Δοκιμή Suzuki GSX-S1000 GX 2025: Ικανό, πολυτάλαντο και υπερσύγχρονο
Καταπίνει ξεκούραστα και άνετα μεγάλες αποστάσεις και διαχειρίζεται με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα στριφτερές διαδρομές
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 10.02.2025
Το GSX-S1000GX αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές καινοτομίες της Suzuki τα τελευταία 20 χρόνια. Εισέρχεται σε μία κατηγορία που κερδίζει συνεχώς όλο και περισσότερους οπαδούς, κάνοντας την εμφάνισή του με έναν μοναδικό και ξεχωριστό τρόπο
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Το GSX-S1000GX έρχεται να καλύψει έναν νέο και ενδιαφέροντα χώρο στην αγορά, τοποθετούμενο ανάμεσα στις κατηγορίες Sport Tourer και AdventureTourer, συνδυάζοντας με μοναδικό τρόπο τις επιδόσεις και τη δυναμική μιας σπορ μοτοσυκλέτας με την άνεση και την εργονομία που απαιτείται για μεγάλα ταξίδια. Το τεχνολογικό πακέτο του GSX-S1000GX είναι επίσης εντυπωσιακό, με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, όπως η ημιενεργητική ανάρτηση που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα της Suzuki και ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης.
Η σχεδίαση επιχειρεί να ενώσει και τις δύο όψεις, με αιχμηρά επίπεδα που τέμνονται, για να δείξει μια σιλουέτα που είναι ταυτόχρονα κομψή σαν GT (GrandTourer) και σπορ σαν superbike. Για τον λόγο αυτό, τα περισσότερα στοιχεία του κινητήρα και του πλαισίου του είναι βαμμένα σε σκούρους τόνους, ενώ οι αναρτήσεις τονίζονται σε χρυσαφί αποχρώσεις. Το πλαίσιο, το ψαλίδι και το υποπλαίσιο χωροδικτύωμα είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, με την εμφάνιση του τελευταίου να ξεχωρίζει. Ο σχεδιασμός συνδυάζει αρμονικά τη δυναμική με την κομψότητα και η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής σε κάθε στοιχείο. Διατίθεται σε τρία χρώματα: MetallicTriton Blue, Glass Sparkle Black και Pearl Mat Shadow Green, προσφέροντας επιλογές που ικανοποιούν διαφορετικά γούστα.
Η μηχανική βάση του GSX-S1000GX μοιράζεται πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τα αδέρφια του, τις GSX-S1000 και GSX-S1000GT, αλλά υπάρχουν και αρκετά νέα στοιχεία που το καθιστούν μοναδικό. Παρά το γεγονός ότι το πλαίσιο, το ψαλίδι και ο κινητήρας είναι πολύ κοντά σε εκείνα των άλλων μοντέλων, οι καινοτομίες έρχονται στην ανάρτηση και την ηλεκτρονική διαχείριση της απόδοσης, καθιστώντας τη μοτοσυκλέτα πιο προηγμένη από τις προηγούμενες εκδόσεις της σειράς.
Τετρακύλινδρος εγνωσμένης αξίας
Ο κινητήρας του GSX-S1000GX είναι ο γνωστός τετρακύλινδρος 999cc που έχει χρησιμοποιηθεί και στις GSX-S1000 και GSX-S1000GT. Με ισχύ 152hp στις 11.000rpm και ροπή 106Nm στις 9.250rpm ο κινητήρας συνδυάζεται με έναν συμπλέκτη υποβοηθούμενο από σερβομηχανισμό και σύστημα anti-hopping SCAS, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει quickshifter.
Επιστημονική φαντασία; Όχι… ημιενεργητική ανάρτηση
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του GSX-S1000GX είναι η εισαγωγή της ημιενεργητικής ανάρτησης Suzuki Advanced Electronic Suspensions (SAES).Περιλαμβάνει πιρούνι και αμορτισέρ Hitachi Astemo (Showa) SFF-CA - BFRC-lite, τα οποία ρυθμίζονται ηλεκτρονικά για να προσαρμόζονται σε διάφορες συνθήκες και στυλ οδήγησης. Το σύστημα Suzuki Floating Ride Control (SFRC) λαμβάνει πληροφορίες από την IMU για να προσαρμόσει τις αναρτήσεις στις συνθήκες, ανεξάρτητα από τον τρόπο οδήγησης.
Εάν, για παράδειγμα, οδηγείτε στη λειτουργία Α που κάνει τις αναρτήσεις πιο σκληρές, μπορεί να ανιχνεύσει ότι περνάτε πάνω από λακκούβες ή άσφαλτο με συνεχείς ανωμαλίες και να προσαρμόσει τις ρυθμίσεις για αυτές τις στιγμιαίες «αναταράξεις». Ακούγεται σαν επιστημονική φαντασία, αλλά σας διαβεβαιώνω ότι λειτουργεί πολύ καλά.
Το Suzuki Velocity Dependent Control (SVDC) και το Suzuki Deceleration Damping Control (SDDC) προσαρμόζουν την απόσβεση με βάση την ταχύτητα και τις συνθήκες φρεναρίσματος.
Η ανάρτηση του GSX-S1000GX προσφέρει εξαιρετική προσαρμοστικότητα με τρεις προκαθορισμένες ρυθμίσεις (Hard, Medium, Soft), ενώ ο αναβάτης μπορεί να παραμετροποιήσει τις ρυθμίσεις της μέσω της λειτουργίας User και δυνατότητα προσαρμογής της προφόρτισης του ελατηρίου..
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο
Αν όλα αυτά τα ακρωνύμια σάς φαίνονται λίγα, υπάρχουν ακόμη περισσότερα. Τα ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας διέπονται από το Suzuki Intelligent Riding System (SIRS), το οποίο ενσωματώνει άλλα συστήματα: λειτουργίες οδήγησης A, B και C (SDMS), Smart TLR Control (που με τη σειρά του ενσωματώνει Suzuki Traction Control System (STCS) ), Anti-Wheelie και Roll Torque Control, ενεργός έλεγχος απόσβεσης, Suzuki Road Adaptive Stabilization (ενεργοποιείται αυτόματα κατά την οδήγηση σε ανώμαλες επιφάνειες, για ομαλότερη οδήγηση με πιο μαλακή και ελεγχόμενη απόκριση γκαζιού), Ride-by-wire ηλεκτρονικό σύστημα γκαζιού, Quickshifter, Smart Cruise Control (που σας επιτρέπει να αλλάζετε σχέση πάνω-κάτω χωρίς να το απενεργοποιείτε), το Motion Track Brake System, Slope-Dependent Control System και Load-Dependent Control System που ρυθμίζουν την πίεση στα φρένα ανάλογα με την κλίση του δρόμου και το φορτίο της μοτοσυκλέτας, Easy Start σύστημα εύκολης εκκίνησης της Suzuki και Low RPM Assist που αποτρέπει τα ανεπιθύμητα σβησίματα κατά την εκκίνηση.
Στα χαρτιά, ο αριθμός των συστημάτων μπορεί να φαίνεται υπερβολικός, αλλά στην πράξη καταλήγει σε πολύ απλό και διαισθητικό χειρισμό. Απόδειξη αυτού είναι ότι η διεπαφή είναι μια έγχρωμη οθόνη TFT 6,5 ιντσών που εμφανίζει όλες τις πληροφορίες ταυτόχρονα. Στο αριστερό μέρος του τιμονιού υπάρχει ένα κουμπί joystick 4 κατευθύνσεων, ένας διακόπτης επιβεβαίωσης και ένας "πίσω", εκτός από το cruise control, τα φλας, την κόρνα και τα φώτα.
Στο δεξί μέρος έχουμε την ενεργοποίηση (όχι έλεγχο) του cruise control, τα αλάρμ και το kill switch. Η οθόνη δείχνει την σχέση κιβωτίου, τις στροφές και τις συνήθεις πληροφορίες καυσίμου, διαδρομής και θερμοκρασίας. Στα δεξιά της οθόνης βρίσκεται ο επιλογέας λειτουργίας: A (το πιο σπορ), B (στάνταρ) και C (για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης).
Κάθε ένα από αυτά περιλαμβάνει μια συγκεκριμένη ρύθμιση για τον έλεγχο πρόσφυσης και τη ρύθμιση της ανάρτησης. Αντί να υπάρχει μια λειτουργία χρήστη στις λειτουργίες οδήγησης, είναι δυνατή η πραγματοποίηση αλλαγών στις τυπικές ρυθμίσεις κάθε λειτουργίας. Αυτό καθιστά πολύ εύκολο να προσαρμόσετε τη μοτοσυκλέτα στα γούστα σας.
Κατά τη γνώμη μου, είναι καλύτερο και πιο πρακτικό από το να ρυθμίσετε μια λειτουργία χρήστη από την αρχή. Η συνδεσιμότητα smartphone είναι δυνατή, αλλά όπως συμβαίνει με άλλες μάρκες, απαιτεί μια επιπλέον εφαρμογή, εκτός από την εφαρμογή που χρησιμοποιείτε για πλοήγηση. Το GSX-S1000GX διαθέτει τιμόνι που επιτρέπει την προσαρμογή των περισσότερων συστημάτων πλοήγησης ή απευθείας μια βάση για smartphone. Η υποδοχή USB στα αριστερά της οθόνης υποδεικνύει ότι κάποιος το σκέφτηκε και αυτό!
Έξτρα
Το GSX-S1000GX διαθέτει πλήρη εξοπλισμό, αλλά προσφέρονται και προαιρετικά αξεσουάρ που ενισχύουν την πρακτικότητα και την άνεση της μοτοσυκλέτας. Αυτά περιλαμβάνουν πλαϊνές βαλίτσες, θερμαινόμενα γκριπ και κεντρικό σταντ, ενώ η δυνατότητα επιλογής σέλας, είτε χαμηλότερης είτε πιο άνετης, καθιστά τη μοτοσυκλέτα προσαρμόσιμη στις ανάγκες κάθε αναβάτη.
Συνδυασμός δύο κόσμων
Η οδήγηση του GSX-S1000GX προσφέρει μια μοναδική εμπειρία, συνδυάζοντας τον σπορ χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας με την πρακτικότητα και την άνεση για μεγάλες διαδρομές. Θα θέλαμε μια πιο αποτελεσματική ζελατίνα και να μην υπήρχαν οι κραδασμοί στους καθρέφτες που «θολώνουν το τοπίο». Από την πρώτη στιγμή, παρατηρείς ότι η οδήγηση είναι συναρπαστική χάρη στη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας.
Αναφορικά με τη θέση οδήγησης, το GSX-S1000GX συνδυάζει την άνεση και τη δυναμική. Ο αναβάτης τοποθετείται ψηλά, το τιμόνι είναι φαρδύ και κοντά του, προσφέροντας απόλυτη αίσθηση ελέγχου. Το GX ενσωματώνει χωρίς να παραμελεί τη χρηστικότητα, το πλαίσιο και οι αναρτήσεις του συνδυάζουν την ευχρηστία με την απόλυτη σπορ συμπεριφορά.
Βεντουζάρει στην άσφαλτο, ενώ, όταν ζητήσεις κάτι παραπάνω από τον κινητήρα, το GSX-S1000GX ανταποκρίνεται με μεγάλη ευκολία. Η σπορ συμπεριφορά του δεν περιορίζεται μόνο στις στροφές, καθώς ο κινητήρας, που προσφέρει 152 ίππους, παρέχει επιδόσεις που εντυπωσιάζουν σε κάθε επίπεδο. Το μοτέρ, εκτός από την "εκρηκτική" απόκρισή του στις υψηλές στροφές, είναι απίστευτα ελαστικό, καθώς το GX μπορεί να κρατήσει την έκτη ταχύτητα σε χαμηλότερες στροφές χωρίς καμία διστακτικότητα, επιτρέποντας στον αναβάτη να απολαύσει την ευχέρεια των αλλαγών ταχυτήτων.
Η ημιενεργητική ανάρτηση του GSX-S1000GX είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της. Η τεχνολογία δίνει στο GX έναν επιπλέον αέρα σπορ οδήγησης, διασφαλίζοντας φοβερή άνεση στις μεγάλες αποστάσεις αλλά και ανταπόκριση στις στροφές. Το σύστημα Adaptive Damping Control, με τις ρυθμίσεις σκληρό, μεσαίο, μαλακό και "χρήστη", επιτρέπει στον αναβάτη να προσαρμόσει την ανάρτηση σε κάθε οδόστρωμα ή στυλ οδήγησης. Αν και η αυτόματη ρύθμιση είναι εξαιρετική για την καθημερινή οδήγηση, η δυνατότητα ρυθμίσεων “manual” επιτρέπει στους πιο απαιτητικούς να προσαρμόσουν τα πάντα στις ανάγκες τους.
Όταν το GSX-S1000GX αντιμετωπίζει ανώμαλες επιφάνειες, η προσαρμοστικότητα της ανάρτησης είναι εμφανής. Δεν υπάρχει αίσθηση αστάθειας, ενώ οι ηλεκτρονικές ρυθμίσεις διασφαλίζουν ότι το GSX-S1000GX διατηρεί τη σταθερότητά του, ακόμα και σε κακοτράχαλους δρόμους. Η ικανότητα του Suzuki Road Adaptive Stabilization-SRAS να αναγνωρίζει τις τραχιές επιφάνειες και να τροποποιεί τις ρυθμίσεις της ανάρτησης σε πραγματικό χρόνο εξασφαλίζει την πιο ομαλή δυνατή ανταπόκριση.
Το φρενάρισμα είναι άριστο, με το σύστημα φρένων Brembo να προσφέρει ακαριαία απόκριση και σωστά κατανεμημένη ισχύ. Η αίσθηση που παρέχεται κατά το φρενάρισμα είναι ακριβής και αξιόπιστη, αλλά απαιτεί αρκετή δύναμη για την πλήρη αξιοποίησή της. Παρ’ όλα αυτά, όταν το GSX-S1000GX επιταχύνει και ζητάς ακόμα περισσότερη δύναμη, το σύστημα πέδησης δεν απογοητεύει, προσφέροντας τον απαραίτητο έλεγχο ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες.
Η σταθερότητα στις στροφές είναι επίσης εξαιρετική, με μόνη παρατήρηση ότι η εμπρός ανάρτηση είναι ελαφρώς πιο "ευαίσθητη" όταν κατεβαίνεις σε πιο απότομες στροφές και μπορεί να απαιτήσει περισσότερη πίεση στο τιμόνι για να διατηρηθεί η σταθερότητα.
Ολοκληρωμένο crossover
Το GSX-S1000GX δεν είναι απλά μια σπορ μοτοσυκλέτα – είναι ένας συνδυασμός απόλαυσης οδήγησης και άνεσης, έτοιμο να αντιμετωπίσει ακόμα και τις πιο απαιτητικές διαδρομές. Ο κινητήρας και η ανάρτηση συνεργάζονται άψογα, προσφέροντας έναν από τους πιο ολοκληρωμένους σπορ crossover συνδυασμούς για εκείνους που αναζητούν όχι μόνο επιδόσεις, αλλά και καθημερινή χρηστικότητα και άνεση.
Εξοπλισμός αναβάτη ΜΟΤΟ MARKET
Κράνος: Caberg Drift Evo II
Μπουφάν: Tur Podium Hydroscout
Γάντια: Spidi NKD H2OUT
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Μποτάκια: Eleveit Antibes WP
SUZUKI GSX-S1000GX 2024 | SUZUKI MOTO GREECE |
ΤΙΜΗ (€): | 17.995 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K, DOHC |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 999 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 73.4 x 59 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 12,2 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 4 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 152/11.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 10,8/9.250 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 232 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 845 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.150 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 925 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.470 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 97 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 25,5 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | DUNLOP SPORTMAX ROADSPORT 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | DUNLOP SPORTMAX ROADSPORT 190/50-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ SHOWA SFF-CA |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ SHOWA BFRC LITE |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟI 310mm, AKTINIKES ΔΑΓΚΑΝΕΣ BREMBO 4 ΕΜΒΟΛΩΝ CORNERING ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 250mm, ΔΑΓΚΑΝΑ BREMBO 2 ΕΜΒΟΛΩΝ CORNERING ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 19 ΛΙΤΡΑ |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km) | 6,5 |
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.