08.05.2025
Tο RayZR 125 είναι εδώ, προτάσσοντας ως όπλα την προσιτή τιμή, την χαμηλή κατανάλωση και την αξιοπιστία που υπόσχεται το όνομα Yamaha
Κείμενο: Θοδωρής Δεδεβέσης - Φωτογραφίες Θοδωρής Ερμήλιος
Πρόκειται για ένα “παιδί” της Yamaha India που αφού δοκιμάστηκε στις πιο απαιτητικές “πίστες” της πραγματικής ζούγκλας των πόλεων της Νοτιοανατολικής Ασίας άνοιξε τα φτερά του και ήρθε στην Γηραιά Ήπειρο. Η εμφάνισή του είναι αρκετά νεανική και φρέσκια, με αιχμηρές γραμμές και δείχνει πιο σπορ από αυτό που είναι πραγματικά. Χρησιμοποιεί έναν αερόψυκτο, τετράχρονο κινητήρα τεχνολογίας Blue Core με χωρητικότητα 125cc, δύο βαλβίδες και έναν εκκεντροφόρο επικεφαλή. Τους πρωτοείδαμε 2014 και αποτελούν την πρόταση της Yamaha για οικονομικότερους κινητήρες σε κατανάλωση, λιγότερες τριβές και τις χαμηλότερες δυνατές εκπομπές ρύπων. Στην περίπτωση του RayZR η ονομαστική απόδοσή του είναι 8hp/6.500rpm ενώ επικουρικά υπάρχει και ηλεκτρική υποβοήθηση για τις περιπτώσεις εκείνες που χρειάζεται λίγη παραπάνω δύναμη (power assist). Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται με μίζα αλλά για τις έκτακτες καταστάσεις υπάρχει και μανιβέλα όπως στα παλιά scooter. Έτσι σε περίπτωση “πεσμένης” μπαταρίας θα μπορέσει να πάρει μπροστά εύκολα και θα σας γυρίσει στο σπίτι.
Το μικρό scooter διαθέτει δοκιμασμένες λύσεις στους τομείς των αναρτήσεων και των φρένων. Έχει απλά, βασικά πράγματα που χρειάζονται για να γίνει η δουλειά σωστά και να κρατηθεί το κόστος χαμηλά. Οι τροχοί του είναι ένας 12άρης εμπρός και ένας 10άρης πίσω και το μεταξόνιο βρίσκεται στα 1.280mm. Το σύστημα πέδησης είναι συνδυασμένο, χωρίς abs, και περιλαμβάνει έναν δίσκο 190mm εμπρός με μονοπίστονη δαγκάνα και ένα μηχανικό ταμπούρο πίσω. Ένα συμβατικό πιρούνι και ένα αμορτισέρ πίσω αποτελούν την ανάρτηση του RayZR. Στον εξοπλισμό του αξίζει να αναφέρουμε το πλήρες και με καλή ευκρίνεια ψηφιακό πάνελ, που παρέχει τις βασικές ενδείξεις (ώρας, μερικό και ολικό χιλιομετριτή, ταχύμετρο, μέσο όρο κατανάλωσης, δείκτη στάθμης καυσίμου και διαβάθμιση στροφών κινητήρα) επιπλέον συνδέεται με την εφαρμογή της Yamaha My Ride App αναβαθμίζοντας το έτσι με την παράλληλη λειτουργία του κινητού σας τηλεφώνου. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί ο αναβάτης να έχει πρόσβαση σε πλήθος πληροφοριών σχετικά με την διαδρομή και την λειτουργία του scooter ενώ για τους…ξεχασιάρηδες υπάρχει η δυνατότητα εύρεσης της τελευταίας θέσης που το παρκάρατε.
Η σέλα που βρίσκεται σε πολύ βολικό ύψος, μόλις στα 785mm από το έδαφος, σε συνδυασμό με τα 99 κιλά που ζυγίζει το καθιστούν προσβάσιμο σε μεγάλο εύρος αναβατών. Κάτω από την άνετη σέλα υπάρχει αρκετός αποθηκευτικός χώρος αλλά δεν χωράνε εύκολα όλοι οι τύποι κρανών. Ένα jet μιας εταιρίας μπορεί να μην χωράει ενώ ένα αντίστοιχο μιας άλλης να αφήνει και επιπλέον χώρο. Στο πίσω μέρος του αποθηκευτικού χώρου βρίσκεται και η τάπα για το ρεζερβουάρ των 5,2lt απαιτώντας έτσι από τους αναβάτες του να κατέβουν στον ανεφοδιασμό. Το καλό είναι πως αυτό θα γίνεται σπάνια λόγω της πολύ μικρής κατανάλωσης.
Όλα εύκολα και απλά
Κανονικό κλειδί για τον κεντρικό διακόπτη, απλή LCD οθόνη μπροστά σου και το μπουτόν της μίζας στη γνώριμη θέση. Η εκκίνηση άμεση και ήσυχη με ένα απλό πάτημα του κουμπιού ο τετράχρονος, αερόψυκτος κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί χωρίς κραδασμούς. Στο δεξί χειριστήριο υπάρχει και ο διακόπτης ενεργοποίησης/απενεργοποίησης της λειτουργίας start/stop που κάνει το RayZR 125 να σβήνει στα φανάρια και να ενεργοποιείται ξανά απλά και μόνο με το άνοιγμα του γκαζιού.
Ανεβάζει ζωηρά ταχύτητα ακόμη και με δυο επιβάτες. Σε αυτό συνηγορούν όχι μόνο τα λίγα κιλά του αλλά και το σερβομοτέρ (Power Assist) που ενεργοποιείται αυτόματα και για όσο λειτουργεί ανάβει στο καντράν η ενδεικτική λυχνία. Μέχρι τα 70km/h το ευέλικτο και “κοφτερό” RayZR είναι κάτι παραπάνω από επαρκές. Η αίσθηση που σου δίνει είναι ελαφριά και ξεκούραστη. Μεγαλύτερα και δυνατότερα δίτροχα θα μείνουν πίσω του να κοιτάζουν με απορία το καλαίσθητο πλην αδιάφορο πίσω φανάρι του RayZR. Όλα αυτά μέχρι τα 84km/h που είναι και η τελική του ταχύτητα.
Αναρτήσεις και φρένα, κάνουν όμως καταπληκτική δουλειά. Το σύνολο είναι συμπαγές και συμπεριφέρεται υποδειγματικά σε κάθε οδόστρωμα ακόμη και δικάβαλο. Τα φρένα απαιτούν λίγο παραπάνω δύναμη (ειδικά το πίσω) και μπορεί να κουράσουν σε απαιτητικές συνθήκες αλλά καταφέρνουν και σταματούν το scooter εύκολα και με ασφάλεια.
Το κόψιμο του τιμονιού είναι μεγάλο επιτρέποντας ελιγμούς που θυμίζουν trial. Περνάει εύκολα πάνω ή κάτω από τους καθρέπτες των ακινητοποιημένων αυτοκινήτων (ανάλογα τον τύπο) και η λεπτή σιλουέτα του βοηθάει πολύ σε τέτοιου είδους συνθήκες. Η σέλα του μπορεί όπως αναφέραμε παραπάνω η σέλα να βρίσκεται σε χαμηλό ύψος, αυτό όμως δε σημαίνει πως η απόσταση από το έδαφος είναι τόσο μικρή που θα «βρει» εύκολα. Το αντίθετο… και έτσι δεν θα δυσκολευτείτε στην «υπερπήδηση» εμποδίων.
Ποιος και γιατί;
Σε ποιον απευθύνεται το Yamaha RayZR 125; Πάμε στο προφανές. Νέος αναβάτης που δεν έχει εμπειρία και διαθέτει δίπλωμα Α1. Αυτός θα βρει στο RayZR την φιλική συμπεριφορά που θα τον βοηθήσει να ευχαριστηθεί χωρίς άγχος τον άγνωστο, μέχρι τώρα για αυτόν, μαγευτικό κόσμο των δυο τροχών.
Πάμε να δούμε όμως και τους υπόλοιπους που θα μπορούσαν να αποτελέσουν τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες του συγκεκριμένου scooter. Όλοι όσοι θέλουν ένα καθαρά πρακτικό, ευέλικτο και οικονομικό δίτροχο για να μετακινούνται στην πόλη και δεν θαμπώνονται από gadgets, αλλά και κάποιος που θέλει να εργαστεί ως διανομέας. Το RayZR είναι προσιτό (2.350€) και επώνυμο ενώ η αξιοπιστία του μπορεί να θεωρείται δεδομένη.
Ο επόμενος δεν θα αγοράσει μόνο ένα. Θα αποκτήσει αρκετά! Είναι αυτός που θέλει να ανανεώσει τον στόλο των ενοικιαζόμενων δικύκλων του ή μια εταιρεία ταχυμεταφορών.
Όλοι θα εκτιμήσουν πάντως την οικονομία, τη φιλικότητα, την πρακτικότητα, την αξιοπιστία και το after sales.
Εξοπλισμός αναβάτη ΜΟΤΟ MARKET
Κράνος: Caberg Soho
Μπουφάν: Spidi Metromover
Γάντια: Five TFX4
YAMAHA RAYZR 125 2025 | ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε. |
ΤΙΜΗ (€) | 2.350 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΑΕΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 125 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 52,4 x 57,9 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10,2 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1ΣΕ1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ-ΜΑΝΙΒΕΛΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 8/6.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 0.98/5.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 99 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 785 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 1.880 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 685 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.280 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 90/90-12 |
ΠΙΣΩ: | 110/90-10 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΔΙΑΔΡΟΜΗ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ THΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ/90 ΧΛΣΤ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ/ΔΙΑΔΡΟΜΗ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ/80 ΧΛΣΤ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ CBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΤΑΜΠΟΥΡΟ, CBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 5,2 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 1,8 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.