Δοκιμές

Δοκιμή QJMOTOR ATR 125 ABS/TCS Off Road Top Box 2025: Ικανός συνοδοιπόρος

Μοναδικό στο είδος του, με κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους


10.03.2025

 

Ύστερα από μια πληρέστατη γκάμα μοτοσυκλετών στις πιο εμπορικές κατηγορίες, η QJ διαθέτει πλέον και μια πλούσια γκάμα scooter στην οποία εντάσσεται το πρώτο crossover της εταιρείας

Κείμενο: Στέλιος Πατρίκιος - Συνεργάστηκε: Θοδωρής Δεδεβέσης

Η QJMOTOR μάς συστήθηκε στα scooter με το CTR 125 LC/ABS αλλά απ’ ό,τι φαίνεται το προσιτό scooter με το επίπεδο πάτωμα ήταν μόνον η αρχή. Ακολούθησε η ναυαρχίδα Fort 350, το εξαιρετικό MTX 125 ABS/TCS που έχουμε οδηγήσει, τα κλασσικής σχεδίασης LTR 50 και LTM 125 ABS, το «μεγαλόροδο» SQ16 125 ABS/TCS Top-Box. Τώρα ήρθε η σειρά του ATR 125 που είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις με τιμή από 2.795euro.

QJMOTOR ATR 125 2025 2wo 2

Το ATR 125 μπήκε κατευθείαν στα βαθιά. Η αντιπροσωπεία Γκοργκόλης Α.Ε. συνεργάστηκε με τον Κωνσταντίνο Μητσάκη, που οδήγησε το scooter από την Αθήνα μέχρι την Καππαδοκία διανύοντας απροβλημάτιστα 2.200km σε 10 ημέρες. Εμείς σε μια εβδομάδα, με μπόλικο κρύο στην Αθήνα, μπορεί να κάναμε λιγότερα, αλλά δεν έχουμε πλέον καμία αμφιβολία πως ο Έλληνας ταξιδευτής πέρασε καλά με το ATR 125.

Σε πείθει

Με ξεχωριστή σχεδίαση, πλούσιο εξοπλισμό, σύγχρονη τεχνολογία παίρνει πολύ καλή βαθμολογία όπου και αν κριθεί.

Το ρύγχος και οι δύο μεγάλοι LED προβολείς, μαζί με την ρυθμιζόμενη ζελατίνα ξεχωρίζουν στο μπροστινό μέρος. Το ενσωματωμένα λογότυπα QJMOTOR στο πλάι της ποδιάς δείχνουν έναν δημιουργικό οίστρο. Οι αθλητικές αναλογίες και ο χαρακτήρας γίνονται ακόμα πιο εμφανείς, με τις ακτινωτές ζάντες με τα ελαφρώς τρακτερωτά ελαστικά.

QJMOTOR ATR 125 2025 2wo 94

Ο adventure χαρακτήρας γίνεται φανερός με το εργονομικό τρίγωνο που βάζει τον αναβάτη ψηλά με ανοιχτά τα χέρια πάνω στο φαρδύ τιμόνι που κόβει πολύ και βοηθάει στην απεγκλώβιση από το κυκλοφοριακό χάος. Ο χώρος για τα πόδια, που μπορούν να τοποθετηθούν σε δύο θέσεις είναι μεγάλος. Ο συνεπιβάτης θα απολαύσει την άνεση της σέλας και την σωστή στήριξη που προσφέρουν τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ και οι ενσωματωμένες στη σχάρα χειρολαβές.

QJMOTOR ATR 125 2025 2wo 97

Στην digital πληροφόρηση ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του έγχρωμη οθόνη TFT με σκίαστρο, που την καθιστά ευανάγνωστη σε όλες τις συνθήκες. Συνδέεται με smartphone.

Όλα όσα πρέπει να διαθέτει ένα σύγχρονο scooter πόλης

Βασίζεται σε τετραβάλβιδο, υγρόψυκτο κινητήρα 125cc με 15hp στις 8.750rpm και 12Nm ροπής στις 8.250rpm, ενώ το σύστημα ψεκασμού είναι της Bosch. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό και συνδυάζεται με συμβατικό, τηλεσκοπικό πιρούνι και δυο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ με ξεχωριστό δοχείο αερίου.

QJMOTOR ATR 125 2025 2wo 99

Το μεταξόνιο του scooter βρίσκεται στα 1.345mm και το βάρος του στα 140kg. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 8lt.

Οι τροχοί είναι 14in μπροστά και 13in πίσω με ελαστικά 110/80 και 130/70 αντίστοιχα. Στο ATR 125 ABS/TCS οι ζάντες είναι αλουμινίου, ενώ στο ATR 125 ABS/TCS Off Road Top Box φέρουν ακτίνες τονίζοντας τον crossover χαρακτήρα της έκδοσης.

QJMOTOR ATR 125 2025 2wo 95

Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δικάναλο ABS και δισκόφρενα. Μπροστά διαμέτρου 240mm με διέμβολη δαγκάνα, πίσω 225mm με μονοέμβολη δαγκάνα. Τα επίπεδα ασφaλείας του αναβάτη διευρύνονται από το στάνταρ Traction Control.

Σε ακόμη ένα μοντέλο της QJMOTOR ο στάνταρ εξοπλισμός σε σχέση με την τιμή είναι αδιανόητος. Έχουμε και λέμε:
o Traction Control
o Δικάναλο ABS
o Διπλή θύρα USB στο δεξί ντουλαπάκι
o Δύο ντουλαπάκια στην ποδιά
o Ρεζερβουάρ τοποθετημένο ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, διευκολύνοντας τον ανεφοδιασμό και συγκεντρώνοντας το κέντρο βάρους χαμηλά, εξασφαλίζοντας και σωστή κατανομή βάρους.
o Automatic Brake Light (ABL): Σύστημα προειδοποίησης που ενεργοποιείται κατά τη διάρκεια απότομης πέδησης,
o Σύστημα keyless
o Σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών
o Full LED φωτιστικά σώματα
o Οθόνη TFT με δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphone
o Χειρόφρενο
o Ρυθμιζόμενες μανέτες
o Φωτιζόμενοι διακόπτες
o Πτυσσόμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη
o Αντιολισθητικό πάτωμα στην ποδιά
o Ρυθμιζόμενη ζελατίνα
o Top Box στην έκδοση off road

QJMOTOR ATR 125 2025 2wo 4

Απίστευτα ικανό

Δεν αρνούμαι πως συμπαθώ τα scooter με επίπεδο δάπεδο και πάντα αντιμετωπίζω με κάποια είδους «καχυποψία» οτιδήποτε έχει κεντρικό τούνελ. Αλλά η αρχική δυσπιστία παραμερίστηκε γρήγορα μετά τα πρώτα λίγα χιλιόμετρα.
Το ATR 125 αποδεικνύεται πρώτα απ’ όλα εξαιρετικά άνετο. Δικαιολογώντας τη σχεδιαστική του φιλοσοφία σε βάζει να καθίσεις ψηλά, ψηλότερα από scooter αντίστοιχου κυβισμού χωρίς adventure χαρακτηριστικά. Η σέλα όμως και το εργονομικό τρίγωνο είναι εξαιρετικά και σε κρατάνε ξεκούραστο για πολλά χιλιόμετρα. Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα αφήνει τον αέρα μακριά από τον κορμό, αλλά όχι και από το κεφάλι, επειδή όπως προαναφέραμε, κάθεσαι ψηλότερα από το αναμενόμενο.

Ακόμη και σε δρόμους με δύσκολες στροφές, η οδήγηση του ATR 125 γίνεται μια ευχάριστη εμπειρία. Η δυναμική συμπεριφορά είναι πραγματικά εξαιρετική, όπως και η σταθερότητα κατά την αλλαγή κατεύθυνσης.

Υβριδική τεχνολογία

Ο κινητήρας είναι «ήσυχος», χωρίς κραδασμούς και ακόμη και στο «τέρμα γκάζι» δεν δίνει την αίσθηση (δυστυχώς συνηθισμένη με άλλα scooter της κατηγορίας) ότι είναι έτοιμος να εκραγεί. Το σύστημα start/stop που διαθέτει εξαλείφει την ανάγκη για μίζα, καθώς τη λειτουργία της αναλαμβάνει η γεννήτρια. Έτσι, η επανεκκίνηση του κινητήρα γίνεται άμεσα και χωρίς θόρυβο, ενώ παράλληλα μειώνεται η φθορά λόγω της μείωσης των κινούμενων μερών. Επιπλέον, η υβριδική τεχνολογία εκμεταλλεύεται τη γεννήτρια για να ενισχύσει την απόδοση.

QJMOTOR ATR 125 2025 2wo 3

Αυτή η λύση είναι ιδιαίτερα έξυπνη, καθώς συνδυάζει την αποδοτικότητα με την αξιοπιστία, εξασφαλίζοντας μια πιο ομαλή και αθόρυβη λειτουργία. Επιπλέον, η μείωση των κινούμενων μερών σημαίνει λιγότερη συντήρηση και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής για τον κινητήρα.

Στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη, το ATR 125 παίρνει άριστα. Έχει ελαφριά αίσθηση, με βάρος 140kg, σπιρτόζικες εκκινήσεις και «τραβάει» δυνατά μέχρι την τελική του ταχύτητα των 100km/h. Η απόδοσή του επηρεάζεται ελάχιστα με συνεπιβάτη, δείγμα πως η υβριδική τεχνολογία βοηθάει σε οχήματα καθημερινής χρήσης. Το ATR 125 είναι επίσης πολύ οικονομικό. Με 8lt καυσίμου (χωρητικότητα ρεζερβουάρ) καταγράψαμε πραγματική αυτονομία 286km σε μεικτή χρήση. Συγχαρητήρια στην QJMOTOR.

QJMOTOR ATR 125 2025 2wo 92

Αναφέραμε το «βάρος», το οποίο γίνεται αντιληπτό μόνο σε επιτόπιους ελιγμούς. Το ανέβασμα στο κεντρικό σταντ είναι λίγο δύσκολο, με το πλαϊνό να αφήνει το scooter να γείρει λίγο παραπάνω. Ο αναβάτης έχει ένα πολύτιμο εργαλείο στη διάθεσή του, το χειρόφρενο που βοηθάει στην ασφαλή στάθμευση σε δρόμους με κλίση.

Μιλώντας για φρένα, ο συνδυασμός του ABS και του ελέγχου πρόσφυσης καθιστούν το ATR 125 ασφαλές και αποτελεσματικό. Παρατηρήσαμε ότι όταν οδηγείτε «βιαστικά» με συνεχή πίεση στα φρένα το ABS ενεργοποιείται σχετικά εύκολα.

Χωράει τα πάντα

Οι αποθηκευτικοί χώροι του ATR 125 είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας. Η έκδοση Off Road που είχαμε στη διάθεσή μας έχει στον στάνταρ εξοπλισμό top case 33lt. Κάτω από τη σέλα εμείς χωρέσαμε το Caderg Duke EVO που βλέπετε στις φωτογραφίες, ενώ υπάρχουν και δύο ντουλαπάκια στην ποδιά, με το δεξί να παρέχει υποδοχές USB. Για όσους χρησιμοποιούν το scooter τους για να πάνε για ψώνια, το ATR 125 διαθέτει απροσδόκητα χαρακτηριστικά. Μπορεί να του λείπει το επίπεδο πάτωμα, αλλά υπάρχει αρκετός χώρος κάτω από τη σέλα, top case, ενώ το κεντρικό τούνελ είναι φαρδύ και παρέχει χώρο για να τοποθετήσετε τουλάχιστον μια τσάντα.
Συνολικά, η ανάρτηση συμπεριφέρεται καλά με έναν επιβάτη. Με συνεπιβάτη τα αμορτισέρ αποδεικνύονται πολύ μαλακά, και το καταλαβαίνετε σε κοφτές ανωμαλίες με μεγάλη ταχύτητα.

QJMOTOR ATR 125 2025 2wo 7

Υψηλή βαθμολογία

Ένα δυναμικό μοντέλο στην κινέζικη γκάμα που κρατάει τα θετικά της αστικής του τοποθέτησης χωρίς απώλεια του περιπετειώδους ταπεραμέντου, που οφείλει να έχει σε μεγάλες δόσεις κάθε crossover scooter που σέβεται την ύπαρξή του. 

QJMOTOR ATR 125 2025 2wo 8

Εξοπλισμός Αναβάτη MOTO MARKET
Κράνος: Caberg Duke EVO Move
Μπουφάν: Nordcode Adventure Evo
Γάντια: Nordcode Voras

QJMOTOR ATR 125 ABS/TCS Off Road Top Box ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε.
ΤΙΜΗ (€) 3.145
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 125
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) Δ.Α.
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Δ.Α.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1ΣΕ1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 15/8.750
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 1,2/8.250
ΒΑΡΟΣ (kg) 140 (πλήρες υγρών)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) Δ.Α.
ΜΗΚΟΣ (mm) 1.975
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 770
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.345
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: 110/80-14

ΠΙΣΩ: 130/70-13
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΔΥΟ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΑ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 225mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY ΑBS 
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 8 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 2,5 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.