Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 11.06.2024
Πίσω από δύο μέτρα μέταλλο κρύβεται μια πολύχρωμη και πολύπλευρη προσωπικότητα. Το δε ελάχιστο πλαστικό και το μαύρο ματ δεν είναι αρκετά για να κρύψουν την ποιότητα των υλικών κατασκευής του
O «Άσσος Μπαστούνι» είναι το ισχυρότερο «χαρτί» στην τράπουλα και το Ace of Spades των Motorhead είναι ένα από τα καλύτερα τραγούδια στην ιστορία της Heavy Metal. To μοντέλο της Speedy Working Motors που φέρει αυτό το βαρύ όνομα που διαθέτει μόλις 125 κ.εκ. είναι μια μοτοσυκλέτα που εδραιώνει την ιταλική εταιρεία στην κατηγορία A1.
Παρ’ ότι μόλις 125 κ.εκ., το Ace of Spades είναι καλοσχεδιασμένο όσο λίγες μοτοσυκλέτες στην κατηγορία. Παρά τα ποιοτικά εξαρτήματα κατασκευής που θα δικαιολογούσαν απόλυτα υψηλότερη τιμή, η ρετρό μοτοσυκλέτα κοστίζει πλέον κάτω από 3.000 ευρώ.
Την προσοχή στη λεπτομέρεια τη διακρίνεις παντού. Αρχικά στα φωτιστικά σώματα που είναι όλα στρογγυλά. Ο προβολέας LED περιβάλλεται από στεφάνι DRL ενώ δεξιά και αριστερά του τα μεταλλικά καλύμματα φροντίζουν ώστε να μη μείνει κενό το διάστημα που τον χωρίζει με τα καλάμια του ανεστραμμένου πιρουνιού. Το μίνιμαλ πίσω φωτιστικό σώμα ξεπροβάλλει μέσα από το φτερό. Έπειτα, το πολυόργανο είναι επίσης στρογγυλό. Έχει ψηφιακές ενδείξεις και μοιάζει με αυτά που τοποθετούνται σε κατά πολύ ακριβότερες μοτοσυκλέτες. Στη βάση του υπάρχει ακόμη μια πολύ χρήσιμη θύρα USB για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών. Τέλος, στους στρογγυλούς σωλήνες τόσο του πλαισίου όσο και του ψαλιδιού. Γενικότερα το Ace of Spades είναι γεμάτο καμπύλες.
Το μεγάλο ρεζερβουάρ συνδυάζεται άψογα με τις συνολικές διαστάσεις της μοτοσυκλέτας που μοιάζει με αντίστοιχη 300 κ.εκ. Εφάμιλλο με τη συνολική ποιοτική εικόνα και το ανοξείδωτο τελικό της εξάτμισης που είναι τοποθετημένο χαμηλά. Απόλυτα ταιριαστές οι ζάντες με ακτίνες, η τάπα του ρεζερβουάρ που ενισχύουν τη ρετρό εικόνα του Ace of Spades.
Αισθητικά πρωτότυπη η μεγάλη καπιτονέ δίχρωμη σέλα και ταυτόχρονα πολύ άνετη. Επιπλέον τη χωρίζουν μόλις 720 χλστ. από το έδαφος, γεγονός που βοηθάει τους χαμηλού ύψους αναβάτες να έχουν τον πλήρη έλεγχο του «Άσσου». Το ύψος στο οποίο είναι τοποθετημένα τα μαρσπιέ δημιουργεί μια πολύ φυσική στάση οδήγησης. Στην κίνηση είναι ελαφρύ και εύκολο στον χειρισμό. Σε ελιγμούς από στάση ή με πολύ χαμηλή ταχύτητα το ύψος σέλας με το φαρδύ τιμόνι δημιουργούν τον τέλειο συνδυασμό. Η ακτίνα ωστόσο του τιμονιού είναι μικρή, όχι ακριβώς η ενδεδειγμένη για μια μοτοσυκλέτα που θα κυκλοφορεί καθημερινά εντός πόλης. Στην προσπάθεια να «γλιστρήσεις» ανάμεσα στα αυτοκίνητα πρέπει να είσαι λίγο προσεκτικός.
Ο κινητήρας είναι ένας μονοκύλινδρος τετράχρονος με σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού 125 κ.εκ. ο οποίος είχε εξελιχθεί για να χρησιμοποιηθεί σε παλαιότερα μοντέλα της Husqvarna. Και μόνο που τον βλέπεις καταλαβαίνεις πως πρόκειται για κάτι ξεχωριστό στην κατηγορία. Ένα υψηλών προδιαγραφών μοτέρ που ανεβάζει πρόθυμα μέχρι τις 11.000 στροφές, χωρίς κραδασμούς. Αν δεν ήταν φιμωμένο εξαιτίας των προδιαγραφών θα μιλάγαμε για το πιο ισχυρό 125 άρι. Αποδίδει 15 ίππους και 11 Nm ροπής σε συνδυασμό με κιβώτιο έξι σχέσεων, ανεβάζοντας τελική που φτάνει τα 115 χλμ/ώρα. Μόνο του ψεγάδι ο απότομος ψεκασμός, που στο άνοιγμα του γκαζιού από τέρμα κλειστό «τινάζει». Το κιβώτιο είναι αθόρυβο και με μεγαλούτσικες διαδρομές. Μια δυσκολία εντοπίστηκε στη μοτοσυκλέτα που είχαμε να κουμπώσει η έκτη, αλλά μετά από ερώτησή μας στην αντιπροσωπεία μάς εξήγησαν πως πρόκειται για μεμονωμένο γεγονός. Ο συμπλέκτης είναι πολύ μαλακός, ιδανικός για οδήγηση στην πόλη.
Το πλαίσιο είναι διπλό σωληνωτό, συνδυασμένο με ανάποδο πιρούνι 41 mm και ρυθμιζόμενα σε προφόρτιση αμορτισέρ της Fastace. Τα φρένα χρησιμοποιούν δύο δίσκους διαμέτρου 300 mm μπροστά και 220 mm πίσω, με διέμβολες δαγκάνες και ABS. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών και οι ακτινωτές ζάντες «φοράνε» ελαστικά Pirelli διαστάσεων 120/70 και 150/60. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 16,5 λίτρα και χρειάζεται 3 λίτρα για να διανύσει 100 χλμ. Μιλάμε για αυτονομία που ξεπερνά κατά πολύ τα 500 χλμ. Το βάρος έχει περιοριστεί στα 130 κιλά σε κατάσταση λειτουργίας αποτελώντας μεγάλο πλεονέκτημα στην ευκολία και τη διασκεδαστική οδήγηση.
Το πλαίσιο είναι άκαμπτο και η ανάρτηση καλά ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει στον αναβάτη μια στιβαρή και ευέλικτη μοτοσυκλέτα. Το περιορισμένο βάρος βοηθά το σύστημα πέδησης στις μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης, ενώ μπορείτε επίσης να υπολογίζετε σε ένα πολύ καλά βαθμονομημένο ABS που επεμβαίνει μόνον όταν είναι απαραίτητο.
Οι αναρτήσεις, που κάνουν το Ace of Spades να ξεχωρίζει στην κατηγορία A1, υποστηρίζουν την επιθετική οδήγηση. Ακόμη και σε πολύ γρήγορο ρυθμό, πιρούνι και αμορτισέρ βοηθούν στη χάραξη ακριβών τροχιών, παρέχοντας αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητα. Η άνεση διαταράσσεται μόνο στις μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά και πάλι συγκριτικά με άλλες μοτοσυκλέτες Α1 ίδιου στυλ το SWM είναι μακράν καλύτερο. Η βασική ρύθμιση είναι μάλλον σπορ.
H SWM επενδύει στις μικρές μοτοσυκλέτες και δίνει την ευκαιρία σε κατόχους άδειας οδήγησης Α1 να αποκτήσουν μια καλοσχεδιασμένη, σύγχρονη, κατά πολύ ανώτερη σε όλους τους τομείς από δίκυκλα ανάλογου κυβισμού. Κατά την SWM τα σύγχρονα μικρά πρέπει να είναι κόμπακτ και ευέλικτα, μα ταυτόχρονα να εμπνέουν εμπιστοσύνη σε κάθε δρόμο. Παράλληλα, πρέπει να σε κάνουν να αισθάνεσαι ευχάριστα, ανεξάρτητα από το αν τα οδηγείς ή απλώς τα βλέπεις να περνούν από δίπλα σου. Δύσκολη εξίσωση στην οποία η ιταλική εταιρεία βρήκε τη λύση δημιουργώντας στην προκειμένη περίπτωση μια μοτοσυκλέτα με ρετρό σχεδίαση.
Εξοπλισμός αναβάτη ΜΟΤΟ MARKET
Κράνος: Caberg Flyon II Boss
Μπουφάν: Nordcap Cafe Race
Γάντια: Five MXF3
SWM ACE OF SPADES 125 | K-MOTORS SEE |
ΤΙΜΗ (€): | 2.950 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | MONOΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4ΒΑΛΒΙΔΟΣ, 2ΕΕΚ, EURO5 |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 124,7 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 58x47.2 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 12.8:1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 14,7 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (Nm/rpm) | 11/7.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 130 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 720 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.040 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 865 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.386 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | PIRELLI DIABLO ROSSO 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | PIRELLI DIABLO ROSSO 150/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | AΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 300mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220 mm ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 16,5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.