Δοκιμές

Δοκιμή Husqvarna Svartpilen 801 2024: Η μεγάλη έκπληξη

Το Svartpilen 801 αποδεικνύει ότι η Husqvarna μπορεί να προσφέρει κάτι μοναδικό, ακόμα και σε μια πολυπληθή κατηγορία μοτοσυκλετών


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  18.09.2024

Μετά από μια εβδομάδα οδήγησης του νέου Husqvarna Svartpilen 801 αποκαλύφθηκαν δύο σημαντικά στοιχεία που κάνουν αυτό το μοντέλο να ξεχωρίζει στην κατηγορία του

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Πρωτοτυπία στον σχεδιασμό: Παρόλο που η κατηγορία των μεσαίων roadster περιλαμβάνει πολλά μοντέλα που μοιάζουν μεταξύ τους, η Husqvarna κατάφερε να παρουσιάσει μια μοτοσυκλέτα με ξεχωριστή προσέγγιση. Το Svartpilen 801 ξεφεύγει από τη μονοτονία, συνδυάζοντας μοντέρνα τεχνολογία με μινιμαλιστική σχεδίαση και επιθετική αισθητική που το καθιστούν μοναδικό. Αυτή η πρωτοτυπία δίνει μια νέα πνοή στην κατηγορία, κάνοντας το μοντέλο ελκυστικό τόσο σε νέους όσο και σε έμπειρους αναβάτες.

Husqvarna Svartpilen 801 2wo 2

Διαφοροποίηση από το KTM 790 Duke: Αν και το Svartpilen 801 βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο τεχνικό υπόβαθρο του KTM 790 Duke, η εμπειρία οδήγησης είναι εντελώς διαφορετική. Η Husqvarna έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια μοτοσυκλέτα που, ενώ χρησιμοποιεί τον ίδιο δικύλινδρο κινητήρα 799 κ.εκ., προσφέρει μια ξεχωριστή αίσθηση στον δρόμο. Το στήσιμο, η θέση οδήγησης, και η γενικότερη εργονομία του Svartpilen δημιουργούν μια πιο ιδιαίτερη και ανατρεπτική εμπειρία, σε αντίθεση με το κλασικό naked της KTM. Αυτό το καθιστά ιδανικό για αναβάτες που θέλουν κάτι διαφορετικό.

Βάσει των παραπάνω, το Svartpilen 801 αποδεικνύει ότι η Husqvarna μπορεί να προσφέρει κάτι μοναδικό, ακόμα και σε μια πολυπληθή κατηγορία μοτοσυκλετών.

10 χρόνια μετά

Το Husqvarna Svartpilen 801 αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη σε σχέση με το μονοκύλινδρο Svartpilen 701, προσφέροντας μια πιο σύγχρονη και ολοκληρωμένη πρόταση που ανταποκρίνεται καλύτερα στις απαιτήσεις της εποχής. Όταν τα Svartpilen και Vitpilen παρουσιάστηκαν πριν από μερικά χρόνια, ξεχώρισαν αισθητικά χάρη στην ασυνήθιστη και τολμηρή σχεδίασή τους, η οποία παρέμεινε πιστή στα πρωτότυπα μοντέλα, κάτι σπάνιο στον κόσμο των μοτοσυκλετών παραγωγής.

Husqvarna Svartpilen 801 2wo 4

Αν και έχουν περάσει 10 χρόνια από την αρχική τους εμφάνιση, η σχεδίαση αυτών των μοντέλων εξακολουθεί να εντυπωσιάζει. Το Svartpilen 801 διατηρεί τις χαρακτηριστικές λεπτομέρειες που κάνουν τη Husqvarna να ξεχωρίζει, όπως τον σχεδιασμό του ρεζερβουάρ και το ουραίο τμήμα της μοτοσυκλέτας, που παραμένουν εντυπωσιακά και μοντέρνα. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το Svartpilen 701, το νέο 801 είναι πιο "καθαρό" σχεδιαστικά. Το 701 είχε πιο έντονο φλερτ με τις flat track κατασκευές, πιο επιθετικό και «αθλητικό» ύφος. Αντίθετα, το Svartpilen 801 παρουσιάζεται πιο ισορροπημένο και λιτό, διατηρώντας την αισθητική πρωτοπορία χωρίς υπερβολές.

Το νέο αυτό μοντέλο ενσωματώνει σύγχρονες τεχνολογίες και σχεδιαστικές επιλογές που το καθιστούν πιο ελκυστικό και προσαρμοσμένο στις ανάγκες των σημερινών αναβατών, ενώ εξακολουθεί να «προκαλεί» με την εμφάνισή του, παραμένοντας πιστό στην καινοτόμα προσέγγιση της Husqvarna.

Λίγα χιλιόμετρα ήταν αρκετά

Το νέο Husqvarna Svartpilen 801, όπως αναφέρθηκε, βασίζεται στην πλατφόρμα του KTM 790 Duke, ξεκινώντας από τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα LC8c με χωρητικότητα 799 κ.εκ. και χρονισμό 75°. Αυτός ο κινητήρας είναι σχεδόν πανομοιότυπος με τον αντίστοιχο του 790 Duke, αλλά αποδίδει 103 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. και 8,9kgm ροπής.

Husqvarna Svartpilen 801 2wo 3

Η αύξηση της ιπποδύναμης στο Svartpilen 801 σε σύγκριση με το 790 Duke οφείλεται στο γεγονός ότι το KTM 790 Duke κυκλοφορεί και σε έκδοση Α2, προσαρμοσμένη στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για νέους αναβάτες με περιορισμένη ιπποδύναμη. Όταν δεν απαιτείται η συμμόρφωση με αυτές τις προδιαγραφές, το Duke αποδίδει και αυτό 103 ίππους. Επομένως, η διαφορά στην απόδοση μεταξύ των δύο μοντέλων δεν αφορά τεχνικές τροποποιήσεις στον κινητήρα, αλλά σχετίζεται με τις διαφορετικές εκδόσεις που διατίθενται σε συγκεκριμένες αγορές.

Το Svartpilen 801 αξιοποιεί πλήρως την ισχύ αυτού του κινητήρα, προσφέροντας έναν δυναμικό συνδυασμό απόδοσης και στυλ, κατάλληλο για αναβάτες που αναζητούν μια μοτοσυκλέτα με έντονη αίσθηση roadster αλλά και μοντέρνα εμφάνιση.

Husqvarna Svartpilen 801 2wo 5

Είναι ένας φανταστικός κινητήρας – ομαλός και προβλέψιμος στις χαμηλότερες και στις μεσαίες στροφές, αλλά με διασκεδαστικό και γεμάτο δύναμη υψηλό εύρος. Η απόκριση τροφοδοσίας και γκαζιού είναι εξαιρετική και στα τρία βασικά προγράμματα οδήγησης (Rain, Street και Sport).

Δεν υπάρχουν ούτε δυσάρεστοι κραδασμοί, χάρη στους αντικραδασμικούς άξονες που τους εξαφανίζουν. Εκτός από «γενναιόδωρος» είναι και ελαστικός, με ισχυρή, αλλά πολύ ομαλή απόδοση ροπής χαμηλά. Η παροχή ισχύος είναι γραμμική έως περίπου τις 6.500 σ.α.λ., μετά ανυπομονεί να φτάσει τη μέγιστη ροπή του στις 8.000 σ.α.λ. και τη μέγιστη ισχύ του στις 9.250 σ.α.λ.

Αν σας αρέσουν τα ηλεκτρονικά, έχετε έρθει στο σωστό μέρος. Το Svartpilen 801 έχει πολλά από αυτά. Διαθέτει γκάζι ride-by-wire και IMU 6 αξόνων, έλεγχο πρόσφυσης, cornering ABS (με λειτουργία Supermoto), καθώς και ένα αμφίδρομο Quickshifter. Ο πίνακας αποτελείται από οθόνη TFT 5 ιντσών, με συνδεσιμότητα Bluetooth και μπορεί να συνδεθεί με το application Ride Husqvarna Motorcycles, παρέχοντας όχι μόνο τις συνηθισμένες λειτουργίες τηλεφώνου και μουσικής, αλλά και πλοήγηση turn-by-turn. Όλα αυτά λειτουργούν με τη χρήση νέων μπλοκ διακοπτών με οπίσθιο φωτισμό, τα οποία είναι αρκετά εύχρηστα.

Husqvarna Svartpilen 801 2wo 93

Το ατσάλινο χωροδικτύωμα, αν και έχει ίδιες διαστάσεις με το Duke, στην πραγματικότητα έχει τροποποιηθεί ελαφρώς ως προς την ακαμψία και τη γεωμετρία, με γνώμονα την άνεση. Συνδυάζεται με αναρτήσεις WP μεγάλης διαδρομής (140-150 mm) ρυθμιζόμενες (συμπίεση και επαναφορά). Επίσης, στην περίπτωση του Svartpilen 801 έχουν διαφορετική βαθμονόμηση για να προσαρμόζονται καλύτερα σε πιο ξεκούραστη χρήση.
Σε σύγκριση με το παλιό 701, ωστόσο, διαθέτουν λιγότερες ρυθμίσεις (5 έναντι 20 κλικ), αλλά εγγυώνται το ίδιο εύρος. Με άλλα λόγια, κάθε κλικ δημιουργεί ένα πιο «ξεκάθαρο»
αποτέλεσμα. Αυτό ισχύει και για το ψαλίδι (παρόμοιο αλλά διαφορετικό) και για το υποπλαίσιο (παρόμοιο αλλά διαφορετικό, αν και όπως στο 790 Duke ενσωματώνει το φιλτροκούτι).

Το βάρος είναι 181 κιλά χωρίς υγρά, το ειδικά σχεδιασμένο ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 14 λίτρα, οι δίσκοι διαμέτρου 300mm συνδυάζονται με ακτινικές δαγκάνες, οι ζάντες είναι 17 ιντσών «ντυμένες» με Pirelli MT 60 RS.

Δεν της φαίνεται

Μια σημαντική διαφορά σε σύγκριση με το 790 Duke έγκειται στην εργονομία. Το Svartpilen 801 είναι μια άνετη μοτοσυκλέτα. Η σέλα εκτός από όμορφη, κρίνεται άνετη ακόμα και έπειτα από πολλές ώρες, ενώ η εργονομία πρακτικά δεν θα σας κουράσει ποτέ.

Husqvarna Svartpilen 801 2wo 96

Οδηγείς με τον κορμό ίσιο και τα χέρια λίγο τεντωμένα σε ένα ψηλό και πολύ φαρδύ τιμόνι. Εξαιρετική και η θέση των ποδιών, το επίπεδο των κραδασμών σχεδόν ανύπαρκτο, ενώ η προστασία από τον αέρα... δεν υφίσταται. Δεδομένων των τεχνικών χαρακτηριστικών που είναι παρόμοια με εκείνα του KTM 790 Duke, ήμουν περίεργος να κάτσω πίσω από το τιμόνι του νέου Svartpilen για να διαπιστώσω αν ήταν στην πραγματικότητα παρόμοιο με τον «ξάδερφο» από την Αυστρία και σε δυναμική συμπεριφορά.

Λίγα χιλιόμετρα ήταν αρκετά για να ανακαλύψω την ξεχωριστή προσωπικότητα του νέου roadster. Ξεκινώντας από τη θέση οδήγησης που είναι λιγότερο σπορ λόγω του πολύ φαρδιού τιμονιού και της επίπεδης σέλας (ύψος 820 mm από το έδαφος) τα οποία απαιτούν ένα πιο «κλασικό» κάθισμα με πολύ όρθιο κορμό. Η αίσθηση από την γκαζιέρα είναι άμεσα καλή και η απόδοση του κινητήρα θυμίζει ΚΤΜ, με γρήγορες εκκινήσεις στις χαμηλές στροφές και μπόλικη ροπή που «φτάνει και περισσεύει» και γίνεται εμφανώς αισθητή με μια σημαντική αλλαγή χαρακτήρα ακόμα και από πλευράς ήχου.

Husqvarna Svartpilen 801 2wo 6

Το Svart σε χαλαρώνει αμέσως και αποδεικνύεται τέλεια μοτοσυκλέτα για μεγάλο εύρος χρήσης. Σε χαμηλές ταχύτητες και στην κίνηση μπορεί να οδηγηθεί εύκολα χάρη στην αίσθηση μικρού βάρους. Η λειτουργία του quickshifter είναι εξαιρετική σε αυτές τις περιπτώσεις και παραμένει καλή ακόμα και σε χαμηλές στροφές, τόσο «προς τα πάνω» όσο και «προς τα κάτω».

Οι αναρτήσεις βοηθούν το Svart να είναι άνετο χάρη σε καίριες παρεμβάσεις που έχουν ως αποτέλεσμα σωστές ρυθμίσεις που απορροφούν τα χτυπήματα, αλλά ταυτόχρονα διατηρεί καλά ενημερωμένο τον αναβάτη και τους τροχούς πάντα «κολλημένους» στην άσφαλτο όταν η οδήγηση γίνεται πιο σπορ. Η επιλογή της Husqvarna να περιορίσει τις ρυθμίσεις της ανάρτησης σε μόλις 5 «κλικ μακροεντολών» μάς φάνηκε επιτυχημένη. Αποτρέπει τον λιγότερο έμπειρο μοτοσυκλετιστή από το να περιπλέξει τη ζωή του με χίλιες λεπτές προσαρμογές και από την άλλη τον κάνει προφανώς πιο ευαίσθητο σε αυτές. Το γεγονός αυτό μπορέσαμε να επαληθεύσουμε αυξάνοντας τόσο τη συμπίεση όσο και την επαναφορά του πιρουνιού κατά ένα κλικ, μέσω πρακτικών χωριστών ρυθμιστών που τοποθετήθηκαν στα στελέχη του, αντιλαμβανόμενοι αμέσως σημαντική βελτίωση στη δυναμική απόδοση με καλύτερη συμπεριφορά κατά το φρενάρισμα αλλά και κατά την επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών.

Husqvarna Svartpilen 801 2wo 97

Το Svart αποδεικνύεται εξαιρετικός σύντροφος για τις αστικές μετακινήσεις και τα ταξίδια εκτός πόλης, δεδομένου και του καλού τμήματος της σέλας που προορίζεται για τον συνεπιβάτη, ενώ παράλληλα μπορεί γρήγορα να μετατραπεί σε μια πραγματικά «διασκεδαστική μοτοσυκλέτα» ικανή όσο λίγες στην κατηγορία.

Η εμπειρία φαίνεται

Δρόμος γεμάτος στροφές, ιδανικός για να δούμε πώς συμπεριφέρεται το μεσαίο roadster. Πρώτα απ 'όλα, η ευκολία στις εναλλαγές κατεύθυνσης δεν είναι αυτή που θυμόμουν από την οδήγηση του KTM 790 Duke. Σίγουρα παίζει ρόλο ο διαφορετικός τύπος ελαστικών. Τα Pirelli MT60 RS είναι εξαιρετικά, αλλά διαθέτουν πιο αργή κορόνα από ένα καθαρόαιμο street ελαστικό. Προσφέρουν μια custom και πιο «άγρια» εικόνα, κρατάνε ιδανικά σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, αλλά αφαιρούν πόντους από τη σπιρτάδα του Svartpilen. Ωστόσο, επειδή μας αρέσει αυτή η εικόνα tracker, δεν θα τα αλλάζαμε. Μέσα στη στροφή χαράζει τη γραμμή του με ακρίβεια, πολύ σταθερό, ενώ σε αφήνει να διορθώσεις την τροχιά όταν αυτό απαιτηθεί. Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν πως στο Mattighofen -το Svartpilen συναρμολογείται στο αυστριακό εργοστάσιο - έχουν την τεχνογνωσία να κατασκευάζουν άρτιες, σε όλους τους τομείς, μοτοσυκλέτες.

Husqvarna Svartpilen 801 2wo 997

Στο «άνοιξε-κλείσε» του γκαζιού η μετάβαση γίνεται ομαλά χωρίς ξεσπάσματα και «βηξίματα». Το γκάζι έχει εξαιρετική απόκριση και ακρίβεια, κάτι που αρέσει ειδικά στην έξοδο των στροφών.

Η ώθηση του κινητήρα είναι προοδευτική, η ροπή «γεμάτη» και η διαδρομή προς την κορυφή του στροφόμετρου γίνεται πανεύκολα. Το quickshifter συμβάλλει επίσης στην απόλαυση της σπορ οδήγησης με γρήγορες και ακριβείς αλλαγές, τόσο πάνω όσο και κάτω, με ένα ωραίο βροντερό ήχο να απελευθερώνεται από το πανέμορφο τελικό της εξάτμισης.

Το σύστημα πέδησης κάνει καλή δουλειά, έχοντας σωστά κατανεμημένη ισχύ, ομαλό πρώτο «δάγκωμα», μια επιλογή που επιβάλλεται για να γίνει το φρενάρισμα του Svartpilen λιγότερο «ενοχλητικό» για τους μοτοσυκλετιστές με μικρή εμπειρία. Ωστόσο, βάζοντας λίγη περισσότερη δύναμη στη μανέτα η επιβράδυνση είναι αποτελεσματική, χωρίς ανεπιθύμητες ενεργοποιήσεις του σωστά βαθμονομημένου συστήματος ABS.

Husqvarna Svartpilen 801 2wo 92

Εν ολίγοις, είναι περίεργο πώς μια μοτοσυκλέτα με την εμφάνιση ενός σύγχρονου tracker μπορεί επίσης να είναι τόσο αποτελεσματική όταν σε κυριεύει η επιθυμία να κάνεις μερικά χιλιόμετρα με το «μαχαίρι στα δόντια».
Είναι διαφορετικό να οδηγείς Husqvarna

Ο κίνδυνος copy-paste ήταν μεγάλος, αλλά η Husqvarna κατάφερε να δώσει μια πολύ συγκεκριμένη ταυτότητα στο Svartpilen 801. Πιθανότατα δεν θα σημειώσει εντυπωσιακά νούμερα σε πωλήσεις, αλλά είμαστε πεπεισμένοι ότι θα μπορέσει να κερδίσει τις καρδιές όσων αναζητούν μια άνετη και ταυτόχρονα ζωηρή γυμνή μοτοσυκλέτα. Θα μπορούσατε να το οδηγείτε στη διαδρομή «σπίτι-γραφείο», ξεπερνώντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση στις ώρες αιχμής, ως ένα πρακτικό commuter. Το Σαββατοκύριακο, χωρίς δεύτερη σκέψη να αφήσετε πίσω την πόλη, να κατευθυνθείτε προς στριφτερές διαδρομές και να απολαύσετε τον ομαλό κινητήρα του Svartpilen, το εξαιρετικό του στήσιμο. Εναλλακτικά, μπορείτε να μπείτε σε «πολεμικό» mode, να πιέσετε δηλαδή τόσο ώστε όταν επιστρέψετε στο σπίτι να είστε ιδρωμένοι αλλά «χορτασμένοι» από τη δυναμική συμπεριφορά του.

Το Svartpilen είναι τρεις μοτοσυκλέτες σε μία. Είναι δύσκολο να προσδιοριστεί αισθητικά, γιατί το 801 δεν είναι απλώς ένα νέο-ρετρό, δεν είναι απλώς ένα scrambler και σίγουρα δεν είναι απλώς ένα σπορ roadster, καθώς συνδυάζει τις τρεις κατηγορίες δίνοντάς τους μια διαφορετική διάσταση.

Husqvarna Svartpilen 801 2wo 94

Στο δίλημμα KTM ή Husqvarna, προσωπικά θα επέλεγα το δεύτερο. Είναι πιο premium, ιδιαιτέρως όμορφο, με ξεχωριστό χαρακτήρα. Γιατί «στην τελική» είναι διαφορετικό να οδηγείς Husqvarna. 

Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Κράνος: Caberg Drift Evo II
Μπουφάν: Furygan Mistral Evo 3
Γάντια: Nordcode Airtech
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Μποτάκια: Eleveit Antibes WP

 

HUSQVARNA SVARTPILEN 801 2024 ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε.
ΤΙΜΗ (€): 12.480
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 799
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 88 x 65,7
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 12,5
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 103/9.250
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 8,9/8.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 181 (χωρίς υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 820
ΜΗΚΟΣ (mm) Δ.Α.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.475
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: PIRELLI MT60 RS 120/70-17
ΠΙΣΩ: PIRELLI MT60 RS 180/55-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΡΩΜΟ-ΜΟΛΥΒΔΑΙΝΙΟΥΧΟ ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΝΕΡΓΟ ΤΜΗΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ WP APEX 43mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 140mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ WP APEX ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 300mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ CORNERING ΑBS BOSCH 9.1 MP
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ CORNERING ΑBS BOSCH 9.1 MP
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 14 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 6  ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.