Δοκιμή VOGE DS525X Euro5+ 2025: Με ουσία και περιεχόμενο
Μια μοτοσυκλέτα που δεν αναλώνεται στον εντυπωσιασμό αλλά στην ουσία
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 04.04.2025
Το DS525X υπήρξε πρωτοπόρο στην all around λογική των adventure της κατηγορίας A2 και η αλήθεια είναι ότι έχει συνδεθεί τόσο με την απόδραση όσο και με την καθημερινότητα
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
H VOGE κατασκεύασε μια μοτοσυκλέτα με το σκεπτικό που θα ικανοποιεί τους πολλούς και όχι μια ειδική κατηγορία πελατών. Το υλοποίησε με το 500 DS το 2020 και το εξέλιξε με το DS525X το οποίο κούμπωσε ακριβώς στην ανάγκη για κάτι πιο εύστοχο στα σύγχρονα πρότυπα της adventure/crossover “γειτονιάς”.
Tο 2025, όπως το επιβάλλουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί, συμμορφώθηκε με τις προδιαγραφές Euro5+, και εξακολουθεί με την ίδια εικόνα να αποτελεί ένα από τα best seller της ελληνικής αγοράς. Γιατί, όπως έχετε καταλάβει, το DS525X διατηρεί την ταυτότητά του μεν, αλλά παραμένει επίκαιρο για να ακολουθεί την εποχή του. Τώρα είμαστε σίγουροι πως θα αρέσει σε ακόμη περισσότερους. Η νέα έκδοση Black Night, που εντάσσεται στην γκάμα, κέντρισε το ενδιαφέρον πολλών στον δρόμο, κάτι που προδιαθέτει για την υποδοχή του από το κοινό, καθώς ελάχιστες μοτοσυκλέτες προκάλεσαν τόση περιέργεια.
Με δίπλωμα Α2 για πόλη και βουνό
Με την επιβλητική και πάντα επίκαιρη οπτική του εξωτερική εικόνα, το DS525X παραμένει στο σκαλοπάτι της πετυχημένης διαχρονικής του εμφάνισης, που θα εντυπωσιάζει για πολλά χρόνια. Ο «σκοτεινός ιππότης» φοράει τη μαύρη πανοπλία του, με μεγάλες επιφάνειες να διαθέτουν εμφάνιση carbon. Οι ζάντες και το ανεστραμμένο πιρούνι «σπάνε τη μονοτονία» με τη χρυσαφί τους απόχρωση, το ψηλά τοποθετημένο τελικό με τις «δίδυμες» απολήξεις «γεμίζει» το μίνιμαλ σχεδιασμένο πίσω μέρος, δίνοντας συμμετρία στο design του DS525X. Το ρύγχος πάει ασορτί με το αγριεμένο βλέμμα των προβολέων και τη ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις ζελατίνα. Τα κάγκελα με τα ενσωματωμένα «μανιτάρια» ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως και η σχάρα που βαμμένη μαύρη κρύβει την απλότητα της κατασκευής της.
Αν εμβαθύνεις, θα διαπιστώσεις ότι η βελτίωση στα σημεία αναβάθμισε την εικόνα του. Όλα τα υλικά είναι προσεκτικά επιλεγμένα και η συναρμογή τους κυμαίνεται στο γνωστό πολύ καλό επίπεδο της VOGE. Το κόκπιτ έχει τη φρέσκια εικόνα που οφείλει να έχει μια μοτοσυκλέτα της κατηγορίας, διεκδικώντας ταμπέλα premium, διότι όλα είναι τακτοποιημένα χωροταξικά και οι πρακτικές λύσεις το χαρακτηρίζουν. Η μεγάλη οθόνη 8 ιντσών, που είναι ευανάγνωστη σε όλες τις συνθήκες, συνδέεται με smartphone και μπορεί να σας καθοδηγήσει turn by turn. Φέρει επανασχεδιασμένους φωτιζόμενους διακόπτες και φυσικά φώτα full LED με προβολείς που διαθέτουν DRL. Εκτός από τον ανεμοθώρακα, ρυθμιζόμενες είναι και οι μανέτες φρένου και συμπλέκτη. Για την προστασία σας μαζί με τη ζελατίνα παίρνετε και χούφτες, πλαϊνό και κεντρικό σταντ, την ανοξείδωτη σχάρα, πρίζα παροχής ρεύματος και θύρα USB. Μπορείτε επίσης να παρακολουθείτε τις πιέσεις των ελαστικών μέσω του TPMS. Βάλτε στον «λογαριασμό» τώρα πως με 6.245€ θα οδηγείτε μια μοτοσυκλέτα με ελαστικά Metzeler, φρένα Nissin, αναρτήσεις KYB (Kayaba), Bosch ABS και Traction Control που μπορείτε να απενεργοποιήσετε και δύο προγράμματα οδήγησης (sport & eco).
Η οικονομία και η φιλικότητα στο προσκήνιο
H υπολογίσιμη δύναμη της πιάτσας εδώ και καιρό πορεύεται με έναν οκταβάλβιδο δικύλινδρο σε σειρά, με 2ΕΕΚ κινητήρα 494cc που συνδυάζει την προβλεπόμενη απόδοση της κατηγορίας Α2 (48hp) και τη ροπή των 4,5kgm, με το καθαρό πνεύμα των προδιαγραφών Euro5+. Στο οικολογικό του έργο πορεύεται πλέον με διαφοροποιήσεις στην εξαγωγή καυσαερίων. Ο καταλύτης πλέον είναι ένας και όχι δύο (ένας σε κάθε λαιμό) όπως στην προηγούμενη έκδοση ενώ οι αισθητήρες "Λ" βρίσκονται πριν και μετά τον καταλύτη. Η αλλαγή χαρτογράφησης του κινητήρα ήταν αναπόφευκτη με τον αναβάτη να βγαίνει ωφελημένος την μικρή βελτίωση της ροπή. Το κιβώτιο 6 σχέσεων, συνεργάζεται με συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης (assist & sleeper), που αποτρέπει μπλοκαρίσματα του πίσω τροχού στα κατεβάσματα. Το πρόγραμμα Eco βάζει το λιθαράκι του στις χαμηλές καταναλώσεις (4,5lt στα 100km σε μεικτή χρήση) και σε ανάλογες τιμές ρύπων ώστε να προβάλλει το οικολογικό του προφίλ. Το πρόγραμμα Sport δεν διαφοροποιεί την απόδοση και την οικονομία που προσφέρε.
Ποιοτικές, αξιόπιστες λύσεις
Το χαλύβδινο πλαίσιο συνδυάζεται με αφαιρούμενο υποπλαίσιο και χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον στοιχείο. Η ανάρτηση περιλαμβάνει ανεστραμμένο πιρούνι KYB (Kayaba) 41mm., με ρυθμιζόμενη συμπίεση στο δεξί καλάμι και επαναφορά στο αριστερό, ενώ το μονό αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης. Το μοχλικό έχει σχεδιαστεί με τη βοήθεια της τεχνολογίας CAE (Computer-Aided Engineering). Οι ακτινωτές ζάντες, 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, φορούν tubeless ελαστικά Metzeler Tourance (110/80 εμπρός, 150/70 πίσω). Το σύστημα πέδησης της Nissin περιλαμβάνει δύο κυματιστούς εμπρός δίσκους 298mm. με δαγκάνες δύο εμβόλων και έναν πίσω δίσκο 240mm. με μονοπίστονη δαγκάνα.
Δύο σε ένα
Εύκολα διαπιστώνεις ότι η κεντρική ιδέα που προκύπτει από τη στιγμή που πάρεις θέση πίσω από το τιμόνι και κάνεις τα πρώτα σου χιλιόμετρα είναι σερβιρισμένη με έναν πολυχρηστικό χαρακτήρα. Η θέση οδήγησης προσφέρει άνεση και ευχάριστη εμπειρία σε κάθε περίσταση. Μπορείς, όμως, να απολαμβάνεις μια φιλική αποτελεσματικότητα όταν αποφασίσεις να το οδηγείς σβέλτα.
Η απόσταση μεταξύ της άνετης, αφρώδους σέλας και των μαρσπιέ είναι σχετικά μικρή, κάτι που σημαίνει ότι οι αναβάτες άνω του 1,85cm θα χρειαστεί να λυγίσουν αρκετά τα πόδια τους. Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον αναβάτη μέσα στη μοτοσυκλέτα, με το τιμόνι να βρίσκεται λίγο ψηλότερα από το ιδανικό για εμάς. Ο συνεπιβάτης κάθεται πιο ψηλά, με καθαρό οπτικό πεδίο, κρατώντας χειρολαβές ενσωματωμένες στη σχάρα και χρησιμοποιώντας μαρσπιέ τοποθετημένα στο σωστό ύψος. Η σέλα βρίσκεται στα 815mm. από το έδαφος, επιτρέποντας στα πόδια να πατούν με σιγουριά, ενώ το συνολικό βάρος των περίπου 192kg (χωρίς υγρά) εξασφαλίζει εύκολο έλεγχο, ακόμα και σε στατικές μανούβρες. Η αεροδυναμική προστασία είναι εξαιρετική, με τη ζελατίνα στην ανώτερη θέση να αφήνει το κράνος εκτεθειμένο, αλλά χωρίς να δημιουργεί στροβιλισμούς.
Ο δικύλινδρος σε σειρά αποδεικνύεται ζωηρός, ελαστικός και οικονομικός, με τη μέση κατανάλωση να μην υπερβαίνει τα 4,5lt ανά 100km. Η επιτάχυνση παραμένει ζωηρή, με μια αναμενόμενη σταδιακή κάλμα όσο πλησιάζει προς την τελική ταχύτητα των 170km /h. Ανεβάζει στροφές με προθυμία, προσφέροντας γεμάτη απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, διευκολύνοντας τις προσπεράσεις. Πάνω από τις 5.000 rpm, οι κραδασμοί γίνονται αισθητοί, κυρίως κατά την επιτάχυνση και το κλείσιμο του γκαζιού, λιγότερο όμως στο σταθερό γκάζι. Η μοτοσυκλέτα μπορεί να διατηρεί άνετα ταχύτητες 130-140km/h για μεγάλα διαστήματα. Το κιβώτιο ταχυτήτων και ο συμπλέκτης συνεργάζονται σωστά, αρκεί οι αλλαγές να γίνονται σε ομαλό ρυθμό, με πλήρη διαδρομή στη μανέτα και τον λεβιέ, αν και συνοδεύονται από περισσότερο θόρυβο απ’ ό,τι συνήθως.
Το πλαίσιο προσφέρει εξαιρετική σταθερότητα στο DS525X σε κάθε διαδρομή, ενώ στην πόλη ξεχωρίζει για την άνεση και την ευελιξία του. Χειρίζεται με άνεση ανωμαλίες του δρόμου, ελίσσεται με χάρη ανάμεσα σε ακινητοποιημένα αυτοκίνητα και ανεβαίνει πεζοδρόμια αν χρειαστεί. Οδηγικά είναι σταθερό, άνετο και ευέλικτο στις εντολές που του δίνεις. To καλό κράτημα συνοδεύεται από ευχάριστη φιλικότητα και σωστή πληροφόρηση προς τον αναβάτη. Ταξιδεύει με ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο και ρέει ευχάριστα στον επαρχιακό, προσφέροντας καλό έλεγχο, ενώ δεν θα σου «χαλάσει χατίρι» ακόμα και αν νιώσεις την ανάγκη για δυναμική οδήγηση σε δρόμο με συνεχείς στροφές.
Η ανάρτηση, με τη μεγάλη διαδρομή της, προσφέρει άριστη πληροφόρηση και απορροφά τις ανωμαλίες, είτε σε τραχιά άσφαλτο είτε σε ομαλό οδόστρωμα, ακόμα και υπό πίεση. Στο χωματόδρομο, τα 198mm απόστασης από το έδαφος υποστηρίζουν τον περιηγητικό του χαρακτήρα και με το παραπάνω και θα σας πάει μακρύτερα απ’ ό,τι φαντάζεστε.
Η ασφάλεια ενισχύεται από το traction control, το οποίο επεμβαίνει αποτελεσματικά όταν η πρόσφυση χαθεί στιγμιαία, ενώ τα ελαστικά Metzeler εμπνέουν απόλυτη εμπιστοσύνη. Το σύστημα φρένων της Nissin είναι ιδανικό για το DS525X, προσφέροντας δύναμη, προοδευτική λειτουργία και καλή αίσθηση στη μανέτα και το λεβιέ, με το ABS της Bosch να ενεργοποιείται μόνον όταν είναι απολύτως απαραίτητο.
Δικαιολογημένα ψηλά
Η VOGE αποδεικνύει την ικανότητά της στον χώρο των all-around μοτοσυκλετών διαθέτοντας μια adventure/crossover σειρά από 300 έως 900cc, με αρκετά μοντέλα να ξεχωρίζουν στις προτιμήσεις του ελληνικού κοινού. Το DS525X δεν περιορίζεται μόνο στο ταξίδι και την περιπέτεια, αλλά αποδεικνύεται εξίσου ικανό και σε άλλες χρήσεις χάρη στην οικονομία και την ευελιξία του για καθημερινή αστική μετακίνηση. Πρόκειται για μια προσιτή επιλογή που καλύπτει κάθε ανάγκη, είτε πρόκειται για διαδρομές μέσα στην πόλη, βατές εξορμήσεις στο βουνό ή μεγαλύτερα ταξίδια.
Εξοπλισμός Αναβάτη MOTO MARKET
Κράνος: Caberg Levo-X
Μπουφάν: Nordcode Adventure Evo
Γάντια: Tucano Urbano MRK3
Παντελόνι: Nordcode Oslo
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
VOGE DS525X 2025 | MOTOTREND SA |
ΤΙΜΗ (€): | 6.245 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 494 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 68 x 68 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,5 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 47,6/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 4,53/7.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 192 (ΧΩΡΙΣ ΥΓΡΑ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 815 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.215 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 840 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.450 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | ΜETZELER TOURANCE 110/80-19 |
ΠΙΣΩ: | METZELER TOURANCE 150/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ ΚΥΒ 41mm. ΠΛΗΡΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 145mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΚΥΒ ΜΕ ΜΟΧΛΙΚΟ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 155mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 29mm, ΔΑΓΚΑΝΑ NISSIN 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS BOSCH |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm ΔΑΓΚΑΝΑ NISSIN 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS BOSCH |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 17 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.