Δοκιμές

Δοκιμή Benelli RCX 185i 2024: Το παπί της νέας εποχής

Το RCX 185i γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ μοτοσυκλετών και παπιών


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  02.02.2024

Super παπιά υπάρχουν ελάχιστα και το πιο καινούργιο εξ αυτών είναι το RCX 185i με ιταλική καταγωγή που δίνει νέο ενδιαφέρον στην κατηγορία

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Στην Ελλάδα τα λατρεύουμε και ψάχνουμε να βρούμε τι κυκλοφορεί στις ασιατικές αγορές για να αρχίσουμε να τα ζητάμε από τις ελληνικές αντιπροσωπείες. Να είστε σίγουροι πως αν περνούσε 100% από το χέρι τους να τα φέρουν στη χώρα μας σε προσιτή τιμή, θα το είχαν κάνει. Λίγες το έχουν καταφέρει με τη Motoway, αποκλειστική εισαγωγέα της Benelli, και όχι μόνο, να φέρνει το RCX 185i, ένα από τα πιο προηγμένα παπιά στην ιστορία.

To 2021 το είχαμε συμπεριλάβει σε ένα αφιέρωμα με 6 μοντέλα που – μέχρι τότε – δεν διαθέτονταν στη χώρα μας. Δύο από αυτά τελικά είναι διαθέσιμα. Το πρώτο που μας ήρθε μέσα στο 2023 ήταν το παπί της Benelli, το δεύτερο, που βρίσκεται ήδη στους τιμοκαταλόγους 2024, είναι το Honda CBR 600RR.

Benelli RCX185i 2024 2wo 25

Αφού δοκιμάστηκε στην Ανατολική Ασία, όπου κυκλοφορεί εδώ και τρία σχεδόν χρόνια, έφτασε στην Ελλάδα. Από τη στιγμή που μαθεύτηκε έγινε χαμός, μιας και το RCX 185i είναι πολλά περισσότερα από ένα απλό και ταπεινό δίκυκλο πόλης. Είναι ένα σπορ «παπί» με ξεχωριστό design.

Αρέσει και μάλιστα πολύ. Πολλοί είναι αυτοί που ρωτάνε, ακόμη περισσότεροι όσοι το κοιτάνε με θαυμασμό χάρη στην καλογυμνασμένη σιλουέτα του. Αναμφισβήτητα πρόκειται για το πιο σπορ παπί που έχουμε δει έως τώρα, γεγονός που ενισχύεται και από το ανεστραμμένο πιρούνι! Ναι, καλά διαβάσατε. Το RCX 185i είναι το πρώτο μοντέλο του είδους με USD που έχει διαδρομή 88mm. Πίσω υπάρχει αμορτισέρ με διαδρομή 27mm. Το βάρος του μικρό, στα 126 κιλά, συμβαδίζει με τη σπορ σχεδίασή του.

Benelli RCX185i 2024 2wo 17

Δύο «αγριεμένα» φώτα ημέρας σε κοιτάνε μες τα μάτια. Από κάτω μια carbon look αεροτομή και ανάμεσα τους αεραγωγός με σήτα. Ο LED προβολέας, ενσωματωμένος στο τιμόνι, τα φλας στην ποδιά, εκεί όπου τέσσερις ακόμη μεγάλοι αεραγωγοί καλυμμένοι με σήτα τονίζουν τη σπορ φύση του RCX 185i. Όμορφες ζάντες αλουμινίου, κυματιστά δισκόφρενα με χρυσές δαγκάνες, ασορτί με τον κινητήρα.

Ανθρακί με πράσινες λεπτομέρειες, μια από τις διχρωμίες που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της Benelli. Το ελαφρώς ανασηκωμένο πίσω μέρος με τη λεπτή σέλα είναι απόλυτα συμμετρικό με το μπροστινό. Και εδώ υπάρχουν αεραγωγοί, αλλά και designατες χειρολαβές συνεπιβάτη. Ένα τριγωνικό φανάρι LED και μια όμορφη βάση πινακίδας ολοκληρώνουν την άψογη εμφάνιση. Είναι από τα λίγα δίκυκλα στα οποία δεν θα αλλάζαμε τίποτα- ούτε το μακρύ τελικό, ούτε τους όμορφους καθρέφτες.

Benelli RCX185i 2024 2wo 7

Η ελαφριά κλίση προς τα εμπρός της σέλας, με την αντιολισθητική επένδυση, σε βάζει σε «πολεμική θέση», αν και θα κουράσει ύστερα από αρκετή ώρα. Το τιμόνι και τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ βρίσκονται σε απολύτως φυσιολογική θέση, τοποθετώντας τους πήχεις παράλληλους με το έδαφος και τα πόδια σε ορθή γωνία. Το κεντρικό τούνελ είναι αναπόφευκτα ψηλό, αφού κάτω από αυτό κρύβεται ο μονοκύλινδρος κινητήρας με τον κάθετο κύλινδρο. Το ανέβα-κατέβα στο RCX 185i παρ’ όλα αυτά είναι πολύ εύκολο. Ο συνεπιβάτης έχει μεγάλο κομμάτι αφρώδους στη διάθεσή του και μαρσπιέ που στηρίζονται σε ωραίες βάσεις. Μικρός, ανοιχτός, αποθηκευτικός χώρος υπάρχει στην αριστερή μεριά της ποδιάς. Κάτω από τη σέλα βρίσκεται το ρεζερβουάρ των 4,8 λίτρων. Το πάνελ οργάνων αποτελείται από μια μεγάλη, ευανάγνωστη, ψηφιακή οθόνη LCD που παρέχει όλες τις βασικές πληροφορίες, ακόμη και επιλεγμένη σχέση κιβωτίου. Όπως και στα μοντέλα της Honda, ο διακόπτης της κόρνας βρίσκεται πάνω από αυτόν των φλας. Οι υπόλοιποι βρίσκονται σε γνώριμες θέσεις, ενώ η Benelli έχει εφοδιάσει το παπί της ακόμη και με αλάρμ.

Benelli RCX185i 2024 2wo 14

Ο μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος, με δύο εκκεντροφόρους, υγρόψυκτος κινητήρας των 174 κ.εκ. διαθέτει μέγιστη ισχύ 17,7 ίππων στις 9.500 σ.α.λ. και 1,54 kgm ροπή στις 6.000 σ.α.λ. Έχουμε επομένως να κάνουμε με ένα από τα πιο ισχυρά μοντέλα της κατηγορίας που έχουν παρουσιαστεί ποτέ, το οποίο διαθέτει κιβώτιο 6 σχέσεων με συμπλέκτη και πληροί τις προδιαγραφές Euro5.

Το χαρακτηριστικό που τον κάνει να διαφέρει είναι τα τρία μπουζί στον κύλινδρο, με την Benelli να ενσωματώνει τη συγκεκριμένη τεχνολογία θέλοντας να επιτύχει καλύτερη καύση και τη θερμοκρασία του κινητήρα να παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Η τροφοδοσία επιτυγχάνεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό της Delphi.

Το πλαίσιο είναι χαλύβδινο, οι ζάντες «ντυμένες» με ελαστικά 70/19 μπροστά και 110/70 πίσω, 17 ιντσών από χυτό αλουμίνιο. Το ύψος σέλας στα 787 χλστ., το μεταξόνιο στα 1.325 χλστ. ενώ το συνολικό μήκος φτάνει τα 2.010 χλστ. και το πλάτος τα 675 χλστ. Οι διαστάσεις και το βάρος του το καθιστούν εύκολο σε χειρισμό και προσβάσιμο από όλους τους αναβάτες κάθε σωματότυπου.

Benelli RCX185i 2024 2wo 9

Λόγω εμφάνισης σε προϊδεάζει πως προσφέρει πολλά περισσότερα από ένα συνηθισμένο «παπί». Και αυτή τελικά είναι η πραγματικότητα.

Η αρχιτεκτονική του πλαισίου ακολουθεί τη μοτοσυκλετιστική λογική. Οι λεπτομέρειες μαρτυρούν πως έχει και άλλα κοινά με τις μοτοσυκλέτες. Τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ του αναβάτη, που αν βρουν δεν θα «καρφώσουν» στην άσφαλτο, αλλά θα διπλώσουν. Διαθέτουν και χοντρό λάστιχο για την εξάλειψη των λιγοστών κραδασμών.

Benelli RCX185i 2024 2wo 19

Έχει τις προδιαγραφές για να φέρει εις πέρας κάθε είδους αποστολή είτε πρόκειται για καθημερινή μετακίνηση, βόλτα ή «επίδειξη». Είναι επίσης πρακτικό, διαθέτοντας ακόμη και κεντρικό σταντ στον βασικό του εξοπλισμό. Μπορεί να χωρέσει παντού, αφού είναι λεπτό και ελαφρύ, και μανουβράρεται πανεύκολα, δίνοντάς σου τη δυνατότητα να στρίψεις με παραπάνω χιλιόμετρα απ’ όσα το έχεις κάνει με άλλα παπιά. Είπαμε, η γεωμετρία και η λειτουργία των αναρτήσεων του RCX 185i προσομοιάζουν τις αντίστοιχες μιας μοτοσυκλέτας. Γενικότερα δεν θα νοιώσεις άβολα περνώντας πάνω από λακκούβες και σαμάρια, γιατί το παπί της Benelli παραμένει ακλόνητο. Ταυτόχρονα, οι αναρτήσεις σε πληροφορούν επαρκέστατα, ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή σου. Μόνο τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης θα αλλάζαμε, ενώ θα θέλαμε τα φρένα να έχουν καλύτερη αίσθηση. Πάντως, μαζί με το καλά βαθμονομημένο ABS, προσφέρουν ασφάλεια και πολύ καλή απόδοση.

Benelli RCX185i 2024 2wo 26

Η ποιότητα κύλισης θυμίζει κατά πολύ ακριβότερες μοτοσυκλέτες, αν και ο ψεκασμός κάνει το άνοιγμα-κλείσιμο του γκαζιού νευρικό στις χαμηλές ταχύτητες. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι αρκετά μακριά. Η ισχύς και η ροπή του μοτέρ της Benelli δεν κρύβεται, δίνοντας «μαθήματα» σε ανάλογου κυβισμού δίκυκλα. H τελική του φτάνει τα 140 χλμ/ώρα, με τη «μουσική επένδυση» από την εξάτμιση να κάνει «κεφάλια να γυρίζουν». Αν πιέσεις, θα κάψει και αυτό ισχύει για όλα. Αν «κρατηθείς», η κατανάλωση θα «κολλήσει» στα 2,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Μια χαρά.

Γενικά έχεις την αίσθηση ότι το Benelli RCX 185i είναι ιδιαίτερα προσεγμένο και ποιοτικό. Σε κερδίζει με την καλογυμνασμένη παρουσία του, δείχνει και είναι ευχάριστο και ασφαλές, όσο λίγα παπιά. Η τιμή του θα μπορούσε άνετα να ξεπερνά τις 3.000 ευρώ, αλλά η Motoway την έχει κρατήσει σε χαμηλότερα επίπεδα για να καλύψει τις προσδοκίες όλων εκείνων που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ένα super παπί. 

Benelli RCX185i 2024 2wo 3

Εξοπλισμός αναβάτη
Κράνος: STR Bullet
Μπουφάν: Nordcode X-City
Γάντια: Nordcode Air Tech
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Μποτάκια: Eleveit Antibes WP

 

BENELLI RCX 185i 2024 MOTOWAY
ΤΙΜΗ (€): 2.985
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ MONOΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ. 4B/K, 3 ΜΠΟΥΖΙ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 174
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) Δ.Α.
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Δ.Α.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 17,7/9.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 1,54/6.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 126
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 787
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.010
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 675
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.325
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: CORDIAL 70/90-17
ΠΙΣΩ: CORDIAL 110/70-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 88mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 27mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 4,8 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 2,8

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.