Δοκιμή Peugeot XP400 GT 2023: Πάνω από τα συνηθισμένα
Δείχνει με εμφατικό τρόπο τον premium προσανατολισμό της Peugeot
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 06.11.2023
Η Peugeot επιστρέφει και μάλιστα σε πρωταγωνιστικό ρόλο στη νεότευκτη κατηγορία των crossover scooter. Τα 125 χρόνια ιστορίας της άλλωστε επιβάλλουν μια συνέχεια ανάλογη της βαριάς κληρονομιάς της
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Ίσως δεν γνωρίζουν όλοι ότι η Peugeot Motocycles έχει μια ιστορία 125 χρόνων. Με την πάροδο των ετών, η εταιρεία επικεντρώθηκε κυρίως στην παραγωγή οχημάτων αστικής μετακίνησης, κυρίως scooter, και έχει πρωτοπορήσει σε πολλές περιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού (το Peugeot Scoot'Elec του 1996) και του πρώτου 125 με σύστημα ABS (2003) Peugeot Elystar.Κατά τη διάρκεια της ιστορίας της, ωστόσο, η Peugeot Motocyclces από ένδοξες στιγμές περνάει σε δύσκολες περιόδους. Σήμερα οι Γάλλοι θέλουν να διεκδικήσουν εκ νέου την ταυτότητά τους και να καθιερωθούν ξανά ως ένας από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Το κάνουν με τοXP400, ένα μεσαίου μεγέθους scooter με περιπετειώδη χαρακτήρα, ποιοτικό και σύγχρονο, που κατασκευάζεται στη Γαλλία.
Η αναγέννηση μιας τόσο σημαντικής μάρκας, από τις τελευταίες ευρωπαϊκές, έστρεψε πάνω της το ενδιαφέρον εισαγωγικών εταιρειών από όλο τον κόσμο. Η Peugeot Motocycles επέστρεψε σε «καλά χέρια» και στη χώρα μας, αφού εντάχθηκε στο portfolio του Όμιλου Εταιρειών Σαρακάκη. Μέσα σε λίγους μήνες το επίσημο δίκτυο αριθμεί 28 συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα και η γκάμα της εταιρείας 11 μοντέλα, μεταξύ αυτών και μιας μοτοσυκλέτας, της PM 125.
Το XP400, μαζί με το τρίροδο Metropolis 400, είναι οι ναυαρχίδες της εταιρείας. Είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις. Η Allure και η GT, με τη δεύτερη να εικονίζεται στις φωτογραφίες.
Με τον δικό του τρόπο
Αναμφίβολα το Peugeot XP400 εμπνέεται από την κατηγορία που εγκαινιάστηκε από το Honda X-ADV, ακόμα κι αν το μοντέλο των Γάλλων την ερμηνεύει με τον δικό του τρόπο. Πρόκειται για scooter με έντονα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα δίκυκλο μοτοσυκλέτα. Οπότε δεν είναι υβρίδιο, όπως το X-ADV, αλλά ούτε συγκαταλέγεται στα maxi scooter, που απλά έχουν adventure εμφάνιση, με λίγο μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων, όπως τα Honda ADV 350 και Kymco DT X 360. Και θα εξηγήσουμε τους λόγους παρακάτω.
Ξεκάθαρα γαλλικό
Είναι εύκολο να διακρίνεις στα σχήματα των φωτιστικών σωμάτων που είναι όλα LED την οικογενειακή σχέση με τα αυτοκίνητα της μάρκας. Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται στον τομέα του marketing και το έμβλημα που κοσμεί δίκυκλα και τετράτροχα είναι κοινό.
Το XP 400 είναι εντυπωσιακό, καλοσχεδιασμένο και πολύ ποιοτικό. Έχουν συνδυαστεί έντεχνα στοιχεία από τον κόσμο των adventure μοτοσυκλετών τα οποία έχουν αφομοιωθεί 100% στο scooter. Τίποτα δεν δείχνει παράταιρο, ούτε υπερβολικό επάνω του.
Οι δύο προβολείς με τους DRL κυνόδοντες και το πίσω φωτιστικό σώμα με τις νυχιές LED, παραπέμπουν στη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας στα αυτοκίνητα. Μια τακτική που έχει ακολουθηθεί και στο νέο Tweet. Το ρύγχος, πάνω από το χαμηλό φτερό, η «ξεκομμένη» από τις πλαστικές επιφάνειες του καλοσχεδιασμένου φέρινγκ, η φυμέ ζελατίνα, το «γυμνό» μεταβλητής διατομής τιμόνι με τις προστατευτικές χούφτες, τα μεγάλα καβαλέτα. Το θηριώδες χρυσό ανεστραμμένο πιρούνι, ο τροχός των 17 ιντσών μπροστά, οι ακτινωτές ζάντες και τα «τακουνάτα» ελαστικά Pirelli Scorpion Rally STR. Κλείστε τα μάτια. Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω είναι πιθανό να θεωρήσατε πως περιγράφουμε μια crossover μοτοσυκλέτα.
Η αντισυμβατική για scooter σχεδίαση συνεχίζεται στο πίσω μέρος. Εκεί όπου κάτω από τα γεμάτα επιθετικές ακμές πλαστικά υπάρχει το οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ, που μέσω μιας γέφυρας πάνω από τον πίσω τροχό εξομαλύνει τις ανωμαλίες. Κάτι σαν σύστημα μοχλισμού.
Scooter με περιεχόμενο
Η Peugeot ήθελε να συστηθεί ξανά στην αγορά με ένα premium scooter, από το οποίο πραγματικά δεν λείπει τίποτα από πλευράς εξοπλισμού. Στην πραγματικότητα τα έχει όλα.
Ο κινητήρας είναι ένας μονοκύλινδρος 400 cc με ισχύ 36,7 ίππων στις 8.150 σ.α.λ. και ροπή 3,9kgm στις 5.400 σ.α.λ., που του επιτρέπει να ξεπεράσει τα 160 χλμ/ώρα. Υποστηρίζεται από ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης δύο επιπέδων, ρυθμιζόμενο από έναν έγχρωμο πίνακα οργάνων TFT 5 ιντσών, ο οποίος μπορεί να συνδεθεί με το smartphone σας μέσω Bluetooth και μέσω της εφαρμογής της Peugeot η οποία παρέχει αναλυτικές οδηγίες πλοήγησης. Πλαισιώνεται από αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο. Μια εικόνα που θυμίζει ταμπλό οργάνων αυτοκινήτου. Το σύστημα keyless είναι εύχρηστο, συμπεριλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως άλλωστε το κεντρικό σταντ και τα αλουμινένια ένθετα στην ποδιά, που συμβαδίζουν με την premium εικόνα του XP400 GT.
Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από χαλύβδινους σωλήνες, τετράγωνους και στρογγυλής διατομής, ιδιαίτερα στιβαρό για να αντέχει ακόμη και στις εκτός δρόμου περιηγήσεις. Οι αναρτήσεις έχουν σχετικά μεγάλες διαδρομές, 140 mm για το ανεστραμμένο πιρούνι KΥΒ που τοποθετείται σε διπλές πλάκες, 130 mm για το αμορτισέρ. Οι ζάντες έχουν διάμετρο 17 ίντσες μπροστά και 15 ίντσες πίσω, με ελαστικά διαστάσεων 110/70 και 160/60.Τα φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους 295 χλστ. μπροστά, με ακτινικές τετράμβολες δαγκάνες που φέρουν το λογότυπο της μάρκας. Η σέλα βρίσκεται αρκετά ψηλά από το έδαφος, στα 815 mm και μπορεί να ανοίξει ηλεκτρικά μέσω διακόπτη (κάτω από τη σέλα χωράει ένα κράνος full-face).Κάτω από το τμήμα του συνεπιβάτη, ο οποίος κάθεται άνετα και στηρίζεται σε μαρσπιέ και μεγάλες χειρολαβές, υπάρχει μια θήκη για αρκετά μικροπράγματα, που είναι εξοπλισμένη με θύρα USB. Η ζυγαριά σταματά στα 231 κιλά σε κατάσταση λειτουργίας.
Επιρροές
Η θέση οδήγησης του Peugeot XP400 GT δεν είναι η τυπική των maxi scooter. Κάθεσαι πάνω, όχι μέσα σε αυτό, με τον κορμό όρθιο χάρη στο ψηλό και φαρδύ τιμόνι. Μια θέση που μοιάζει περισσότερο με adventure μοτοσυκλέτα παρά με «τύπου καναπέ» scooter. Η σέλα δύο τμημάτων είναι μεγάλη αλλά σκληρή. Ενσωματωμένη σε αυτή βρίσκεται μια μικρή θήκη, σε σημείο που δεν ενοχλεί.
Τα πόδια έχουν μικρή ελευθερία κινήσεων, διότι λείπει το κεκλιμένο τμήμα που επιτρέπει να τα τεντώσετε μπροστά. Επειδή επίσης το κεντρικό τούνελ είναι μεγάλο, είναι δύσκολο να περάσετε το πόδι από πάνω, οπότε καλύτερα να ανεβαίνετε στο scooter όπως σε μια μοτοσυκλέτα. Εξαιρετική προστασία από τον αέρα με τη ζελατίνα να αφήνει μόνο το ανώτερο τμήμα του κράνους εκτεθειμένο.
Οδηγική απόλαυση
Η οδική συμπεριφορά και η ποιότητα κύλισης του XP400 GT είναι ανάλογες ενός maxi scooter που φλερτάρει με την κορυφή της κατηγορίας. Έχοντας υψηλότερο κέντρο βάρους από αυτό των κλασικών της κατηγορίας, το XP400 GT προσφέρει αμέσως μια πιο σπορ αίσθηση. Όντας ψηλότερα και με όρθιο κορμό, αισθάνεσαι να οδηγείς μοτοσυκλέτα. Σε αυτό συνηγορούν τόσο το μάκρος όσο το βάρος του, που εξαφανίζεται όταν το scooter αρχίζει να κινείται. Στην πόλη σίγουρα δεν αποδεικνύεται το πιο ευκίνητο, παρόλο που το κόψιμο τιμονιού είναι πραγματικά αξιοσημείωτο. Η σχεδίαση της σέλας επιτρέπει στα πόδια να πατάνε εύκολα κάτω. Το βάρος του γίνεται αντιληπτό μόνον όταν δοκιμάζεις το κλασικό σλάλομ ανάμεσα στα αυτοκίνητα.
Όσον αφορά τον χειρισμό, το XP400 GT δεν έχει πολλούς αντιπάλους. Η σταθερότητα στις στροφές είναι εκπληκτική. Μπορείς να στρίψεις με πολλά περισσότερα χιλιόμετρα, σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της κατηγορίας, ακόμη αν η άσφαλτος είναι γεμάτη με ατέλειες, και με ασφάλεια, γνωρίζοντας ότι η πορεία του δεν θα διαταραχθεί. Εξαιρετική είναι η δουλειά των αναρτήσεων, του πιρουνιού αλλά κυρίως του πίσω άκρου, που χάρη στο ιδιαίτερο μοχλικό κάνουν το scooter να στρίβει χωρίς να παρουσιάζονται στρεβλώσεις και ανεξέλεγκτες ελαστικότητες στο πλαίσιο, συνήθης συμπεριφορά των scooter στα πιο γρήγορα τμήματα, όπως π.χ. στροφές των επαρχιακών δρόμων.
Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης εξαιρετικά φρένα, δυνατά, με σωστή κατανομή δύναμης και κορυφαία αίσθηση (οι μανέτες είναι ρυθμιζόμενες).
Pure Tech
Ο κινητήρας του XP 400 GT είναι γνωστός, προερχόμενος από το Metropolis 400. Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος τετραβάλβιδος με μονό εκκεντροφόρο κατασκευάζεται, όπως και το υπόλοιπο scooter, στο εργοστάσιο της γαλλικής πόλης Mandeure. Καθώς τον γνωρίζαμε δεν μας έκανε εντύπωση η θορυβώδης λειτουργία του, που ίσως ξενίσει και προβληματίσει κάποιους. Καμία ανησυχία διότι έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του εδώ και 10 χρόνια. Σημειώστε επίσης πως αποτελεί το σημείο αναφοράς επιδόσεων στην κατηγορία του. Ωστόσο αυτό είναι κάτι που δεν του φαίνεται ειδικά στις επιταχύνσεις από στάση. Μέρος αυτής της συμπεριφοράς οφείλεται στη μακριά ρύθμιση της μετάδοσης. Στην πραγματικότητα, η ιπποδύναμη βγαίνει μόνο όταν το scooter κινείται ήδη με ταχύτητα, πάνω από 70 χλμ./ώρα και από εκεί και πέρα «τραβάει» πιο πειστικά. Πάντως υπάρχει απόκριση στο γκάζι σε όλο το φάσμα των στροφών και ένας λόγος που οι επιδόσεις δείχνουν ηπιότερες του αναμενομένου είναι και το βάρος του XP400 GT. Στον αντίποδα, η ρύθμιση της μετάδοσης ωφελεί την κατανάλωση που δεν ξεπέρασε τα 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ.. Με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 13,5 λίτρων, η τάπα του οποίου βρίσκεται στο κεντρικό τούνελ και ανοίγει ηλεκτρικά με διακόπτη, μπορείτε να διανύσετε περίπου 300 χλμ.
Νέος αέρας
Είναι ένα ’’premium σκούτερ’’, καλώς ή κακώς, και αυτό αντικατοπτρίζεται και στην τιμή. H έκδοση Allure κοστίζει 8.500 ευρώ και η GT 8.850 ευρώ. Εάν επιθυμείτε, μπορούν να προστεθούν αξεσουάρ όπως προστατευτικά κάγκελα, σχάρα, top case και βάσεις για smartphone. Αρκετά χρήματα, αλλά λαμβάνοντας υπόψη το τι προσφέρει... μπορούμε να πούμε ότι δικαιολογούνται.
Τεχνολογικό και καλοφτιαγμένο το XP400 συνιστά μια πρωτότυπη και αντισυμβατική πρόταση. Οι Γάλλοι ερμήνευσαν την ιδέα ενός crossover scooter με έναν αρκετά πρωτότυπο τρόπο, παρουσιάζοντας ένα ποιοτικό και υπερσύγχρονο σύνολο που αξίζει τα χρήματά του.
Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market
Κράνος: Caberg Duke Evo
Μπουφάν: Nordcode Pantera
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Γάντια: Nordcode Air Tech
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
PEUGEOT XP400 GT 2023 | ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΑΡΑΚΑΚΗ |
ΤΙΜΗ (€): | 8.850 (ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2023) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 349 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 84x72 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | Δ.Α. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 36,7/8.150 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 3,9/5.400 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 231 (πλήρες υγρών) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 815 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.190 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 870 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.545 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | PIRELLI SCORPION RALLY STR 110/70-17 |
ΠΙΣΩ: | PIRELLI SCORPION RALLY STR 160/60-15 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ATΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ KYB 43mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΤΥΠΟΥ “ARCH” ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΧΛΙΣΜΟΥ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 295mm, ΑΚΤΙΝΙΚΕΣ ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 13.5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.