Δοκιμή Kymco AK550 Premium 2024: Scooter ή μοτοσυκλέτα
H λέξη Premium περιγράφει εύστοχα την αίσθηση που σου μεταδίδει η επαφή με το ΑΚ
18.04.2024
Ένα ερώτημα που γίνεται όλο και πιο επίκαιρο, με την απάντηση του να γίνεται όλο και λιγότερο η αναμενόμενη για πολλούς μοτοσυκλετιστές. Η Kymco με το ΑΚ 550 έρχεται να ενισχύσει κι άλλο την ομάδα που απαντά scooter
Κείμενο: Άρης Παπαπαναγής - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Πριν κάμποσα χρόνια το ερώτημα αυτό δεν εμφανιζόταν καν στο μυαλό των μοτοσυκλετιστών - μηχανόβιων. Λίγο οι περιορισμένες επιλογές, λίγο η προκατάληψη, δεν άφηνε και πολλά περιθώρια να απαντήσει κανείς scooter. Το TMAX της Yamaha, που ήταν τότε ο κυρίως εκπρόσωπος, συναντώταν σπάνια στους δρόμους. Οι εποχές άλλαξαν γρήγορα και μαζί τους άλλαξε και ο χαρακτήρας του μοτοσυκλετισμού γενικά.
Τα δίτροχα που κυριάρχησαν στις πωλήσεις δεν ήταν και τόσο μακριά σε επιδόσεις και εύρος χρήσης από αυτό που είχε να προτείνει το TMAX. Σε σχέση με ένα μεσαίο on-off για παράδειγμα, χάνεις σε επιδόσεις επί χάρτου. Στην πράξη όμως ένα μεγάλο, δικύλινδρο scooter παρέχει τα εξής. Κινείται στην πόλη το ίδιο σβέλτα χωρίς ατελείωτες αλλαγές σχέσεων σε κάθε φανάρι. Κλειδώνεις το γκάζι και ξεκολλάει χωρίς δράματα. Ταξιδεύει δικάβαλο με άνεση και κυρίως προστασία, που κάποτε βρίσκαμε σε touring μοτοσυκλέτες Έχει χώρους και είναι ένα κλικ πιο κοντά σε αίσθηση με ένα αυτοκίνητο. Για όλα αυτά, συν τη μόδα, γέμισαν οι δρόμοι με δικύλινδρα, ακριβά, αυτόματα δίκυκλα. Η Kymco καθυστέρησε την είσοδο της στην κατηγορία, αλλά το 2018 με το AK 550, μπήκε δυναμικά προτείνοντας μια ουσιαστική εναλλακτική επιλογή εκτός Ιαπωνίας.
Πέντε χρόνια μετά ανανέωσε τη ναυαρχίδα της στα σημεία, τόσο αισθητικά όσο και τεχνικά. Πρόσθεσε στο όνομα του την λέξη Premium, η οποία περιγράφει εύστοχα την αίσθηση που σου μεταδίδει η επαφή με το ΑΚ. Δεδομένου του υψηλού κόστους αγοράς που χαρακτηρίζει ολόκληρη την κατηγορία, η premium αίσθηση είναι ένα από τα βασικά ζητούμενα. Ποιότητα βαφής και πλαστικών, προσεγμένες μεταλλικές επιφάνειες, εξοπλισμός και τεχνολογία είναι τομείς που το μεγάλο Kymco βάζει τικ.
Η συναρμογή των πλαστικών και τα τριξίματα είναι η αχίλλειος πτέρνα των scooter. Στην κατηγορία αυτή, αλλά και στο ΑΚ συγκεκριμένα, το ξεχνάμε. Όλα κουμπώνουν μεταξύ τους σωστά και στιβαρά, αφήνοντας τα "περίεργα" αυτιά κάθε αναβάτη στην ησυχία τους, ακόμα και σε κακοτράχαλους δρόμους.
Η βαφή και στα τρία διαθέσιμα χρώματα (μαύρο, γκρι, γαλάζιο) αποπνέει τα ίδια υψηλά standards, αλλά η υποκειμενική μας άποψη είναι ότι το γαλάζιο ξεχωρίζει. Μαζί με το όμορφο υλικό της σέλας. με τις κόκκινες ραφές, δίνουν έναν έξτρα πόντο στην εμφάνιση.
Τα τεχνολογικά καλούδια ξεκινάν με το πρώτο cornering ABS σε scooter. Λαμβάνοντας δεδομένα από έξι άξονες φροντίζει να ρυθμίζει την ευαισθησία του συστήματος ανάλογα με την συνολική κινητική κατάσταση του ΑΚ. Keyless λειτουργία εκκίνησης, traction control που απενεργοποιείται, cruise control, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ρυθμιζόμενη πλάτη σέλας, θερμαινόμενα γκριπ, υπερπλήρης TFT πίνακας οργάνων με ένδειξη πίεσης ελαστικών, συνδεσιμότητα με κινητό μέσω της εφαρμογής noodoe και usb θύρα έρχονται να καλύψουν και τον πιο απαιτητικό γκατζετάκια.
Σε ουσιαστικότερα τεχνικά σημεία, συναντάμε ένα θηριώδες αλουμινένιο πλαίσιο και ψαλίδι, αντεστραμμένο πιρούνι 41mm και ακτινικές, τετραέμβολες δαγκάνες της Brembo που έρχονται να συμπληρώσουν το αποδοτικό πακέτο.
Όλα τα παραπάνω κινούνται από έναν δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα, με στρόφαλο 270 μοιρών, ο οποίος ανακοινώνει 51 ίππους και σχεδόν πεντέμισι κιλά ροπής. Οι επιδόσεις είναι εφάμιλλες του ανταγωνισμού, ενώ ο ομαλός, αλλά ελαφρά αγριεμένος τρόπος λειτουργίας, ταιριάζει με το σπορτίφ σύνολο.
Καλά όλα αυτά και εντυπωσιακά αλλά το σημαντικότερο είναι πως συνεργάζονται όλα μαζί στις ποικίλες συνθήκες της καθημερινότητας κάθε αναβάτη.
Το πιο αναμενόμενο πεδίο χρήσης για ένα scooter είναι φυσικά οι δρόμοι της πόλης. Ποιοι δρόμοι όμως; Θέτω την ερώτηση εσκεμμένα, για να βάλω και τον αναγνώστη- μελλοντικό αγοραστή scooter να το σκεφτεί. Αν η μετακίνηση στην πόλη αφορά αποκλειστικά διαδρομές εντός δακτυλίου, ίσως ένα τόσο μεγάλο scooter να είναι κουραστικό. Το βάρος και ο όγκος δεν βοηθούν τους ελιγμούς και έχεις και μια μικρή έννοια στο παρκάρισμα.
Αν ωστόσο γράφει έστω και λίγα χιλιόμετρα οπουδήποτε εκτός δακτυλίου, αξίζει τη θυσία. Είναι τόσο εύκολη και άνετη η μετακίνηση σε ελάχιστα πιο ανοιχτούς δρόμους, που σε ωθεί να "γράψεις" χιλιόμετρα. Την εβδομάδα που πέρασα στη σέλα του ΑΚ, έψαχνα να βρω και να κάνω όλες τις δουλειές που είχα στην άλλη άκρη της πόλης και για καιρό ανέβαλα. Όσα μοιάζουν "ταξίδι" με μικρότερο scooter, με το ΑΚ είναι χαλαρή βόλτα. Είναι γρήγορο, αποπνέει ασφάλεια, προστατεύει ακόμα και σε περίπτωση ελαφριάς βροχής και κουβαλάει άνετα ένα σωρό πράγματα και τον συνεπιβάτη. Με την κατανάλωση να κινείται μεταξύ 4,2 και 5 lt/100km τι να ζητήσει κανείς παραπάνω;
Μπορεί να ζητήσει την δυνατότητα για ένα ταξιδάκι με το έτερον ήμισυ θα πει ο ρομαντικός. Και καλά θα κάνει γιατί αυτό είναι άλλο ένα δυνατό σημείο της κατηγορίας και του ΑΚ 550. Το λέμε εκ πείρας και όχι μόνο από την σύντομη συμβίωση μας με το μεγάλο Kymco.
Έχοντας ταξιδέψει μέχρι την Τοσκάνη με πολλά μπαγκάζια και συνεχή βροχή για 300km, έρχονται στο μυαλό μου λίγες μοτοσυκλέτες που θα το έκαναν καλύτερα. Σίγουρα δε, κοστίζουν διπλάσια ή τριπλάσια χρήματα και επίσης την άνετη χρήση στην πόλη την ξεχνάς.
Στην περίπτωση του Kymco οι ταξιδιωτικές ικανότητες της κατηγορίας ενισχύονται από τον εξοπλισμό. Τα θερμαινόμενα γκριπ και η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα είναι πραγματικά χρήσιμα. Ο χάρτης πλοήγησης που εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη των οργάνων επίσης.
Η σέλα είναι φαρδιά και άνετη, και ενώ στην πόλη ανοίγει τα πόδια δυσκολεύοντας τους κάτω του 180m αναβάτες, στο ταξίδι λάμπει. Η άνετη ταχύτητα ταξιδιού είναι 130-140km/h, αλλά αν χάνεις το πλοίο πάει "σκασμένο" 180. Ακόμα και κινούμενο στην τελική του το στιβαρό πλαίσιο και οι πραγματικά άριστες αναρτήσεις συνθέτουν ένα σύνολο που εμπνέει σιγουριά και εύκολα κρατάς σβέλτο ρυθμό ακόμα και σε στριφτερές διαδρομές. Εδώ θα πεταχτεί ο άλλος, ο «αθλητικός», που κάθεται δίπλα στον ρομαντικό και θα ρωτήσει: Αν θέλω να οδηγήσω, να στρίψω, να πάω γρήγορα βρε αδερφέ, τι γίνεται;
Για να μην τον αφήσουμε παραπονεμένο κάναμε με το AK μια από τις trendy στριφτερές διαδρομές στα πέριξ της Αττικής. Η αίσθηση που μας άφησε το μεγάλο Kymco ήταν παραπάνω από ευχάριστη με μερικά "αλλά" σε θέματα γούστου.
Από πλευράς τεχνικών προδιαγραφών το ΑΚ έχει το πλαίσιο, τις αναρτήσεις και τα φρένα για να κινηθεί το ίδιο γρήγορα με μοτοσυκλέτες της μεσαίας κατηγορίας. Ο κινητήρας έχει δύναμη και μαζί με την μετάδοση δεν δυσκολεύουν τον αναβάτη σε κανενός είδους διαδρομή.
Ο όποιος περιορισμός έρχεται από το βάρος των 230 κιλών και από την "τουριστική" θέση οδήγησης. Παράπονο επίσης μας άφησαν και τα ελαστικά της Dunlop τα οποία "θόλωναν" την αίσθηση πρόσφυσης του μπροστινού τροχού, μειώνοντας την αυτοπεποίθηση για λίγο κλίση παραπάνω.
Ωστόσο η απουσία κιβωτίου ταχυτήτων αφήνει έξτρα gigabyte στο μυαλό του αναβάτη ώστε να ασχοληθεί με τα υπόλοιπα "δεδομένα" της οδήγησης. Αν μιλάμε λοιπόν για άπειρο ως και μέσο αναβάτη, αυτός θα κινηθεί μάλλον ταχύτερα και ασφαλέστερα από ότι θα κινούνταν με μια μοτοσυκλέτα αντίστοιχων επιδόσεων.
Το ΑΚ 550 είναι σίγουρα ο νικητής του value for money στην κατηγορία. Η απόδοση και ο εξοπλισμός του στέκονται στο ύψος του ανταγωνισμού. Σε κάποιους τομείς υστερεί ελαφρά, σε άλλους υπερέχει. Οι διαφορές με τον ιαπωνικό ανταγωνισμό είναι μικρές με ουσιαστικότερη τη δυνατότητα του Honda Forza 750 για χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων.
Ωστόσο ακόμα και τα παραλίγο 11 χιλιάδες ευρώ που κοστίζει είναι ικανά να εγείρουν συζητήσεις στις μοτοπαρέες. Αντί συμπεράσματος λοιπόν θα ήθελα να παραθέσω κάποιες σκέψεις πάνω στο ερώτημα του τίτλου. Scooter ή μοτοσυκλέτα;
Η προκατάληψη λέει μοτοσυκλέτα. Με scooter θα σας κράξουν στα forum και ας μην μπορούν να πάνε πιο γρήγορα με ταχύτητες. Με scooter θα σας κοιτάξουν αφ' υψηλού στο cafe με τα ρεϊσόνια απ'εξω. Με scooter θα σας ανάψουν λιγότερα φώτα οι άλλοι ταξιδιώτες. Με scooter θα γκρινιάζει ο φίλος που ξεκινήσατε παρέα με πενηντάρια πριν 30 χρόνια. Όλα αυτά σίγουρα θα τα συναντήσετε. Τα συναντήσαμε κι εμείς. Αν όμως νιώθετε καλύτερα κάθε φορά που το οδηγείτε. Μια κυριακάτικη βόλτα γίνεται πιθανότερη ή ψάχνετε συχνότερα ευκαιρίες για εκδρομές στη σέλα του, τότε αξίζει να ξεπεράσετε κάθε προκατάληψη.
Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market
Κράνος: Caberg Duke Evo
Μπουφάν: Nordcode Pantera
Γάντια: Spidi NKD H2OUT
Παντελόνι:
Μποτάκια: Eleveit Stratos WP
Kymco AK 550 Premium | MOTOTREND SA |
ΤΙΜΗ (€): | 10.970 (ΤΙΜΗ ΜΕΤΡΗΤΟΙΣ) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 550 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣx ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 69.0 x 73,6 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 51/7500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 5,4/5.750 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 230 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 785 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2220 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 795 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1580 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ/Α |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ/Α |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | DUNLOP GPR 100 120/70-15 |
ΠΙΣΩ: | DUNLOP GPR 100 160/60-15 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ |
ΑΝΕΣΤΡΑΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 120mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 130mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ BREMBO 270mm, ΑΚΤΙΝΙΚΕΣ ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΒREMBO, CORNERING ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 15 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4,9ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.