Πρώτη επαφή με το SYM ADX TG 400: Οδηγήσαμε το crossover scooter στην Ελλάδα
H SYM κατασκεύασε ένα τέλεια ισορροπημένο scooter με άψογη οδική συμπεριφορά
30.09.2024
Με τέλειες καιρικές συνθήκες, σε μια καλοσχεδιασμένη διαδρομή, δημοσιογράφοι απ’ όλη την Ευρώπη πήραν μια πρώτη γεύση των δυνατοτήτων το ολοκαίνουργιου ADX GT 400
Η ταϊβανέζικη εταιρεία έχει καταφέρει να χτίσει μια ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά και αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα στη σχέση των καταναλωτών με τα μοντέλα της. Ειδικά τα scooter της SYM αντανακλούν την ικανότητα της εταιρείας να κατανοεί τις ανάγκες μιας κοινωνίας που αλλάζει και να προσφέρει οικονομικά, ανθεκτικά και πρακτικά δίκυκλα για την καθημερινή μετακίνηση. Η εξέλιξη των scooter από "ταπεινά" μέσα μεταφοράς σε πιο εξειδικευμένα οχήματα, όπως τα δικύλινδρα mega scooter και τα crossover μοντέλα, ακολουθεί την τάση της αγοράς για πολυμορφικά, ευέλικτα και ισχυρά δίκυκλα που καλύπτουν πολλές χρήσεις. Το MAXSYM TL της SYM έκανε μια τολμηρή δήλωση στην κατηγορία των mega scooter, ενσωματώνοντας υψηλή τεχνολογία και σπορτίφ εμφάνιση.
Η τάση των crossover scooter, με γενάρχη το Honda X-ADV, έφερε ένα νέο είδος, συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα ενός scooter με τις δυνατότητες μιας μοτοσυκλέτας. Σε αυτό το πλαίσιο, η SYM έκανε τη δική της σημαντική κίνηση με το ADXTG, το οποίο παρουσίασε στην EICMA 2023. Με επιθετική εμφάνιση, μονοκύλινδρο κινητήρα 399 κ.εκ. και αρχιτεκτονική μοτοσυκλέτας, το ADXTG προσφέρει μια πιο προσιτή επιλογή σε σχέση με τον ανταγωνισμό, χωρίς να θυσιάζει την απόδοση ή το στυλ.
Σκεπτόμενη πιο ορθολογικά, φαίνεται πως στόχευσε να προσφέρει μια εξαιρετική λύση για όσους αναζητούν την ευελιξία και τη λειτουργικότητα των crossover scooter, σε ένα πακέτο που είναι οικονομικά προσιτό, αλλά εξίσου εντυπωσιακό τόσο σε εμφάνιση όσο και σε απόδοση.
Από το Μιλάνο στην Αθηναϊκή Ριβιέρα
Η επιλογή της Ελλάδας για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του SYM ADXTG δεν είναι τυχαία, καθώς η χώρα μας αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αγορές για την εταιρεία από την Ταϊβάν. Η SYM έχει ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα και η εταιρεία ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε., ως αντιπρόσωπός της, έχει παίξει καθοριστικό ρόλο σε αυτήν την επιτυχία προσφέροντας εξαιρετική οργάνωση και εμπειρία στον τομέα της προώθησης και του marketing.
Η παρουσίαση του ADXTG στην Ανάβυσσο στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία, καθώς συνδυάστηκε με μια άριστα σχεδιασμένη διαδρομή που ανέδειξε τις δυνατότητες του νέου scooter. Η επιλογή του συγκεκριμένου τοπίου ήταν ιδανική για να δοκιμαστεί το crossover scooter σε ποικίλες συνθήκες, τόσο σε αστική όσο και σε εκτός δρόμου διαδρομές, προσφέροντας στους δημοσιογράφους την ευκαιρία να αποκομίσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα.
Η εταιρεία ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε., που τα τελευταία χρόνια εντάσσει στο δυναμικό της έμπειρους συναδέλφους δημοσιογράφους στελεχώνοντας το τμήμα marketing χρησιμοποιώντας κατάλληλα την εξειδικευμένη γνώση τους, δεν αρκέστηκε μόνο στην επιλογή της τοποθεσίας, αλλά φρόντισε να εξασφαλίσει την αρτιότητα της παρουσίασης. Η παρουσία ενός έμπειρου ελληνικού team για τη φωτογράφηση και βιντεογράφηση διασφάλισε ότι το ADXTG θα παρουσιαστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα μέσα ενημέρωσης, ενισχύοντας περαιτέρω την προβολή του μοντέλου σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η συγκεκριμένη πανευρωπαϊκή παρουσίαση δεν ήταν απλώς ένα συμβολικό γεγονός, αλλά μια επιτυχημένη διοργάνωση που ανέδειξε τόσο το νέο μοντέλο, όσο και την ισχυρή σχέση της SYM με την ελληνική αγορά.
Σχεδίαση
Η σειρά SYM ADX, και ιδιαίτερα το ADX TG 400, αποτελεί μια ενδιαφέρουσα προσπάθεια της εταιρείας να συνδυάσει την πρακτικότητα και την άνεση ενός scooter με τον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα και τη δυναμική σχεδίαση ενός crossover μοντέλου. Η προσθήκη του TG ("Tiger") υπογραμμίζει την έμπνευση από τον πανίσχυρο Σμιλόδοντα, κάτι που γίνεται ξεκάθαρο μέσα από τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες στο μπροστινό μέρος, όπως οι επιβλητικοί προβολείς και τα φωτιστικά στοιχεία που θυμίζουν τους κυνόδοντες του αιλουροειδούς.
Η συνολική αισθητική του ADXTG 400, με τις έντονες νευρώσεις και το μυώδες σχήμα, αποπνέει μια αίσθηση δύναμης και κινητικότητας, ενώ το υψηλό πίσω μέρος και η μεγάλη εξάτμιση τονίζουν την επιθετική φύση του. Η συγκεκριμένη κατεύθυνση στη σχεδίαση φαίνεται να απευθύνεται σε αναβάτες που επιθυμούν κάτι παραπάνω από ένα τυπικό scooter – ένα όχημα με προσωπικότητα και στυλ που αποπνέει έναν πιο περιπετειώδη και «εξωστρεφή» χαρακτήρα.
Συνολικά, το ADXTG 400 ξεχωρίζει όχι μόνο για τη σχεδίασή του, αλλά και για τη φιλοσοφία που ενσωματώνει, αναδεικνύοντας τη SYM σε μια εταιρεία που καινοτομεί και επενδύει σε πιο τολμηρές και εντυπωσιακές επιλογές στον κόσμο των scooter.
Εξοπλισμός
Το SYM ADXTG 400 ξεχωρίζει στον χώρο των crossover scooter με την προσοχή που δίνεται στις λεπτομέρειες και την πολυχρηστικότητά του, ιδιαίτερα σε πιο απαιτητικές συνθήκες οδήγησης. Η ρυθμιζόμενη χειροκίνητη ζελατίνα σε δύο θέσεις προσφέρει στον αναβάτη τη δυνατότητα προσαρμογής ανάλογα με τις ανάγκες του, προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο άνεσης. Το φαρδύ τιμόνι με προστατευτικές χούφτες και η ποδιά προστασίας του κινητήρα είναι σαφή δείγματα της πρόθεσης το μοντέλο να προσφέρει αυτοπεποίθηση και σε πιο σκληρές, off-road συνθήκες.
Το πάνελ οργάνων περιλαμβάνει μια έγχρωμη LCD οθόνη, η οποία όμως δεν διαθέτει εύκολο χειρισμό από το τιμόνι, καθώς οι ρυθμίσεις πραγματοποιούνται από δύο κουμπιά στα άκρα της οθόνης. Παράλληλα, το σύστημα smart key προσφέρει άνεση, αφού η ενεργοποίηση του scooter, το άνοιγμα της σέλας και του ρεζερβουάρ γίνονται όλα από έναν τριπλό διακόπτη κάτω από το τιμόνι, κάνοντας τη διαδικασία απλούστερη. Επιπλέον, ο αναβάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει την ενσωματωμένη θύρα USB QC 3.0 για φόρτιση συσκευών.
Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι ικανοποιητικός, με χωρητικότητα 32 λίτρων, ικανός να φιλοξενήσει άνετα ένα full-face κράνος, κάτι που προσφέρει πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση.
Στον τομέα της ασφάλειας, το ADXTG 400 διαθέτει δικάναλο ABS Bosch 10.3 MB με δυνατότητα off-road λειτουργίας, η οποία απενεργοποιεί το ABS στον πίσω τροχό και μειώνει την παρέμβασή του στον μπροστινό. Παράλληλα, το traction control έχει επίσης δυνατότητα απενεργοποίησης, παρέχοντας στον αναβάτη μεγαλύτερο έλεγχο και ελευθερία στις πιο δύσκολες συνθήκες.
Συνολικά, το ADXTG 400 είναι ένα crossover scooter που δεν προσφέρει μόνο άνεση και πρακτικότητα, αλλά και σημαντικές δυνατότητες σε πιο απαιτητικές διαδρομές, χωρίς να παραμελεί την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα.
Πλαίσιο
Το πλαίσιο του SYM ADXTG 400 είναι ατσάλινο και σχεδιασμένο σαν χωροδικτύωμα, ένα χαρακτηριστικό που του προσδίδει μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή στις στρεβλώσεις, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στη μείωση του βάρους. Το πλαίσιο χρησιμοποιεί τον μονοκύλινδρο κινητήρα ως ενεργό μέρος του, προσφέροντας καλύτερη συνοχή και σταθερότητα στο σύνολο. Η αρχιτεκτονική του βασίζεται στο επιτυχημένο MAXSYM TL, αλλά έχουν γίνει στοχευμένες βελτιώσεις για αυξημένη αντοχή και ελαφρύτερη κατασκευή.
Η χρήση των τιμονόπλακων τύπου μοτοσυκλέτας σε συνδυασμό με το ανεστραμμένο πιρούνι των 41mm προσδίδει καλύτερο έλεγχο και αίσθηση στην οδήγηση, ειδικά σε δύσκολες συνθήκες. Το κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ, το οποίο είναι εξοπλισμένο με σύστημα μοχλισμού, βελτιώνει την απόδοση της πίσω ανάρτησης, καθιστώντας την πιο ομαλή και άνετη σε διαφορετικά εδάφη.
Το αλουμινένιο ψαλίδι, 20% μακρύτερο από εκείνο του MAXSYM TL, προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα και καλύτερη κατανομή των δυνάμεων κατά την οδήγηση, ενώ παραμένει εξίσου ελαφρύ με βάρος μόλις 7 κιλά. Αυτές οι βελτιώσεις δίνουν στο ADXTG 400 μια καλύτερη αίσθηση ελέγχου και άνεσης, καθιστώντας το ιδανικό για όσους αναζητούν ένα ανθεκτικό και ευέλικτο crossover scooter, τόσο για αστική χρήση όσο και για πιο μεγάλες διαδρομές.
Το ύψος σέλας βρίσκεται στα 790mm, η απόσταση από το έδαφος 160mm, το βάρος του 213kg με υγρά, με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 13lt.
Κινητήρας
Η SYM εξέλιξε έναν νέο κινητήρα για τον ADXTG. Eίναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, προδιαγραφών Euro5+. Η χωρητικότητά του είναι 399cc, η μέγιστη ισχύς του είναι 35hp στις 7.000rpm και η ροπή του 3,78Kgm στις 5.500rpm. Ο νέος κινητήρας προσφέρει το 90% της ροπής ήδη από τις 4.500rpm, πριν την ενεργοποίηση του συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (Hyper-VVS) στις 5.500rpm. Φέρει δύο αντικραδασμικούς άξονες, για ομαλότερη λειτουργία, ενώ το φιλτροκούτι είναι τοποθετημένο στον λαιμό του πλαισίου, μακριά από σκόνες και χώματα.
H τελική μετάδοση γίνεται μέσω αλυσίδας, η οποία είναι καλυμμένη σχεδόν εξ ολοκλήρου από πλαστικά προστατευτικά. Αυτό παρέχει επιπλέον προστασία από σκόνη, υγρασία και φθορά, βελτιώνοντας τη διάρκεια ζωής της. Ένα από τα πιο ξεχωριστά στοιχεία είναι ο τύπος συμπλέκτη που χρησιμοποιείται, υγρός, πολύδισκος, φυγοκεντρικός και κατά τη SYM δεν χρησιμοποιεί ιμάντα για το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).
Τροχοί – φρένα
Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι της MAXXIS. Ο μπροστινός τροχός είναι 15 ιντσών με ελαστικό 120/70, ενώ ο πίσω 14 ιντσών με ελαστικό 150/70. Οι ζάντες είναι χυτές αλουμινίου. Ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό αναλαμβάνει την ακινητοποίηση του ADXTG. Μπροστά ο δίσκος διαμέτρου 275mm. συνδυάζεται με τετραέμβολη δαγκάνα ακτινική στήριξης και πίσω ένας ακόμη 233mm. με διέμβολη δαγκάνα.
Τα πρώτα χιλιόμετρα
Το πίσω μέρος του SYM ADXTG διακρίνεται για τη λεπτότερη και πιο αεροδυναμική του εμφάνιση, παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα scooter έχουν πιο «παχουλό» σχεδιασμό σε αυτό το σημείο. Οι σχεδιαστές της SYM κατάφεραν να μειώσουν τον όγκο, διατηρώντας την κομψότητα και την αίσθηση μιας «καλογυμνασμένης σιλουέτας». Η σέλα, σχεδιασμένη για δύο άτομα, είναι λεπτή αλλά άνετη, χάρη στο αναπαυτικό αφρώδες υλικό, ενώ οι χειρολαβές για τον συνεπιβάτη προσθέτουν πρακτικότητα. Ωστόσο, απουσιάζει μια σχάρα, που θα μπορούσε να ενισχύσει την πρακτικότητα ως προς τις μεταφορικές δυνατότητες του υβριδικού scooter.
Νοιώθεις απίστευτο έλεγχο από τα πρώτα μέτρα κάτι που οφείλεται και στο γεγονός πως η καταναομή βάρους είναι στο 50%-50%. Το τιμόνι κόβει πολύ και δίνει καλό μοχλό, διευκολύνοντας τους ελιγμούς. Ο κινητήρας ακούγεται ράθυμα αλλά η μετάδοση είναι ομαλή με προοδευτικό πατινάρισμα. Η παροχή ισχύος και ροπής φτάνουν και περισσεύουν για να κινήσουν τα 213 κιλά του ADXTG.
Το ADXTG ήταν απίστευτα εύκολο στην οδήγηση στους στενούς και στριφτερούς της διαδρομής που είχε επιλεγεί. Κάθεσαι αναπαυτικά, νιώθοντας άμεσα άνετα και το ADXTG θα πάει εκεί όπου θέλεις - σε καμία περίπτωση δεν χρειάζεται να καταβάλεις προσπάθεια για να το κάνεις να στρίψει. Η ανάρτηση πληροφορεί σωστά τον αναβάτη χωρίς να δυσκολεύεται να αποδώσει ικανοποιητικά και προβλέψιμα ακόμη και σε δύσκολο χωματόδρομο. Τα φρένα είναι ισχυρά και προοδευτικά, προσφέροντας αξιόπιστη επιβράδυνση και επιπλέον ασφάλεια σε διάφορες συνθήκες οδήγησης.
Μέχρι την επόμενη φορά
To ADXGT αποπνέει προσιτή πολυτέλεια σε όλους τους τομείς. Από την ποιότητα κατασκευής και κύλισης, μέχρι την οδική του συμπεριφορά ακόμη και σε δύσκολα εδάφη. Σίγουρα η οδική του συμπεριφορά το κάνει να ξεχωρίζει από όλα τα crossover scooter της κατηγορίας 300-400 κ.εκ. μιας και η αρχιτεκτονική του δεν έχει καμία σχέση με αυτά, πλησιάζοντας αυτήν μιας μοτοσυκλέτας. Αναμένεται στη χώρα μας προς τα τέλη του 2024 σε τιμή που όπως μας διαβεβαίωσαν οι υπεύθυνοι της ελληνικής αντιπροσωπείας θα κυμαίνεται στα επίπεδα της κατηγορίας, παρ’ ότι οι λύσεις που φέρει κοστίζουν πολύ περισσότερα.
Εξοπλισμός Αναβάτη MOTO MARKET
Κράνος: Caberg Duke EVO Move
Μπουφάν: Nordcode Adventure Evo
Γάντια: Spidi NKD H2OUT
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
SYM ADX TG 400 2024 | ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. |
ΤΙΜΗ (€): | ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4-χρονος, 4Β/Κ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 399 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 83 x 73,8 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | Δ.Α. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 35/7.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 3,78/5.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 213 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 790 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.166 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 920 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.535 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MAXXIS 120/70-15 |
ΠΙΣΩ: | MAXXIS 150/70-14 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | Ατσάλινο σωληνωτό |
ΨΑΛΙΔΙ: | Αλουμινίου |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | Aνεστραμμένο πιρούνι, διαδρομή 41mm, διαδρομή 140 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | Αμορτισέρ με σύστημα μοχλισμού, διαδρομή 115 mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | Δισκόφρενο 275 χλστ. με τετραέμβολη δαγκάνα ακτινικής στήριξης, ABS Bosch 10.3 MB |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | Δiσκόφρενο 233 χλστ. με δαγκάνα δύο εμβόλων ABS Bosch 10.3 MB |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 13 λίτρα |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.