Δοκιμές

Δοκιμή Peugeot PM-01 125 2023: Τα έχει όλα

Οι Γάλλοι ύστερα από μεγάλη περίοδο αποχής επιστρέφουν στις μοτοσυκλέτες


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  06.12.2023

Η Peugeot ξαναμπαίνει στον κόσμο της μοτοσυκλέτας με το PM-01 το οποίο απευθύνεται σε νέους αναβάτες που αναζητούν την ποιότητα, την πρωτοτυπία, την ευκολία και την οικονομία

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Η αλήθεια είναι πως δεν θυμόμουν από πότε είχε να βγει Peugeot με ταχύτητες και συμπλέκτη. Πρέπει να πάμε 26 χρόνια πίσω, το 1997, όταν οι Γάλλοι είχαν παρουσιάσει το XP 6, με δίχρονο κινητήρα 50 κ.εκ., ανεστραμμένο πιρούνι Showa, διαθέσιμο σε εκδόσεις enduro και supermoto. Η συνέχεια λίγο- πολύ γνωστή. Η εταιρεία επικεντρώθηκε στα scooter. Μεταξύ των πολλών μοντέλων, με μικρούς και μεγάλους τροχούς, ήρθε και το πρώτο τρίτροχο. To Metropolis.
Με την Peugeot υπάρχει ιδιαίτερο συναισθηματικό δέσιμο του υπογράφοντος. Νέος συντάκτης ακόμη στο περιοδικό 0300 εν έτει 2002, τότε που στις παρουσιάσεις στο εξωτερικό οι εκπρόσωποι των ελληνικών μέσων ήταν το λιγότερο τέσσερις, είχα ταξιδέψει μέχρι το μακρινό Μαρόκο για να οδηγήσω τα Looxor και Elyseo. Αυτή ήταν η πρώτη αποστολή εκτός Ελλάδας και έχει μείνει αξέχαστη.

Peugeot PM 01 2023 2wo 2

Οι νέοι ιδιοκτήτες έχουν αποφασίσει, όπως φαίνεται από τις πρώτες κινήσεις, να επαναφέρουν τη γαλλική εταιρεία στο προσκήνιο, αλλά όχι μόνο στους γνωστούς τομείς. Η ολοκαίνουργια γκάμα scooter από 50 έως 400 κ.εκ. φυσικά και διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, γίνεται ωστόσο επέκταση και προς τις μοτοσυκλέτες. Το Motocycles δίπλα στο Peugeot έχει μπει για να τονίσει τη νέα πτυχή στην ιστορία της μάρκας. Το πρώτο μοντέλο είναι το PM-01, από τα αρχικά Peugeot Motorcycles. Αρχικά με 125 κ.εκ., ενώ μέσα στο 2024 θα δούμε έκδοση και 300 κ.εκ. με την ίδια σχεδίαση.

Αδύνατον να περάσει απαρατήρητη!

Κυκλοφορώντας καθημερινά εντός πόλης, όλοι κοίταζαν με θαυμασμό και περιέργεια το καλοφτιαγμένο PM-01 που δεν μοιάζει με κανένα άλλο 125. Η κομψή σιλουέτα του βγάζει δυναμισμό που κάνει κεφάλια να γυρίζουν. Χωρίς ανούσιες «φλυαρίες» στη σχεδίαση, με το μπλε χρώμα να κυριαρχεί και τον προβολέα να παίζει σημαίνοντα ρόλο. Στα φωτιστικά σώματα βλέπουμε τη συγγένεια με τα αυτοκίνητα της μάρκας. Οι DRL «κυνόδοντες» είναι τρεις, τοποθετημένοι κάτω από τον κύριο προβολέα. Έξι «νυχιές» απαρτίζουν το πίσω φωτιστικό σώμα. Τα λεπτά φλας λειτουργούν με κυλιόμενη λειτουργία. Εξέχουν ελάχιστα στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, αφού βγαίνουν μέσα από τα πλαστικά.

Peugeot PM 01 2023 2wo 4

Το μικρό ψυγείο «χάνεται» πίσω από τις ασημί επιφάνειες που το περιβάλλουν, με το πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα να «αγκαλιάζει» τον μονοκύλινδρο κινητήρα. Το ανεστραμμένο πιρούνι προσφέρει μια ακόμη πινελιά δυναμισμού και εκπέμπει ποιότητα. Η οθόνη TFT με άπλετη πληροφορία, συνδέεται με το smartphone, και ελέγχεται από ποιοτικούς διακόπτες. Όμορφο και το κάλυμμα του τελικού της εξάτμισης, μίνιμαλ το μικρό φτεράκι στο ουραίο τμήμα, ταιριαστή η βάση πινακίδας-λασπωτήρας που στηρίζεται στο σωληνωτό ατσάλινο ψαλίδι. Ενσωματωμένη στο καβαλέτο του τιμονιού είναι μια θύρα USB για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών. Η σέλα επίσης συμβάλλει στη λεπτεπίλεπτη σιλουέτα με το χαμηλό προφίλ της.

Γενικά οι κατασκευαστές πλέον δίνουν μεγάλη σημασία σε αυτές τις μοτοσυκλέτες που κατά κύριο λόγο απευθύνονται σε νέους αναβάτες. Για αυτό το PM-01 είναι πολύ ποιοτικό και διαθέτει ό,τι ψάχνει ο αρχάριος αναβάτης ακόμη και αυτός που προέρχεται από τον χώρο του αυτοκινήτου και έχει απηυδήσει με την κίνηση στους δρόμους και με τις τιμές των καυσίμων.

Peugeot PM 01 2023 2wo 3

H λύση

Το PM-01 τροφοδοτείται από μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο, που αποδίδει σχεδόν 14 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 1,12 kgm στις 7.500. H κατανάλωσή του δεν ξεπερνά τα 2,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ., οπότε μιλάμε για αυτονομία που μπορεί να φτάσει και τα 500 χλμ. Αυτή είναι λύση!

Ζωντανός, ζωηρός, χωρίς πολλούς κραδασμούς, με γραμμική απόδοση και ωραίο ήχο. Ιδανικός για τις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Το σωστά κλιμακούμενο - σαφέστατο στις αλλαγές κιβώτιο βοηθάει, όπως και ο μαλακός συμπλέκτης.

Peugeot PM 01 2023 2wo 19

Πλήρες πακέτο

Γράψαμε και πιο πάνω πως η προσοχή στην κατασκευή και κατ’ επέκταση στην επιλογή των περιφερειακών σε μοτοσυκλέτες 125 κ.εκ. είναι πλέον πολύ μεγάλη από τους κατασκευαστές. Το PM-01 δεν υστερεί σε κανέναν τομέα, με αποτέλεσμα η «μονάκριβη» μοτοσυκλέτα της γαλλικής εταιρείας να είναι από τις πιο πλήρεις της κατηγορίας. Αυτό φαίνεται από τις αναρτήσεις, όπου το ανεστραμμένο πιρούνι των 41 χλστ. παίζει σημαντικό ρόλο στη συμπεριφορά, αλλά και την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας. Πίσω το κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ εδράζει πάνω στο ατσάλινο σωληνωτό ψαλίδι και διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης.

Δεν θα ζητήσεις περισσότερα ούτε στον τομέα των φρένων. Δύο κυματιστά δισκόφρενα, ένα σε κάθε τροχό, 280 χλστ. μπροστά και 240 χλστ. πίσω με συμβατικές δαγκάνες δύο και ενός εμβόλου αντίστοιχα που συνεπικουρούνται από δικάναλο ABS, συμβάλλουν στη μέγιστη ασφάλεια που προσφέρει η μοτοσυκλέτα της Peugeot.

Peugeot PM 01 2023 2wo 16

Οι τροχοί είναι 17 ιντσών, οι ζάντες από χυτό αλουμίνιο και τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 110/70 και 150/70 μπροστά και πίσω αντίστοιχα. Μία ακόμη ποιοτική πινελιά τα Metzeler Sportec. Όπως έχετε ήδη καταλάβει, δεν του λείπει τίποτα.

Ευκολία

Μια μοτοσυκλέτα που δεν απαιτεί περίοδο εξοικείωσης. Από τα πρώτα μέτρα γίνεται εύκολα κατανοητό πως είναι πολύ εύκολο να την οδηγείς. Είναι εξαιρετικά ευκίνητη και έχει ελαφριά αίσθηση, παρά τα 152 κιλά που δεν θεωρούνται λίγα για μοτοσυκλέτα 125 κ.εκ.. Το χαμηλό ύψος σέλας και το σωστό ζύγισμα την καθιστούν πολύ εύκολη στη διαχείριση μέσα σε κίνηση. Χάρη στις επιδόσεις της κρίνεται απολύτως ασφαλής σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, με την τελική να ξεπερνά τα 100 χλμ./ώρα.

Peugeot PM 01 2023 2wo 8

Κάθεσαι άνετα, με τα πόδια και τα χέρια να βρίσκονται σε απολύτως φυσιολογικές θέσεις, με τα χειριστήρια να δουλεύουν σωστά. Η ποιότητα κύλισης του PM-01 είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία.
Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει πιο κοντή κλιμάκωση στις τρεις πρώτες σχέσεις και πιο μακριά στις υπόλοιπες. Αυτό κάνει το PM-01 να εκκινεί ζωηρά από στάση αλλά και να επιταχύνει ομοιόμορφα μέχρι την τελική του. Σε όλο τα φάσμα των στροφών, ακόμη και όταν πιέζεται, ο κινητήρας ακούγεται και δουλεύει πολύ στρωτά.

Peugeot PM 01 2023 2wo 14

Οι αναρτήσεις είναι σωστά ρυθμισμένες ώστε να απορροφούν οποιαδήποτε ανωμαλία αλλά παράλληλα να προσφέρουν πολύ καλή πληροφόρηση. Έτσι, σε έναν ακόμη τομέα όπου οι περισσότερες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας πάσχουν, το PM-01 παίρνει άριστα. Είναι ωραίο επίσης να βλέπεις σε ένα «ταπεινό» 125, σετ ποιοτικών ελαστικών πρώτης τοποθέτησης. Τα Metzeler Sportech διασφαλίζουν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.
Το σύστημα πέδησης διαθέτει τη φιλική αίσθηση και το ήπιο αρχικό δάγκωμα που θα κάνουν έναν αρχάριο αναβάτη να νιώσει άνετα φρενάροντας. Έχουν επαρκή δύναμη για να σταματήσουν το PΜ-01, με το δικάναλο ABSνα ενεργοποιείται αρκετά εύκολα ακόμη και σε στεγνό δρόμο.

Peugeot PM 01 2023 2wo 11

Σωστή αρχή

Το PM-01 είναι μια πολύ σωστά δομημένη μοτοσυκλέτα που την κατατάσσουμε στην κορυφή της κατηγορίας των 125. Με πρωτότυπη εμφάνιση, κορυφαία ποιότητα κατασκευής, επιδόσεις που υπολείπονται ελάχιστα από μοντέλα ίδιου κυβισμού και λίγο μεγαλύτερο βάρος, καλοσχεδιασμένη και εργονομικά άρτια διευκολύνει τους νέους αναβάτες να εισέλθουν με τον καλύτερο τρόπο στον κόσμο της μοτοσυκλέτας.

Peugeot PM 01 2023 2wo 10

Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market
Κράνος: Caberg Avlon X Optic
Μπουφάν: Nordcode X-City
Γάντια: Five E3 Evo
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Μποτάκια: Eleveit Antibes WP

PEUGEOT PM-01 2023 ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΑΡΑΚΑΚΗ
ΤΙΜΗ (€): 4.400 (ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 1ΕΕΚ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 125
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) Δ.Α.
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Δ.Α.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 14/9.500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 1,12/7.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 152
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 810
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.040
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 840
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.370
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: METZELERSPORTEC 100/70-17
ΠΙΣΩ: METZELERSPORTEC 150/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑNΕΣΤΡΑΜMΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 280mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 12,5 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 2,5 ΛΙΤΡΑ     

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.