Δοκιμή LETBE Aurora 125 2025: Urban Adventure
Με 2.195€ έχεις ένα scooter ιδανικό για καθημερινές μετακίνησεις
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 24.03.2025
Με στιβαρή εμφάνιση, σχεδιαστικά στοιχεία εμπνευσμένα από μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες περιπέτειας και εξοπλισμό που υπόσχεται άνετες μετακινήσεις, το Aurora είναι έτοιμο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της καθημερινότητας, χωρίς να φοβάται και τις πιο δύσβατες διαδρομές
Συνεργάστηκε: Κατερίνα Τασιοπούλου
Το scooter της κινέζικης εταιρείας που αντιπροσωπεύετε στην χώρα μας από την MUVUS (CFMOTO, Royal Enfield, Polaris) αποτελεί την ναυαρχίδα της γκάμας της. Το Aurora 125 είναι adventure και με αυτό η LETBE βάζει το όνομά της σε μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες και εμπορικές υπο-κατηγορίες scooter αστικής μετακίνησης.
Οτιδήποτε θυμίζει περιπέτεια είναι στη μόδα, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα SUV στον χώρο των αυτοκινήτων. Γι’ αυτό, ακόμη και τα αυτοκίνητα πόλης αποκτούν αυξημένη απόσταση από το έδαφος και άβαφους προφυλακτήρες. Τα τελευταία χρόνια, αυτή η τάση και τα scooter.
Μια κατηγορία που άνοιξε η Honda με το «μεγάλο» X-ADV, διευρύνθηκε από την Kymco με το DT X και πλέον αποτελεί μέρος της γκάμας των περισσότερων κατασκευαστών. Με μοντέλα από 125 έως 750 κ.εκ., η κατηγορία συνεχώς επεκτείνεται. Η LETBE έφτασε στην χώρα μας τέλη του 2024 και δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτήν.
Καλογυμνασμένο
Το Aurora συνολικά, δίνει την αίσθηση ενός μοντέλου που βγήκε από το γυμναστήριο, ενώ δεν περνά απαρατήρητο, προσελκύοντας συχνά βλέμματα θαυμασμού. Παράλληλα, επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ευρωπαϊκό scooter.
Στο hardware κομμάτι το Aurora βασίζεται σε ένα στιβαρό πλαίσιο κατασκευασμένο με χάλυβα υψηλής αντοχής που παρέχει την απαιτούμενη σταθερότητα, για ένα ή δύο επιβαίνοντες. Με μήκος 1.955 χλστ. και μεταξόνιο 1.335 χλστ., το Aurora σημαδεύει την μοδάτη κατηγορία περιπέτειας και αστικής μετακίνησης με ένα κομψό και ιδιαίτερα δυναμικό τρόπο. Σχεδιαστικά δεν θα περάσει απαρατήρητο, δείχνει αρκετά δυναμικό και εκπέμπει μια ευρωπαϊκή αύρα ώστε να σταδιοδρομήσει στην Γηραιά Ήπειρο.
Κομψές λεπτομέρειες, όπως το DRL «φρύδι» στους δίδυμους LED προβολείς, το μίνμαλ πίσω φωτιστικό σώμα, οι πολυγωνικοί καθρέφτες που εξασφαλίζουν άριστη ορατότητα, η ρυθμιζόμενη ζελατίνα, οι μυώδεις γωνίες και το καλοσχηματισμένο πίσω μέρος με την σέλα να αφομοιώνεται στην σχεδίαση δημιουργούν μια σπορ σιλουέτα που τραβάει με ενδιαφέρον το βλέμμα.
Πρακτικό
Το κόκπιτ από την μία διατηρεί την δυναμική λογική σχεδίασης και δείχνει πως η έμπνευση, προέρχεται από τις adventure μοτοσυκλέτες, από την άλλη συνδυάζει τον πρακτικό χαρακτήρα που επιβάλλεται να διαθέτουν τα scooter. Γυμνό τιμόνι μεταβλητής διατομής, διακόπτες που θυμίζουν Honda, αλλά και ντουλαπάκι στην ποδιά, θύρα USB, διακόπτης Keyless και ξεχωριστό button που απασφαλίζει σέλα και πορτάκι ρεζερβουάρ, όπως συναντάμε στα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας.
Όσο μετακινείστε με το scooter της LETBE την πληροφόρησή σας αναλαμβάνει μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη LCD, με τις απαραίτητες ενδείξεις σε έγχρωμη απεικόνιση, που δεν ρυθμίζεται. Είναι ευανάγνωστη χάρη στο σκίαστρο.
Η ευρύχωρη σέλα, που βρίσκεται σε ύψος 778 χλστ. οφείλει στο μεταξόνιο των 1.335 χλστ. τους επαρκέστατους χώρους για 2 ενήλικες, που θα τη βρουν αναπαυτική ακόμη και σε πολύωρη χρήση. Ένα ποιοτικότερο υλικό στην επένδυση και μικρότερη κλίση στο κομμάτι του αναβάτη θα αποσοβούσε τα γλίστρηματα. Επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στο έδαφος εξαιτίας της σωστής σχεδίασης της στα πλαϊνά, με τους ελιγμούς να γίνονται εύκολα ανεξάρτητα από το ύψος του αναβάτη. Στο τελευταίο βοηθάει ο πολύ καλός μοχλός και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού.
Ο χώρος κάτω από την σέλα είναι ρηχός. Μπορεί να μην χωράει κράνος, αλλά κρίνετε λειτουργικός όταν χρειαστεί να μεταφερθούν ογκώδη αντικείμενα, όπως μια τσάντα πλάτης. Στα υπέρ της, το γεγονός ότι διαθέτει μηχανισμό που την κρατάει ανοιχτή.
Προσβάσιμο σε όλους
Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης εξασφαλίζει εξαιρετική ορατότητα, με το εργονομικό τρίγωνο να βάζει τον αναβάτη μέσα στο scooter και να εξασφαλίζει μια φυσιολογική και άνετη στάση. Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα συμβάλει στην επαρκέστατη προστασία, στέλνοντας τον αέρα στο άνω μέρος του κράνους, ενώ το αυτόματο κιβώτιο κάνει την καθημερινή αστική μετακίνηση πιο εύκολη λειτουργώντας ομαλά και αξιόπιστα.
Σε συνδυασμό με τον σύγχρονο 124,6 κ.εκ. μονοκύλινδρο, αερόψυκτο κινητήρα, με σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού προδιαγραφών Euro5+, αποδίδει με αρμονία και αποδοτικότητα. Οι 9 ίπποι αποτελούν μια σχετικά καλή ισχύ για ένα scooter που, διατηρεί ένα βάρος λίγο πάνω από τα 130 κιλά.
Η μετάδοση εστιάζει περισσότερο στη διευκόλυνση της καθημερινής οδήγησης παρά στην απόλυτη σπιρτάδα των επιταχύνσεων. Τα 60 χλμ./ώρα αναγράφονται γρήγορα στο ψηφιακό πάνελ οργάνων, παρά την ελαφρώς καθυστερημένη απόκριση στο αρχικό άνοιγμα του γκαζιού, τα 80 χλμ./ώρα είναι η ταχύτητα που θα σας κάνει να κινείστε σβέλτα ανάμεσα στα ακινητοποιήμενα αυτοκίνητα, ενώ τα 100 χλμ./ώρα, που είναι η τελική ταχύτητα επιτυγχάνονται με λίγη υπομονή.
Στην πορεία, το scooter μια άκρως προβλέψιμη οδηγική εμπειρία, με μια old-school αίσθηση που προέρχεται από την απόδοση του αερόψυκτου κινητήρα. Ωστόσο, η οικονομία καυσίμου, γίνεται αισθητή, με τη μέση κατανάλωση να διαμορφώνεται στα 3 λτ./100 χλμ.
Η ανάρτηση και το συνολικό στήσιμο κρατά ξεκούραστο τον αναβάτη επιτρέπει μεγάλες κλίσεις, απορροφώντας επαρκώς τις κακοτεχνίες των δρόμων. Έτσι το Aurora καταφέρνει να σταθεί με αξιώσεις στον χώρο των scooter καθημερινής μετακίνησης. Συνδυάζει την άνεση με την ακριβή ανάγνωση του δρόμου, ενώ οι αναρτήσεις τα φρένα του, που διαθέτουν σύστημα συνδυασμένης πέδησης (CBS) ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στα δεδομένα της κατηγορίας του. Σε συνδυασμό με την ποιοτική κύλιση, αποδεικνύεται μια ευχάριστη επιλογή για αστικές μετακινήσεις.
Κοιτώντας μπροστά
Το Aurora, όπως και το Neon, αποδεικνύουν ότι η LETBE μπορεί να κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινού που αναζητά ένα προσιτό, πρακτικό, καλοσχεδιασμένο και ασφαλές δίκυκλο πόλης, το οποίο μπορεί να οδηγηθεί και με δίπλωμα αυτοκινήτου. Με δεδομένες τις μελλοντικές κινήσεις της εταιρείας, όπως η επικείμενη προσθήκη του Island με υγρόψυκτους κινητήρες 125 και 150 κ.εκ., οι προοπτικές της LETBE φαίνονται ιδιαίτερα ευοίωνες.
LETBE AURORA 125 2025 | MUVUS |
ΤΙΜΗ (€) | 2.195 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΑΕΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 124.6 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | Δ.Α. |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | Δ.Α. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1ΣΕ1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 9/7.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 0.93/4.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 130.8 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 774 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 1.955 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 745 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.335 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 110/80-14 |
ΠΙΣΩ: | 130/70-13 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ THΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ CBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY CBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 10 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.