Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 02.04.2024
Μπορείς να την αποκτήσεις καινούργια. Όχι με συμβολαιογραφική πράξη, όπως συνέβαινε τη δεκαετία του ’70. Με 4.490€ γίνεται δική σου, έτοιμη να τη φορτώσεις με εκατοντάδες χιλιόμετρα και να διηγείσαι εκπληκτικές ιστορίες
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Και ενώ έχεις συνηθίσει να οδηγείς μοτοσυκλέτες με άπειρα ηλεκτρονικά, μια ντουζίνα διακόπτες στο τιμόνι, οθόνες, προγράμματα και quickshifter, πρέπει να αλλάξεις mode, να σετάρεις τη λειτουργία classic και να αρκεστείς στην απλότητα του scrambler της Speedy Working Motors
Since 1972
Εν συντομία SWM, μια ιταλική εταιρεία που γεννήθηκε στο Μιλάνο τη δεκαετία του 1970, έγινε γνωστή μέσα από τις επιτυχίες της στους χωμάτινους αγώνες, παρήγαγε off road μοτοσυκλέτες, «μας άφησε» το 1984, αναγεννήθηκε μετά από 30 χρόνια, με την έδρα της να βρίσκεται από τότε στην περιοχή της Λομβαρδίας, στο ιστορικό εργοστάσιο του Cagiva group, στο οποίο κατασκευάζονταν οι μοτοσυκλέτες των Husqvarna, Cagiva και MV Agusta.
Πρόκειται για τις εγκαταστάσεις που εκσυγχρονίστηκαν από την BMW Motorrad το 2007, τότε που οι Γερμανοί ανέλαβαν τις τύχες της Husqvarna. Όταν οι τελευταίοι αποφάσισαν να την πουλήσουν το 2013, η SWM εξαγόρασε με τα κινεζικά κεφάλαια του Shineray Group το εργοστάσιο. Το 2017 άρχισε η συνεργασία με την ΕΛΛΗΝΜΟΤΟ Α.Β.Ε.Ε.Ο. (K-MOTORS SEE A.E. πλέον), η οποία εισάγει στη χώρα μας τις μοτοσυκλέτες της ιταλικής μάρκας.
Το 2018 σηματοδότησε την άφιξη του μοντέλου Six Days, που διέθετε ακόμα 440 κ.εκ. σε μια εποχή που υπήρχαν ελάχιστα καθαρόαιμα scrambler. Παρεμπιπτόντως, το όνομα Six Days χρησιμοποιήθηκε από την SWM από τον πρώτο χρόνο που ξεκίνησε η παραγωγή, δηλαδή το 1972. Από 440 «άλλαξε» σε 500 και στην EICMA 2021 μάς επανασυστήθηκε με το κάπως περίεργο Six 6 500.
Σπάνιο είδος
Αν δεν είναι το τελευταίο, είναι από τα ελάχιστα μονοκύλινδρα, αερόψυκτα 500 που έχουν απομείνει. Μόνο και μόνο αυτό την κάνει σπάνια, ξεχωριστή, είναι όμως και η εμφάνισή της που σε ταξιδεύει…
Η SWM ακολουθεί πιστά τη ρετρό γραμμή των μοτοσυκλετών του παρελθόντος, με τα περισσότερα μέρη του Six 6 500 να είναι μεταλλικά. Χωρίς καμία παραφωνία, με όμορφες λεπτομέρειες. Προσέξτε τον λεβιέ του πίσω φρένου, τα δίδυμα ανοξείδωτα τελικά, την ενισχυτική γέφυρα στο μπροστινό μεταλλικό φτερό, το μασκάκι που περιβάλλει τον στρογγυλό LED προβολέα, τις φυσούνες στα καλάμια του πιρουνιού, τα number plate. Έρχεται να μας θυμίσει πως τα απλά «ρολόγια», ταχύμετρο και στροφόμετρο, με τη μικρή LCD οθόνη με ολικό και μερικό χιλιομετρητή και τις βασικές ενδεικτικές λυχνίες (νεκράς, ABS, ελέγχου κινητήρα, φλας, μεγάλης σκάλας φώτων, στάθμης βενζίνης) αρκούν. Τα 15 λίτρα βενζίνης που χωράει το μεταλλικό ρεζερβουάρ βενζίνης χαρίζουν περίπου 300 χλμ. αυτονομίας και η ραβδωτή σέλα είναι απόλυτα ταιριαστή με την κλασσική εμφάνιση της μοτοσυκλέτας.
Τριγμοί δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα, γενικότερα η συναρμογή μεταλλικών και λιγοστών πλαστικών μερών είναι πολύ καλή, ενώ ντίζες και καλώδια είναι επιμελώς τακτοποιημένα.
Περιμένεις η θέση οδήγησης να συμβαδίζει με τη σκληροτράχηλη, enduro εμφάνιση, αλλά αντιθέτως είναι αμιγώς «streetάδικη». «Καμαρώνεις» για τη μοτοσυκλέτα σου, με τα γόνατα να σχηματίζουν ορθή γωνία, διότι τα μαρσπιέ είναι αρκετά μπροστά τοποθετημένα. Θα τη συνηθίσεις γρήγορα και θα καταλάβεις πως θα σε αφήσει ξεκούραστο ακόμη και αν μετακινείσαι καθημερινά εντός πόλης.
500άρι αερόψυκτο
Ένα από τα δυνατά σημεία του Six 6 500 είναι ο κινητήρας του. Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, χωρητικότητας 445,3 κ.εκ. που συνδυάζεται με κιβώτιο 6 σχέσεων. Για να μπορούμε να το αποκτήσουμε σημαίνει ότι είναι προδιαγραφών Euro 5. Η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού 42 χλστ. της Mikuni. Όμορφος, «καθαρός» με τις ψύκτρες του να υπερτονίζουν ακόμη περισσότερο την άθραυστη εικόνα του. Η κατανάλωση του έφτασε τα 5 λίτρα στα 100 χλμ.
Βασισμένο σε ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο, συνδυασμένο με επίσης ατσάλινο ψαλίδι, αποτελούμενο από σωλήνες στρογγυλής διατομής. Πιρούνι 43 χλστ. με ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς και δύο αμορτισέρ, με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίων. Όσο και αν ψάξετε δεν θα βρείτε μοτοσυκλέτα με αντίστοιχες ρυθμίσεις σε αυτήν την τιμή.
Οι τροχοί, με τις απόλυτα ταιριαστές ακτινωτές ζάντες, είναι 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω. Τα δισκοφρένα που έχουν επιλεγεί είναι 260 χλστ. μπροστά με δαγκάνα δύο εμβόλων, 220 χλστ. πίσω με δαγκάνα ενός εμβόλου. Μπορεί όλα τα παραπάνω να μη θαμπώνουν, αλλά είναι υπεύθυνα για τη σωστή δυναμική συμπεριφορά του scrambler της SWM, που αποδεικνύεται καλοζυγισμένο, ευκίνητο και άνετο σε καθημερινές μετακινήσεις. Μέσα στην πόλη άλλωστε θα γράψει τα περισσότερα χιλιόμετρα, ενώ εκτός αυτής θα κινηθεί αξιοπρεπέστατα τηρουμένων των αναλογιών. Το βάρος των 153 κιλών είναι σωστά κατανεμημένο, χωρίς να δυσκολεύει τον αναβάτη στις στατικές μανούβρες και στους ελιγμούς, με σύμμαχο το αρκετά μεγάλο κόψιμο τιμονιού.
Άλλος κόσμος
Ζαχάρωνα το Six 6 500 πολύ καιρό, όμως κάτι συνέβαινε και μου ξέφευγε. Αποτέλεσε την αποτοξίνωση από τα high end adventure που οδήγησα στις αρχές της χρονιάς. Ειδικά όταν από τη θερμαινόμενη, αναπαυτική, ανατομική και ό,τι άλλο θέλετε σέλα του BMW R 1300 GS βρέθηκα στην ίσια, καπιτονέ του Six 6. Παράπονο πάντως δεν έχω μιας και στις εξαντλητικές μετακινήσεις μέσα στην Αθήνα με κράτησε ξεκούραστο. Αυτό που θέλει λίγο χρόνο να συνηθίσεις είναι η τοποθέτηση των μαρσπιέ που είναι αδικαιολόγητα πολύ μπροστά.
Το αργό, βαρύ, δούλεμα του αερόψυκτου 500, σε ταξιδεύει στο χρόνο. Εδώ η ροπή παίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο κι όχι η απόλυτη ιπποδύναμη. «Τραβάει» ευχάριστα από χαμηλά, είναι γραμμικός, ακούγεται ωραία με τα σκασίματα των εξατμίσεων να σου φτιάχνουν τη διάθεση, κάνοντας ταυτόχρονα κεφάλια να γυρίζουν. Οι κοντές σχέσεις χαρίζουν σπιρτόζικες επιταχύνσεις και η περιορισμένη ισχύ απλά δεν σε απασχολεί.
Το Scrambler της SWM είναι άνετο, ιδανικό για τη δύσκολη καθημερινότητα. Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες προς το comfort mode για να παραμείνουμε στο πνεύμα της εποχής. Είναι πολύ εύκολο για αυτές να τα βγάλουν πέρα με τις κακοτεχνίες των δρόμων και να δώσουν την απαραίτητη πληροφόρηση στον αναβάτη. «Στον λογαριασμό» προσθέστε πως το Six6 στρίβει εύκολα ενώ τα ελαστικά της Pirelli χαρίζουν την απαραίτητη πρόσφυση.
Θα θέλαμε ισχυρότερα φρένα, μιας και ο μικρός δίσκος των 260 χλστ. δυσκολεύεται να τα βγάλει πέρα στην επιβράδυνση και ακινητοποίηση του Scrambler. Θέλει αρκετή δύναμη στη μανέτα, ενώ ταυτόχρονα υπολείπεται σε αίσθηση. Με λίγο ψάξιμο θα βρεθεί λύση.
Και επειδή λόγω χαρακτήρα σε βάζει στη διαδικασία να βγεις εκτός δρόμου, σε ένα βατό χωματόδρομο θα ανταποκριθεί και έτσι θα φτάσετε στη δυσπρόσιτη παραλία που σας καθοδηγεί το GPS.
Πίσω στον χρόνο
Σε έναν κόσμο με εκατοντάδες διαφορετικά μοντέλα μοτοσυκλετών, πολύ λίγες ξεχωρίζουν ως αυθεντικά πρωτότυπες. Αψηφά οποιαδήποτε σύγκριση, υπομένοντας στωικά όλες τις ταλαιπωρίες που θα υποστεί. Λιτή, «σκληρή» με ωραίο χρώμα, μας κάνει να αναπολούμε μια ανέμελη εποχή.
Εξοπλισμός αναβάτη: MOTO MARKET
Κράνος: Caberg Ghost
Μπουφάν: Nordcode Cafe Race
Γάντια: Spidi NKD H2OUT
Παντελόνι: Nordcode Jean Evo
Μποτάκια: Eleveit Antibes WP
SWM SIX6 500 | K-MOTORS SEE |
ΤΙΜΗ (€): | 4.490 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | MONOΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 1ΕΕΚ, EURO5 |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 445,3 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 90x70 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10:1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 2 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 26,8 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 3,4 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 153 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 845 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.170 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 800 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.460 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | PIRELLI MT60 100/90-19 |
ΠΙΣΩ: | PIRELLI MT60 130/80-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 43mm ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220 mm ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 15 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.