Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 28.11.2023
Το DS525X αποτελεί μια εκ των ελκυστικότερων επιλογών στην κατηγορία των μεσαίων adventure και κάνει εύκολα και με οικονομικό τρόπο όλα όσα υπόσχεται
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Οι μοτοσυκλέτες που κατασκευάζονται στην Κίνα έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς, καθώς συνδυάζουν τη δυναμική συμπεριφορά και την ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής σε πολύ προσιτή τιμή. Μοτοσυκλέτες σαν το DS525X δεν αποτελούν την εναλλακτική σε μοντέλα που κοστίζουν πάνω από 12.000 ευρώ και διαθέτουν υψηλές τεχνικές προδιαγραφές, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως όσοι το αποκτήσουν είναι λιγότεροι απαιτητικοί και θα συμβιβασθούν με κάτι «φτηνό».
Οι Κινέζοι άδραξαν την ευκαιρία ή είδαν την «τρύπα» στην αγορά. Πριν από την έλευση των κινέζικων, ένα οικονομικά προσιτό δίκυκλο θεωρούνταν «φτωχή» κατασκευή. Τώρα όμως με 6.000 ευρώ μπορείς να αποκτήσεις μια μοτοσυκλέτα με την οποία κάνεις τα πάντα, τηρουμένων των αναλογιών. Να ταξιδέψεις «φορτωμένος» με δύο άτομα, να μετακινηθείς εύκολα στην πόλη, να «πατήσεις» και λίγο χώμα.
Η πρωταγωνίστρια της δοκιμής ήταν τον Οκτώβριο του 2023 το best seller της αγοράς μοτοσυκλέτας με 94 ταξινομήσεις (δείτε εδώ). Μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες έχουν πουληθεί 185 DS525X και όπως μαθαίνουμε από την ελληνική αντιπροσωπεία Mototrend η ζήτηση είναι μεγάλη.
H νέα γενιά των μοντέλων της VOGE προάγει σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο την ποιότητα, τη σχεδίαση και τις τεχνολογίες. Με νέους κινητήρες, βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και υψηλότερο επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού, η VOGE ενισχύει τη θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η εντυπωσιακή σχεδίαση του DS525X ακολουθεί τις τάσεις της εποχής στην κατηγορία των adventure και crossover μοτοσυκλετών. Οι αλληλένδετες, γεμάτες γωνίες επιφάνειες χαρίζουν δυναμική εμφάνιση. Το ρύγχος είναι εκεί, πάνω από αυτό οι LED προβολείς προσδίδουν «κακία στο βλέμμα», κάτω από αυτό τα LED προβολάκια. Σε πολύ λίγες μοτοσυκλέτες του είδους έχει γίνει πρόβλεψη κατά τη σχεδίαση για την ενσωμάτωσή τους στο φέρινγκ και μία από αυτές είναι η DS525X.
Με 6.000 ευρώ γίνεσαι κάτοχος μιας πολύ «πλούσιας» adventure και δεν χρειάζεται να της ρίξεις ούτε ευρώ. Για την προστασία υπάρχει ρυθμιζόμενη –χωρίς εργαλεία - ζελατίνα σε δύο θέσεις, χούφτες, κάγκελα με «μανιτάρια», σχάρα. Μόνο αν σκέφτεσαι να «λερώσεις» στις λάσπες και τα χώματα το DS525X θα πρέπει να τοποθετήσεις μια ποδιά για να καλύψεις την εξάτμιση και το μοτέρ. Όσο για τους ταξιδιάρηδες, η VOGE έχει σχεδιάσει βάσεις και πλαϊνές βαλίτσες.
Γενικότερα η βαφή και το φινίρισμα μεταλλικών και πλαστικών μερών είναι προσεγμένο, με ψαγμένες λεπτομέρειες, όπως τα καλύμματα με εμφάνιση carbon στην εξάτμιση. Ντίζες και καλώδια είναι τακτοποιημένα. Οι διακόπτες είναι ποιοτικοί, οι μανέτες ρυθμιζόμενες, οι καθρέφτες συνηθισμένοι, αλλά προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο, η κόρνα δυνατή, υπάρχει επίσης άγκιστρο ασφάλισης κράνους. Εκτός από πλαϊνό είναι εξοπλισμένη και με κεντρικό σταντ. Παραφωνία η σιδερένια σχάρα που δείχνει φτηνή και «σώνεται» από το πλαστικό μαύρο κάλυμμα. Αν δεν σας αρέσει το μπλε-ασημί χρώμα με τις χρυσαφί ζάντες, μπορείτε να το αποκτήσετε σε γκρι-ασημί με μαύρες ζάντες.
Ο κινητήρας είναι ο ίδιος δικύλινδρος σε σειρά με δύο εκκεντροφόρους με το 500DS, αλλά σε έκδοση με μεγαλύτερο κυβισμό, από 471 σε 494 κ.εκ. χάρη στην αύξηση της διαμέτρου (+1 mm) και της διαδρομής ( +0,2 mm). Τα χαρακτηριστικά του διαφέρουν έτσι από τον αντίστοιχο της Honda, από τον οποίο προφανώς εμπνεύστηκε η VOGE. Oι τιμές ροπής και ισχύος, παραμένουν εντός των ορίων του διπλώματος A2. 47,6 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ. και 4,53 kgm στις 7.000 σ.α.λ.. Έχουν γίνει επεμβάσεις στη λειτουργία του ψεκασμού, στο φίλτρο αέρα και στο σύστημα εξαγωγής με ανασχεδιασμένη εξάτμιση.
Αλλάζει και το χαλύβδινο πλαίσιο που πλέον συνδυάζεται με αφαιρούμενο υποπλαίσιο και έχει τον κινητήρα ως φέρον στοιχείο του, γεγονός που επέτρεψε μείωση βάρους κατά 4,5 κιλά. Η ανάρτηση αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι KYB (Kayaba) 41 χλστ. με ρυθμιζόμενη συμπίεση στο δεξί καλάμι και επαναφορά στο αριστερό. Από την ίδια εταιρεία προέρχεται το μονό αμορτισέρ, ρυθμιζόμενο σε προφόρτιση. Το μοχλικό επανασχεδιάστηκε με τη χρήση της τεχνολογίας CAE (Computer Αided Εngineering). Οι ακτινωτές ζάντες, 19 ιντσών μπροστά 17 πίσω, δέχονται ελαστικά tubeless Metzeler Tourance (110/80 μπροστά, 150/70 πίσω).Το σύστημα πέδησης της Nissin αποτελείται από ένα ζεύγος κυματιστών εμπρός δισκόφρενων 298 χλστ. με δαγκάνες δύο εμβόλων και ενός δισκόφρενου 240 χλστ. με δαγκάνα μονού εμβόλου.
Σημαντική και καλοδεχούμενη η αναβάθμιση και στον τομέα των ηλεκτρονικών με traction control και δικάναλο ABS Bosch τα οποία μπορούν να απενεργοποιηθούν. Υπάρχουν επίσης δύο προγράμματα οδήγησης, Eco (E-mode) και (S-mode) Sport, αλλά η διαφορά ανάμεσά τους είναι σχεδόν ανεπαίσθητη, δεδομένου ότι δεν υπάρχει ηλεκτρονικό γκάζι Ride-by-Wire.
Μια επίσης μεγάλη αλλαγή σε σχέση με το 500DS είναι ο νέος υποβοηθούμενος συμπλέκτης ολίσθησης . Έτσι ο αναβάτης βάζει 25% λιγότερη δύναμη στη μανέτα, σε συνεχόμενα κατεβάσματα σχέσεων ο πίσω τροχός δεν αναπηδά και παράλληλα συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα με τη δύναμη που δέχεται.
Μόλις ανεβείτε στη σέλα του DS525X έχετε μπροστά σας μια οθόνη LCD 7 ιντσών και όχι την TFT που είδαμε στο AC525X. Είναι γεμάτη πληροφορίες, μεταξύ αυτών και η πίεση των ελαστικών, μπορεί να συνδεθεί μέσω Bluetooth με smartphone, προσφέροντας πλοήγηση turn by turn, αλλά είναι δυσανάγνωστη όταν τη «χτυπάει» ο ήλιος. Δίπλα της υπάρχουν δύο υποδοχές φόρτισης, μία 12 V και μία USB-C. Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι LED.
Η θέση οδήγησης είναι άνετη-ευχάριστη σε κάθε είδους συνθήκη. Οδηγήσαμε το DS525X μέσα στην Αθήνα, ταξιδέψαμε από αυτοκινητόδρομο και περιηγηθήκαμε στο Spidi Tour 2023 by Motomarket (δείτε εδώ) σε όλη την ορεινή Κορινθία. Η απόσταση από την πλούσια σε αφρώδες σέλα μέχρι τα μαρσπιέ είναι σχετικά μικρή και ειδικά αναβάτες άνω του 1,85cm θα λυγίσουν αρκετά τα πόδια τους. Σε βάζει μέσα στη μοτοσυκλέτα, με το τιμόνι να είναι ψηλότερα απ’ όσο θα θέλαμε, με τον συνεπιβάτη να κάθεται πιο ψηλά έχοντας καθαρό οπτικό πεδίο, να στηρίζεται σε χειρολαβές που βρίσκονται ενσωματωμένες στη σχάρα και σε μαρσπιέ στο σωστό ύψος τοποθετημένα. Η απόσταση των 815 χλστ. που απέχει από το έδαφος αφήνει τα πόδια να πατήσουν κάτω με σιγουριά και σε συνδυασμό με τα σχεδόν 210 κιλά (με υγρά), ο έλεγχος ακόμη και σε στατικές μανούβρες γίνεται παιχνιδάκι. Η αεροδυναμική προστασία είναι πολύ καλή. Με τη ζελατίνα στην πάνω θέση, το κράνος μένει εκτεθειμένο αλλά δεν δέχεται στροβιλισμούς.
Τη ραφιναρισμένη λειτουργία του νέου κινητήρα, σε σχέση με αυτόν του 500DS, την είχαμε επισημάνει όταν οδηγήσαμε το AC525X. Αυτό που αλλάζει είναι ο ήχος που εκπέμπει η εξάτμιση. Στο scrambler ήταν «καθαρός», στο adventure «βραχνός», με το διαφορετικό τελικό να «φταίει» για αυτήν την αλλαγή.
Ο δικύλινδρος σε σειρά είναι ζωηρός, ελαστικός, οικονομικός, με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 4,5 λίτρα στα 100 χλμ. Είναι πάντα πρόθυμος να ανεβάσει στροφές, ιδιαίτερα γεμάτος στις χαμηλές και μεσαίες, κάνοντας εύκολες τις προσπεράσεις. Είναι σίγουρα πιο γρήγορος από του 500DS.
Πάνω από τις 5.000 στροφές πρέπει να συνηθίσεις τους κραδασμούς του, που είναι ιδιαίτερα αισθητοί κατά την επιτάχυνση και στο κλείσιμο του γκαζιού, παρά στο σταθερό γκάζι. Μπορείς να ταξιδεύεις με 130-140 χλμ/ώρα για όσο θέλεις και να δεις το ψηφιακό κοντέρ να ξεπερνά τα 170 χλμ/ώρα. Το σετ κιβώτιο ταχυτήτων – συμπλέκτης δουλεύει σωστά όταν οι αλλαγές, που γίνονται με περισσότερο θόρυβο από το συνηθισμένο, πραγματοποιούνται σε νορμάλ ρυθμό, τραβώντας τη μανέτα μέχρι το γκριπ, κάτι που γίνεται πανεύκολα και εξαντλώντας τη διαδρομή του λεβιέ.
Από την πλευρά του το πλαίσιο χαρίζει σταθερότητα στο DS525X σε κάθε είδους διαδρομή. Είναι ευχάριστο και ιδιαίτερα άνετο κυρίως εντός πόλης. Εκεί όπου θα διανύσει χιλιάδες χιλιόμετρα, θα περάσει πάνω από ανωμαλίες χωρίς να διαταραχθεί η «ηρεμία» του, θα ελιχθεί ανάμεσα σε ακινητοποιημένα τετράτροχα με περίσσια χάρη, θα ανέβει εύκολα- αν χρειαστεί- σε πεζοδρόμια.
Στο ταξίδι παραμένει ακλόνητο, ακόμη και όταν το χτυπούν άνεμοι. Αλλάζει πολύ εύκολα κατεύθυνση σε στριφτερό τερέν, όντας απολύτως προβλέψιμο σε κλειστές και ανοιχτές στροφές, με πολλά ή λίγα χιλιόμετρα. Επιπλέον, η ανάρτηση με την άφθονη διαδρομή διασφαλίζει πολύ καλή πληροφόρηση, απορροφά κάθε είδους ανωμαλία σε τραχιά άσφαλτο, ενώ όπου το οδόστρωμα είναι πολύ καλό ανταποκρίνεται ακόμη και όταν πιεστεί. Απροβλημάτιστα θα περάσει και από βατούς χωματόδρομους, με τον αναβάτη να μπορεί να οδηγήσει όρθιος πολύ εύκολα και να έχει τον πλήρη έλεγχο. Σε όλα τα παραπάνω έχεις κατά νου τη δικλείδα ασφαλείας του καλώς βαθμονομημένου traction control που θα «επιβάλλει την τάξη» όταν χαθεί έστω και για λίγο η πρόσφυση. Επιπλέον, η εμπιστοσύνη που αποπνέουν τα ελαστικά της Metzeler συνιστούν ανεκτίμητη αξία.
Το σετ φρένων της Nissin είναι τα ενδεδειγμένα για το DS525X και κρίνονται «ακούραστα». Με αρκετή δύναμη, προοδευτική λειτουργία και αίσθηση στη μανέτα και το λεβιέ, με το ABS της Bosch να ενεργοποιείται μόνον όταν είναι απολύτως απαραίτητο.
Η VOGE συνεχίζει να εξελίσσεται, γεγονός που γίνεται κατανοητό οδηγώντας τη δεύτερη γενιά μοτοσυκλετών της. To DS525X έχει αποδεδειγμένα όλα τα προσόντα να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των μεσαίων adventure στη χώρα μας. Αν σε πείσει, τότε δεν θα χρειαστεί να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αποκτήσεις μια σύγχρονη, καλοσχεδιασμένη και πλήρως εξοπλισμένη μοτοσυκλέτα που επαναπροσδιορίζει τον όρο «value for money».
Εξοπλισμός Αναβάτη: Moto Market
Κράνος: Airoh Commander Factor
Μπουφάν: Spidi Terranet
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Γάντια: Five TFX4
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
VOGE DS525X 2023 | VOGE GREECE |
ΤΙΜΗ (€): | 5.995 (ΤΙΜΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ) - 6395 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 494 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 68 x 68 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,5 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 47,6/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 4,53/7.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 192 (ΧΩΡΙΣ ΥΓΡΑ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 815 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.215 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 840 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.450 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | ΜETZELER TOURANCE 110/80-19 |
ΠΙΣΩ: | METZELER TOURANCE 150/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ ΚΥΒ 41mm. ΠΛΗΡΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 145mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΚΥΒ ΜΕ ΜΟΧΛΙΚΟ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 155mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 29mm, ΔΑΓΚΑΝΑ NISSIN 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS BOSCH |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm ΔΑΓΚΑΝΑ NISSIN 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS BOSCH |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 17 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.