Δοκιμές

Δοκιμή KTM 790 Adventure 2024: Δείχνει τον τρόπο στους υπόλοιπους

Κορυφαίο στην κατηγορία και οικονομικά προσιτό


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  04.03.2025

Μερικές φορές, η εξέλιξη δεν σημαίνει αλλαγή πορείας, αλλά ενίσχυση των δυνατών σημείων με ουσιαστικές βελτιώσεις – όπως συνέβη με το KTM 790 Adventure

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Λόγω διαφόρων περιστάσεων και συμπτώσεων, μέχρι τώρα δεν είχα καταφέρει να οδηγήσω το 790 Adventure. Ναι, αυτό που επανασχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από την αρχή στο Mattighofen και κατασκευάζεται στην Κίνα από τη CFMΟΤΟ υπό την επίβλεψη των Αυστριακών. Έχοντας οδηγήσει την προηγούμενη γενιά, που έθεσε ψηλά τον πήχη στον ανταγωνισμό, αλλά και το «δίδυμο» 890 Adventure και δεδομένης της τιμής και του επιπέδου εξοπλισμού του, αποτελεί μεγάλη ευκαιρία για κάποιον που ψάχνει ένα μεσαίο adventure. Και πραγματικά θα πρέπει κάποιος να μου δώσει πολύ ισχυρά επιχειρήματα για να με αποτρέψει από το να αποκτήσω το 790 Adventure γιατί, κατά την προσωπική μου γνώμη, είναι κορυφαίο στην κατηγορία του.

KTM 790 ADVENTURE 2024 2 2wo

Το 790Adventure του 2018 έφερε τον δικύλινδρο κινητήρα, που είχε εμφανιστεί στο 790 Duke έναν χρόνο νωρίτερα. Έπειτα από δύο χρόνια ο κινητήρας από 799 κ.εκ. έφτασε τα 889 κ.εκ.. Το 890 Adventure διέθετε 105hp, 10 περισσότερους από το 790 και οι αλλαγές που είχαν γίνει του χάρισαν πιο ραφιναρισμένη λειτουργία. Κάτι παρόμοιο συνέβη με το Duke, αν και η μάρκα είδε γρήγορα το κενό για ένα πιο προσιτό entry level μοντέλο. Η Κίνα μπήκε σε αυτήν την «εξίσωση». Η συμφωνία μεταξύ της KTM και της CFMΟΤΟ προέβλεπε αρχικά την παραγωγή κινητήρων και στη συνέχεια μοτοσυκλετών, με πρώτο να είναι το 790 Duke. Το 2023 ήρθε η σειρά των μεσαίων Adventure. Οι αλλαγές στη σχεδίαση του «made in Austria» 890 Adventure πέρασαν αυτούσιες στο 790. Ο LC8c των 95 ίππων βελτιώθηκε, η ηλεκτρονική σουίτα έγινε πληρέστερη, τα περιφερειακά αναβαθμίστηκαν, οι μη ρυθμιζόμενες αναρτήσεις μείωσαν το κόστος παραγωγής, η εργονομία έγινε κατά πολύ καλύτερη. Ταυτόχρονα είναι η πιο οικονομικά προσιτή, αφού γίνεται δική σου με 11.550€ και δώρο το Quickshifter+.

KTM 790 ADVENTURE 2024 4 2wo

Ανανέωση

H νέα γενιά αλλάζει. Γίνεται πιο «εύπεπτη» σε εμφάνιση. Ο ξεκομμένος, από το μπροστινό τμήμα, προβολέας LED ενσωματώνεται στο φέρινγκ. Πλέον το κενό μεταξύ αυτού και των υπόλοιπων πλαστικών επιφανειών εγκαταλείπεται από όλα τα μοντέλα της σειράς – μετά την ανανέωση και του 390 Adventure. Η μοτοσυκλέτα δανείζεται στοιχεία από την «καθαρόαιμη» 450 Rally Replica, με τη σχεδίαση του μπροστινού μέρους να θυμίζει βέλος, αποπνέοντας έντονα την off road γενεαλογία της αυστριακής μάρκας.

KTM 790 ADVENTURE 2024 95 2wo

Η δομή στήριξης του φέρινγκ έχει ενισχυθεί, εξασφαλίζοντας τη σταθερότητα της πολυλειτουργικής οθόνης TFT πέντε ιντσών, η οποία διαθέτει εύχρηστη υποδοχή USB και ελέγχεται πολύ εύκολα από το μπλοκ διακοπτών στο αριστερό μέρος του τιμονιού μεταβλητής διατομής. Τα πλαϊνά τμήματα είναι κατασκευασμένα για να αντέχουν σε δύσκολες συνθήκες, αν και σε περίπτωση πτώσης το πρώτο σημείο επαφής πιθανότατα θα είναι η προεξοχή του κάτω μέρους του ρεζερβουάρ των 20lt που προστατεύεται αποτελεσματικά από μια αλουμινένια ποδιά, η οποία το θωρακίζει, και οι «χούφτες».

KTM 790 ADVENTURE 2024 5 2wo

Ο νέος σχεδιασμός ζελατίνας και φέρινγκ έχει βελτιώσει αισθητά την εργονομία. Δεν παρουσιάζει κραδασμούς ενώ έχει διαμορφωθεί επιπλέον χώρος για την τοποθέτηση GPS ή smartphone. Η προστασία από τον αέρα έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, καθώς η αεροδυναμική σχεδίαση της ζελατίνας μειώνει την υποπίεση και τους στροβιλισμούς γύρω από το κράνος, κάτι που διαπιστώσαμε ταξιδεύοντας με ταχύτητες άνω των 150 km/h. Επιπλέον, το νέο φέρινγκ παραμένει σταθερό και δεν περιστρέφεται μαζί με το τιμόνι, βελτιώνοντας έτσι τη συνολική αίσθηση ελέγχου. Ο ανανεωμένος προβολέας LED προσφέρει βελτιωμένη φωτεινότητα.

KTM 790 ADVENTURE 2024 7 2wo

Εξαιτίας του σχετικά χαμηλού ύψους και των σχεδιαστικών χαρακτηριστικών του 790 Adventure, η εργονομία το καθιστά άνετο και προσβάσιμο σε μεγάλο εύρος αναβατών. Δεδομένης της σχεδίασης του ρεζερβουάρ, η σιλουέτα είναι στενή εκεί όπου έρχεται σε επαφή με τα γόνατα, δίνοντάς την αίσθηση μικρότερης μοτοσυκλέτας. Τα μαρσπιέ εδράζονται στο σωστό ύψος, είναι φαρδιά, προσφέροντας αρκετή πρόσφυση και σε μπότες. Διαθέτουν λαστιχένια ένθετα, τα οποία μπορούν να αφαιρεθούν.

KTM 790 ADVENTURE 2024 92 2wo

Η σέλα δύο τμημάτων ρυθμίζεται καθ’ ύψος (840-860mm). Με ύψος 1,75cm τη βρήκα πολύ βολική. Πατάς πολύ εύκολα στο έδαφος, γεγονός που κάνει το 790 Adventure εύκολα διαχειρίσιμο. Και αυτό αποτελεί τεράστιο πλεονέκτημα έναντι αρκετών αντιπάλων του. Σύμμαχος στον έλεγχο και το τιμόνι που προσφέρει πολύ καλό μοχλό κατά τους ελιγμούς.

KTM 790 ADVENTURE 2024 6 2wo
Ο συνεπιβάτης αισθάνεται επίσης πολύ άνετα βρισκόμενος σε ένα μεγάλο τμήμα σέλας, υπερυψωμένο όσο πρέπει για να μην είναι ξεκομμένος από τον αναβάτη, με χειρολαβές και μαρσπιέ τοποθετημένα σε σημεία απολύτως φυσιολογικά.

Αξιοπιστία

Ο κινητήρας 790 είναι ήδη γνώριμος, και έχει αποδείξει την αξιοπιστία του. Με 95hp στις 8.000rpm είναι o πιο δυνατός στην κατηγορία του και αποδείχτηκε αρκετά οικονομικός, αφού καταναλώνει 5,5lt, κατά μέσο όρο, για κάθε 100km. Όπως και του 890 μου φάνηκε αμέσως «καλύτερος». Αυτό οφείλεται στον κατά 20% βαρύτερο στρόφαλο, στα διαφορετικά σώματα ψεκασμού που «συνδέουν» καλύτερα τον αναβάτη με το γκάζι και τον κινητήρα. Ένα «πολυτελές» κιβώτιο προσφέρει ακριβέστατη αλλαγή ταχυτήτων, με το Quickshifter+ να κάνει τη συμβίωση πιο εύκολη και τα ανεβάσματα-κατεβάσματα ακαριαία. Το soundtrack στη μοτοσυκλέτα δοκιμής αναλαμβάνει η Remus, που συγκαταλέγεται στη λίστα των powerpart της KTM.

KTM 790 ADVENTURE 2024 3 2wo

Τα ηλεκτρονικά ελέγχου κινητήρα δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από το 890. Στην πραγματικότητα το 790 έχει μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) 6 αξόνων και, επομένως, τόσο το ABS, τοCornering Traction Control, το Motor Slip Regulation αλλά και τα Ride Modes που διασφαλίζουν την ασφάλειά μας (ή τη διασκέδαση) είναι "ενημερωμένα".

KTM 790 ADVENTURE 2024 9 2wo

Τα προγράμματα ABS πλέον διαφοροποιούνται ανάλογα με την επιλογή των Ride Modes, εξαλείφοντας την ανάγκη για περίπλοκες ρυθμίσεις. Η KTM έχει εγκαταστήσει την καινοτόμα λειτουργία ‘DEMO’ και στο 790 Adventure. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να δοκιμάσουν το πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών για τα πρώτα 1.500km, επιλογή που θα τους βοηθήσει να επιλέξουν ποιες προαιρετικές λειτουργίες επιθυμούν να αποκτήσουν. Η «δική» μας μοτοσυκλέτα ήταν Cruise Control, έτσι το ταξίδι έγινε ακόμη πιο ξεκούραστο.

KTM 790 ADVENTURE 2024 91 2wo

Μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης είχαμε και το Rally που είναι το πιο "προηγμένο". Προσφέρει σπορ απόκριση και πλήρη ισχύ του κινητήρα, με την πρόσθετη δυνατότητα ρύθμισης του ελέγχου ολίσθησης σε εννέα επίπεδα. Αυτή η λειτουργία παρέχει μέγιστη ισχύ αλλά και δυνατότητα παραμετροποίησης από τον αναβάτη, επιτρέποντάς τους να επιλέξουν το επίπεδο παρέμβασης ελέγχου πρόσφυσης και απόκρισης γκαζιού. Τα εννέα επίπεδα ελέγχου ολίσθησης δίνουν τη δυνατότητα στους πιο έμπειρους να τελειοποιήσουν τα γλιστρήματα του πίσω τροχού. Παράλληλα, η συγκεκριμένη αφήνει τον μπροστινό τροχό να σηκωθεί από το έδαφος, όταν ο έλεγχος σούζας (wheelie control) είναι απενεργοποιημένος.

KTM 790 ADVENTURE 2024 96 2wo

Όσο για τις αναρτήσεις, ήδη ανέφερα ότι δεν είναι ρυθμιζόμενες (εκτός από την προφόρτιση του αμορτισέρ). Είμαι βέβαιος πως οι περισσότεροι δεν θα ζητήσουν κάτι παραπάνω, αφού το ανεστραμμένο πιρούνι WP Apex με στελέχη 43mm και το αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας, με διαδρομή 200mm αμφότερα, είναι σωστά ρυθμισμένa και ισορροπημένα μεταξύ τους εντός και εκτός δρόμου. Διαθέτει αμορτισέρ τιμονιού (επίσης WP), μια απόλυτα σωστή επιλογή της KTM που εξασφαλίζει μεγαλύτερη σταθερότητα σε γρήγορες εναλλαγές κατεύθυνσης για μια μοτοσυκλέτα με «γρήγορη» γεωμετρία.

Οι τροχοί, με ακτινωτές ζάντες για ελαστικά tubeless, είναι εξοπλισμένοι με τα εξαιρετικά Pirelli Scorpion STR Rally.

KTM 790 ADVENTURE 2024 98 2wo

Αν εξακολουθείτε να διαβάζετε, θα έχετε καταλάβει ότι δεν υπάρχουν "εκπτώσεις" στο 790 Adventure...

Εύχρηστο, διασκεδαστικό, γρήγορο, όπως όλα τα KTM

Το Adventure 790 περιμένεις να υπηρετεί πιστά τη σχολή της KTM σε αυτήν την κατηγορία. Παραδοσιακά οι μοτοσυκλέτες του είδους των Αυστριακών έχουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων. Είναι εξαιρετικά στημένες για άσφαλτο και χώμα. Η περίπτωση της «βασικής» έκδοσης του μεσαίου adventure εξυπηρετεί τον πρώτο σκοπό καλύτερα. Διαθέτει από τα μεγαλύτερα ρεζερβουάρ (20lt) στη μεσαία κατηγορία (700-900cc), γεγονός που διευκολύνει στα ταξίδια. Δεν είναι όμως μόνο η χωρητικότητά του που το κάνει να ξεχωρίζει, αλλά και η μοναδική σχεδίασή του δείχνοντας για πολλοστή φορά πως εκεί στην Αυστρία το ‘’ψάχνουν’’ λίγο παραπάνω. Πάντα βρίσκουν κάτι που κάνει τις μοτοσυκλέτες τους να ξεχωρίζουν. Δεν αναφέρομαι στην εμφάνιση, μιας και είναι θέμα εντελώς υποκειμενικό, αλλά στη διαφορετικότητα που πηγάζει τόσο από τη σχεδίασή τους όσο και από τις πρωτότυπες λύσεις που υιοθετούνται σε μοτοσυκλέτες παραγωγής. Από λευκό χαρτί, από το μηδέν, χωρίς να επηρεάζονται από τάσεις και μόδες της εποχής, αντιθέτως τις δημιουργούν.

KTM 790 ADVENTURE 2024 991 2wo

Πολύ σημαντικό για αυτήν την κατηγορία μοτοσυκλετών το πολύ χαμηλό ύψος σέλας και η streetάδικη θέση οδήγησης, που σε συνδυασμό με την ικανοποιητική κάλυψη από τον αέρα που προσφέρει η ζελατίνα αλλά και τη σχεδίαση του ρεζερβουάρ, σε κάνει να αποφανθείς πως πρόκειται για μια πολύ φιλική για τον μέσο χρήστη μοτοσυκλέτα. Πάντα όμως όταν γράφεις για μοτοσυκλέτες της KTM, υπάρχει μια ανατροπή. Μπορεί να βολτάρεις χαλαρά και το αμέσως επόμενο δευτερόλεπτο να αρχίσεις τις «καγκουριές». Να περάσεις από χωματόδρομο εύκολα, αν και θα προτιμούσαμε η πίσω ανάρτηση να διέθετε σύστημα μοχλισμού για να μη γίνεται «νευρικό» στα δύσκολα. Να έχεις πάντα σύμμαχο το μικρό βάρος, την άριστη θέση που παίρνει το σώμα όταν σηκώνεσαι όρθιος στα μαρσπιέ.

KTM 790 ADVENTURE 2024 996 2wo

Το 790 Adventure αποτελεί τη χρυσή τομή για κάποιον που θέλει να μετακινείται καθημερινά, να έχει στη διάθεσή του κορυφαία ηλεκτρονικά και να ταξιδεύει. Διαθέτει streetάδικο στήσιμο και δεν υπάρχει άλλη μοτοσυκλέτα που να στρίβει τόσο καλά με τροχό 21 ίντσων. Είναι κατασκευασμένο με γνώμονα τη χρήση που κάνει ο αναβάτης μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας- 80% άσφαλτο, 20% χώμα. Για όποιον θέλει να γυρίσει την Ελλάδα από χώμα μπορεί να επιλέξει το 890 Adventure R. 

Εξοπλισμός Αναβάτη MOTO MARKET
Κράνος: Caberg Levo-X
Μπουφάν: Nordcode Adventure Evo
Γάντια: Tucano Urbano MRK3
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP

 

KTM 790 ADVENTURE 2024 ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΒΕ
TΙΜΗ (€): 11.550
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2 ΕΕΚ, 4 B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 799
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 65,7 x 88
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Δ.Α.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 95/8.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 8,1/6.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 199 (χωρίς υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 840-860
ΜΗΚΟΣ (mm) Δ.Α.
ΠΛΑΤΟΣ (mm) Δ.Α.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.528
ΙΧΝΟΣ(mm) 107,5
ΚΑΣΤΕΡ(o) 26,3
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ 90/90-21 PIRELLI SCORPION RALLY STR
ΠΙΣΩ 150/70-18  PIRELLI SCORPION RALLY STR
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΝΕΡΓΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ
ΨΑΛΙΔΙ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ WP APEX, ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ 43mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 200 χλστ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ WP APEX, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 200mm, ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 320mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ABS BOSCH
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ BREMBO ΑBS BOSCH
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 20 ΛΙΤΡΑ
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/km) 5,5

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.