Δοκιμή Yamaha NMAX 125 2025: Πιο Max και ακόμη καλύτερο
Συνδυάζοντας δυναμικό στυλ με εξαιρετική λειτουργικότητα και προσιτή τιμή
24.02.2025
Το βασικό μοντέλο της οικογένειας «MAX» είναι έτοιμο να πάρει τη θέση του ανάμεσα στα μοντέλα μικρού κυβισμού της κατηγορίας sport scooter της Iwata, γίνεται πιο επιθετικό σχεδιαστικά και ο εξοπλισμός του πιο πλήρης
Κείμενο: Στέλιος Πατρίκιος
Το έχει το όνομα…
Επειδή στην πραγματικότητα το NMAX 125 προσομοιάζει scooter«μεγαλύτερου διαμετρήματος», με την έκδοση του 2025, η Yamaha προσβλέπει στα μεγαλύτερα αδέρφια του παρουσιάζοντας ένα πιο ώριμο όχημα, έτοιμο για τις καθημερινές ανάγκες (και όχι μόνο) τόσο των νεαρών όσο και των πιο ώριμων κατόχων άδειας A1 με ένα τεχνολογικά προηγμένο και αποδεδειγμένα αξιόπιστο scooter, ιδανικό για την πόλη αλλά και κατάλληλο για μικρές εκδρομές εκτός αυτής. Πώς τα κατάφερε;
«Καθαρόαιμο» ΜΑΧ
Στην έκδοση του 2025 η Yamaha ασχολήθηκε ενδελεχώς τόσο με το αισθητικό όσο και με το λειτουργικό μέτωπο. Η προστατευτική «ασπίδα» έχει μια πιο επιθετική «φωτεινή υπογραφή» από το προηγούμενο μοντέλο χάρη στο νέο φωτιστικό σώμα LED με τα ενσωματωμένα φώτα θέσης και τα φλας. Σε συνέχεια των πιο minimal γραμμών που υιοθετούνται στο μπροστινό τμήμα, συναντάμε νέα LED, κατά πολύ μικρότερα και στο πίσω μέρος. Η πλάγια όψη δεν διαφέρει πολύ από την προηγούμενη έκδοση, με τη φάσα «μπούμερανγκ» του κεντρικού τούνελ που αποτελεί πλέον χαρακτηριστικό της οικογένειας. Το μπροστινό φτερό κρύβει τα στελέχη του πιρουνιού, χαρίζοντας μια πιο συμπαγή εικόνα. Συνολικά, η σχεδίαση του νέου NMAX είναι πιο επιθετική και ταυτόχρονα μοντέρνα.
Απόλυτη εκμετάλλευση
Είναι εντυπωσιακό το ότι οι σχεδιαστές της Yamaha έχουν εκμεταλλευθεί άψογα κάθε χιλιοστό, κάνοντας ένα scooter 125, σχετικά μικρών διαστάσεων, τόσο άνετο και εργονομικά άρτιο όσο κάποια 300άρια. Η σέλα είναι φαρδιά, προσφέρει απαράμιλλη άνεση και με την απόσταση από το έδαφος στα 770mm, αφήνει τα πόδια να πατήσουν με σιγουριά στον δρόμο ακόμα και αν είστε κάτω από 1,70cm. Το σώμα τοποθετείται μέσα στο scooter με τα πόδια να βρίσκουν μια απόλυτα φυσιολογική θέση εκατέρωθεν του χαμηλού τούνελ, κάτι που βοηθά στο εύκολο ανεβοκατέβασμα. Το τμήμα της σέλας συνεπιβάτη είναι επίσης σχεδιασμένο για να προσφέρει άνεση για πολλά χιλιόμετρα. Τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ επιτρέπουν μια άνετη γωνία για τα γόνατα, αλλά όταν ο συνεπιβάτης είναι ψηλότερος από 1,75cm τα πόδια του βρίσκονται πολύ κοντά στους αγκώνες του αναβάτη.
Η σχεδίαση και η θέση του τιμονιού δεν θα μπορούσε να παρεκκλίνει της εργονομικής σχεδίασης. Απολύτως φυσιολογικά τα χέρια τοποθετούνται πάνω του, έχει το τέλειο φάρδος, προσφέροντας ιδανικό μοχλό, κόβει πάρα πολύ κάνοντας την καθημερινότητα παιχνιδάκι. Ο συνδυασμός σωστής σχεδίασης και χαμηλού ύψους σέλας, ελάχιστου βάρους, μικρών διαστάσεων καθιστά το NMAX 125 ένα από τα πιο εύκολα scooter σε χειρισμό.
Οι διακόπτες είναι πρακτικοί και λειτουργικοί, ενώ όσον αφορά τα χαρακτηριστικά που διευκολύνουν την καθημερινότητα έχουμε χώρο 23 λίτρων κάτω από τη σέλα, ικανό να χωρέσει άνετα ένα κράνος τζετ και με δυσκολία ένα fullface, με άφθονο χώρο για την αποθήκευση άλλων αντικειμένων, καθώς και δύο ευρύχωρες «τσέπες» στην ποδιά. Στη δεξιά μεριά ο χώρος κλείνει με πρακτικό πορτάκι και στην αριστερή είναι ανοιχτός, με θύραUSB-C. Το σύστημα smartkey που σας επιτρέπει να «ξεχάσετε» το κλειδί κρίνεται πρακτικό, όπως και το πάνελ οργάνων που αποτελείται από ασπρόμαυρη οθόνηLCD 4 ιντσών με συνδεσιμότητα. Η έκδοσηTech MAX εφοδιάζεται με οθόνηTFT 4,2' ' με σύστημα πλοήγησης.
BlueCore Euro5+
Μηχανικά πραγματοποιήθηκαν λίγες βελτιώσεις. Ο 4χρονος κινητήρας 9 kW (12 hp) με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (VVA), σύστημα Start&Stop,πληροί πλέον προδιαγραφές EURO 5+ και έχει σχεδιαστεί με τη γνωστή τεχνολογία BlueCore. Το ατσάλινο πλαίσιο με μεταξόνιο 1.390 mm παραμένει αμετάβλητο, όπως και οι αναρτήσεις με συμβατικό πιρούνι και ένα ζευγάρι αμορτισέρ πίσω, ρυθμιζόμενα σε προφόρτιση. Τα φρένα περιλαμβάνουν δίσκους 230mm μπροστά και πίσω, δικάναλοABS και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS). Πολύ όμορφες και απόλυτα ταιριαστές οι μπλε ζάντες αλουμινίου 13” με ελαστικά Dunlop Scoot Smart 110/70 εμπρός και 130/70 πίσω.
Οικονομικά, εύκολα και γρήγορα
Το NMAX 125 δείχνει τις ικανότητές του αμέσως μόλις κάτσεις στη σέλα. Η Yamaha έχει δημιουργήσει εκμεταλλεύσιμους χώρους, παρά τις μικρές διαστάσεις. Το τιμόνι βρίσκεται στη σωστή απόσταση και τα χειριστήρια είναι απλά και διαισθητικά. Η «κοντή» ζελατίνα δεν προστατεύει και η τοποθέτηση μιας μεγαλύτερης κρίνεται αναγκαία για όσους θέλουν κάλυψη από το κρύο και τη βροχή.
Το εκπληκτικό με το NMAX 125 είναι ότι, παρά την ευελιξία του στις χαμηλές ταχύτητες, υποβοηθούμενη και από τα 132kg με γεμάτο ρεζερβουάρ (7,2lt καυσίμου), δεν του λείπει η σταθερότητα σε πιο σβέλτες διαδρομές. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το οδηγήσαμε εκτός πόλης σε ένα τμήμα με αργές και γρήγορες στροφές. Η συμπεριφορά ήταν αυτή ενός πραγματικού sport scooter. Σε λακκούβες και σαμαράκια το πιρούνι ανταποκρίνεται άψογα, ενώ θα προτιμούσαμε το ζευγάρι των πίσω αμορτισέρ να ήταν λιγότερο σκληρό στις αποσβέσεις τους.
Έτοιμος και υποστηριζόμενος από σωστά βαθμονομημένη μετάδοση, ο γνωστός κινητήρας BlueCore, παρά τον μικρό κυβισμό του, δείχνει την απαιτούμενη «ένταση» κατά την επιτάχυνση, φτάνοντας τα 100km/h τελική. Ομοίως υπερασπίζεται τον εαυτό του αξιοθαύμαστα στο μέτωπο της κατανάλωσης.Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας καταγράψαμε κατά μέσο όρο περίπου 31 km/l (σε μεικτό κύκλο), οπότε είμαστε λίγο πολύ σύμφωνα με τα 2,2 l ανά 100 km που δηλώνει η Yamaha.
Το φρενάρισμα είναι προοδευτικό εμπρός και με περισσότερο απότομο δάγκωμα πίσω. Η παρέμβαση του ABS συμβάλλει στην αποφυγή δυσκολιών σε ύπουλες επιφάνειες. Το traction control δεν ενεργοποιήθηκε – ευτυχώς - κατά τη διάρκεια της δοκιμής για να αντιληφθούμε την παρέμβαση. Η ισχύς του NMAX και η προοδευτική απόκριση της μετάδοσης δεν είναι αρκετή για να προκαλέσει γλιστρήματα κατά την έξοδο από τις στροφές, αλλά το γεγονός ότι το έχουμε είναι ήδη ένα μεγάλο πλεονέκτημα όσον αφορά την ασφάλεια κατά την επιτάχυνση σε βρεγμένο δρόμο.
Premium
Για το NMAX 125 της, η Yamaha ζητάει 3.550euro. Μια ενδιαφέρουσα τιμή λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά και την ποιότητα ενός premium scooter. Η αλήθεια είναι πως πλέον υπάρχει μεγάλος κινεζικός ανταγωνισμός, αλλά με αυτά που προσφέρει το NMAX για την κατηγορία του πιστεύουμε πως δεν έχει να φοβάται τίποτα.
Ένας «χρήσιμος φίλος» για όλους, το NMAX 125 που, εκτός από τα γνωστά τεχνικά του χαρακτηριστικά, διαθέτει πλέον πιο σπορ σχεδίαση και συνολικά βελτιωμένη ποιότητα. Διαθέτει premium χαρακτηριστικά και δεν του λείπει τίποτα όντας ο τέλειος βοηθός για να αγνοείτε το κυκλοφοριακό χάος στις πόλεις και να φτάνετε πάντα στην ώρα σας στον προορισμό σας.
Εξοπλισμός Αναβάτη MOTO MARKET
Κράνος: Caberg Duke EVO Move
Μπουφάν: Nordcode Adventure Evo
Γάντια: Nordcode Voras
Yamaha NMAX 125 2025 | ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ |
ΤΙΜΗ (€) | 3.550 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 125 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 52x58,7 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,2 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1ΣΕ1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 12,2/8.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 1,1/6.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 132(πλήρες υγρών) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 770 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 1.935 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 740 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.340 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 110/70-13 |
ΠΙΣΩ: | 130/70-13 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 100mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 91mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛOY ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 7,1 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 2,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.