Δοκιμή LETBE Neon 125 2025: Κομψό, απλό, οικονομικό
Οδηγούμε στο Ναύπλιο το νέο-κλασσικό scooter της LETBE
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 17.03.2025
Στην κίνηση, το μέγεθος εξακολουθεί να έχει σημασία. Και το LETBE Neon έχει τα σωστά χαρακτηριστικά για να σας μεταφέρει στον προορισμό σας με στυλ
Συνεργάστηκε: Κατερίνα Τασιοπούλου
Αν θέλετε να φτάσετε στα ραντεβού εγκαίρως και κυρίως να μην αγχώνεστε καθόλου, η λύση είναι να στοχεύσετε σε ένα συμπαγές σε διαστάσεις scooter, ικανό να ξεφύγει εύκολα από το μποτιλιάρισμα. Ένα δίκυκλο σαν το LETBE Neon 125 που διαθέτει εκλεπτυσμένη ρετρό σχεδίαση, αποδεικνύεται πολύ πρακτικό στην καθημερινή χρήση και προσφέρεται σε ανταγωνιστική τιμή 1.695 ευρώ με το κλειδί στην τσέπη και όχι στο χέρι- αφού διαθέτει σύστημα keyless- είναι η λύση.
New entry
Η LETBE εντάχθηκε το 2024 στο portfolio της Muvus, που φέρνει στη χώρα μας τις CFMOTO, Royal Enfield, ZEEHO και Polaris. Η κινέζικη εταιρεία μάς συστήθηκε με το παπί Lynx και πλέον στην ελληνική αγορά είναι διαθέσιμα τρία scooter 125cc. Στόχος της Muvus, που έχει εδραιωθεί στη χώρα μας στις κατηγορίες μοτοσυκλετών ATV, SSV, είναι να αποκτήσει μερίδιο αγοράς στα scooter και τα παπιά.
H LETBE αποτελεί το ευρωπαϊκό brand της κινεζικής Haojin, έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές δικύκλων της Κίνας. Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στην πόλη Guangzhou. Εκεί σε εγκαταστάσεις 333.000 τετραγωνικών μέτρων η εταιρεια με ανθρώπινο δυναμικό που ξεπερνά τα χίλια άτομα, διαθέτει τμήματα σχεδίασης, δοκιμών έρευνας και εξέλιξης. Εκτός από τη χώρα μας, έχει ήδη δραστηριοποιηθεί στην Ισπανία, ενώ μέσα στο 2025 αναμένεται στην Ιταλία, τη Γαλλία, το Βέλγιο και το Ηνωμένο Βασίλειο.
To 2024 η LETBE συμμετείχε για πρώτη φορά στην EICMA και είδαμε πως η εταιρεία έχει στην γκάμα της το GT scooter Ιsland με υγρόψυκτους κινητήρες 125 και 150cc, το «μεγαλόροδο» Velocity 125, τα crossover Mecha 125 και Nomad 400 και τις μοτοσυκλέτες Flygon 125 (scrambler), Punk 500 (cruiser) και Arthur 700 (roadster).
Τα scooter Aurora, Tara, Neon με αερόψυκτο κινητήρα 125cc και το παπί Lynx 115 συνθέτουν αυτή τη στιγμή την γκάμα της LETBE στη χώρα μας, ενώ σύντομα αναμένεται το Island. H Muvus μάς έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τα Neon και Aurora «εντός έδρας» και μακριά από την Αθήνα. Οι μικρές καθημερινές διαδρομές που διανύουν οι περισσότεροι κάτοικοι της επαρχίας καθιστούν τέτοιου είδους scooter, που μπορούν να αποκτηθούν εύκολα εξαιτίας της χαμηλής τιμής, σε ιδανική επιλογή.
Κομψότητα
Ένα από τα πρώτα και σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της νεοσύστατης LETBE είναι το Neon 125. Με συμπαγές design, επηρεασμένο από την ευρωπαϊκή Vespa, το μικρό σε διαστάσεις scooter διαφοροποιείται έντονα από αυτήν διαθέτοντας πλούσιες καμπύλες, ειδικά στο πίσω μέρος, αιχμηρή ποδιά, «ιδιότροπο» προβολέα, χρωμιωμένο κάλυμμα εξάτμισης, «παχουλά» ελαστικά με χρυσές αλουμινένιες ζάντες 12 ιντσών. Ασορτί με αυτές το «στεφάνι» γύρω από τον προβολέα, το περίβλημα του πάνελ οργάνων και η «γραβάτα» στην ποδιά, στην οποία είναι ενσωματωμένα τα φώτα ημέρας-φλας. Η ίδια τακτική έχει εφαρμοστεί και στα πλαϊνά του πίσω μέρους όπου τα φλας εξέχουν ελάχιστα από τις επιφάνειες, ενώ ένα μόνιμα αναμμένο κόκκινο φιλέτο μοιάζει να υπογραμμίζει το καλλιγραφικά γραμμένο όνομα του scooter φροντίζοντας παράλληλα να γίνεται περισσότερο ορατό κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Ωραία λεπτομέρεια το logo της εταιρείας στο κέντρο του επίπεδου πατώματος.
Απλότητα
To LETBE Neon 125 εξοπλίζεται με αερόψυκτο κινητήρα, χωρητικότητας 125cc με σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού. Αποδίδει 9,25hp στις 7.500rpm και 10Νm ροπής στις 4.000rpm. Ο κινητήρας, σε συνδυασμό με το σύστημα μετάδοσης που είναι ρυθμισμένο για να προσφέρει σβέλτες εκκινήσεις, έχει τη δύναμη που απαιτείται για να κινεί το scooter γρήγορα. Παρότι τα περισσότερα χιλιόμετρα έγιναν με «τέρμα γκάζι», αποδείχθηκε οικονομικό, με μέσο όρο που δεν ξεπέρασε τα 3lt στα 100km.
Με άνεση
Βλέποντας τις φωτογραφίες, σας φαίνεται μικρό; Πράγματι, είναι. Αλλά μόλις ανέβετε στη σέλα, παρά τις πραγματικά συμπαγείς διαστάσεις της, ο χώρος που έχετε στη διάθεσή σας είναι υπεραρκετός. Τόσο πολύ που ακόμη και ο πιο ψηλός, χάρη στη «μακριά σέλα», μπορεί να βρει τη σωστή στάση. Το επίπεδο πάτωμα κάνει πάντα τη διαφορά όταν αναζητάτε την πιο άνετη θέση για τα πόδια, αποδεικνύοντας ταυτόχρονα ότι ενδείκνυται για τη μεταφορά ακόμη και ογκωδών αντικειμένων ανάμεσα στα πόδια.
Η χαμηλή σέλα (740mm) εμπνέει μεγάλη αυτοπεποίθηση, επιτρέποντας σε όλους να πατήσουν τα πόδια τους γερά στο έδαφος. Και όταν κάνετε ελιγμούς, χάρη και στο μικρό βάρος του (108kg), σας επιτρέπει να το χειρίζεστε με μεγάλη ευκολία και να το παρκάρετε αβίαστα στο κεντρικό σταντ. Όταν βιάζεστε πάλι, υπάρχει ένα εύχρηστο πλαϊνό, τοποθετημένο σε σημείο που μπορείτε να βρείτε εύκολα.
Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι αξιοποιημένος στο έπακρο και μπορεί να φιλοξενήσει ένα jet κράνος και αντικείμενα. Υπάρχουν επίσης δύο ντουλαπάκια στο πίσω τμήμα της ποδιάς, ένα που ασφαλίζει παρέχοντας θύρα φόρτισης ηλεκτρονικών συσκευών και ένα ανοιχτό για άμεση πρόσβαση σε αντικείμενα. Επιπλέον, υπάρχει ένα βολικό άγκιστρο ιδανικό για μεταφορές τσαντών..
Θα θέλαμε και μία σχάρα, όμως αντ’ αυτής υπάρχει μια κομψή χειρολαβή που βοηθά τον συνεπιβάτη, ο οποίος πατάει τα πόδια του σε αναδιπλούμενα μαρσπιέ, να στηριχτεί. Ο ανεφοδιασμός γίνεται μέσω της τάπας που βρίσκεται κάτω από τη σέλα.
Τεχνολογία
Στον βασικό εξοπλισμό του Neon περιλαμβάνεται σύστημα keyless. Ένας πολυδιακόπτης από τον οποίο ανοίγει η σέλα και κλειδώνει το τιμόνι. Το πάνελ οργάνων, με το ωραίο σχήμα παρέχει αναλυτικές πληροφορίες. Αποτελείται από το κλασικό ταχύμετρο και ένα πολυλειτουργικό ψηφιακό τμήμα με πληροφορίες όπως η στάθμη καυσίμου, ολικός και μερικός χιλιομετρητής. Πόντους χρηστικότητας δίνει το χειρόφρενο για να σταθμεύετε το Neon σε δρόμους με μεγάλη κλίση χωρίς να το σκέφτεστε.
Ασφάλεια
Το Neon φέρει το σύστημα συνδυασμένης πέδησης της LETBE, ένα πολύ χρήσιμο χαρακτηριστικό που μεγιστοποιεί τον δείκτη ασφαλείας του scooter της εταιρείας από την Κίνα. Η λειτουργία του CBS μπορεί να συνοψιστεί ως εξής: πιέζοντας μία μόνο μανέτα, ενεργοποιούνται τα φρένα του μπροστά και πίσω με την ισχύ να μοιράζεται ανάμεσα στους δύο τροχούς. Με λίγα λόγια, δυσάρεστα μπλοκαρίσματα είναι πολύ σπάνιο να συμβούν.
Με σύγχρονες μεθόδους κατασκευής
Το πλαίσιο αποτελείται από χαλύβδινους σωλήνες υψηλής αντοχής, όντας υπεύθυνο για την ιδιαίτερα απολαυστική εμπειρία οδήγησης στην κίνηση της πόλης. Έτσι το Neon είναι ικανό για σύντομες μετακινήσεις σε περιφερειακούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους, παρόλο που το ιδανικό του πεδίο θεωρούνται οι δρόμοι των πόλεων, όπου παραδόξως δεν αναστατώνεται όταν περνάει πάνω από λακκούβες, καλύμματα φρεατίων, λιθόστρωτα και διαβόητες γραμμές τρένου. Οι αναρτήσεις μπορούν να διαχειριστούν ακόμη και τις πιο σοβαρές ανωμαλίες. Φυσικά, δεν κάνουν θαύματα, αλλά συνολικά το Neon είναι άνετο, εκτός της στενής ποδιάς που προσφέρει ελλιπή προστασία.
Οι τροχοί των 12 ιντσών, με τα «παχουλά» ελαστικά 110/90 μπορεί να θεωρούνται μικροί για τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, όμως χαρίζουν «ευλυγισία» στο κλασικής σχεδίασης scooter.
Mechanical Pet
Το Neon είναι ένα σύγχρονο scooter σε ένα «ακριβό» και ταυτόχρονα διαχρονικό περιτύλιγμα. Η εμφάνισή του είναι το μεγάλο του προσόν και το κλασικό σχήμα του της μόδας. H τιμή του επιτρέπει να αποκτηθεί εύκολα και να αποτελέσει το δικό σας «μηχανικό κατοικίδιο» (το σλόγκαν της LETBE) που θα σας συντροφεύει στις καθημερινές σας μετακινήσεις.
LETBE NEON 125 2025 | MUVUS |
ΤΙΜΗ (€) | 1.695 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΑΕΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 125 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | Δ.Α. |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | Δ.Α. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1ΣΕ1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 9,25/7.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 1/4.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 108 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 740 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 1.810 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 705 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.275 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 110/90-12 |
ΠΙΣΩ: | 110/90-12 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ THΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ CBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | TAMΠΟΥΡΟ CBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 6 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.