Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 19.03.2024
Η πρώτη επαφή με έγινε στην Κίνα, στην πίστα δοκιμών της εταιρείας. Εκεί διαπιστώσαμε αυτό που φαινόταν ξεκάθαρα από τις πρώτες φωτογραφίες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της. Πως πρόκειται για μια αξιόμαχη, σύγχρονη adventure που σίγουρα θα αγαπήσει το ελληνικό μοτοσυκλετιστικό κοινό
Η VOGE μας εξέπληξε ευχάριστα όταν παρουσίασε το DS900X, καθώς πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα με κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά, ευρωπαϊκό design, με υπερπλήρες πακέτο στάνταρ εξοπλισμού και σύγχρονα ηλεκτρονικά.
Έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου και αυτό το αποδεικνύουν οι συνεχώς αυξανόμενες πωλήσεις. Τώρα ήρθε η στιγμή της καταξίωσης, με την πρώτη μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού. Ήταν μια δικαίωση και για την αντιπροσωπεία MOTOTREND SA (Kymco, Yadea, TGB, Gemini), που ανέλαβε και επένδυσε στη VOGE εν μέσω κορωνοϊού. Από την συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει ο διευθύνοντας σύμβουλος της εταιρείας, κ. Διογένης Χιωτάκης (δείτε εδώ), ο οποίος μαζί με τέσσερα ακόμη στελέχη μας συνόδεψαν στην Chongqing, είχαμε καταλάβει πως αυτή η συνεργασία θα φέρει νέα δεδομένα στην ελληνική αγορά. Έτσι έγινε και η VOGE σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Αντί οι ιθύνοντες της MOTOTREND να επαναπαυθούν στην επιτυχία, επένδυσαν σε κάτι που ελάχιστες εταιρείες έχουν κάνει. Σχεδίασε και υλοποίησε με τους Κινέζους συνεργάτες της ένα ταξίδι στην έδρα της LONCIN, μητρικής της VOGE. Στα 23 χρόνια που βρίσκομαι στον χώρο δεν θυμάμαι να έχουν ταξιδέψει εκπρόσωποι οκτώ αμιγώς μοτοσυκλετιστικών μέσων σε έναν τόσο μακρινό προορισμό – όλοι μπορούμε να καταλάβουμε τι σημαίνει αυτό από πλευράς χρόνου για την οργάνωση και κόστους – για να δουν από κοντά τις γραμμές παραγωγής απ’ όπου βγαίνουν οι μοτοσυκλέτες της VOGE και τα ATV της LONCINX. Να μιλήσουν με στελέχη της εταιρείας και τέλος να οδηγήσουν – έστω και για λίγο - την DS900X, το πρωτότυπο τετρακύλινδρο supersport 660RR, τα νέα scooter της εταιρείας και το ηλεκτρικό της BICOSSE, της υπομάρκας της VOGE. Τα λόγια είναι φτωχά για να περιγράψουμε τη φιλοξενία και όσα είχαν σχεδιάσει για εμάς οι άνθρωποι της MOTOTREND και της LONCIN. Ευχαριστούμε για την ευκαιρία που μας δόθηκε να επισκεφθούμε ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια κατασκευής μοτοσυκλετών της Κίνας και ας ελπίσουμε η κίνηση αυτή να βρει πολλούς μιμητές. Κατά την άποψή μας είναι ο καλύτερος τρόπος να επιβεβαιωθεί πως τα κινέζικα δίκυκλα κατασκευάζονται με υψηλά στάνταρ, σε σύγχρονες εγκαταστάσεις, περνάνε απ’ όλους τους απαραίτητους ελέγχους πριν «ταξιδέψουν» στην Ευρώπη και οι υποδομές που διαθέτουν εταιρείες σαν τη LONCIN εξασφαλίζουν και το απαιτούμενο after sales service.
Θα έχετε διαβάσει πολλές φορές πως η LONCIN από το 2005 συνεργάζεται με την BMW Motorrad στην κατασκευή κινητήρων. Για την ακρίβεια, τα scooter, τα μονοκύλινδρα F650 του παρελθόντος και όλες οι γενιές των δικύλινδρων σε σειρά μοτέρ των GS, XR και R είναι κινεζικής κατασκευής. Παρόλο που δεν ανακοινώνεται επίσημα, το DS900X φέρει τον κινητήρα που μοιάζει – αν δεν είναι ακριβώς ίδιος – με αυτόν της BMW. Με 895 κ.εκ., απόδοση 95,2 ίππων, 4 προγράμματα ισχύος (SPORT, ENDURO, STREET, RAIN), QUICK SHIFTER UP & DOWN για αλλαγές ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη.
Στο στάνταρ εξοπλισμό συναντάμε Cruise Control, TCS σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, αμορτισέρ τιμονιού, σύστημα LCA υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας, TPMS σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, φωτιστικά FULL LED, προβολείς με λειτουργία στροφής, έγχρωμη οθόνη TFT 7” με πλήρεις ενδείξεις και αυτόματη εναλλαγή φωτισμού ημέρας/νύχτας, συνδεσιμότητα Bluetooth με δυνατότητα πλοήγησης, DASH CAM (κάμερα καταγραφής διαδρομών), KEYLESS σύστημα εκκίνησης, μονόδρομο συμπλέκτη
Τα φρένα προέρχονται από την BREMBO, αποτελούνται από δύο δίσκους 305 mm μπροστά που συνδυάζονται με συμβατικές δαγκάνες και έναν δίσκο 265 mm. Το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Οι αναρτήσεις είναι της KYB με πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 43mm και πλήρως ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ. Οι διαδρομές τους είναι 207 mm μπροστά και 198 mm πίσω. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα PIRELLI SCORPION TRAIL ΙΙ, τα οποία τοποθετούνται σε ακτινωτές ζάντες tubeless 21 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω.
Υπάρχουν επίσης ρυθμιζόμενες μανέτες, προστατευτικές χούφτες, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θερμαινόμενη σέλα και γκριπ, άγκιστρο ασφάλισης κράνους, πρίζα παροχής ρεύματος 12V, θύρα φόρτισης USB, ανοξείδωτα πλευρικά προστατευτικά κάγκελα και σχάρα, ανοξείδωτη εξάτμιση, πλάγιο και κεντρικό σταντ.
Γνωρίζαμε πως θα είχαμε μια πρώτη επαφή με μια από τις πολυαναμενόμενες μοτοσυκλέτες του 2024 και αυτό έκανε πολύ πιο ενδιαφέρον το ταξίδι μας στην Κίνα, στην οποία δυστυχώς δεν μπορείς να οδηγήσεις σε δημόσιους δρόμους με ευρωπαϊκό δίπλωμα. Μετά την έκθεση μοτοσυκλέτας του 2023, όπου την είχαμε δει για πρώτη φορά, ξαναειδωθήκαμε με την DS900X εκεί όπου «γεννιέται». Είδαμε τις πρώτες μονάδες να συναρμολογούνται, να δοκιμάζονται σε δυναμόμετρο και σε φρενόμετρο, να συσκευάζονται για να ταξιδέψουν και στην Ελλάδα. Κάποιο από αυτά μπορεί να είναι δικό σου, αφού οι προπαραγγελίες έχουν φτάσει τις 80. Εκτός από την μπλε και την lime έκδοση είδαμε και μια κατάμαυρη με χρυσά στεφάνια και λογότυπο «Black Knight» που δεν προορίζεται προς το παρόν για την Ευρώπη.
Από τη γραμμή παραγωγής μεταφερθήκαμε στη μικρή πίστα δοκιμών που βρίσκεται εντός των εγκαταστάσεων της LONCIN. Υπάρχει και μια δεύτερη εκτός. Είχαμε στη διάθεσή μας ένα μαύρο DS900X το οποίο μας ενημέρωσαν πως είναι προπαραγωγής. Τόσο το τερέν όσο και ο χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας δεν ευνόησαν για μια εκτεταμένη δοκιμή, που να μας οδηγήσει σε ασφαλή συμπεράσματα, αλλά γνωρίζαμε πως δεν πρόκειται για μια επίσημη παρουσίαση αλλά για μια πρώτη επαφή.
Σχεδιαστικά το DS900X ακολουθεί δημοφιλείς γραμμές. Μπροστά μοιάζει πολύ με TriumphTiger 900, πίσω θυμίζει BMW. Είναι πιο όμορφο από τις φωτογραφίες, «ρωμαλέο», μυώδες, «φορτωμένο» μπροστά, μίνιμαλ πίσω. Χωρίς εξεζητημένες λύσεις και ακρότητες στο design, καταφέρνει να τραβάει την προσοχή. Μια μοτοσυκλέτα που θα μπορούσε να είχε βγει από ευρωπαϊκό σχεδιαστικό κέντρο και να έφερε στα φέρινγκ του έμβλημα ευρωπαίου κατασκευαστή.
Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί μέσα σε στη μοτοσυκλέτα, κοινό γνώρισμα των περισσότερων κινεζικών adventure. Το τιμόνι και τα μαρσπιέ είναι στο σωστό ύψος τοποθετημένα και το εργονομικό τρίγωνο συμβάλλει στην άνεση. Τα πόδια πατάνε εύκολα στο έδαφος (αναβάτης 1,75m).Οι διακόπτες θυμίζουν αυτούς της KTM και η οθόνη TFT είναι μεγάλη και ευανάγνωστη. Γενικά για την ποιότητα κατασκευής δεν μπορούμε να αποφανθούμε, αφού το διαθέσιμo DS900X ήταν προπαραγωγής. Θα περιμένουμε να έρθει στη χώρα μας για να το κρίνουμε με σιγουριά.
Μόλις τίθεται σε λειτουργία, καταθέτει την ταυτότητα BMW, αφού ο δικύλινδρος παράγει το ίδιο κροτάλισμα. Στροφάρει σαν τρελός από χαμηλά και η ροπή του είναι απλωμένη σε χαμηλές και μεσαίες στροφές ομοιόμορφα. Το κιβώτιο είναι πολύ θετικό στις αλλαγές. Μπάσος, στακάτος ήχος βγαίνει από το τελικό της εξάτμισης με το ιδιαίτερο design.
Αλλάζει εύκολα κατεύθυνση, ενώ παράλληλα καταλαβαίνεις πως είναι «χτισμένο» σε ένα στιβαρό πλαίσιο. Απ’ όσα μπορέσαμε να καταλάβουμε, τα φρένα δεν θα αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα με το βάρος του DS900X.
Περιμένουμε το adventure της VOGE στην Ελλάδα για να το οδηγήσουμε, πάντως από την πρώτη μας επαφή επιβεβαιώνουμε πως είναι ένα μοντέλο που σε συνδυασμό με την τιμή του θα αναδείξει ακόμη περισσότερο την κινέζικη εταιρεία στο μοτοσυκλετιστικό γίγνεσθαι.
Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market
Κράνος: Caberg Duke EVO Move
Μπουφάν: Nordcode Adventure Evo
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
VOGE DS900X 2024 | MOTOTREND SA |
ΤΙΜΗ (€): | 9.995€ (9.495€ τιμή προπαραγγελίας) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Υγρόψυκτος, 4-χρονος, παράλληλος δικύλινδρος |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 895 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 86 x 77 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 13,1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 95,2/8.250 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 9,7/6.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 215 (χωρίς υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 825 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.325 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 940 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.580 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 90/90-21 (Tubeless) Pirelli Scorpion Trail |
ΠΙΣΩ: | 150/70-18 (Tubeless) Pirelli Scorpion Trail |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | Ατσάλινο περιμετρικό, με ατσάλινο αφαιρούμενο υποπλαίσιο |
ΨΑΛΙΔΙ: | Αλουμινίου |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | Τηλεσκοπικό ανεστραμμένο πιρούνι της KYB διαμέτρου 43mm, με ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, διαδρομή 207mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | Μονοκόμματο χυτό αλουμινένιο ψαλίδι, αμορτισέρ της KYB, ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης επαναφοράς, διαδρομή 198 mm. |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | Δύο πλευστοί δίσκοι 305 χλστ. με τετραπίστονες δαγκάνες ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | Δίσκος 256 χλστ. με δαγκάνα ενός εμβόλου ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 17 λίτρα |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.