Δοκιμή ΚΤΜ 390 Duke 2024: Τελειοποίηση
Το νέο Duke είναι η τέλεια επιλογή για αναβάτες που αναζητούν μια μοτοσυκλέτα με χαρακτήρα, εξαιρετική εργονομία και απόδοση
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 22.10.2024
Κάθε KTM πρέπει να είναι «Έτοιμο για αγώνα» (Ready to Race) και αυτό διαπνέει όλες τις μοτοσυκλέτες της αυστριακής εταιρείας, με το μονοκύλινδρο 390 Duke να μετουσιώνει αυτή τη «δέσμευση» με την απόδοση, την ποιότητά του και την οδηγική εμπειρία που προσφέρει στον αναβάτη
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Το 2024 είναι μια χρονιά-ορόσημο για την KTM, καθώς γιορτάζει τα «30 χρόνια του Duke». Αυτό που ξεκίνησε το 1994 με μία μόνο μοτοσυκλέτα έχει εξελιχθεί σε μια πλήρη σειρά από επτά μοντέλα, όπως τα 125 Duke, 250 Duke, 390 Duke, 790 Duke, 990 Duke, 1290 Super Duke GT και 1390 Super Duke R. Έχοντας οδηγήσει το ολοκαίνουργιο 990 Duke, τώρα στρέφουμε την προσοχή μας σε μια από τις πιο διακεκριμένες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας Α2. Το 390 Duke, το οποίο θεωρούμε την καλύτερη naked A2 μοτοσυκλέτα που έχουμε οδηγήσει, έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην εισαγωγή εκατοντάδων νέων αναβατών στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, προσφέροντάς τους μια ανεπανάληπτη οδηγική εμπειρία.
Η φιλοσοφία
Η φιλοσοφία «Ready to Race» έχει αποδείξει την αποτελεσματικότητά της σε όλα τα επίπεδα. Από τα μικρότερα μοντέλα, όπως το 390 Duke, έως τα πιο ισχυρά της σειράς Super Duke, η KTM διασφαλίζει ότι κάθε μοτοσυκλέτα που κατασκευάζει στοχεύει στην απόλυτη απόδοση. Αυτή η στρατηγική έχει καταστήσει τα KTM κορυφαία, ενσωματώνοντας μια σπορ αίσθηση που παραμένει αυθεντική ακόμη και στα λιγότερα κυβικά.
Η προσοχή που δίνει η KTM στα μικρότερα μοντέλα της είναι ένας από τους βασικούς λόγους που έχει κερδίσει τόσο μεγάλο κοινό, ειδικά ανάμεσα στους νέους αναβάτες. Η αίσθηση ότι οδηγείς μια πραγματική, αγωνιστική μοτοσυκλέτα δεν περιορίζεται μόνο στα μεγαλύτερα μοντέλα. Ακόμα και εκτός πίστας, οι νέοι αναβάτες απολαμβάνουν την εμπειρία μιας αυθεντικής σπορ κατασκευής. Κάθε KTM, ανεξαρτήτως μεγέθους ή ισχύος, σχεδιάζεται με την ίδια προσοχή στη λεπτομέρεια και τις ίδιες υψηλές προδιαγραφές απόδοσης.
Τα τελευταία χρόνια, η αγορά Α2 μοτοσυκλετών έχει γνωρίσει έντονη άνθηση, με τις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας αυτής να διαχωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες: τις «αδυνατισμένες» μοτοσυκλέτες με προέλευση από μοντέλα μεσαίου έως μεγάλου κυβισμού και τις μοτοσυκλέτες που έχουν σχεδιαστεί εξ αρχής ώστε να πληρούν τα όρια των 35kW, δηλαδή περίπου 48 ίππων. Το KTM 390 Duke ανήκει στη δεύτερη κατηγορία και είναι γνωστό για τις επιδόσεις, το μικρό βάρος και την ξυραφένια οδική συμπεριφορά του, χαρακτηριστικά που το καθιστούν κυρίαρχη επιλογή εδώ και χρόνια. Το 2024, το 390 Duke είναι πλήρως ανανεωμένο και διατεθειμένο να διατηρήσει τη θέση του στην κορυφή.
Σχεδιαστική ταυτότητα
Το KTM 390 Duke πάντα διακρινόταν για τον μοναδικό σχεδιασμό του, και υπεύθυνος για αυτό είναι ο Kiska, ο οποίος έχει δημιουργήσει ένα ακραίο στυλ μακριά από τη μετριότητα της εποχής μας. Για το 2024, η KTM διατηρεί το ακαταμάχητο και αναγνωρίσιμο σχεδιαστικό DNA του Duke, αλλά με έναν πιο «ώριμο» χαρακτήρα. Όλο το «κοστούμι» έχει επανασχεδιαστεί, το ίδιο και το ρεζερβουάρ που έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα από τον προκάτοχό του. Οι ελαφρύτερες ζάντες, εκτός από εμφάνιση, προσφέρουν αυξημένη ευελιξία. Αντίθετα με το παρελθόν, όπου φαινόταν πιο μικροκαμωμένο, το νέο μοντέλο μοιάζει πλέον με «μεγάλη» μοτοσυκλέτα, ακόμα και όταν τη δεις από κοντά. Αυτό δίνει στο 390 Duke έναν πιο premium, σοβαρό και στιβαρό αέρα.
Η ποιότητα της μοτοσυκλέτας, η προσοχή στη λεπτομέρεια, τα κορυφαία εξαρτήματα και άψογα φινιρίσματα προσδίδουν αίσθηση πολυτέλειας και φινέτσας.
Εξωπραγματικός εξοπλισμός για την κατηγορία
Το KTM 390 Duke 2024 δεν έρχεται μόνον εξωτερικά διαφορετικό, αλλά με σημαντικές αλλαγές και κάτω από το «καπό». Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, η αυστριακή εταιρεία λέει ότι είναι κατά 90% νέο. Ο νέος κινητήρας LC4c – με το τελευταίο “c” (compact-συμπαγής) να υποδεικνύει τις μικρές του διαστάσεις, έχει αυξημένο κυβισμό, από 373cc σε 399cc, με αποτέλεσμα την αύξηση ισχύος στους 44hp στις 9.500rpm και της ροπής στα 4kgm. Παράλληλα, ο κινητήρας είναι ελαφρύτερος, φέρει νέες κυλινδροκεφαλές, σύστημα εξάτμισης με τελικό κάτω από τον κινητήρα, και πληροί τους νέους αντιρρυπαντικούς κανονισμούς Euro5+. Αυτό σημαίνει ότι το νέο μοντέλο είναι όχι μόνο ισχυρότερο αλλά και πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Η μέση κατανάλωση του, μετρημένη σε κίνηση εντός πόλης και ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο δεν ξεπέρασε τα 5 λίτρα στα 100 χλμ. Αυτό σε νορμάλ ρυθμό, διότι το 390 Duke σε προκαλεί να το «στύψεις». Μπορεί να ξεπεράσει τα 170 χλμ/ώρα και να πλησιάσει τα 180 χωρίς να ζοριστεί ιδιαίτερα. Όπως είναι φυσικό με τέτοιου είδους οδήγηση θα «κάψει» 6 λίτρα στα 100 χλμ.
Για το 2024 έρχεται για πρώτη φορά με εντελώς νέο υβριδικό πλαίσιο δύο τμημάτων – το κυρίως τμήμα είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα και το υποπλαίσιο με χυτό αλουμινένιο. Αμφότερα ενισχύουν την οδηγική δυναμική αυξάνοντας τη στρεπτική ακαμψία. Οι νέες τιμονόπλακες με το αναθεωρημένο offset βελτιώνουν θεαματικά τα οδηγικά χαρακτηριστικά προσφέροντας στον αναβάτη καλύτερο έλεγχο και αυξημένη σταθερότητα.
Το πλαίσιο συνδυάζεται με ένα εντελώς νέο κυρτό αλουμινένιο ψαλίδι στο οποίο εδράζει το αμορτισέρ που πλέον είναι τοποθετημένο παράκεντρα. Η συγκεκριμένη λύση επέτρεψε τη χρησιμοποίηση μεγαλύτερου φιλτροκουτιού, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει χαμηλότερο ύψος σέλας (820mm ή και 800mm, αντί για τα 830mm του προηγούμενου μοντέλου).
Στις αναρτήσεις, το KTM 390 Duke διαθέτει πλέον ανεστραμμένο πιρούνι WP Apex (open cartridge) με διάμετρο 43mm, με ρυθμίσεις 5 θέσεων αποσβέσεων επαναφοράς και συμπίεσης ενώ το αμορτισέρ διαθέτει split piston και ρυθμίσεις απόσβεσης επαναφοράς και προφόρτισης ελατηρίου. Το μοντέλο εξοπλίζεται επίσης με σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως τρεις τρόπους οδήγησης (Rain, Street, και Track), Launch Control, cornering ABS με λειτουργία supermoto) και Cornering Traction Control που απενεργοποιείται. Όλα αυτά είναι διαχειρίσιμα από τη νέας τεχνολογίας οθόνη οργάνων TFT 5 ιντσών με συνδεσιμότητα, που ελέγχεται από ένα ολοκαίνουργιο σετ διακοπτών με οπίσθιο φωτισμό.
Άνεση και εργονομία
Παρά την αύξηση σε κυβισμό και τις βελτιώσεις σε τεχνολογία και εξοπλισμό, το KTM 390 Duke παραμένει ελαφρύ και ευέλικτο, με στεγνό βάρος μόλις 149 κιλά. Αυτό το καθιστά εξαιρετικά εύκολο στη διαχείριση, κάτι που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι νέοι αναβάτες. Η χαμηλότερη σέλα το καθιστά πιο προσιτό για όλα τα αναστήματα, ενώ η αναθεωρημένη εργονομία προσφέρει πιο «μάχιμη» θέση οδήγησης. Πλέον ο αναβάτης τοποθετείται πιο μπροστά, τόσο που βλέπεις τον μπροστινό τροχό, με τον κορμό όρθιο, τα χέρια να ανοίγουν αρκετά για να πιάσουν το φαρδύ τιμόνι που παρέχει πολύ καλό μοχλό και κόβει αρκετά. Όλα τα παραπάνω δίνουν στον αναβάτη μια αίσθηση ελέγχου και κυριαρχίας στον δρόμο- σαν να οδηγείς μια μοτοσυκλέτα supermoto.
Οδηγική απόλαυση
Το KTM 390 Duke έχει διατηρήσει τη «ζωηρή» προσωπικότητα που το χαρακτήριζε όλα αυτά τα χρόνια. Ο μονοκύλινδρος κινητήρας του παραμένει πιπεράτος και ζωηρός, προσφέροντας έντονη ώθηση στις υψηλές στροφές. Κάτω από τις 5.000rpm, ο κινητήρας «φωνάζει» να ανοίξεις το γκάζι χωρίς να προσφέρει πολλά, αλλά πάνω από αυτό το σημείο «ξυπνά» και γίνεται εξαιρετικά απολαυστικός.
Το νέο πλαίσιο ταιριάζει άψογα με τις αναρτήσεις, παρέχοντας εξαιρετική ευελιξία και ακρίβεια στις στροφές. Ο Δούκας είναι πάντα πρόθυμος να «χαράξει τροχιά», ενώ η σταθερότητά του στο κέντρο της στροφής είναι εκπληκτική. Όλη αυτή η ευελιξία έρχεται με το καλύτερο πακέτο αναρτήσεων σε μοτοσυκλέτα της κατηγορίας.
Με το 390 Duke δεν θα αισθανθείτε ποτέ εγκλωβισμένος μέσα σε αυτοκίνητα. Χωράει παντού ενώ το τιμόνι του κόβει αρκετά. Στο φανάρι επιταχύνει αποφασιστικά αφήνοντας πίσω του τα πάντα. Στις χαμηλές στροφές η απόδοση του κινητήρα απαιτεί συνήθεια, αφού κάτω από τις 5.000rpm «κομπιάζει» και σου υποδεικνύει να ανοίξεις γκάζι για να γίνει κατανοητό απ’ όλους πως αν και είναι μόνο 400 κ.εκ. έχει το τσαγανό ενός γνήσιου streetfighter που μπορεί να μετατραπεί σε πειθήνιο commuter.
Τα φρένα είναι εξαιρετικά, με το σύστημα πέδησης ByBre (με δίσκο διαμέτρου 320mm μπροστά που διαθέτει νέα στήριξη) να παρέχει απόλυτο έλεγχο και να συνδυάζεται αρμονικά με το χαμηλό βάρος της μοτοσυκλέτας. Με Supermoto ABS απολαμβάνετε ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις, μια και απενεργοποιεί το σύστημα στον πίσω τροχό και μειώνει την παρέμβασή του στον μπροστινό. Το traction control επεμβαίνει σωστά μόνον όταν κρίνεται απαραίτητο.
Σχέση Τιμής/Ποιότητας
Η τιμή του νέου KTM 390 Duke ανέρχεται στα 6.680 ευρώ, μια τιμή που κρίνεται λογική δεδομένου του εξοπλισμού, των επιδόσεων και της ποιότητας που προσφέρει.
Ευτυχώς που υπάρχει το 390 Duke
Το KTM 390 Duke 2024 συνιστά μια πραγματική εξέλιξη στην κατηγορία του, συνδυάζοντας τη ζωηρή φύση του με νέες, σύγχρονες τεχνολογίες και ένα πιο ώριμο και προσιτό προφίλ. Ο χαρακτήρας του μονοκύλινδρου κινητήρα παραμένει ο πυρήνας της προσωπικότητάς του, κάνοντας το μοντέλο αυτό ιδανικό για όσους απολαμβάνουν τη «ζωηρή» οδήγηση.
Το νέο Duke είναι η τέλεια επιλογή για αναβάτες που αναζητούν μια μοτοσυκλέτα με χαρακτήρα, εξαιρετική εργονομία και απόδοση. Αν σας αρέσει η αυθεντική, τολμηρή αίσθηση μιας KTM, το 390 Duke του 2024 είναι η μοτοσυκλέτα που θα σας κάνει να χαμογελάτε κάθε φορά που βάζετε το κράνος σας.
Εξοπλισμός αναβάτη ΜΟΤΟ MARKET
Κράνος: Caberg Drift Evo II
Μπουφάν: Nordcode Pantera
Γάντια: Five TFX4
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Μποτάκια: Eleveit Antibes WP
Χρηματοδοτικά προγράμματα Santander
Πρόγραμμα Standard
Τιμή μοτοσυκλέτας | 6.680€ |
20% προκαταβολή | 1.350€ |
Αιτούμενο ποσό χρηματοδότησης | 5.330€ |
Μηνιαία δόση για 72 μήνες | 100€ |
Πρόγραμμα FLEX
Τιμή μοτοσυκλέτας | 6.680€ |
20% προκαταβολή | 1.350€ |
Αιτούμενο ποσό χρηματοδότησης | 5.330€ |
Μηνιαία δόση για 35 μήνες | 111€ |
Δόση BALLOON στο τέλος της χρηματοδότησης | 2.739€ |
KTM 390 DUKE 2024 | ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε |
ΤΙΜΗ (€): | 6.680 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | MONOΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K, 2ΕΕΚ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 398,7 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 89 x 64 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | Δ.Α. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 44,9/Δ.Α. |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 4/Δ.Α. |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 149 (χωρίς υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 820 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | Δ.Α |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | Δ.Α. |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.357 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MICHELIN POWER 6 100/70-17 |
ΠΙΣΩ: | MICHELIN POWER 6 150/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΧΩΡΟΔΥΚΤΙΩΜΑ / ΥΠΟΠΛΑΙΣΙΟ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ WP APEX 43 mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ WP APEX ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ & ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 1 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 320mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΒYBRE, CORNERING ΑBS BOSCH 9.3 MP (SUPERMOTO ABS) |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 430mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ BYBRE, CORNERING ΑBS BOSCH 9.3 MP (SUPERMOTO ABS) |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 15 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.