Δοκιμή BAJAJ Pulsar N250 2023: Να η ευκαιρία
Με 3.590€ θα γίνει κάτοχος μιας εξαιρετικής μοτοσυκλέτας σε όλους τους τομείς
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 19.12.2023
Ας ξεκαθαρίσουμε από νωρίς τα πράγματα. Η σχέση ποιότητας – τιμής του Pulsar N 250 είναι αξεπέραστη στις κατηγορίες μοτοσυκλετών από 125 έως 300 κ.εκ.
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Σκέφτεσαι πως η τιμή της είναι ιδιαίτερα χαμηλή, ινδική και έχει αερόψυκτο κινητήρα. Αυτά πριν την οδηγήσεις όμως. Εμείς που κυκλοφορήσαμε για μια εβδομάδα μαζί της, ανακαλύψαμε τον νεανικό χαρακτήρα της, ξεχνώντας παράλληλα ποια ήταν η τελευταία φορά που περάσαμε από το βενζινάδικο και πόσο κόστιζε τότε το λίτρο. Εκτιμήσαμε την ορθή εργονομία της και την άνεση που παρέχει σε αναβάτη και συνεπιβάτη. Είδαμε με πόσο ενδιαφέρον την περιεργάζονταν, ειδικά οι νεότεροι εξαιτίας του σπορ σχεδιασμού της και της έντονης αύρας streetfighter που εκπέμπει. Σε όλα τα παραπάνω αξίζει να προστεθεί η κορυφαία ποιότητα πλαστικών και μεταλλικών μερών με τη «βαθιά» βαφή, η άψογη συναρμογή, το φινίρισμα που θα αφήσει ικανοποιημένους και τους πλέον απαιτητικούς και «μυστήριους». Όλα αυτά από μια μοτοσυκλέτα 250 .εκ. που κοστίζει 3.590€, αλλά αξίζει πολλά περισσότερα.
Τα Pulsar, όπως και τα Dominar «φώναζαν» από μακριά πως ήταν βασικά χρηστικές μοτοσυκλέτες. Ένα ακόμη κοινό στοιχείο τους ήταν η φοβερή ποιότητα κατασκευής και η προσιτή τιμή τους. Στο N 250, που είναι η ναυαρχίδα των Pulsar, όλα τα παραπάνω ισχύουν στο ακέραιο. Η σχεδίασή του όμως είναι εκείνη που προσθέτει τη νεανική σφριγηλότητα την οποία επιζητούν αναβάτες που μόλις πήραν δίπλωμα ή αυτοί που θέλουν μοτοσυκλέτα και όχι scooter και «παπί» για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Όπως στις περισσότερες μοντέρνες naked, ο προβολέας διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στον χαρακτήρα της. Στο Pulsar N250, ένα εξωγήινο «μούτρο» με κεντρικό LED προβολέα και δύο DRL LED «μάτια», δείχνει την αποφασιστικότητά του να ανταπεξέλθει σε κάθε είδους δυσκολία. Οι αιχμηρές επιφάνειες που περιβάλλουν το 14λιτρο ρεζερβουάρ «δένουν» με την καρίνα κάτω από το μοτέρ. Η «ουρά» και το πίσω φωτιστικό σώμα LED ακολουθούν το σπορ ρυθμό της σχεδίασης. Οι όμορφες χειρολαβές για τον συνεπιβάτη και η βάση πινακίδας με τα μικροσκοπικά φλας μοιάζουν με aftermarket ιταλικού οίκου. Οι διακόπτες είναι φωτιζόμενοι, οι καθρέφτες απόλυτα ταιριαστοί με τη νεανική εικόνα.
Τα φτερά, ο μεγάλος πίσω λασπωτήρας και τα διακριτικά κάγκελα υπόσχονται πλήρη προστασία από νερά, λάσπες και πτώσεις. Οι χυτές αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών έχουν δέκα λεπτά μπράτσα και είναι επενδυμένες με ελαστικά MRF, μοναδικό στοιχείο που θα αλλάζαμε. Η απλότητα του πάνελ οργάνων έρχεται σε αντίθεση με τη high-tech σχεδίαση. Μια μικρή οθόνη LCD περιλαμβάνει τις ενδείξεις ταχυμέτρου, ολικού- μερικών χιλιομετρητών, επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου, στάθμης καυσίμου, ώρας και trip computer. Μια φωτεινή ένδειξη βοηθάει στις ιδανικές αλλαγές σχέσεων. Το στροφόμετρο είναι κεντρικά τοποθετημένο και στα αριστερά του υπάρχουν λυχνίες. Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται από δύο κουμπιά. Μας άρεσε που αποτελεί συνέχεια του design του προβολέα και που από κάτω έχει τοποθετηθεί θύρα USB.Στη χρηστικότητα συμβάλλει και το κεντρικό σταντ που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό.
Το μαύρο χρώμα στα πλαστικά και μεταλλικά μέρη «σπάει» από κόκκινες και λευκές λεπτομέρειες στα πλαστικά και στις ζάντες και το λογότυπο Pulsar βρίσκεται ανάγλυφο πάνω στο ρεζερβουάρ. Το κοντό τελικό της εξάτμισης, οι βάσεις των μαρσπιέ δείχνουν επίσης την προσοχή στη λεπτομέρεια που έχει δοθεί από τους σχεδιαστές της BAJAJ.
Μπορεί τα περιφερειακά του εξαρτήματα να μη θαμπώνουν, όμως στην πράξη αποδεικνύουν την ποιότητά τους με τη λειτουργία τους. Τα ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο συνδυάζεται με συμβατικό πιρούνι 37mm μπροστά και αμορτισέρ Nitrox, κεντρικά τοποθετημένο με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου πίσω. Δισκόφρενα 300mm μπροστά και 230mm πίσω με δαγκάνες Grimeca, δικάναλο ABS.
Ο κινητήρας του είναι μονοκύλινδρος, διβάλβιδος, αεροελαιόψυκτος. Με την τεχνολογία DTS-i (Digital Twin Spark Ignition System), που εξελίχθηκε και κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την Bajaj AutoLimited. Χαρακτηριστικό του γνώρισμα είναι πως χρησιμοποιεί δύο μπουζί και πραγματοποιεί τη διαδικασία καύσης όσο το δυνατόν ταχύτερα. Αποτέλεσμα η χαμηλή κατανάλωση – μετρήσαμε 3,8 λίτρα στα 100 χλμ. με πολύ τέρμα γκάζι – και η βέλτιστη αποδοτικότητα σε όλο το φάσμα στροφών.
Οι 24,5 ίπποι στις 8.750 σ.α.λ. και τα 2,2 kgm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. και ο τρόπος που αποδίδονται στον δρόμο δίνουν στη μοτοσυκλέτα των 162 κιλών σπιρτόζικες επιδόσεις. Το κιβώτιο είναι 5 σχέσεων, αν και στην πράξη δείχνει ότι του λείπει η 6η που θα έκανε τον κινητήρα να ξεδίπλωνε ακόμη περισσότερο τις αρετές του. Ασταμάτητη μέσα στο μποτιλιάρισμα έχει αρκετό γκάζι και ροπή για να ξεφύγει από κάθε είδους «εμπόδιο» εντός πόλης. Μπορεί να φτάσει τα 120 χλμ/ώρα αρκετά εύκολα και όλα αυτά με έναν στακάτο, μπάσο ήχο που μοιάζει να βγαίνει από aftermarket εξάτμιση- μια ακόμη ευχάριστη έκπληξη από τη μοτοσυκλέτα της BAJAJ.
Μπορείς εύκολα να καταλάβεις πως έχει δοθεί μεγάλη σημασία στην εργονομία της μοτοσυκλέτας από το πόσο ευκολοδήγητη είναι. Μόλις ανέβεις στη σέλα με το ανάγλυφο λογότυπο Pulsar που απέχει 795 mm από το έδαφος, το σώμα γέρνει τόσο μπροστά ώστε να μην πέφτει το βάρος στη σπονδυλική στήλη και τη μέση, αλλά και να μην «κόβονται» οι καρποί. Το τιμόνι είναι στενό, τα μαρσπιέ σε σωστές θέσεις τοποθετημένα, με τα γόνατα να λυγίζουν όσο πρέπει. Πατάς μίζα, χαμογελάς με τον ωραίο ήχο που εκπέμπεται από το κοντό τελικό και ξεκινάς για να φτάσεις στην ώρα σου όπου και αν πας.
Ακόμη και στους ασφυκτικά γεμάτους δρόμους των μεγάλων αστικών κέντρων πάντα θα βρεις τον τρόπο να ελιχθείς, ξεφεύγοντας πανεύκολα, αφού και εύκολη πρόσβαση στο έδαφος έχεις και το τιμόνι κόβει πολύ και το βάρος είναι μικρό. Μια απόλυτα διαχειρίσιμη μοτοσυκλέτα από αναβάτες κάθε επιπέδου εμπειρίας και σωματότυπου.
Σέλα, αναρτήσεις σε αφήνουν ξεκούραστο για όση ώρα θέλεις. Πιρούνι και αμορτισέρ λειτουργούν άψογα απορροφώντας και «διαβάζοντας» ταυτόχρονα κάθε είδους ανωμαλία, προσφέροντας παράλληλα φιλτραρισμένη πληροφορία στον αναβάτη. Ευχάριστη έκπληξη και η συμπεριφορά του στις στροφές, όπου το πλαίσιο εξασφαλίζει εντυπωσιακή σταθερότητα, με τις αναρτήσεις να διαθέτουν τις σωστές ρυθμίσεις για να ανταπεξέλθουν εύκολα στις σπορ ορέξεις του αναβάτη. Ο συνεπιβάτης δεν θα γκρινιάξει, αφού η BAJAJ έφτιαξε μια μοτοσυκλέτα με πραγματική σέλα για αυτόν και όχι κάποιο «δείγμα».
Τα φρένα διαθέτουν ήπιο αρχικό δάγκωμα, χαρακτηριστικό που θα εκτιμήσει ιδιαίτερα ο άπειρος αναβάτης που κάνει τα πρώτα του βήματα στη μοτοσυκλέτα. Παράλληλα διαθέτουν πολλή δύναμη για να σταματήσουν πανεύκολα το Pulsar N250. Το ABS ενεργοποιείται μόνον όταν πρέπει δίνοντας ακόμη περισσότερη εμπιστοσύνη και αυτοπεποίθηση.
Όπως καταλάβατε απ’ όσα έχετε διαβάσει, το Pulsar N250 μας άρεσε πολύ. Πρόκειται για μια ακόμη καλοφτιαγμένη, στιβαρή, οικονομική μοτοσυκλέτα της BAJAJ, απόλυτα ομοιογενή, με έναν κινητήρα διαμάντι που καταναλώνει ελάχιστο καύσιμο, όμορφη, σωστά στημένη, με κόστος 3.590€. Και αν δεν σας πείσαμε, περάστε από την K-Motors, την επίσημη αντιπροσωπεία, να κάνετε ένα testride.
Εξοπλισμός αναβάτη: Motomarket
Κράνος: Caberg Ghost
Μπουφάν: Nordcode X-City
Γάντια: Five RS4
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Μποτάκια: Eleveit Antibes WP
BAJAJ PULSAR N250 2023 | K-Motors South East Europe A.E. |
ΤΙΜΗ (€): | 3.590 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | MONOΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΑΕΡΟ-ΕΛΑΙΟΨΥΚΤΟΣ, 2B/K, 2 ΜΠΟΥΖΙ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 249 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | Δ.Α. |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | Δ.Α. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 24,5/8.750 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 2,2/6.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 162 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 795 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.017 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 804 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.351 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MRF ZAPPER 100/80-17 |
ΠΙΣΩ: | MRF ZAPPER 130/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΠΙΡΟΥΝΙ 37mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ NITROX ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 300mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ GRIMECA ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 230mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ GRIMECA ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 14 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 3,8 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.