Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 10.05.2024
Με διαστάσεις 300αριού, επίπεδο εξοπλισμού «απλησίαστο» για την κατηγορία, κορυφαίες επιδόσεις, πρωτότυπο design, το M125 είναι το scooter που αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία. Αλλά ποια κατηγορία;
Συνεργάστηκε: Γιώργος Καρακίτσος
Τα scooter 125 απευθύνονται σε μια ευρεία γκάμα χρηστών. Άπειροι, νέοι σε ηλικία αυτοκινητιστές που θέλουν ένα μέσο μετακίνησης για να γλιτώσουν το μποτιλιάρισμα, κάτοικοι επαρχίας που τους αρκούν τα λίγα κυβικά τους. Για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον όλων οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν τα συγκεκριμένα δίκυκλα με μεγάλη σοβαρότητα, αφού επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τις συνολικές πωλήσεις τους.
Η Zontes μάς συστήθηκε το 2019 με τα μονοκύλινδρα Τ310, Χ310 και R310. Οι πρώτες της μοτοσυκλέτες εξέπληξαν ευχάριστα χάρη στην άριστη σχέση εξοπλισμού-τιμής-σχεδίασης-επιδόσεων. Σε αυτούς τους τέσσερις άξονες κινείται ανελλιπώς όλα αυτά τα χρόνια, χωρίς να κάνει εκπτώσεις σε κανέναν τομέα, ακόμη και αν πρόκειται για ένα scooter αστικής μετακίνησης. Το M310 ήταν το πρώτο της κινεζικής εταιρείας που άφησε το στίγμα του στην κατηγορία. Το Μ125 είναι το δεύτερο, με τη Zontes να βασίζεται στην επιτυχημένη συνταγή του «μεγάλου αδελφού».
125 vs 300
Γιατί συγκρίνουμε ένα 300άρι με ένα 125; Αν δεις δίπλα-δίπλα Μ310 και Μ125 δεν τα ξεχωρίζεις, μιας και το «μικρό» είναι «καρμπόν» με το μεγάλο. Διαφέρουν μόνο στη ζελατίνα, που στο Μ125 είναι μικρότερη και φυμέ και στο ψυγείο, που στο 125 εδράζει στη δεξιά πλευρά του κινητήρα. Οι διαστάσεις (μήκος, πλάτος, ύψος) είναι ανεπαίσθητα μικρότερες στο 125, το μεταξόνιο ίδιο στα 1.390 χλστ., το ύψος σέλας στα 760mm και η απόσταση από το έδαφος στα 160mm επίσης. Άρα έχουμε να κάνουμε με scooter που βρίσκεται μεταξύ των premium Honda Forza 125 και Yamaha XMAX 125 και όχι «ανάμεσα» σε Honda PCX 125 και Yamaha NMAX 125.
H περίπτωση του Μ125 είναι ιδιαίτερη. Μιλάμε για ένα 125 σε «σώμα» 300αριού, με σημαντικά μικρότερο βάρος, 28 κιλά ελαφρύτερο από αυτό (160 κιλά Μ125, 188 κιλά Μ310), με τροχούς 14 ιντσών (ελαστικά 110/80 μπροστά, 140/70 πίσω), δικάναλο ABS, ρυθμιζόμενα σε πέντε θέσεις προφόρτισης αμορτισέρ 92,5 mm διαδρομής πίσω και τηλεσκοπικό πιρούνι με στελέχη 35mm με διαδρομή 105 mm.
Τα φρένα είναι και αυτά ίδια ακριβώς με του Μ310. Ένας δίσκος σε κάθε τροχό διαμέτρου 265 mm με δαγκάνες δύο εμβόλων.
Ο κινητήρας, προδιαγραφών Euro5, είναι υγρόψυκτος με τετραβάλβιδη κεφαλή και το ψυγείο τοποθετημένο στο πλάι του. Αποδίδει 14,6 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. και ροπή 12,8 Nm στις 6.500 σ.α.λ., με την τροφοδοσία του να γίνεται μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού Bosch MSE 8.0. Είναι ιδιαίτερα αθόρυβος, δυνατός και «καίει» σχεδόν 3 λίτρα στα 100 χλμ. Ταυτόχρονα, οι κραδασμοί που φτάνουν στον αναβάτη είναι ελάχιστοι.
Αφήνει πίσω του τα πάντα
Οι τομείς που ξεχωρίζει το M125 είναι πολλοί. Όμως εκεί που υπερτερεί και όχι μόνο έναντι των scooter ανάλογου κυβισμού είναι ο εξοπλισμός. Πραγματικά μπορεί να συγκριθεί με μοτοσυκλέτες πολλών χιλιάδων ευρώ. Είναι σίγουρο πως λόγω του πληρέστατου πακέτου θα το προτιμήσουν όσοι είναι μαθημένοι στην τεχνολογική υπεροπλία ενός σύγχρονου αυτοκινήτου.
Συγκεκριμένα, φέρει τεχνολογία keyless με το επαγωγικό κλειδί να μπορεί να τοποθετηθεί σε λουράκι smartwatch. Παρέχει κεντρικό κλείδωμα που ελέγχει τη σέλα, το τιμόνι και το κάλυμμα της τάπας του ρεζερβουάρ. Μια μεγάλη TFT οθόνη, με αυτόματη ρύθμιση επιπέδου φωτεινότητας, ανάλογα με το φως περιβάλλοντος, τέσσερις διαφορετικές προβολές των πληροφοριών (Recreation, Race, Street, Simplicity) αναλαμβάνει την ενημέρωση του αναβάτη. Ταχύμετρο, στροφόμετρο, ολικός και μερικοί χιλιομετρητές, στάθμη βενζίνης, δείκτης θερμοκρασίας, ένδειξη φόρτισης μπαταρίας, λυχνία ABS. Μέχρι εδώ καμία έκπληξη. Όμως η Zontes έχει εξοπλίσει το M125 με σύστημα TPMS που παρακολουθεί τη σωστή πίεση και θερμοκρασία των ελαστικών και προειδοποιεί σε περίπτωση μη φυσιολογικής πίεσης στην οθόνη.
Τελειώσαμε;
Στα απαραίτητα της κατασκευής ενός scooter περιλαμβάνεται η πρακτικότητα. Το M125 ακολουθεί πιστά και αυτήν την ατραπό. Δύο ντουλαπάκια στην ποδιά, με το αριστερό να διαθέτει διπλή θύρα USBQC3.0 «συμπληρώνουν» τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα που στριμωχτά χωράει ένα full face κράνος. Ένας από τους οχτώ διακόπτες που βρίσκονται στο αριστερό μέρος του τιμονιού ρυθμίζει ηλεκτρικά τη ζελατίνα σε δύο θέσεις.
Μοναδικό design
Τα φωτιστικά σώματα είναι όλα LED. Η εξωγήινη όψη σχηματίζεται από εισαγωγή αέρα στο κέντρο του φέρινγκ, δίδυμα DRL αριστερά και δεξιά, κεντρικά τοποθετημένος πολυγωνικός προβολέας στην κορυφή. Τα φλας βρίσκονται ενσωματωμένα σε δύο προεκτάσεις στα πλαϊνά. Οι γωνιώδεις επιφάνειες απλώνονται ομοιόμορφα από μπροστά έως πίσω. Το ουραίο τμήμα «τελειώνει» σε όμορφες χειρολαβές για τον συνεπιβάτη, που ενσωματώνονται πλήρως στο design του scooter. Μια συστοιχία οκτώ κάθετων LED σχηματίζουν το πίσω «φανάρι». Το «πάτωμα» χωρίζεται στα δύο από ένα ψηλό τούνελ, στα έγκατα του οποίου βρίσκεται ρεζερβουάρ 12 λίτρων. Με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 3 λίτρα στα 100 χλμ. η αυτονομία αγγίζει τα 400 χλμ. και για αυτό ίσως περάσουν απαρατήρητα τα σκαμπανεβάσματα της τιμής της βενζίνης.
Τόσο όσο
Είναι μεγαλύτερο από PCX ή ΝΜΑΧ και μικρότερο από XMAX ή Forza. Άρα πιο άνετο από τα δύο πρώτα και πιο ευέλικτο από τα δεύτερα. Είναι βαρύτερο κατά 30 κιλά από ένα PCX και NMAX, αλλά λίγο ελαφρύτερο από Forza και XMAX. Στην πράξη όμως τι γίνεται;
Αποδεικνύεται ευέλικτο, με το βάρος να περνάει απαρατήρητο όταν αρχίσουν να κυλάνε στον δρόμο οι τροχοί των 14 ιντσών, οι οποίοι προσφέρουν την απαιτούμενη σταθερότητα. Τα κιλά φαίνονται στις επιτόπιες μανούβρες, κατά τις οποίες ένας αναβάτης ακόμη και κάτω των 175 εκατοστών βρίσκει σύμμαχο το μεγάλο κόψιμο τιμονιού, το χαμηλό ύψος σέλας και τη σχεδίαση αυτής που επιτρέπουν στα πόδια να πατήσουν εύκολα στο έδαφος. Η τελευταία διαθέτει λίγο αφρώδες, αλλά είναι άνετη και μεγάλη για δύο μεγαλόσωμους αναβάτες.
Τα πόδια έχουν αρκετό χώρο στην ποδιά, τα πόδια πιάνουν φυσιολογικά το σωστό σε πλάτος τιμόνι με τους καθρέφτες να προσφέρουν σωστή ορατότητα. Το M125 καλοδέχεται τον συνεπιβάτη ο οποίος «μπορεί να βασίζεται» σε μεγάλες χειρολαβές και αναδιπλούμενα μαρσπιέ.
Σπορ
Οδηγώντας αυτό που μας άρεσε ιδιαίτερα είναι η σπορ αίσθηση. Με το ρεζερβουάρ να είναι τοποθετημένο στο τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη και το ψυγείο στο πλάι του κινητήρα, το κέντρο βάρους είναι χαμηλά. Το M125 είναι πολύ σταθερό στις στροφές, δίνει μεγάλη αυτοπεποίθηση στον αναβάτη που δεν οδηγεί ένα νωχελικό σε αντιδράσεις scooter το οποίο αν πιεστεί λίγο παραπάνω δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα. Το πλαίσιο που έχει εξελιχθεί για το Μ310 είναι εύκολο να διαχειριστεί τα κυβικά του 125. Οι αναρτήσεις είναι σωστά ρυθμισμένες για να απορροφούν κάθε είδους ανωμαλία του δρόμου, αλλά και για να συμπεριφέρονται σωστά σε στροφές.
Για τα φρένα ισχύει ό,τι και για το πλαίσιο. Προερχόμενα από το Μ310 των 33 ίππων δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα με την ισχύ και το βάρος του Μ125. To ABS είναι σωστά βαθμονομημένο για να ενεργοποιείται μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Δεν συγκρίνεται
Θεωρούμε πως το Μ125 είναι ένα εκ των κορυφαίων scooter 125 με συγκριτικά πλεονεκτήματα. Η τιμή του, αναλογικά με όσα προσφέρει, κρίνεται ιδιαίτερα χαμηλή. Ο σχεδιασμός του είναι πρωτότυπος, ο εξοπλισμός του πρωτόγνωρος για την κατηγορία, οι επιδόσεις του κορυφαίες ανάμεσα στα υγρόψυκτα scooter της Α1 κατηγορίας. Παράλληλα, οι διαστάσεις του παραπέμπουν σε μεγαλύτερα σε κυβισμό, το βάρος του όχι. Είναι πρακτικό, αλλά παράλληλα σπορ. Είναι η «σφήνα» ανάμεσα σε δύο κόσμους.
Εξοπλισμός αναβάτη
Κράνος: STR Bullet
Μπουφάν: Nordcode X-City
Γάντια: Five RS4
ZONTES M125 ABS 2024 | ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. |
ΤΙΜΗ (€): | 3.345 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 124,6 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | Δ.Α. |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | Δ.Α. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (ps/rpm) | 14.6/8.250 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (nm/rpm) | 1,3/6.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 160 (ΠΛΗΡΕΣ ΥΓΡΩΝ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 760 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.000 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 760 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.390 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 110/80-14 |
ΠΙΣΩ: | 140/70-14 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 35mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 105mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 92,5mm, ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΩΝ 5 ΘΕΣΕΩΝ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 265mm, ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 265mm ABS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 12 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ (lt/100km/h) | 3 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.