Δοκιμές

Δοκιμή Malaguti Madison 125 2024: City spirit

Η Malaguti επιστρέφει για τα καλά στην πόλη με το Madison 125


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  23.04.2024

Διαθέτει όλα τα προαπαιτούμενα της κατηγορίας, ενώ ταυτόχρονα χάρη στην ιταλική φινέτσα και την άκρως δελεαστική τιμή του γίνεται ακόμη πιο ποθητό

Στην εποχή μας επιζητούμε την πρακτικότητα και την οικονομία σε ένα scooter 125. Θέλουμε να είναι ασφαλές, καλά εξοπλισμένο, να μας παρέχει τουλάχιστον δικάναλο ABS, LED φώτα, ψηφιακό πάνελ οργάνων. Σε όλα τα παραπάνω βάλτε «τικ».

Malaguti Madison 125 2024 2wo 19

Οι σχεδιαστές θέλοντας να προσελκύσουν μεγάλο εύρος χρηστών καταφεύγουν σε ακρότητες. Άλλοι είναι τόσο συντηρητικοί που στην πραγματικότητα τα scooter τους δεν αξίζουν δεύτερη ματιά. Κατανοούμε πως όλοι απευθύνονται σε κοινό μιας ευρείας γκάμας ηλικιών και γούστου, αλλά ας κοιτάξουν τι έχει καταφέρει η Malaguti με το Madison.

Η επιστροφή

Για τους νεότερους να υπενθυμίσουμε πως το «πνεύμα της Μπολόνια» (The Spirit of Bologna) είναι κατασκευαστής με ιστορία 94 ετών. Ιδρύθηκε το 1930 στη γενέτειρα της αφρόκρεμας της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και μοτοβιομηχανίας, αφού εκεί, στην πόλη του ιταλικού βορρά, έχουν την έδρα τους μεταξύ άλλων η Lamborghini, η Maserati και η Ducati.

Malaguti Madison 125 2024 2wo 18

Το Madison είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα μοντέλα της Malaguti, με την πρώτη του έκδοση να αποκαλύπτεται τον Νοέμβριο του 1998 στην έκθεση της Μπολόνια. Ήταν το πρώτο maxi scooter με κινητήρα 250 κ.εκ., που σύντομα απέκτησε και εκδόσεις με 125 και 150 κ.εκ., ενώ το 2001 παρουσιάστηκε με κινητήρες 180 και 400 κ.εκ.

Το 2002 ήρθε η πρώτη ανανέωση και το 2006 η τρίτη γενιά ήταν εντελώς νέα, με κινητήρα Piaggio Quasar προδιαγραφών Euro3. Το Madison 3, όπως ονομάστηκε, παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το κλείσιμο της εταιρείας το 2011 λόγω οικονομικών προβλημάτων.

Malaguti Madison 125 2024 2wo 7

Το 2018 η Malaguti προσχώρησε στον αυστριακό όμιλο KSR και στην EICMA της ίδιας χρονιάς παρουσιάστηκε ένα νέο Madison που δεν είναι άλλο από το Gilera Nexus/Aprilia SR Max, των οποίων το KSR Group είχε αποκτήσει τα δικαιώματα παραγωγής μόλις αποσύρθηκε από την παραγωγή.

Η πέμπτη γενιά

Μετά το Mision 200 και το παπί Spectre GP 125, που είναι το best seller της εταιρείας στη χώρα μας, έρχεται το τρίτο "αστικό χτύπημα" από τη Malaguti. Το ολοκαίνουργιο Madison 125 αποτελεί πλέον τη λύση για όσους επιθυμούν ένα σύγχρονο, πρακτικό, ταυτόχρονα πανέμορφο scooter που θα διευκολύνει τις καθημερινές μετακινήσεις και μπορούν να αποκτήσουν σε μια πολύ συμφέρουσα τιμή κάτω από 3.000 ευρώ. Έτσι η Malaguti αναμένεται να κάνει ακόμη πιο αισθητή την παρουσία της στους ελληνικούς δρόμους.

Malaguti Madison 125 2024 2wo 6

Ιταλική φινέτσα

Το καλογυμνασμένο σώμα του scooter είναι γεμάτο έντονες ακμές. Δίδυμοι προβολείς LED με φώτα ημέρας DRL, φλας ενσωματωμένα στην ποδιά, και φυμέ ζελατίνα δένουν άψογα με τις «κοφτερές» επιφάνειες του μπροστινού τμήματος. Λευκές, μαύρες και διαφορετικών αποχρώσεων γκρι επιφάνειες, γυαλιστερής και ματ υφής τονίζουν ακόμη περισσότερο την προσοχή που έχει δοθεί στη σχεδίαση του scooter. Όπου υπάρχει φόβος τα πλαστικά να γδαρθούν, οι επιφάνειες είναι ματ. Όμορφες και οι χρυσές, πολυάκτινες ζάντες, κοινό χαρακτηριστικό όλων των εκδόσεων. Αυτή της δοκιμής είναι η λευκή, ενώ υπάρχουν διαθέσιμες μια μαύρη και μια λαδί που την είδαμε live στην έκθεση μοτοσυκλέτας και κατά τη γνώμη μας είναι η πιο όμορφη.

Malaguti Madison 125 2024 2wo 4

Η σέλα, διακοσμημένη με κόκκινες ραφές, διαθέτει το μέγεθος για να φιλοξενήσει αναβάτη και συνεπιβάτη ακόμη και αν είναι μεγαλόσωμοι. Το ανασηκωμένο ουραίο τμήμα παρέχει δύο μεγάλες καλοσχεδιασμένες χειρολαβές για τον συνεπιβάτη. Τα 3D φωτιστικά σώματα LED συνδυάζονται αρμονικά με το σπορ ουραίο τμήμα του Madison.

Malaguti Madison 125 2024 2wo 3

O αναβάτης έχει στη διάθεσή του έγχρωμο ψηφιακό πάνελ οργάνων, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, δύο ντουλαπάκια στην ποδιά, με αυτό που βρίσκεται αριστερά να φιλοξενεί θύρα φόρτισης USB, αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, που είναι μεν μεγάλος αλλά τόσο ρηχός που δεν μπορεί να φιλοξενήσει ούτε το jet κράνος της Caberg. Ο κεντρικός πολυδιακόπτης απασφαλίζει τη σέλα και το κάλυμμα της τάπας του ρεζερβουάρ που βρίσκεται στο κεντρικό τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.

Προσβάσιμο από όλους

Η θέση οδήγησης είναι η κλασσική. Το τιμόνι τοποθετημένο χαμηλά, με τα χέρια να βρίσκουν τη θέση τους απολύτως φυσιολογικά. Ο χώρος για τα πόδια μπορεί να είναι περιορισμένος εξαιτίας του τούνελ, όμως είναι υπεραρκετός. Ταυτόχρονα λόγω του πολύ μικρού ύψους σέλας (755 χλστ.) και της εργονομικής σχεδίασής της πατάνε εύκολα στο έδαφος. Έτσι γίνεται εύκολα διαχειρίσιμο από όλους το βάρος του Madison που ορίζεται στα 147 κιλά, σε κατάσταση λειτουργίας.

Malaguti Madison 125 2024 2wo 13

Οι μικρές του διαστάσεις το κάνουν να ελίσσεται ανάμεσα στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα με ευκολία, με τους καθρέφτες να βρίσκονται στο σωστό ύψος, προσφέροντας επαρκή ορατότητα προς τα πίσω. Το τιμόνι «κόβει» πολύ, με τις επιτόπιες μανούβρες να αποδεικνύονται «παιχνιδάκι».

Στόχευση στην άνεση

Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο συνδυάζεται με αλουμινένιο ψαλίδι, τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ. Αν και δεν συναντάμε καμία πρωτοτυπία σε όλα τα προαναφερόμενα είναι η λειτουργία τους που σε κάνει να πιστεύεις πως οδηγείς ένα scooter μεγαλύτερου κυβισμού που κοστίζει πολύ περισσότερο. Είναι στιβαρό ακόμη και με δύο άτομα, «γρήγορο» στις αντιδράσεις του χάρη στο μικρό μεταξόνιο, με τις αναρτήσεις ικανές να απορροφήσουν κάθε είδους ανωμαλία χωρίς να κουράζουν.

Malaguti Madison 125 2024 2wo 10

Οι τροχοί είναι 14 ιντσών, με τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της CST να τα καταφέρνουν εξαιρετικά σε στεγνή άσφαλτο. Το σύστημα πέδησης, με ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό (μπροστά 250 χλστ. – πίσω 220 χλστ.) δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα στην επιβράδυνση και την ακινητοποίηση του Madison, ενώ αρωγός σε δύσκολες καταστάσεις αποδεικνύεται και το πολύ σωστά βαθμονομημένο δικάναλο ABS. Έτσι οδηγείς για πολλά χιλιόμετρα, ξέγνοιαστος από όλες τις απόψεις.

Οικονομικός και αποδοτικός

Ο θορυβώδης τετράχρονος, τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας των 124,8 κ.εκ. είναι εξοπλισμένος με ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού (Bosch EFI). Η ισχύς του φτάνει τους 12,5 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. και η ροπή του τα 1,12 kgm στις 6.500 σ.α.λ.

Malaguti Madison 125 2024 2wo 12

Η πολύ καλή ρυθμισμένη μετάδοση και η γραμμική απόδοση ισχύος σε όλο το φάσμα στροφών χαρίζουν σπιρτόζικες επιταχύνσεις. Τα 90 χλμ/ώρα έρχονται σχετικά γρήγορα στο ψηφιακό ταχύμετρο, ενώ η τελική του ξεπερνά τα 100 χλμ/ώρα. Η κατανάλωσή του δεν ξεπέρασε ποτέ τα 2,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία για την κατηγορία, η προστασία σε πόδια και κορμό πολύ καλή.

Malaguti Madison 125 2024 2wo 9

Κάθε μέρα μαζί

Τα scooter πρέπει να διευκολύνουν την καθημερινότητα και αυτό το έχουν επιτύχει τα περισσότερα. Εκείνα που ξεχωρίζουν είναι όσα συνδυάζουν την πρακτικότητα, την οικονομία, τη φιλικότητα, την προσιτή τιμή και την ωραία εμφάνιση. Και το Madison είναι ανάμεσα σε αυτά.

 Malaguti Madison 125 2024 2wo 25

Εξοπλισμός αναβάτη ΜΟΤΟ MARKET
Κράνος: Caberg Flyon II Boss
Μπουφάν: Spidi Metromover

MALAGUTI MADISON 125 2024 KSR HELLAS
ΤΙΜΗ (€): 2.895 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΤΕΤΡΑΒΑΛΒΙΔΟΣ ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 124,8
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) Δ.Α.
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Δ.Α.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (ps/rpm) 12.5/8.250
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (nm/rpm) 1,12/6.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 147 (ΜΕ ΥΓΡΑ)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 755
ΜΗΚΟΣ (mm) 1.957
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 760
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) Δ.Α.
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: CST 100/80-14
ΠΙΣΩ: CST 120/70-14
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 250 mm & ABS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220 mm & ABS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 9.0 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ (lt/100km/h) 2,5 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.