Δοκιμές

Δοκιμή Suzuki V-Strom 800 2024: Φθηνότερη, ελαφρύτερη από την DE και σε πολλούς τομείς καλύτερη

Με την συνταγή του V-Strom 650


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  08.02.2024

Αν το V-Strom 800DE σάς άρεσε, αλλά ο έντονα off road χαρακτήρας του δεν ήταν μέρος των μοτοσυκλετιστικών σας φιλοδοξιών, η Suzuki έχει για εσάς τη νέα έκδοση που θυμίζει ακόμη περισσότερο το bestseller 650

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Οι adventure μοτοσυκλέτες, παρά το γεγονός ότι διαθέτουν πολλές δυνατότητες, διανύουν τα περισσότερα χιλιόμετρα στην άσφαλτο, με αποτέλεσμα οι off road ικανότητές τους πολλές φορές να περιορίζουν και όχι να ωφελούν όπως υπόσχονται.

Ας είμαστε ειλικρινείς, χρειάζεστε «τακουνάτα» ελαστικά, ζάντες με ακτίνες και αναρτήσεις με μεγάλες διαδρομές; Εάν η απάντηση είναι αρνητική, αλλά εξακολουθεί να σας αρέσει η θέση οδήγησης, η άνεση και η πρακτικότητα μιας μοτοσυκλέτας περιπέτειας, το V-Strom 800 μπορεί να είναι ακριβώς αυτό που ψάχνετε. Στην ουσία πρόκειται για τη βασική έκδοση, φθηνότερη - ελαφρύτερη από την DE και σε πολλούς τομείς καλύτερη.

Suzuki V Strom 800 2024 2wo 2

Κάτω από 11.000 ευρώ

Τι θα μπορούσατε να κάνετε με 1.200€ στην τσέπη; Πολύ πιθανό η λίστα σας να είναι αρκετά μεγάλη και επιλέγοντας το V-Strom 800 αντί για το V-Strom 800DE, το σίγουρο είναι πως θα εξοικονομήσετε αυτά τα χρήματα, αφού αυτή είναι η διαφορά στην τιμή μεταξύ τους- ελάχιστα κάτω από το ψυχολογικό όριο των 11.000€ και πολύ πιο χαμηλά από τα 12.195€ του V-Strom 800 DE.

Έχοντας φτάσει στη χώρα μας στα τέλη του 2023, διατίθεται σε τρεις χρωματικές επιλογές, λίγο «βαρετές» είναι η αλήθεια. Το μαύρο θα είναι το bestseller, το πράσινο ματ μας αρέσει περισσότερο απ’ όλα, το μπλε είναι κλασσικό. Σε όλες οι ζάντες είναι μαύρες, το υποπλαίσιο και το ανεστραμμένο πιρούνι ασημί. Μια διχρωμία γκρι-κίτρινο ενδεχομένως, όπως στο DE με μαύρο πιρούνι, να το έκανε πιο ενδιαφέρον.

Κινητήρας «διαμάντι»

Ο νέος εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας της Suzuki είναι το δυνατό σημείο κάθε μοτοσυκλέτας που τον χρησιμοποιεί. Μέχρι τώρα τον έχουμε οδηγήσει στα μοντέλα V-Strom 800 DE, GSX-8S και V-Strom 800, ενώ χρησιμοποιείται στο νέο GSX-8R. Η ισχύς των 83,1 ίππων μπορεί να μην το καθιστά ηγέτη στην κατηγορία του, αλλά έχει ήδη κερδίσει πολλούς θαυμαστές με την ομαλή απόδοσή του, κυρίως χάρη στη συμπεριφορά του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η διάμετρος είναι 84mm και η διαδρομή του 70 mm, συμβάλλοντας στη μέγιστη ροπή 78 Nm που αποδίδεται μόλις στις 6800 σ.α.λ., ενώ η ισχύς κορυφώνεται στις 8.500 σ.α.λ..

Suzuki V Strom 800 2024 2wo 8

Όσον αφορά τους δικύλινδρους εν σειρά κινητήρες, ο στρόφαλος 270 μοιρών αποτελεί τον κανόνα στις μέρες μας, αλλά η Suzuki έχει προσθέσει το δικό της πατενταρισμένο διαξονικό σύστημα αντίβαρων, το πρώτο του είδους σε μοτοσυκλέτα παραγωγής, το οποίο συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία και στον συμπαγή και ελαφρύ σχεδιασμό του κινητήρα.

Με γνώμονα την υλοποίηση ενός στενού και συμπαγούς σχεδιασμού πλαισίου και την ελευθερία κινήσεων του αναβάτη, το φιλτροκούτι βρίσκεται κάτω από τη σέλα. Έτσι η εισαγωγή αέρα έχει βελτιστοποιηθεί χρησιμοποιώντας διαφορετικά μήκη για τον αριστερό και τον δεξιό σωλήνα, γεγονός που συνεισφέρει στην εξασφάλιση επαρκούς ροής για την επίτευξη της μέγιστης απόδοσης ισχύος. Το σύστημα εξάτμισης είναι «δύο σε ένα». Το κιβώτιο έξι σχέσεων συνδυάζεται με συμπλέκτη ολίσθησης και quickshifter (up/down) για αλλαγές χωρίς συμπλέκτη.

Το Suzuki Intelligent Rider System (SIRS) ενσωματώνει το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης (DriveModeSelector (SDMS)) για να προσφέρει τρεις χαρτογραφήσεις. Η λειτουργία Α δίνει την πιο δυναμική απόκριση, η C είναι η πιο ήπια, οπότε μπορείτε να μαντέψετε πώς συμπεριφέρεται η λειτουργία Β.

Suzuki V Strom 800 2024 2wo 14

Υπάρχει επίσης το Suzuki Traction Control System (STCS) με τρεις ρυθμίσεις, καθώς και δυνατότητα απενεργοποίησης. Το σύστημα ABS διαθέτει δύο ρυθμίσεις λειτουργίας για διαφορετικές οδηγικές συνθήκες. Το EasyStart εκκινεί τον κινητήρα με ένα σύντομο πάτημα του μπουτόν της μίζας και η λειτουργία υποβοήθησης σε χαμηλές στροφές (Low RPM Assist) βοηθά στη διατήρηση των στροφών κινητήρα στο ρελαντί για ομαλότερο και ευκολότερο ξεκίνημα.

Στην πράξη, ο εξαιρετικός κινητήρας του RE πέρασε αυτούσιος στο V-Strom 800. Η προτεραιότητα έχει δοθεί στην αποδοτικότητα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Έτσι, παρόλο που ο δικύλινδρος δεν εξιτάρει με τις επιδόσεις του στις υψηλές στροφές, αναπληρώνει με ουσιαστική παροχή ισχύος στις χαμηλές και μεσαίες, ενθαρρύνει τον αναβάτη να «χουφτώσει» το γκάζι στην έξοδο των στροφών και να πραγματοποιήσει προσπεράσεις πανεύκολα, εκμεταλλευόμενος και το αξιόπιστο και σωστά ρυθμισμένο quickshifter. Να σημειωθεί πως τόσο το V-Strom 800, όσο και η έκδοση DE, είναι οι μοναδικές μοτοσυκλέτες της κατηγορίας που διαθέτουν στον στάνταρ εξοπλισμό το quickshfter. Η Suzuki κατασκεύασε έναν εξαιρετικά χρήσιμο κινητήρα που δεν παράγει κραδασμούς, εκπληρώνοντας μεγάλο μέρος της δουλειάς του πριν «ξυπνήσουν» άλλοι κινητήρες.

Απόλυτος έλεγχος

Η φιλοσοφία του πλαισίου του V-Strom 800 είναι πανομοιότυπη με την έκδοση DE, αποτελούμενο από χαλύβδινους σωλήνες με αφαιρούμενο υποπλαίσιο. Μιλώντας όμως για την ανάρτηση, η νέα έκδοση διαθέτει τα δικά της ξεχωριστά χαρακτηριστικά.

Το ανεστραμμένο πιρούνι είναι Showa SFF-BP, αλλά χωρίς τις πλήρεις ρυθμίσεις του DE. Το offroad προσανατολισμένο μοντέλο σάς επιτρέπει να ρυθμίσετε την προφόρτιση, τη συμπίεση και την απόσβεση επαναφοράς, τη στιγμή που το μπροστινό της νέας έκδοσης μπορεί να ρυθμιστεί μόνο σε προφόρτιση. Με 150 χιλιοστά διαδρομής είναι πιο κατάλληλο για χρήση στην άσφαλτο, σε σχέση με αυτό του DE το οποίο έχει 220 χιλιοστά. Η απόσταση του V-Strom 800 από το έδαφος μειώνεται από 220 σε 185 χιλιοστά.

Suzuki V Strom 800 2024 2wo 13

Στο πίσω μέρος υπάρχει αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και επαναφορά – ακόμα ένα «κλικ» κάτω από το πλήρως ρυθμιζόμενο του DE. Και εδώ η διαδρομή της ανάρτησης από τα 220χλστ.«πέφτει» στα 150 χλστ.

Οι τροχοί είναι η επόμενη μεγάλη διαφορά, με 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω –και οι δύο από χυτό αλουμίνιο– αντί για του ακτινωτούς 21 ιντσών και 17 ιντσών του DE. Τα ελαστικά του V-Strom 800 είναι tubeless Dunlop D614, ειδικά κατασκευασμένα για το 800, με διαστάσεις 110/80-19 και 150/70-17. Μπορεί να μην έχουν το βαθύ πέλμα και τις off road ικανότητες των DE, αλλά με περισσότερο ελαστικό σε επαφή με την άσφαλτο υπόσχονται περισσότερη πρόσφυση σε σκληρές επιφάνειες. Η ανάρτηση και οι μικρότεροι τροχοί επέφεραν αλλαγή στη γωνία κάστερ που από 28 μοίρες στο DE είναι στις 26.

Το V-Strom 800 διαθέτει ισχυρότερα φρένα, με ακτινικές δαγκάνες Nissin τεσσάρων εμβόλων που συνδυάζονται με δύο δίσκους 310 mm. Μια δαγκάνα ενός εμβόλου με δίσκο 260 χλστ. υπάρχει στον πίσω τροχό. Το δικάναλο ABS ρυθμίζεται σε επίπεδα.

Το μέγεθος του μπροστινού τροχού και η διαδρομή της ανάρτησης του νέου μοντέλου συνιστούν τις πιο σημαντικές διαφορές μεταξύ αυτού και του V-Strom DE. Η ανάρτηση μικρότερης διαδρομής σημαίνει μικρότερο βύθισμα κατά το φρενάρισμα, όπως επίσης χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Suzuki V Strom 800 2024 2wo 12

Το V-Strom 800 στρίβει σαν roadster – με σημαντικά μικρότερη κίνηση της ανάρτησης, μικρότερο τιμόνι και πρόσφυση από το μπροστινό ελαστικό 19 ιντσών.

Η ποιότητα κύλισης κρίνεται κορυφαία, με την ανάρτηση να «καταπίνει» τις ανωμαλίες και, το κυριότερο, χαρίζοντας καλύτερο κράτημα και σταθερότητα. Είναι σημαντικά πιο ευέλικτο λόγω της διαφορετικής γεωμετρίας, του μπροστινού τροχού, ενώ και τα 7 λιγότερα κιλά βοηθούν στον συγκεκριμένο τομέα.

Αυτό στο οποίο καταλήγουμε είναι πως πλαίσιο και αναρτήσεις μπορούν να αντεπεξέλθουν ακόμη και όταν πιεστούν στα όριά τους στο δρόμο. Τα φρένα αποδίδουν εξαιρετικά. Παραμένει σταθερό και προβλέψιμο ακόμη και αν ο επαρχιακός δρόμος που κινείστε σβέλτα είναι γεμάτος ανωμαλίες.

Άνεση και οικονομία

Η μειωμένη απόσταση από το έδαφος, ο μικρότερος μπροστινός τροχός, η κοντύτερη ανάρτηση και η χαμηλότερη σέλα στα 825 χιλιοστά δεν είναι τα μόνα που διαφοροποιούν το V-Strom 800 από το DΕ. Έχουν γίνει και άλλες αλλαγές για να το προετοιμάσουν για την αποστολή του.

Suzuki V Strom 800 2024 2wo 17

Το τιμόνι είναι 15 χιλιοστά στενότερο, 13 χιλιοστά χαμηλότερα και 23 χιλιοστά πιο μπροστά τοποθετημένο από αυτό του DE, ενώ τα μαρσπιέ (αλουμινένια αντί για τα χαλύβδινα του DE) είναι 7 χιλιοστά ψηλότερα και 14 χιλιοστά πιο πίσω, συμβάλλοντας σε μια συνολική θέση οδήγησης που είναι κατάλληλη για καθιστή αντί για όρθια οδήγηση. Η ζελατίνα είναι επίσης ψηλότερη και φαρδύτερη από αυτήν του DE, προσφέροντας καλύτερη προστασία ειδικά σε υψηλές ταχύτητες.

Η κατανάλωση καυσίμου είναι ίδια με αυτήν του DE. Μετρήσαμε κατά τη δοκιμή 6 λίτρα για 100 χλμ., πράγμα που σημαίνει ότι το ρεζερβουάρ των 20 λίτρων θα αδειάσει σε περίπου 330 χιλιόμετρα περίπου. Το μειωμένο φάρδος του τιμονιού και η τοποθέτηση των μαρσπιέ φέρνουν τα χέρια και τα πόδια σε πιο φυσιολογικές θέσεις. Η ζελατίνα είναι σημαντικά πιο φαρδιά και ψηλότερη από τη λωρίδα διαφανούς πλαστικού που έχει τοποθετηθεί στο DE. Είναι τοποθετημένη στους ίδιους βραχίονες με τέσσερις βίδες Allen να τη συγκρατούν και διαθέτει εύρος ρύθμισης 15 χιλιοστών, αλλά τώρα αντί ο αέρας να «χτυπά» τον αναβάτη από το κεφάλι μέχρι το στήθος, η ζελατίνα του RE εκτρέπει τον αέρα πίσω του.

Suzuki V Strom 800 2024 2wo 6

Η σέλα της νέας έκδοσης έχει, ευτυχώς, το ίδιο σχήμα με αυτήν του DE. Είναι όμως πιο «αφράτη» εξασφαλίζοντας άνεση σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Είναι σωστά σχεδιασμένη ώστε να επιτρέπει στα πόδια να πατήσουν πολύ εύκολα στο έδαφος.

Αυτό που είναι το ίδιο μεταξύ των δύο V-Strom είναι το μέγεθος του ρεζερβουάρ που έχει χωρητικότητα 20 λίτρα. Είναι καλοσχεδιασμένο, επιτρέποντας στα γόνατα να «κουμπώσουν» στις εσοχές του, με αποτέλεσμα το φέρινγκ της μοτοσυκλέτας να προστατεύει τα κάτω άκρα του αναβάτη.

TFT, USB, LED

Η τεχνολογία του DE δόθηκε από τη Suzuki και στη «βασική» έκδοση, με έγχρωμο TFT 5 ιντσών με λειτουργία προβολής ημέρας και νύχτας, θύρα USB και έλεγχο για όλες τις βασικές ρυθμίσεις και συστήματα. Ίδια είναι τα φωτιστικά σώματα LED, οι διακόπτες στο τιμόνι, αλλά για να κρατηθεί η τιμή χαμηλά λείπουν οι χούφτες και η ποδιά κάτω από τον κινητήρα.

Suzuki V Strom 800 2024 2wo 5

Υπάρχει επίσης διαφορετικό μπροστινό φτερό, λόγω του μικρότερου μπροστινού τροχού, αλλά εκτός από αυτό τα δύο μοντέλα είναι σε μεγάλο βαθμό τα ίδια. Αυτό σημαίνει ότι η υπάρχουσα γκάμα αξεσουάρ για το V-Strom 800DE μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο «απλό».

Αυτό που δεν διαθέτουν τα V-Strom είναι cruise control. Ο λόγος, σύμφωνα με τη Suzuki είναι ότι οι υπεύθυνοι σχεδιασμού του εργοστασίου θεώρησαν ότι το cruise control δεν μπορούσε να ενσωματωθεί λόγω κόστους, αλλά και γιατί κανένα από τα ανταγωνιστικά μοντέλα δεν το παρείχε. Με λίγα λόγια, υπάρχουν ελάχιστες μοτοσυκλέτες που παρέχουν αυτού του επιπέδου εξοπλισμό και κοστίζουν κάτω από 11 χιλιάδες ευρώ.

Suzuki V Strom 800 2024 2wo 7

Το επόμενο

Το V-Strom 800 είναι το επόμενο βήμα για όσους έχουν το V-Strom 650, αλλά και για ένα ευρύ κοινό που θέλει μια μοτοσυκλέτα πολυεργαλείο, σύγχρονη, τίμια, που θα περάσει πολλά χρόνια μαζί της. Ένα μοντέλο φτιαγμένο στην Ιαπωνία, με τα υψηλά στάνταρ που μας έχει συνηθίσει η εταιρεία από το Hamamatsu.

Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market
Κράνος: Caberg Duke Evo
Μπουφάν: Nordcode Pantera
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Γάντια: Nordcode Voras
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP

SUZUKI V-STROM 800 2024 SUZUKI MOTO GREECE
ΤΙΜΗ (€): 10.995
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K, DOHC
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 776
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 84 x 70
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 12,8
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 83,1/8.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 7,9/6.800
ΒΑΡΟΣ (kg) 223 (με υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 825
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.255
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 905
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.515
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) 26
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: DUNLOP D614 110/80-19
ΠΙΣΩ: DUNLOP D614 150/75-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ SHOWASFF-BP ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150mm, ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ SHOWA ΜΕ ΜΟΧΛΙΚΟ ΜΕ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ-ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟI  310mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ NISSIN 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑΚΤΙΝΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ NISSIN 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 20 ΛΙΤΡΑ
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100kmh 6

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.