Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 17.04.2025
Η πρώτη ολοκαίνουργια sport μοτοσυκλέτα της Suzuki, εδώ και μια δεκαετία, «προσγειώθηκε» το 2024, με τη μορφή του GSX-8R, ενός δικύλινδρου για να αντιμετωπίσει τη νέα φυλή supersport μοτοσυκλετών
Φωτογραφίες: Ηλίας Χατζηγεωργίου
Νέες μοτοσυκλέτες της Suzuki εμφανίζονται σπάνια. Περιμένεις για χρόνια και ξαφνικά καταφθάνουν όλες μαζί. Μια από τις πρόσφατες αφίξεις, που έρχεται απευθείας από την Ιαπωνία, είναι το GSX-8R, μια μοτοσυκλέτα που, όπως και πολλά μοντέρνα sport μοντέλα, έχει περισσότερη συγγένεια με τα γυμνά streetfighters παρά με καθαρόαιμες αγωνιστικές κατασκευές.
Το GSX-8R βασίζεται, φυσικά, στο γυμνό Suzuki GSX-8S – μια μοτοσυκλέτα που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην EICMA το 2021. Πριν καλά-καλά αφαιρεθεί το κάλυμμα παρουσίασης, ήδη πολλοί – κι εγώ μαζί – σκεφτόμασταν πόσο εύκολα θα μπορούσε να μεταμορφωθεί σε ένα sport μοντέλο, έτοιμο να τα βάλει με τους ήδη καταξιωμένους ανταγωνιστές, όπως το Aprilia RS660 και το Yamaha R7.
Η νέα γενιά
Όπως ίσως θα έχετε καταλάβει, το GSX-8R μοιράζεται πολλά με το GSX-8S. Χρησιμοποιεί το πλαίσιο και τον κινητήρα που η Suzuki χρησιμοποιεί στα νέας γενιάς μοντέλα της. Στο επίκεντρο βρίσκεται ένας ατσάλινος σωληνωτός σκελετός με αφαιρούμενο αλουμινένιο υποπλαίσιο, ο οποίος φιλοξενεί έναν εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα 776cc με στρόφαλο 270 μοιρών — μια ρύθμιση που προσφέρει χαρακτήρα και αίσθηση παρόμοια με V-2, αλλά με διαφορετική προσωπικότητα, ήχο και απόδοση σε σχέση με αυτόν του SV650.
Από εκεί και πέρα, όμως, το 8R αρχίζει να χαράσσει τη δική του πορεία. Ξεκινώντας από το προφανές, διαθέτει ολόσωμο φέρινγκ, ενώ διατηρεί τη χαρακτηριστική κάθετη διάταξη των προβολέων του 8S. Οι αναδιπλούμενοι καθρέφτες προσφέρουν σχετικά καλή ορατότητα, οι διακόπτες είναι ποιοτικοί, η οθόνη ευανάγνωστη με πλήρεις πληροφορίες, οι μανέτες ρυθμιζόμενες, η κόρνα δυνατή.
Το ψηλό, φαρδύ τιμόνι έχει δώσει τη θέση του σε χαμηλότερα clip-ons από σφυρήλατο αλουμίνιο που εδράζουν πάνω στην τιμονόπλακα. Όπως ήταν φυσικό το εργονομικό τρίγωνο έχει αλλάξει, με τον αναβάτη να τοποθετείται πιο μπροστά. Η θέση οδήγησης είναι πιο sport, μοιάζοντας περισσότερο με αυτήν του Aprilia RS660, παρά στην ακραία- αγωνιστική εργονομία του Yamaha R7.
Supersport σαν Sport Touring
Οι αναλογίες του είναι σωστά ζυγισμένες – μοντέρνες και sport. Δεδομένης της πρόσθετης αντιανεμικής προστασίας του φέρινγκ, μπορείτε κάλλιστα να ταξιδέψετε με GSX-8R χωρίς να μετανιώσετε για την επιλογή σας. Το μίνιμαλ πίσω μέρος μπορεί να μη στερείται χαρακτήρα, αλλά ο χώρος που προσφέρει δεν ενδείκνυται για μεγάλες διαδρομές με δεύτερο άτομο. Το εκτεθειμένο αφαιρούμενο υποπλαίσιο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του συνολικού design και οι φανταχτερές κόκκινες πολυάκτινες ζάντες συνδυάζονται με το logo στο φέρινγκ.
Όλα τα μεταλλικά στοιχεία της μοτοσυκλέτας είναι φινιρισμένα με προσοχή, ενισχύοντας την αίσθηση ποιότητας. Εξάλλου, η κατασκευή γίνεται στην Ιαπωνία, με όλους τους προμηθευτές να προέρχονται από τη «χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου».
Τεχνολογικά προηγμένο
Ο εν σειρά δικύλινδρος 776cc αποδίδει 83hp στις 8.500rpm και 8kgm ροπή στις 6.800rpm. Παρά την εν σειρά αρχιτεκτονική, ο χρονισμός ανάφλεξης του στροφάλου270 μοιρών είναι ίδιος με εκείνον των δικύλινδρων σε διάταξη V 90ο της Suzuki. Για να ελαχιστοποιήσει τους κραδασμούς, η εταιρεία έχει αναπτύξει το "Cross Balancer’’. Η υιοθέτηση γωνίας στροφάλου 270ο εξουδετερώνει τους δευτερεύοντες κραδασμούς, συμβάλλοντας στην ακόμα πιο ομαλή λειτουργία του κινητήρα. Επιπλέον, η τοποθέτηση των δύο αντίβαρων σε γωνία 90ο ως προς τον στρόφαλο, με το κάθε ένα να απέχει εξίσου από αυτόν, εξουδετερώνει τους πρωτεύοντες κραδασμούς και των δύο κυλίνδρων.
Η διαφορετική εργονομία και το καλογυμνασμένο «σώμα» του GSX-8R συνοδεύονται από διαφορετικές αναρτήσεις, προσαρμοσμένες να ανταποκριθούν στην πιο εμπροσθόβαρη κατανομή. Το πιρούνι KYB του 8S αντικαταστάθηκε με Showa Separate Function Fork – Big Piston (SFF-BP), ενώ πίσω υπάρχει αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας με δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης. Το μεταξόνιο παραμένει στα 1.465mm, η σέλα απέχει 810mm από το έδαφος όπως και στο naked και το βάρος αυξάνεται κατά 3kg (R-205 / S-202).
Όσον αφορά τα φρένα, το 8R διατηρεί το ίδιο σύστημα με το 8S: δύο τετραπίστονες δαγκάνες της Nissin εμπρός, που συνεργάζονται με δίσκους 310mm, και έναν μονό δίσκο 240mm πίσω, με δαγκάνα μονού εμβόλου. Οι χυτές ζάντες είναι 17 ιντσών με διαστάσεις ελαστικών 120/70 μπροστά και 180/55 πίσω.
Η σουίτα προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων S.I.R.S.(Suzuki Intelligent Ride System) που χρησιμοποιεί το GSX-8R περιλαμβάνει το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης (Suzuki Drive Mode Selector- SDMS) και ακολούθως τρία riding modes, με διαφορετική απόκριση γκαζιού αλλά ίδια μέγιστη απόδοση. Στη λειτουργία A (Active) προσφέρει την πιο άμεση και «κοφτερή» απόκριση στο γκάζι, στην B (Basic) διαθέτει πιο ήπια απόκριση στο γκάζι και πιο γραμμική καμπύλη παροχής ισχύος. Είναι αυτή που προτιμήσαμε, αφού η μοτοσυκλέτα είναι πιο εύκολη στον έλεγχο, ιδανική για καθημερινή οδήγηση. Στην C (Comfort) προσφέρει ακόμη πιο ήπια απόκριση στο γκάζι και πιο ήπια καμπύλη ροπής - ενδείκνυται, όταν οδηγείτε σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.
Tο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Suzuki Traction Control System-STSC) μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία επίπεδα και να απενεργοποιηθεί. Παρέχεται ακόμη ηλεκτρονικό γκάζι (Ride-by-Wire), αμφίδρομο σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων (Bi-directional Quick Shift), Suzuki Easy Start System για εκκίνηση με ένα πάτημα του διακόπτη της μίζας και σύστημα υποβοήθησης χαμηλών στροφών (Low RPM Assist) που ανεβάζει τις στροφές για πιο εύκολες εκκινήσεις.
Εύκολο
Καθισμένοι στη σέλα του GSX-8R διαπιστώνουμε αμέσως τη φυσικότητα της θέσης οδήγησης. Το τρίγωνο σέλας, μαρσπιέ, τιμονιού σε κάνει να νιώθεις οικεία από τα πρώτα μέτρα. Δείχνει και είναι μια compact διαστάσεων μοτοσυκλέτα, αλλά το μεταξόνιο, που φτάνει τα 1.465mm, είναι μεγαλύτερο και από αυτό του GSX-S 1000.
Ένα άλλο στοιχείο που συνεισφέρει στην αίσθηση οικειότητας είναι το πολύ στενό τμήμα της σέλας και του ρεζερβουάρ, το οποίο επιτρέπει στα πόδια να μένουν πολύ κοντά σαν να οδηγείς μια μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα. Αυτό συμβάλλει στον πανεύκολο χειρισμό κατά τις χαμηλές ταχύτητες και τις εναλλαγές κατεύθυνσης.
Το χαμηλό κέντρο βάρους είναι αποτέλεσμα της συγκέντρωσης των μαζών σχεδόν ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, δίνοντας στο GSX-8R ουδέτερη και ευχάριστη οδική συμπεριφορά σε οποιαδήποτε ταχύτητα.
Οδηγώντας θυμηθήκαμε πόσο μας αρέσει ο δικύλινδρος των 776cc. Αποδίδει εξαιρετικά και αποδεικνύεται «χρήσιμος» τόσο μέσα στην πόλη όσο και όταν οδηγείς σβέλτα σε κλειστές στροφές σε έναν ορεινό δρόμο.Η ιδέα να πάρεις αυτή την ευελιξία και να τη μεταφέρεις σε μια sport μοτοσυκλέτα με «full fairing» φαίνεται απολύτως λογική. Σου προσφέρει επιδόσεις που είναι άμεσα προσβάσιμες, χωρίς να χρειάζεται να κινείσαι συνεχώς στο 100% για να τις αξιοποιήσεις πλήρως.
Πίσω από το φέρινγκ
Αυτό που γίνεται αμέσως αντιληπτό σε σύγκριση με το GSX-8S είναι η εμπειρία πίσω από το φέρινγκ του 8R. Το κράνος μένει σχεδόν ανεπηρέαστο, χωρίς τον αέρα να σε χτυπά, και έτσι μπορείς πραγματικά να εκτιμήσεις πόσο εξευγενισμένος είναι ο δικύλινδρος κινητήρας με τους διπλούς αντικραδασμικούς άξονες.
Ακόμη και κοντά στο ανώτατο όριο των 10.000rpm, η λειτουργία του παραμένει εξαιρετικά ομαλή, σχεδόν μεταξένια. Με έκτη, ταξιδεύοντας με 120km/h, το στροφόμετρο δείχνει περίπου 5.000rpm, με ελάχιστους κραδασμούς να φτάνουν στα πόδια ή το τιμόνι. Είναι μια εμπειρία οδήγησης που αποπνέει ποιότητα και άνεση χωρίς να θυσιάζει τον σπορ χαρακτήρα.
Η ευελιξία και η ευρεία καμπύλη ισχύος του κινητήρα τον καθιστούν ιδανικό για ορεινές διαδρομές με συνεχείς στροφές. Υπάρχει πάντα διαθέσιμη ροπή όταν βγαίνετε από κλειστές φουρκέτες, κάτι που σας δίνει την ελευθερία να επιλέγετε ταχύτητα χωρίς άγχος και εξαλείφει την ανάγκη να πιέζετε συνεχώς τον κινητήρα στο όριο.
Αυτή η φυσική προσαρμοστικότητα καθιστά τον κινητήρα εξίσου ικανό και στην αστική καθημερινότητα. Ο συνδυασμός του συστήματος υποβοήθησης χαμηλών στροφών της Suzuki, που αυξάνει ελαφρώς τις στροφές του κινητήρα κατά την εκκίνηση, με τον υποβοηθούμενο και μονόδρομο συμπλέκτη, καθώς και τη γενικότερη ελαστικότητα του μοτέρ προσφέρουν μια άνετη και απροβλημάτιστη οδήγηση μέσα στην κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Η ροπή του κινητήρα έχει τη δύναμη να «τραβάει» τη μοτοσυκλέτα στην έξοδο των στροφών χωρίς να απαιτούνται συχνά κατεβάσματα ταχυτήτων. Αυτό καθιστά την είσοδο στις στροφές πολύ πιο ομαλή και σταθερή, επιτρέποντάς σας να επικεντρωθείτε στη σωστή γραμμή και να φρενάρετε χωρίς να διαταράσσεται η ισορροπία της μοτοσυκλέτας.
Όταν η αλλαγή σχέσης είναι απαραίτητη, το quickshifter αναλαμβάνει δράση, επιτρέποντας σχεδόν στιγμιαίες και απόλυτα ομαλές αλλαγές. Ο μονόδρομος συμπλέκτης λειτουργεί διακριτικά στο παρασκήνιο, βοηθώντας στη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας κατά την είσοδο στις στροφές, ακόμη και υπό έντονο φρενάρισμα.
Το τελικό συμπέρασμα όσον αφορά την απόδοση του κινητήρα είναι ότι προσφέρει μια ευχάριστη, απόλυτα διαχειρίσιμη ισχύ, που σας επιτρέπει να οδηγείτε γρήγορα χωρίς να κουράζεστε.
Απόλυτη ισορροπία
Η ανάρτηση του GSX-8R αποδίδει εξαιρετικά, προσφέροντας ισορροπημένη απόσβεση. Αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, χωρίς να είναι υπερβολικά μαλακή. Παρά τη σχετικά περιορισμένη δυνατότητα ρυθμίσεων, διατηρεί τη μοτοσυκλέτα σταθερή και ουδέτερη, αποτρέποντας τις υπερβολικές μεταφορές βάρους ή το "κούνημα" στις εναλλαγές κατεύθυνσης.
Το σύστημα πέδησης αποδείχθηκε επίσης αποτελεσματικό, με το ζευγάρι δισκόφρενων της Nissin να προσφέρει επαρκή δύναμη και προβλέψιμο δάγκωμα. Όσον αφορά το πλαίσιο, συμβάλλει στη sport αίσθηση.
Οι καθρέφτες δυσκολεύουν τη διήθηση, ενώ η μανέτα του εμπρός φρένου διαθέτει δυνατότητα ρύθμισης προσθέτοντας ένα ακόμα στοιχείο προσαρμοστικότητας.
Παρά το σχετικά υψηλό βάρος των 205kg (σε σύγκριση με τα 188kg του Yamaha YZF-R7), το GSX-8R καταφέρνει να το κρύψει πολύ καλά όταν βρίσκεται εν κινήσει. Παραμένει ευέλικτο στις στροφές και επιτρέπει διορθώσεις στη γραμμή χωρίς να διαταράσσεται η ισορροπία του πλαισίου. Στην πράξη, η μοτοσυκλέτα αποπνέει αίσθηση απόλυτης σταθερότητας, χαρακτηριστικό που, σε συνδυασμό με τη μεταξένια λειτουργία του κινητήρα, την καθιστά εξαιρετικά εύκολη και προβλέψιμη στον γρήγορο ρυθμό.
Ένας από τους βασικούς λόγους που το GSX-8R είναι τόσο φιλικό είναι η αεροδυναμική του σχεδίαση. Το πλήρες φέρινγκ και η ζελατίνα προσφέρουν ουσιαστική προστασία από τον αέρα, αποτέλεσμα εντατικής δουλειάς της Suzuki στην αεροδυναμική σήραγγα. Ακόμα και σε ταχύτητες πάνω από 180km/h, το κράνος του αναβάτη παραμένει ανεπηρέαστο από ενοχλητικές αναταράξεις. Ο αέρας ρέει ομαλά πάνω από τη μοτοσυκλέτα, προσφέροντας άνεση, ενώ η φωτεινή, υψηλής ευκρίνειας TFT οθόνη παραμένει ευανάγνωστη ακόμα και με μια γρήγορη ματιά.
Νέα εποχή
Σε μια εποχή όπου οι supersport 600 υποχωρούν εμπορικά παγκοσμίως, μοντέλα όπως το GSX-R600 δίνουν τη θέση τους σε πιο προσιτές και προσβάσιμες προτάσεις όπως το 8R. Και η αλήθεια είναι πως τοGSX-8R είναι αυτό ακριβώς. Μια ευέλικτη και απολαυστική sport μοτοσυκλέτα που προσφέρει αξιοποιήσιμη απόδοση στον δρόμο με την ικανότητα να λειτουργεί ως καθημερινό μέσο, αλλά και ως μέσο βελτίωσης για φιλόδοξους αναβάτες σε trackdays.
Η Suzuki όχι μόνο απέδειξε ότι έχει ακόμη πολλά να πει στον χώρο των sport μοτοσυκλετών, αλλά φαίνεται ότι έχει βρει τον δρόμο για να επιστρέψει στο προσκήνιο της κατηγορίας.
Εξοπλισμός αναβάτη ΜΟΤΟ MARKET
Κράνος: Caberg Drift Evo II
Μπουφάν: Tur Podium Hydroscout
Γάντια: Tucano Urbano MRK3
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
SUZUKI GSX-8R | SUZUKI MOTO GREECE |
ΤΙΜΗ (€): | 10.595 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K, DOHC |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 776 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 84 x 70 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 12,8 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 83/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 8/6.800 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 205 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 810 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.155 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 770 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.465 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 104 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 25 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | 180/55-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ SHOWA SFF-BP |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ SHOWA ΜΕ ΜΟΧΛΙΚΟ ΜΕ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟI 310mm, ΑΚΤΙΝΙΚΕΣ ΔΑΓΚΑΝΕΣ NISSIN 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (lt) | 14 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km) | 6 |
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.