτες (με μεταλλική στήριξη), κεντρικό και πλαϊνό σταντ, αλουμινένια προστατευτική ποδιά, ανοξείδωτα κάγκελα, χειρόφρενο και σέλα με οσφυϊκή στήριξη για τον αναβάτη.

Για να ολοκληρώσουμε αυτήν την ενότητα σχετικά με τον εξοπλισμό, αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι το scooter διαθέτει δύο κάμερες, μία μπροστά και μία πίσω, με κάρτα μνήμης 128GB, εξοπλισμένη με αισθητήρα νυχτερινής όρασης Sony Starvis, προσφέρει ανάλυση 1080P, ευρεία γωνία 140° και διάφραγμα F1.8.

ZONTES G368 2025 2WO 99

Η εργονομία ένα από τα «όπλα» του

Το Zontes G368 έχει αρκετά μεγάλες διαστάσεις, με συνολικό μήκος 2.230mm με τη σέλα να απέχει 790mm από το έδαφος, το οποίο δεν είναι υπερβολικό, αλλά είναι αλήθεια ότι είναι αρκετά φαρδιά (εν μέρει λόγω του αποθηκευτικού χώρου). Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ ότι είναι ένα scooter προσιτό στους περισσότερους αναβάτες. Η θέση οδήγησης σε βάζει «μέσα» στο scooter με την οσφυϊκή υποστήριξη της σέλας τοποθετημένη αρκετά μπροστά. Γι' αυτό, ίσως οι ψηλότεροι αναβάτες (πάνω από 1,80cm), μπορεί να νιώσουν λίγο περιορισμένοι. Το τιμόνι είναι φαρδύ και ψηλό, επίσης ρυθμιζόμενο για να παρέχει μια πιο άνετη θέση για μεγαλόσωμους αναβάτες.

ZONTES G368 2025 2WO 5

Ο χώρος για τα πόδια είναι φαρδύς, επενδυμένος με μεταλλικά ένθετα. Στην περίπτωσή μου, με ύψος 1,75cm, ένιωσα άνετα χρησιμοποιώντας και τις δύο θέσεις για τα πόδια. Ο εξοπλισμός τουZontes G368 περιλαμβάνει μαρσπιέ εκτός δρόμου για τον αναβάτη (εκτός από τα συμβατικά για τον συνεπιβάτη) που έχουν σχεδιαστεί για οδήγηση σε όρθια θέση όταν κινούμαστε offroad.Αν και είναι πολύ πίσω τοποθετημένα, στο σημείο όπου φαρδαίνει το scooter, η ιδέα είναι πολύ σωστή και την είδαμε να υλοποιείται στο HondaX-ADV. Όταν οδήγησα όρθιος, διαπίστωσα πως το τιμόνι βρίσκεται σε ιδανικό ύψος.

Η αιχμηρή σχεδίαση με τις επιθετικές γραμμές στο μπροστινό μειώνει την αεροδυναμική προστασία στα πόδια. Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα κάνει πολύ καλή δουλειά, αλλά περιέργως όχι στην πιο ψηλή της θέση, διότι στέλνει αέρα στα πλαϊνά του κράνους. Τη βάλαμε στη μεσαία και ταξιδέψαμε πολύ άνετα στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες 120 έως 140km/h.

Δυναμική συμπεριφορά Zontes 368G

Αφού πέρασα μια εβδομάδα μαζί του κινούμενος σε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό, μέσα στην Αθήνα αλλά και σε επαρχιακές πόλεις μπορώ να πω με σιγουριά πως το scooter είναι κορυφαίο σε κάθε χρήση. Η σύνδεση μεταξύ του γκαζιού και της μετάδοσης είναι πολύ ομαλή, αλλά ταυτόχρονα επιταχύνει με πολύ γρήγορο ρυθμό και η συμπεριφορά της ανάρτησης και όλου του scooter είναι εξαιρετική. Οι αναρτήσεις «ακούνε» τις ρυθμίσεις και προσαρμόζονται στις προτιμήσεις του αναβάτη. Σε δρόμους με στροφές, διαπιστώσαμε πως διαθέτουν προοδευτική λειτουργία και συνεισφέρουν στη στιβαρότητα του δίτροχου, προσφέροντας μεγάλη αυτοπεποίθηση και διευκολύνοντας την είσοδο σε αυτές. Το scooter έχει ουδέτερη, φιλική και ευέλικτη αίσθηση με μπροστινό μέρος που θυμίζει πολύ μοτοσυκλέτα. Το Zontes G368 φρενάρει υπέροχα και έχει πολύ καλή απόδοση ανάρτησης και πλαισίου. Επίσης, επιταχύνει με σθένος και ξεπερνά εύκολα τις νόμιμες ταχύτητες στους αυτοκινητόδρομους.

ZONTES G368 2025 2WO 8

Ακόμη και με υψηλή ταχύτητα ή με πολύ δυνατό πλευρικό άνεμο, παραμένει σταθερό, ενώ μέσα στην πόλη δεν θα κουραστείτε ποτέ. Σε όσες λακκούβες και σαμάρια κι αν πέσετε, όση ώρα και αν ταλαιπωρηθείτε ανάμεσα στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, τα οποία μπορείτε να αποφύγετε με ευκολία χάρη στο ύψος (το τιμόνι περνάει πάνω από τους καθρέφτες) και στο κόψιμο του τιμονιού…

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, διαπίστωσα ότι το Zontes G368 διαθέτει τον εξοπλισμό που κάνει τα μοντέλα του ανταγωνισμού να αισθάνονται μειονεκτικά. Η TFT είναι ευανάγνωστη ακόμα και όταν τη χτυπάει ο ήλιος. Τα χειριστήρια είναι πολύ σωστά τοποθετημένα και οι διακόπτες εύκολα διαχειρίσιμοι. Τα φωτιστικά σώματα σε συνδυασμό με τους προβολείς είναι ό,τι καλύτερο έχουμε συναντήσει, όχι μόνο σε scooter αλλά και σε μοτοσυκλέτα. Εκτός από πρακτικό, είναι και οπτικά ενδιαφέρον, με όλα αυτά τα περιπετειώδη στοιχεία, τα βοηθητικά φώτα, τα μεταλλικά προστατευτικά και φινιρίσματα. Για αυτούς ακριβώς τους λόγους, είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι η τιμή είναι τόσο λογική.

ZONTES G368 2025 2WO 9991

Κάναμε επίσης μια μικρή δοκιμή εκτός δρόμου και επιβεβαιώσαμε ότι με το Zontes G368 δεν είναι μόνο πολύ εφικτό να ταξιδέψετε κατά μήκος μιας διαδρομής για να επισκεφθείτε μια παραλία, αλλά είναι ίσως το «πιο εκτός δρόμου scooter» στην κατηγορία του. Είναι σίγουρα το πιο ικανό crossover scooter εκτός δρόμου που υπάρχει, εκτός από το X-ADV της Honda και το ADXTG 400 της SYM.

ZONTES G368 2025 2WO 995

Το Zontes G368 δεν πρόκειται να ανταγωνιστεί μια μοτοσυκλέτα enduro, αλλά δεν χρειάζεται να το κάνει. Διαθέτει offroad μαρσπιέ που βοηθούν να σταθούμε όρθιοι, αν και δεν βρίσκονται στο βέλτιστο σημείο. Μπορούμε επίσης να απενεργοποιήσουμε το ABS στον πίσω τροχό και το traction control. Αυτά τα χαρακτηριστικά τοποθετούν ήδη το Zontes G368 σε καλύτερη θέση από τους περισσότερους ανταγωνιστές του, όταν μπαίνουμε σε ένα μονοπάτι. Στην πόλη όλα πάνε όπως τα περιμένεις. Οι μεγάλες λεωφόροι είναι το φυσικό περιβάλλον του. Είναι εύκολο να πατήσετε τα πόδια κάτω, είναι εύκολο να περάσετε μέσα από αυτοκίνητα και η ροπή του σας βοηθά να ελίσσεστε στην κυκλοφορία και να προσπερνάτε αυτοκίνητα σε φανάρια. Σε δρόμους με στροφές αποδεικνύεται πολύ διασκεδαστικό, ο κινητήρας διαθέτει πολλή ροπή, η μετάδοση είναι άψογη. Το τιμόνι υπακούει, το G368 αλλάζει πολύ εύκολα κατεύθυνση παραμένοντας σταθερό υπό κλίση.

ZONTES G368 2025 2WO 91

Εν ολίγοις, η δυναμική συμπεριφορά αυτού του σκούτερ είναι από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά του, γιατί δεν φτάνει μόνον ο πλούσιος εξοπλισμός και η προσιτή τιμή. Πρέπει να φρενάρει, να στρίβει και ο κινητήρας να είναι αποδοτικός.

Τελικά

Το Zontes G368 εισβάλλει δυναμικά στην κατηγορία των crossover scooter και δεν θα αφήσει κανέναν αδιάφορο με τον πιο πλήρη εξοπλισμό και διευρυμένες δυνατότητες εκτός δρόμου σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του. Δίνει μια νέα πινελιά στην ιδέα του crossover και την ενισχύει λίγο περισσότερο. Είναι εξαιρετικό για καθημερινή χρήση, ορεινές εξορμήσεις και ταξίδια, και έχει επίσης εκπληκτικά μεγάλες αποθηκευτικές ικανότητες. Και όλα αυτά σε μια απολύτως λογική τιμή!

ZONTES G368 2025 2WO 9993 

 

Εξοπλισμός Αναβάτη MOTO MARKET
Κράνος: Airoh Commander 2
Μπουφάν: Nordcode Adventure Evo
Γάντια: Tucano Urbano MRK3
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop Tefflon
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP

ZONTES G368 2025

ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε.
ΤΙΜΗ (€): 6.195
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Τετράχονος, υδρόψυκτος μονοκύλινδρος, κινητήρας, τέσσερις βαλβίδες
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 368
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 81 x 62,6
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Δ.Α.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 39/7.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (Nm/rpm) 4/6.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 203 (πλήρης υγρών)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 790
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.230
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.560
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: CST SC11 110/70-17
ΠΙΣΩ: CST SC11 150/70-14
ΠΛΑΙΣΙΟ: Ατσάλινο
ΨΑΛΙΔΙ: Αλουμινένιο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Ανεστραμμένο πιρούνι 41 χλστ. / Διαδρομή 154mm, πλήρεις ρυθμίσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Δύο αμορτισέρ, με ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεση επαναφοράς
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ Δισκόφρενου, διαμέτρου 276 mm, ακτινική δαγκάνα φρένων 4 εμβόλων J.JUAN, ABS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ Δισκόφρενο, διαμέτρου 260 mm, δαγκάνα 1 εμβόλου J.JUAN ABS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (lt) 17,5
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 5

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.