Δοκιμή SWM Hoku 125 2024: Γιατί όχι;
Το SWM Hoku 125 καταφέρνει να ξεχωρίσει στην κατηγορία των 125 κυβικών με τα χαρακτηριστικά και την ποιότητα κατασκευής του
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 03.10.2024
Σε προκαλεί να του ρίξεις μια ματιά… και δύο και τρεις και περισσότερες προτού πάρεις την τελική απόφαση, ενώ ταυτόχρονα το ερώτημα που σε βασανίζει είναι γιατί να το επιλέξεις
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Κάνεις όνειρα. Θέλεις η πρώτη σου μοτοσυκλέτα να είναι αυτή που θα βλέπεις κάθε μέρα και θα γουστάρεις. Δεν επιθυμείς να συμβιβαστείς με κάτι φτηνό, απεχθάνεσαι τα scooter, τα παπιά δεν υπάρχουν για σένα. Σου αρέσει ο «Δούκας» αλλά το budget σου είναι χαμηλότερο. Αντί να πας σε μεταχειρισμένο- αν βρεις κάτι της προκοπής- σου έχουμε καλά νέα. Λέγεται Hoku, είναι της ιταλικής SWM και γίνεται δικό σου με 3.790€.
Τι θα πάρεις;
Μια μοτοσυκλέτα καθ’ όλα προσεγμένη. Μοντέρνα με επιθετικό design. Γεμάτη αιχμές, καλογυμνασμένη. Με LED φώτα, με τον προβολέα να κλέβει την παράσταση και τα φλας να διαθέτουν κυλιόμενη λειτουργία. TFT οθόνη 7 ιντσών, που ελέγχεται από διακόπτες στο τιμόνι, δικάναλο ABS, αισθητήρες πίεσης ελαστικών, αναρτήσεις KYB, ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Michelin Pilot Sport, θύρα USB. Το θες κόκκινο με ασορτί πλαίσιο ή μαύρο;
Πιο μεγάλο από τα περισσότερα 125. Όταν το πήρα, μόλις είχα κατέβει από το νέο Duke 390 που έχει πάνω-κάτω τις ίδιες διαστάσεις. Η σέλα μεγάλη. Στενή στο τελείωμα για να πατάς εύκολα τα πόδια κάτω, φαρδιά πιο πίσω για άνεση. Ο συνεπιβάτης θα «ανέβει» ψηλότερα θα κάτσει σε σκληρούτσικο σελάκι, αλλά γενικά δεν θα γκρινιάξει πολύ. Η θέση οδήγησης πιο ξεκούραστη με τον κορμό να μη γέρνει τόσο πολύ προς τα εμπρός. Το τιμόνι φαρδύ, δίνει ωραίο μοχλό, ωστόσο θα θέλαμε να κόβει λίγο περισσότερο.
Παντού όμορφες λεπτομέρειες
Από πού να ξεκινήσεις; Αναμφίβολα από το αεροδυναμικό φτερό, τις έντεχνα κρυμμένες χειρολαβές συνεπιβάτη. Το όμορφο φινίρισμα πλαστικών μερών και τα «βερνικωμένα» αυτοκόλλητα δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης για την ποιότητα κατασκευής. Έχει και καρίνα που προστατεύει τον λαιμό της εξάτμισης, ενώ σωληνάκια και ντίζες δεν εξέχουν. Το ψαλίδι είναι αλουμινίου, μαρσπιέ και οι βάσεις αυτών, μανέτες, καθρέφτες, διακόπτες όλα καλοσχεδιασμένα και από το «πάνω ράφι». Το όμορφο τελικό – θα μπορούσε να ήταν aftermarket - φέρει χαραγμένο το logo της εταιρείας, τη χώρα και το έτος ίδρυσης της SWM.
Το naked της SWM είναι μια μοτοσυκλέτα κανονικών διαστάσεων και αυτό το καταλαβαίνεις μόλις ανέβεις για πρώτη φορά επάνω της. Κανένα πρόβλημα, ακόμη κι αν είσαι πάνω από 1,85.Με πιρούνι KAYABA 41mm, φαρδύ τιμόνι, χαρακτηριστικά που δεν έχουν όλες οι μοτοσυκλέτες 125 κυβικών.
Bialbero
Προερχόμενος από τη Husqvarna όταν ακόμη ήταν σε ιταλικά «χέρια». Έχει δύο εκκεντροφόρους και έχει χρησιμοποιηθεί σε αρκετά μοντέλα αποδεικνύοντας την αξιοπιστία του. Στροφάρει μέχρι τις 11.000rpm και η λειτουργία του, ειδικά πάνω από τις 4.000rpm προκαλεί εθισμό. Το «αργό τράβηγμα» του κινητήρα στις χαμηλές στροφές είναι η πρώτη υπενθύμιση της χωρητικότητάς του, αλλά οι 15 ίπποι έχουν πολύτιμο βοηθό την «κοντή» κλιμάκωση και είναι αρκετοί για να κινηθείτε έως και 90km/h χωρίς μεγάλη προσπάθεια. Βρείτε τον σωστό δρόμο και ρίξτε το πηγούνι σας στo ρεζερβουάρ των 13lt και θα μπορέσετε να «σπάσετε» το φράγμα των 115km/h. Η κατανάλωση των 3,5lt για κάθε 100km είναι απολύτως δικαιολογημένη, αφού πρόκειται για κινητήρα στο όριο της κατηγορίας A1, οι επιδόσεις του οποίου κυμαίνονται στο άνω άκρο του ανταγωνισμού.
Commuter με πολλές δυνατότητες
Όσον αφορά τον χειρισμό, το Hoku είναι πολύ καλό και η ανάρτηση της KAYABA είναι το αποκορύφωμα σε μια μοτοσυκλέτα αυτής της κατηγορίας. Διαθέτουν τις σωστές ρυθμίσεις και προσφέρουν άνεση, αφού είναι αρκούντως ενδοτικές σε δρόμους με ανωμαλίες. Στις στροφές το Hoku έχει βαριά αίσθηση, πάντα φαίνεται να ζητά μεγαλύτερη ταχύτητα, παραμένοντας ακλόνητο όταν «πέφτει» σε σαμαράκια και λακκούβες. Το πλαίσιο είναι άκαμπτο προσφέροντας σταθερότητα, όμως, δεδομένου ότι τα Hoku 125 και 400 μοιράζονται το ίδιo, αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να γίνουν πιο αισθητά στη μοτοσυκλέτα των 43 ίππων που κοστίζει όσο οι ανταγωνιστές του 125!
Το σύστημα πέδησης του Hoku 125 είναι εξίσου υψηλών προδιαγραφών. Μπορεί να μη «θαμπώνει» με τα χαρακτηριστικά του, εντούτοις είναι πολύ αποτελεσματικό. Μπροστά μια τετραέμβολη «δαγκώνει» έναν μεγάλο δίσκο 300mm, πίσω μία ενός εμβόλου συνδυάζεται με δίσκο 220mm. Έχουν προοδευτική λειτουργία και πολλή δύναμη για να σταματήσουν με μεγάλη ευκολία το Hoku, ενώ νοιώθεις ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια εξαιτίας του σωστά βαθμονομημένου ABS.
Τιμή έναντι των αντιπάλων;
Το Hoku βρίσκεται σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, με όλους τους κατασκευαστές να θέλουν να γίνουν αυτοί που θα δελεάσουν πρώτοι έναν νεαρό αναβάτη στους δύο τροχούς. Oι ανταγωνιστές του SWM έχουν τη μορφή των ΚΤΜ 125 Duke (5.550€), Yamaha MT-125 (5.250€), Kawasaki Z125 (5.095€), του Honda CB125R (5.490€) και Aprilia Tuono 125 (5.099€). Σε σύγκριση με την υπόλοιπη «παρέα», το SWM των 3.750€ φαντάζει ως η πιο λογική επιλογή, αφού ο εξοπλισμός, η ποιότητα και τα περιφερειακά του κυμαίνονται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ ταυτόχρονα είναι σημαντικά φθηνότερο.
Πρέπει να αγοράσω το SWM Hoku 125;
Το SWM Hoku 125 καταφέρνει να ξεχωρίσει στην κατηγορία των 125 κυβικών με τα χαρακτηριστικά και την ποιότητα κατασκευής του. Είναι εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση και διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό που συνήθως συναντάται σε μεγαλύτερες και ακριβότερες μοτοσυκλέτες. Το στυλ του είναι ιδιαίτερο με αποτέλεσμα να ξεχωρίζει στην κατηγορία των μικρού κυβισμού μοτοσυκλετών.
Το Hoku 125 είναι οικονομικά προσιτό, ειδικά για νέους αναβάτες ή τους γονείς τους. Έτσι, προσφέρει έναν εξαιρετικό συνδυασμό ποιότητας, επιδόσεων και τιμής, καθιστώντας το μια διασκεδαστική και ασφαλή επιλογή για όσους αναζητούν μια εντυπωσιακήμοτοσυκλέτα 125 κυβικών, με τη χαμηλότερη τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Εξοπλισμός αναβάτη ΜΟΤΟ MARKET
Κράνος: Caberg Drift Evo II
Μπουφάν: Spidi Metromover
Γάντια: Five TFX4
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Μποτάκια: Eleveit Antibes WP
SWM HOKU 125 | K-MOTORS SEE |
ΤΙΜΗ (€): | 3.790 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | MONOΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4ΒΑΛΒΙΔΟΣ, 2ΕΕΚ, EURO5 |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 124,7 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 58x47.2 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 13:1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 15 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (Nm/rpm) | 11/7.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 136 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 790 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.045 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 840 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.360 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MICHELIN PILOT STREET 110/70-17 |
ΠΙΣΩ: | MICHELIN PILOT STREET 140/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | AΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ KYB 41mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ KYB ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 300mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220 mm ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 13 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.