Δοκιμή QJMOTOR SRT800X 2023: Ικανό και προσιτό
Η κινεζική εταιρεία εδραιώνει τη θέση στην κατηγορία adventure
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 17.11.2023
Αν πριν από δέκα χρόνια βάζαμε κινεζικές μοτοσυκλέτες «δίπλα» σε ευρωπαϊκές και ιαπωνικές θα νομίζατε πως «δεν πάμε καλά». Το 2023 το παραπάνω σενάριο αποτελεί πραγματικότητα. Μεταξύ αυτών είναι η SRT800X
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Στο σημείο αυτό παραθέτουμε μια σύντομη εισαγωγή, σε περίπτωση που κάποιος παρατηρήσει την έντονη ομοιότητα με άλλες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας που κυκλοφορούν στην αγορά. Η QJ ανήκει στον κινεζικό γίγαντα Geely, έναν όμιλο που κατέχει μεταξύ άλλων τη Volvo και είναι ο ιδιοκτήτης της Benelli. Με άλλα λόγια, QJ SRT και Benelli TRK είναι «πρώτα ξαδέρφια».
Το SRT800 είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις. Το 800 έχει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, το 800Χ με ακτίνες 19 ιντσών μπροστά, ενώ από τα τέλη Σεπτεμβρίου είναι διαθέσιμο στη χώρα μας το 800SX που φέρει μεγαλύτερο και ισχυρότερο κινητήρα, αυξημένης χωρητικότητας ρεζερβουάρ και διαδρομές αναρτήσεων που το καθιστούν ψηλότερο.
Υπάρχουν φυσικά και άλλες διαφορές στα σημεία, αλλά θα τις αναλύσουμε στη δοκιμή της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας. Το SRT800X που είχαμε στη διάθεσή μας κοστίζει σχεδόν 8.295 ευρώ, όσο δηλαδή μια μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα μικρότερου κυβισμού άνω των 5 ετών
Τι παίρνω;
Μια επιβλητική adventure που κάνει τα κεφάλια να γυρίζουν. Διότι είναι μεγάλη στο μέγεθος, με ρύγχος και φέρινγκ που έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει τον αναβάτη. Στο ίδιο μοτίβο και οι ενισχυμένες με αλουμίνιο μεγάλες χούφτες. Οι όγκοι του μπροστινού μέρους έρχονται σε αντίθεση με τη μικρή ζελατίνα και το μίνιμαλ ουραίο τμήμα, στο οποίο έχουν προσαρμοστεί απόλυτα ομαλά οι αλουμινένιες χειρολαβές συνεπιβάτη, ωστόσο η σιδερένια σχάρα δείχνει παράταιρη. Το μεγάλο τελικό της εξάτμισης, το ποιοτικό αλουμινένιο ψαλίδι, στο οποίο εδράζεται ο λασπωτήρας «γεμίζουν» το πίσω μέρος. Οι χρυσές ζάντες με ακτίνες, έτοιμες να δεχτούν tubeless ελαστικά, είναι ταιριαστές με το ύφος του SRT800X. Το ανεστραμμένο πιρούνι και οι τετραέμβολες δαγκάνες ακτινικής στήριξης της Brembo συμπληρώνουν την ποιοτική εικόνα. Ωραίες λεπτομέρειες οι carbon look καθρέφτες, οι διακόπτες με οπίσθιο φωτισμό, οι ρυθμιζόμενες μανέτες και τα χωνευτά LED φλας στα πλαστικά. Θα θέλαμε μια ποδιά για τον κινητήρα, που θα έκρυβε και τους λαιμούς των εξατμίσεων. Γενικότερα το SR800X δείχνει και είναι ποιοτικό με καλώδια, ντίζες, σωληνάκια να είναι απολύτως τακτοποιημένα. Αν εξαιρέσεις τη σχάρα, τα πεντάλ ταχυτήτων - πίσω φρένου και κάποια φινιρίσματα, κυρίως σε μεταλλικά μέρη, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ακριβότερα μοντέλα.
Το logo της QJMOTOR υπάρχει μόνο στα καπάκια του κινητήρα και στη σέλα του αναβάτη. Πουθενά αλλού και αυτό είναι κάτι περίεργο. Αντ’ αυτού ένα μεγάλο «800» βρίσκεται στο ρεζερβουάρ των 18,5 λίτρων, ενώ ο κυβισμός αναγράφεται και σε ένα μικρότερο αυτοκόλλητο με εφέ χρωμίου ακριβώς κάτω από το logo SRT. Κατά τη γνώμη μας, αν διέθετε ευφάνταστα γραφικά και πιο «φανταχτερά» χρώματα, θα έδειχνε ακόμη πιο μοντέρνο.
Ανθεκτικό
Σε αντίθεση με το παρελθόν, που τα δίκυκλα από την Κίνα ήταν «εύθραυστα», φτάσαμε στο αντίθετο άκρο. Πολλά εξαρτήματα του SRT800X είναι από μασίφ, παχύ μέταλλο. Οι προστατευτικές χούφτες έχουν μεταλλικό «πυρήνα», οι βάσεις της πινακίδας και λασπωτήρα, το περίβλημα του κεντρικού διακόπτη και της θύρας USB, το «βλέφαρο» που περιβάλλει τους δύο προβολείς με το ενιαίο κρύσταλλο.
Η χρήση μετάλλου εκεί όπου το πλαστικό θα ήταν αρκετό αυξάνει αναπόφευκτα το βάρος. Στην περίπτωση του SRT800X φτάνει τα 260 κιλά σε κατάσταση λειτουργίας. Αν όμως εκτός από ποιοτικό και στιβαρό ήταν και ελαφρύ, θα κόστιζε πολλά περισσότερα.
Σωστά μελετημένο
Με τις διαστάσεις και την εργονομία του, το QJMOTOR SRT800X είναι έτοιμο να βολέψει διάφορους σωματότυπους. Το τρίγωνο, σέλας-μαρσπιέ-τιμονιού, βάζει τον αναβάτη σε μια οικεία, πολύ βολική θέση, «μέσα» στη μοτοσυκλέτα με τα χέρια ελαφρώς πιο ψηλά από εκεί που θα θέλαμε. Όμως αναβάτης άνω του 1,77 θα νοιώσει εντελώς διαφορετικά.
Το πόδια ανοίγουν για να πάρουν θέση γύρω από το μεγάλο ρεζερβουάρ, αλλά πατάνε εύκολα στο έδαφος λόγω της σωστής σχεδίασης της σέλας που βρίσκεται σε ύψος 855 χλστ. Ο συνεπιβάτης κάθεται πιο ψηλά απ’ όσο συνηθίζεται σε τέτοιου είδους μοτοσυκλέτες. Το τμήμα της σέλας που του αναλογεί είναι αρκετά μεγάλο, οι όμορφες χειρολαβές και τα μαρσπιέ σε σωστές θέσεις.
Ο αναβάτης έχει υπό τον πλήρη έλεγχο όλες τις λειτουργίες χάρη σε μια αυτορρυθμιζόμενη σε φωτισμό οθόνη TFT 7 ιντσών που συνδέεται μέσω Bluetooth με smartphone. Στη διάθεσή του μια υποδοχή USB για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών στην τιμονόπλακα. Για την ασφάλειά του φροντίζει η Bosch με το υπερσύγχρονο σύστημα ABS 9.1MP.
Υπογραφές
Εκτός από την Bosch, την υπογραφή τους στο SRT800X βάζουν η KYB (Kayaba) στις αναρτήσεις και η Brembo στα φρένα. Η πρώτη με ένα σετ που περιλαμβάνει ανεστραμμένο πιρούνι με στελέχη 43 χλστ. που διαθέτει ρύθμιση απόσβεση επαναφοράς και αμορτισέρ σε επικλινή θέση με ρύθμιση επαναφοράς και προφόρτιση ελατηρίου. Αμφότερα δίνουν διαδρομή 160 χλστ. Οι Ιταλοί φρόντισαν τα τρία δισκόφρενα 2x320 χλστ. μπροστά και 1x260 χλστ. πίσω να φρενάρουν μέσω τετραέμβολων δαγκανών ακτινικής στήριξης μπροστά και με μία δύο εμβόλων πίσω. Τέλος, η Maxxis προμηθεύει με τα ελαστικά Maxxventure διαστάσεων 110/80-19 και 150/70-17, την QJMOTOR.
Μόνος του και όλοι σας
To SRT800X είναι εφοδιασμένο με υγρόψυκτο, 4-χρονο, δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 754 κ.εκ.. Διαθέτει τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού. Η κατανάλωσή του, κατά μέσο όρο, έφτασε τα 6 λίτρα στα 100 χλμ.
Η μέγιστη απόδοση αγγίζει τους 76,5 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 6,8kgm ροπής στις 6.500 σ.α.λ.. Ο συμπλέκτης είναι μονόδρομος, υποβοηθούμενος, πολύ μαλακός στο πάτημα.
Μόλις ανεβείτε στη σέλα το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσετε μετά την εκκίνηση είναι ο ήχος. Δεν είναι ο συνηθισμένος των δικύλινδρων κινητήρων, αυτός της QJMOTOR έχει τη δική του «φωνή» με μπάσα χροιά.
Ήρεμη δύναμη
Πολύ θετικό στοιχείο είναι ότι συνηθίζεις τη θέση οδήγησης μετά από λίγα χιλιόμετρα με τα πόδια να βρίσκουν τη θέση τους φυσιολογικά τα μαρσπιέ. Σε συνδυασμό με το πολύ καλό αφρώδες της σέλας μένεις ξεκούραστος. Κατά τη νυχτερινή οδήγηση παρατηρήσαμε την εξαιρετική δέσμη του προβολέα. H TFT οθόνη και οι διακόπτες με οπίσθιο φωτισμό δίνουν premium αίσθηση.
Ο χαρακτήρας του κινητήρα ταιριάζει στον τύπο της μοτοσυκλέτας. Το «τράβηγμα» στις χαμηλές στροφές είναι ήπιο, αλλά δεν θα σας λείψει η επιτάχυνση σε ανηφόρες και προσπεράσματα. Ανεβάζει στροφές θετικά, χωρίς εξάρσεις και κενά στην απόδοσή του. Θα τον χαρακτηρίζαμε πολύ γραμμικό και ελαστικό, γεγονός που θα βοηθήσει αναβάτες με μικρή εμπερία. Ακριβώς λόγω αυτής της συμπεριφοράς, η έλλειψη ηλεκτρονικού γκαζιού και διάφορων προγραμμάτων οδήγησης δεν γίνεται αισθητή. Οδηγείς χαλαρά χωρίς να σε απασχολεί τίποτα και απλά το απολαμβάνεις. Η απουσία του Traction Control αντισταθμίζεται από την πολύ γραμμική συμπεριφορά του κινητήρα.
Τα 754 κ.εκ. του SRT800X υποστηρίζονται από ένα πολύ καλό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο συμπλέκτης είναι μαλακός, η μανέτα ρυθμιζόμενη όπως και αυτή του μπροστινού φρένου. Το κιβώτιο λειτουργεί με ακρίβεια, αν και θα θέλαμε η κλιμάκωση ειδικά στις δύο πρώτες σχέσεις να είναι πιο κοντή για να αποκτήσει μεγαλύτερη ζωντάνια στις χαμηλές στροφές.
Η δυναμική συμπεριφορά είναι ουδέτερη, θα λέγαμε τουριστική. Λόγω του μπροστινού τροχού 19 ιντσών, που είναι μεγαλύτερος και βαρύτερος από έναν 17 ιντσών πρέπει να συνηθίσετε την πιο «τεμπέλικη» συμπεριφορά του ειδικά σε στριφτερό τερέν. Στις αργές αλλαγές κατεύθυνσης το μπροστινό έχει βαριά αίσθηση και ο τροχός κλίνει προς το εσωτερικό της στροφής. Το βάρος γίνεται αισθητό όταν κάνεις ελιγμούς μέσα στην πόλη, καθώς και όταν «πατάς χώμα», αλλά δεν προβληματίζει κατά τη σταθερή κίνηση.
Κυρίως εντός
Η συμπεριφορά του πιρουνιού είναι καλή. Το KYB των 43 χλστ. λειτουργεί όπως θα έπρεπε και προσφέρει τη σωστή ισορροπία μεταξύ άνεσης και πληροφορίας στον αναβάτη. Διαβάζει λακκούβες και την τραχύτητα της ασφάλτου αποτελεσματικά και δεν βυθίζεται υπερβολικά κατά το φρενάρισμα. Το αμορτισέρ πάσχει στον τομέα της προοδευτικότητας με απότομες αποσβέσεις. Το σύστημα πέδησης Brembo είναι εξαιρετικό, έχει τη ζητούμενη από τον αναβάτη δύναμη και προσφέρει κορυφαία αίσθηση.
Το SRT800X μπορεί να κινηθεί άνετα σε βατούς χωματόδρομους, αλλά σίγουρα δεν είναι φτιαγμένο για κακοτράχαλα μονοπάτια. Εν ολίγοις, πρόκειται για ένα crossover για 90% χρήση στο δρόμο, όπως άλλωστε οι περισσότερες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας adventure.
H άνεση στον αυτοκινητόδρομο κρίνεται επαρκής για να καλύψετε πολλά χιλιόμετρα μόνος σας ή με συνεπιβάτη. Λίγοι κραδασμοί εμφανίζονται πάνω από τα 130 χλμ/ώρα. Όσο για την προστασία από τον αέρα που προσφέρει η μη ρυθμιζόμενη ζελατίνα φτάνει στον κορμό και μέχρι στους ώμους, αλλά το κεφάλι, ανάλογα με το ύψος του αναβάτη, παραμένει σχεδόν εκτεθειμένο. Το τελευταίο μπορεί να διορθωθεί εύκολα από τους χιλιομετροφάγους με πιο ψηλή ζελατίνα.
Και είμαστε ακόμη στην αρχή
Το SRT800X είναι μια τίμια μοτοσυκλέτα. Μπορεί να κάνει πολλά πράγματα με μεγάλη ευκολία. Είναι στιβαρή, εμφανίσιμη, διαθέτοντας όλα όσα ψάχνει ένας αναβάτης από μια καινούργια adventure με τιμή λίγο πάνω από 8.000 ευρώ. Η QJMOTOR με τα crossover και τα adventure μοντέλα της, κατά κύριο λόγο, κερδίζει συνεχώς έδαφος στην ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας. Μέσα σε λίγους μήνες την έχουν εμπιστευθεί εκατοντάδες αναβάτες και αυτό αναμένεται να συνεχιστεί με ταχύτατο ρυθμό.
Εξοπλισμός Αναβάτη: Moto Market
Κράνος: Airoh Commander Factor
Μπουφάν: Spidi Terranet
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Γάντια: Five TFX4
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
QJMOTOR SRT800X 2023 | Γκοργκόλης Α.Ε. |
ΤΙΜΗ (€): | 8.295 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 8ΒΑΛΒΙΔΟΣ, 2 ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΥΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 754 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 88 x 62 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11.5 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 76,5/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 6,8/6.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 260 (ΜΕ ΥΓΡΑ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 855 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.260 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 950 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.540 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 25o |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | ΜΑΧΧΙS MAXXVENTURE 110/80-19 |
ΠΙΣΩ: | MAXXIS MAXXVENTURE 150/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ KYB 43mm ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 160mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΚΥΒ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 160mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝA 330mm, ΔΑΓΚΑΝES 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑΚΤΙΝΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ BREMBO ABS BOSCH 9.1MP |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ BREMBO ΑBS BOSCH 9.1MP |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 18,5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 6 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.