Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 04.07.2024
Στον απόηχο της επιτυχίας του TRK 502, η ιταλική μάρκα ρίχνει στη μάχη της πιο εμπορικής κατηγορίας τη νέα γενιά crossover και adventure μοντέλων της. Στόχος της και πάλι να πρωταγωνιστήσει με μια ολοκληρωμένη και πολύ φιλική μοτοσυκλέτα
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Ο ανταγωνισμός συνεχώς αυξάνεται αλλά το TRK 502 συγκαταλέγεται, από το 2017 όταν παρουσιάστηκε, στα bestseller. Χωρίς πολλές αλλαγές από τότε έως σήμερα, μια λιτή μοτοσυκλέτα έχει πείσει χιλιάδες μοτοσυκλετιστές χάρη στο επιβλητικό παρουσιαστικό, που θυμίζει μεγαλύτερη σε κυβισμό adventure, τον χρηστικό χαρακτήρα και τη χαμηλή τιμή της. Η Benelli υπηρετεί με συνέπεια τις ίδιες αρχές εξελίσσοντας την ήδη επιτυχημένη συνταγή.
Τα TRK 502 που κυκλοφορούν εντός πόλεων και στους αυτοκινητοδρόμους είναι πάρα πολλά. Για αυτό η Benelli «χτυπάει» ξανά τώρα που το κοινό είναι ακόμα «ζεστό». Αυξάνει την προσφορά με δύο ακόμη μοντέλα. Το TRK 702 και το TRK 702 X έχουν και αυτά στόχο να πρωταγωνιστήσουν. Όχι μόνο να μην αφήσουν κανέναν κάτοχο TRK 502 να απομακρυνθεί από τις αγκάλες της παλαιότερης εν ενεργεία ιταλικής μάρκας, με έτος ίδρυσης το 1911, αλλά να φέρουν ακόμη περισσότερους.
Αισθητικός κώδικας Benelli
Ομολογουμένως οι Ιταλοί ξέρουν να σχεδιάζουν. Τα δύο νέα TRK, όπως και πολλά ακόμη μοντέλα της Benelli, είναι δημιουργήματα του Stefano Casanova, επικεφαλής του Centro Stile Benelli, στην ιστορική έδρα της εταιρείας στο Πέζαρο. Εκεί εργάζονται 70 άτομα υπεύθυνα για την έρευνα και εξέλιξη όλων των δίκυκλων που φέρουν το περήφανο λιοντάρι στο ρεζερβουάρ τους.
Στο TRK 702 οι σχεδιαστές εξέλιξαν τις γραμμές της «μικρότερης αδελφής». Είναι πιο στρογγυλεμένες, λιγότερο γωνιακές, ταυτόχρονα πιο σπορ, που τονίζονται από πιο έντονα χρώματα. Το μπροστινό μέρος είναι πιο μυώδες, το πλαίσιο χωροδικτύωμα και το αλουμινένιο ψαλίδι δίνουν την αίσθηση μιας καλογυμνασμένης σιλουέτας και το πίσω μέρος με τις δύο ξεχωριστές σέλες και την ποιοτική αλουμινένια σχάρα τονίζουν το αθλητικό προφίλ. Οι τροχοί των 17 ιντσών στα δύο άκρα με τα ελαστικά της Pirelli (Angel GT), τα μεγάλα μπροστινά δισκόφρενα 320 χλστ. με τις ακτινικά τοποθετημένες τετραέμβολες δαγκάνες δίνουν έναν 100% ασφάλτινο προσανατολισμό. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το θηριώδες ανεστραμμένο πιρούνι των 50 χλστ., το ρυθμιζόμενο αμορτισέρ και το ABS έχουν το δικό τους μερίδιο ευθύνης στα υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας.
Υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες που αξίζει να σημειωθούν. Διακόπτες με οπίσθιο φωτισμό, δύο θύρες USB, ρυθμιζόμενες μανέτες, προστατευτικές χούφτες με αλουμινένια μπάρα, TFT οθόνη 5 ιντσών. Ναι έχουν γίνει και «τσιγκουνιές» (τα γκριπ και ο λεβιές φρένου), αλλά είναι καλά «κρυμμένες».
Ουσία, όχι εντυπωσιασμός
Η φιλοσοφία της Benelli είναι να προσφέρει ουσία και όχι να εντυπωσιάζει με ανούσια «διακοσμητικά». Ο κόσμος την έχει ανταμείψει για αυτήν τη στάση της. Το TRK 502 παρέδωσε τον θρόνο της πιο καλοπουλημένης μοτοσυκλέτας στο TRK 702 στην Ιταλία.
Τα Benelli TRK 702 και 702X χρησιμοποιούν μια νέα πλατφόρμα, που αποτελείται από έναν εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα, με δύο εκκεντροφόρους και 8 βαλβίδες με χρονισμό 180° ακριβώς όπως το 500, μόνο που σε αυτή την περίπτωση οι διαστάσεις είναι πιο υπερτετράγωνες και η χωρητικότητα είναι 698 κ.εκ. με 70 ίππους στις 8.000 σ.α.λ.και 7,1 kgm στις 6.000σ.α.λ.. Είναι «κλεισμένος» σε ένα ατσάλινο χωροδικτύωμα, που μοιάζει με αυτό του 500 (ανασχεδιασμένο για τις διαφορετικές διαστάσεις του κινητήρα και όχι μόνο). Το ψαλίδι ωστόσο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το ρεζερβουάρ είναι 20 λίτρων με κωνικό σχήμα κάνοντας το TRK 702 πιο λεπτό από το 502, στην περιοχή που εφάπτεται με τα γόνατα. Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο με στελέχη 50mm. και ωφέλιμη διαδρομή 140mm, το διαγώνια τοποθετημένο αμορτισέρ, χωρίς σύστημα μοχλισμού, προσφέρει διαδρομή 154 mm (ρυθμιζόμενο σε προφόρτιση και επαναφορά). Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά Pirelli Angel GT, τετραέμβολες δαγκάνες ακτινικής στήριξης με δίσκους 320mm, βάρος 215kg (χωρίς υγρά).
Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι LED. Η ευκρινέστατη TFT διαθέτει σύνδεση Bluetooth προκειμένου να εμφανίζει τις εισερχόμενες κλήσεις. Τα χειριστήρια του τιμονιού επιτρέπουν επίσης την απάντηση ή τον τερματισμό τους. Επιπλέον με τη λήψη της εφαρμογής στο smartphone και με τη σύνδεση wifi, μέσω phonemirroring είναι δυνατή η μετατροπή της οθόνης σε GPS.
Εκτός του ABS, άλλα ηλεκτρονικά δεν υπάρχουν. Θα θέλαμε στάνταρ το Traction Control, αν και ο τρόπος απόδοσης του κινητήρα και τα εξαιρετικά ελαστικά μειώνουν τα περιθώρια απώλειας πρόσφυσης.
Μοτοσυκλέτα για όλους
Άνεση και προσβασιμότητα. Αυτά υπηρετεί πιστά η Benelli στα TRK. Η άνεση εξασφαλίζεται από το σωστό αφρώδες της σέλας, (συμπεριλαμβανομένου του συνεπιβάτη), από το χαλαρό εργονομικό τρίγωνο με όρθιο τον κορμό, φαρδύ και ψηλό τιμόνι, μαρσπιέ ψηλά τοποθετημένα. Μπορείς να κινηθείς άνετα πάνω στη μοτοσυκλέτα. Προσβασιμότητα, από την άλλη, επιτυγχάνεται από το πολύ χαμηλό ύψος σέλας από το έδαφος (790mm.), και από τη μεγάλη ακτίνα στροφής. Η σπορ εμφάνιση δεν συμβαδίζει με τη θέση οδήγησης. Τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα μπροστά και το τιμόνι πολύ ψηλά. Αυτός ο συνδυασμός βάζει τον κορμό του αναβάτη εντελώς σε όρθια θέση. Ένα χειριστήριο για τη ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου θα ήταν χρήσιμο, δεδομένου ότι τα TRK 702 είναι φτιαγμένο για να ταξιδεύει με αναβάτη, συνεπιβάτη και τις αποσκευές τους.
Φόρμουλα TRK
Οι λόγοι της επιτυχίας του φαινόμενου TRK, εκτός από τη χαμηλή τιμή, είναι και ότι μοιάζει με μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλέτα. Όσον αφορά το βάρος και τις διαστάσεις είναι πολύ κοντά σε αυτά ενός Multistrada ή ενός GS, αλλά κοστίζει το ένα τρίτο (ίσως και λιγότερο). Με το TRK 702, η Benelli αναβίωσε αυτήν τη φόρμουλα, αλλά την εξέλιξε προσφέροντας μια πιο σωστά ισορροπημένη «συσκευασία». Το TRK 702 είναι πιο ογκώδες από τους αντιπάλους του στη μεσαία κατηγορία..
Από τα πρώτα μέτρα αισθάνεσαι πως το οδηγείς πολύ καιρό. Μια αίσθηση που προσφέρουν μόνον οι μοτοσυκλέτες της Honda. Η εξοικείωση μαζί του είναι άμεση. Μανέτες, διακόπτες και λεβιέ προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση (ο λεβιές φρένου πρέπει να ρυθμιστεί γιατί είναι πολύ ψηλά τοποθετημένος ή να αντικατασταθεί με έναν πιο μοντέρνο). Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξαιρετικό, ο συμπλέκτης σαφής και μαλακός στο τράβηγμα. Το βάρος το νιώθεις αμέσως σε επιτόπιες μανούβρες μόνο, αλλά εξαφανίζεται πάνω από τα 10km/h. Έχει επιτευχθεί ιδανική κατανομή των μαζών με τη συγκέντρωσή τους να βρίσκεται στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Για αυτό νοιώθεις πως οδηγείς μια μοτοσυκλέτα κατά πολύ ελαφρύτερη.
Ισορροπία
Ο κινητήρας, με το «καθαρό» δούλεμα και το βροντερό soundtrack από την εξάτμιση, διακρίνεται για την ελαστικότητά του. Οι κραδασμοί στο τιμόνι είναι ελάχιστοι, με πιο έντονους να γίνονται αισθητοί στα πόδια. Παρ’ ότι το οδηγήσαμε σε συνθήκες καύσωνα, η θερμοκρασία που εξέπεμπε ήταν ελάχιστη καθιστώντας τη συμβίωση μαζί του σε ακραία καιρικά φαινόμενα πολύ εύκολη.
Μέσα στην πόλη οι αποσβέσεις των αναρτήσεων είναι απότομες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν κουράζουν τον αναβάτη που κάθεται χαλαρός, αναπαυτικά πάνω στη σέλα, περνώντας με ευκολία πάνω από τους καθρέφτες αυτοκινήτων μέσω των απαραίτητων ελιγμών με σύμμαχο το μεγάλο κόψιμο τιμονιού, το χαμηλό ύψος σέλας και το ιδανικό ζύγισμα του TRK 702. Η κοφτή συμπεριφορά του αμορτισέρ κάνει το πέρασμα από τα σαμαράκια στον δρόμο λίγο κουραστική. Από την άλλη, το πιρούνι διαβάζει και απορροφά κάθε κακοτεχνία εύκολα.
Είναι πολύ σταθερό ταξιδεύοντας με ταχύτητα 150 km/h. Η μικρή, μη ρυθμιζόμενη ζελατίνα, καλύπτει επαρκέστατα τον αναβάτη, αν και δεν της φαίνεται. Η σχεδίαση του ρεζερβουάρ αλλά και του φέρινγκ φροντίζουν να κρατάνε μακριά από το σώμα τον αέρα. Η τελική που είδαμε έφτασε τα 192 km/h, με τη μέση κατανάλωση στα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Είναι αρκετά ευέλικτο όταν αλλάζεις κατεύθυνση. Μέσα στη στροφή, αν το γκάζι ανοίξει σταδιακά, η μοτοσυκλέτα χαράζει σταθερή πορεία με τις σφιχτές αναρτήσεις να αποδεικνύονται σωστά ρυθμισμένες για σβέλτη οδήγηση. Σύμμαχος και το πλαίσιο που δεν παρουσιάζει ίχνος στρεβλώσεων. Τα φρένα είναι επαρκέστατα, με πολύ καλή απόδοση, με το ABS αρκετά επεμβατικό.
Η επόμενη
Η τελευταία πινελιά από τους σχεδιαστές της Benelli αφορά την εξαιρετική επιλογή χρωμάτων. Η γκρι έκδοση (AnthraciteGrey) είναι η πιο αδιάφορη, αλλά οι άλλες δύο μας άρεσαν πολύ. Η μοτοσυκλέτα δοκιμής, σε πράσινο με κίτρινες φλούο λεπτομέρειες (Forest Green) και η λευκή με κόκκινες και γκρι λεπτομέρειες (Pearl White) συνδυάζονται ιδανικά με τον crossover χαρακτήρα του TRK 702.
Είναι όμορφη και αρκετά καλοφτιαγμένη. Φιλική, ισορροπημένη σε ανταγωνιστική τιμή. Είναι ήδη η επόμενη εμπορική επιτυχία της εταιρείας. Εκτός από TRK 502 οι δρόμοι θα γεμίσουν με TRK 702.
Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market
Κράνος: Caberg Duke EVO Move
Μπουφάν: Nordcode Adventure Evo
Γάντια: Spidi NKD H2OUT
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
BENELLI TRK 702 2024 | MOTOWAY ΚΑΜΠΡΑΝΗΣ ΑΕ |
ΤΙΜΗ (€): | 7.980€ |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Υγρόψυκτος, 4-χρονος, εν σειρά δικύλινδρος, 2ΕΕΚ, 4Β/Κ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 698 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 83 x 64,5 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,6 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 70/8.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 7,1/6.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 215 (χωρίς υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 790 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.200 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 935 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.505 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 120/70-17 Pirelli Angel GT |
ΠΙΣΩ: | 160/60-17 Pirelli Angel GT |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | Ατσάλινο χωροδικτύωμα |
ΨΑΛΙΔΙ: | Αλουμινίου |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | Τηλεσκοπικό ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 50, διαδρομή 140mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | Μονοκόμματο χυτό αλουμινένιο ψαλίδι, αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης επαναφοράς, διαδρομή 45 mm. |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | Δύο δίσκοι 320 χλστ. με τετραπίστονες δαγκάνες ακτινικής στήριξης ABS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | Δίσκος 260 χλστ. με δαγκάνα ενός εμβόλου ABS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 20 λίτρα |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km) | 5,5 λίτρα |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.