Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 18.03.2018
Ήρθε και στην Ελλάδα ο καιρός οι μοτοσυκλέτες να αντικαταστήσουν τα «παπιά». Όχι μόνον επειδή οι αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές «στραγγαλίζουν» τα τελευταία, αλλά επειδή μοτοσυκλέτες σαν το Daytona Monster 125 είναι εξίσου χρηστικές, οικονομικές και πολύ πιο εμφανίσιμες
Τόσο πολύ που μπορούν να μαγνητίσουν τους νέους με τα θέλγητρά τους. Κοιτάξτε το Daytona Monster 125 και θα καταλάβετε. Σπορ σχεδίαση, προσοχή στη λεπτομέρεια, ωραίοι χρωματικοί συνδυασμοί. Και το πρώτο «κλικ» έγινε!
Η αρχή
Όταν δε μάθεις και την τιμή, το αίσθημα απόκτησης μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας γίνεται πιο έντονο. Με 1.790€ γίνεται δική σου. Όπως τη βλέπεις. Με το πανέμορφο τελικό εξάτμισης, τα δύο όμορφα αμορτισέρ με το ξεχωριστό δοχείο αερίου, το πολυόργανο με την ψηφιακή οθόνη, την «εξωγήινη» τύπου Optimus Prime μάσκα με τον μεγάλο προβολέα, τις λεπτομέρειες με πλαστικά που θυμίζουν carbon. Με τα led φλας στα «αιχμηρά» πλαϊνά πλαστικά που πλαισιώνουν το ρεζερβουάρ και τα ποιοτικά αυτοκόλλητα, σχέδιο δημιουργικού γραφίστα. Με το στρογγυλό πίσω φανάρι και το μεγάλο λασπωτήρα με τα ελαστικά πλαϊνά «φτεράκια». Τις χυτές στο χρώμα του χαλκού βάσεις των μαρσπιέ και τη μεγάλη σχάρα.
Είμαστε σίγουροι πως προκαλέσαμε το ενδιαφέρον σας για τα καλά. Το «κερασάκι στην τούρτα» αποτελεί μια κλισέ έκφραση, που όμως αποτυπώνει επακριβώς το χρώμα του Monster 125 που είχαμε για μία εβδομάδα στη διάθεσή μας. Εντυπωσιακό, δίνει «ακριβή» εμφάνιση σε μια οικονομική μοτοσυκλέτα. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι χυτές πεντάμπρατσες μαύρες ζάντες.
Στα ενδότερα
Ο αερόψυκτος κινητήρας των 125 κ.εκ. στο χρώμα του χαλκού εκτελεί διπλή εργασία. Η πρώτη σε κάνει να δεις με άλλο μάτι μια χρηστική, αν μη τι άλλο, μοτοσυκλέτα. Οι εποχές που τέτοιου είδους μοτοσυκλέτες κρίνονταν αδιάφορα, αφού εξυπηρετούσαν αποκλειστικά τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Τώρα όλοι οι υποψήφιοι αγοραστές δίνουν μεγάλη σημασία στη λεπτομέρεια. Το Daytona Monster, αν και συγκεντρώνει τα παραπάνω χαρακτηριστικά, είναι προσεγμένο τόσο όσο θα ήθελε κάποιος για να αποχωριστεί σχεδόν 1.800 ευρώ. Ακόμη και η βαφή του κινητήρα επιβεβαιώνει την εντύπωση πως «αξίζει τα λεφτά του»!
Το δεύτερο και πιο ουσιαστικό έργο που εκτελεί ο κινητήρας της commuter μοτοσυκλέτας της Daytona είναι πως καταφέρνει να κινεί τα 130 κιλά της εύκολα, σβέλτα και πάνω από όλα οικονομικά. Εύκολα γιατί έρχεται γρήγορα, ήρεμα και αθόρυβα σε λειτουργία πατώντας τη μίζα αλλά και «κλωτσώντας» τη μανιβέλα. Μόλις ζεσταθεί λίγο καταλαβαίνεις πως η «δύναμη» που διαθέτει είναι η ενδεδειγμένη για μια τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα. Οι 11 ίπποι και τα 0,9 kgm ροπής «έρχονται» ψηλά στις 9.000 και 7.250 σ.α.λ., αλλά το «κοντό» γραναζωμένο κιβώτιο των 5 σχέσεων κάνει τη συμπεριφορά του απολαυστική, σβέλτη και ασφαλής σε καθημερινές μετακινήσεις. Και όλα αυτά με μια κατανάλωση που φτάνει μόλις τα 2,8 λίτρα με την αυτονομία να ξεπερνά τα 500 χλμ.
Basic
Στα βασικά μαθήματα το Daytona συνεχίζει να παίρνει καλούς βαθμούς και να ανεβάζει το μέσο όρο περνώντας τελικά στις εξετάσεις. Το πιρούνι είναι συμβατικό και τα δύο αμορτισέρ πίσω σε συνδυασμό με την πολύ όμορφη εμφάνιση συγκεντρώνουν υψηλή βαθμολογία και στη λειτουργία τους. Τα φρένα αποτελούνται από δύο δισκόφρενα, ένα σε κάθε τροχό, και διαθέτουν σύστημα συνδυασμένης πέδησης (CBS) που τα κάνουν πολύ αποτελεσματικά κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες φρεναρίσματος. Τα ελαστικά μπορεί να μη φέρουν «βαρύ όνομα» στο προφίλ τους, όμως συμπεριφέρονται εξαιρετικά σε στεγνό οδόστρωμα.
Παντού και πάντα
Με το Daytona Monster 125 πήγαμε παντού εντός πόλης. Στη δουλειά, στο super marker, βόλτα στο εμπορικό κέντρο (!), τα παιδιά στο σχολείο, για καφέ. Αυτή είναι η δουλειά του. Εκεί θα περάσει και θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα της ζωής του. Μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως πιο πολλές φορές θα εμφανιστεί στο parking του super market, παρά στο βενζινάδικο. Ο ψηφιακός δείκτης στην κυριολεξία δεν κατεβαίνει με τίποτα! Ξενοιάσαμε…
Το πρωί ξεκινάει μόνο με ένα πάτημα της μίζας… άντε δύο. Πρέπει να το αφήσεις να ζεσταθεί για 3-4 λεπτά, ανάλογα και με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν. Αν δεν το κάνεις, μπορεί να σου σβήσει και να σου «κομπιάσει» μέχρι να ζεσταθεί. Μόλις όμως η θερμοκρασία ανέβει, τότε τίποτα δεν σε σταματά από το να φτάσεις στην ώρα σου στο καθορισμένο ραντεβού.
Control
Η θέση οδήγησης με τα χέρια και τα πόδια να παίρνουν στις σωστές θέσεις πάνω στο μαύρο τιμόνι και τα μαρσπιέ εξασφαλίζουν πολύ καλό έλεγχο. Τα πόδια πατάνε εύκολα κάτω χάρη στο χαμηλό ύψος σέλας. Το τιμόνι «κόβει» πολύ και σε συνδυασμό με το μικρό σχετικά βάρος μέσα στην κίνηση το μικρό «τέρας» αποδεικνύεται ευέλικτο σαν αιλουροειδές. Με λίγα λόγια πρέπει να αποκοιμηθεί για να μη φτάσεις στην ώρα σου στο ραντεβού.
Τα ανατομικό στρώμα σου από την άλλη δεν μπορεί να συγκριθεί με τη σέλα του Monster. Είναι μαλακή και βουλιάζει τόσο που τα μαλακά μόρια ακουμπούν στην σκληρή βάση της. Και πριν βιαστείτε να σχολιάσετε τα κιλά μας, το δοκιμάσαμε και με ελαφρύτερους αναβάτες! Τι κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις; Τοποθετούμε σκληρότερο αφρώδες κάτω από το αντιολισθητικό κάλυμμα της σέλας του Monster 125 και τα πάντα διορθώνονται εύκολα, γρήγορα και οικονομικά. Τόσο απλό!
Οι αναρτήσεις του έχουν το σωστό σετάρισμα για καθημερινές μετακινήσεις. Σίγουρα έχει προηγηθεί ειδική μελέτη για τους κακούς ελληνικούς δρόμους. Δεν εξηγείται αλλιώς το ότι είναι τόσο άνετες στην κακοτράχαλη αθηναϊκή άσφαλτο και εξασφαλίζουν πολύ καλή πληροφόρηση.
Το φρενάρισμα επίσης με το εξαιρετικά χρήσιμο σύστημα συνδυασμένης πέδησης αποδεικνύεται ευχάριστη και ασφαλής διαδικασία. Είτε με ένα είτε με δύο άτομα, τα δύο δισκόφρενα του Μonster ανταποκρίνονται θετικά σε κάθε είδους πίεση στις μανέτες.
Engine check
Απόλυτα οικονομικός και ήρεμος σε λειτουργία. Με αξιόμαχες επιδόσεις μπορεί να σας μετακινεί καθημερινά, ασφαλέστατα και ταχύτατα. Το ταχύμετρο θα φτάσει τα 100 χ.α.ω. πριν επέμβει ο κόφτης. Η παντελής απουσία κραδασμών και η εύρυθμη λειτουργία χαρίζουν αίσθημα ποιοτικότερης κύλισης που συναντάται σε μεγαλύτερα και ακριβότερα δίκυκλα.
Άριστα στην κατηγορία της
To Daytona Monster 125 είναι μια μοτοσυκλέτα. Χρηστική και οικονομική σε απόκτηση, χρήση και συντήρηση όσο ένα «φθηνό παπί». Μόνο που δεν έχει καμία σχέση μαζί του, εφόσον διαθέτει την οδική συμπεριφορά και όλα τα χαρακτηριστικά μιας μοτοσυκλέτας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπεία | Daytona Motors |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 4χρονος |
Κυβισμός (cc) | 124 |
Διάμετρος x Διαδρομή | Δ.Α. |
Συμπίεση | Δ.Α. |
Σύστημα εξαγωγής | 1 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 11/9.000 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) | 0,9/7.500 |
Κατανάλωση (lt/100km) | 2,8 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.