Δοκιμές

Δοκιμή KTM 890 Adventure 2023: Το "αυθεντικό"

Η νέα γενιά των μεσαίων adventure της KTM


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  31.10.2023

 

Οδηγείς όλα τα adventure της κατηγορίας και μετά έρχεται η σειρά του «αυθεντικού». Του KTM, που διαφέρει σε τόσο μεγάλο βαθμό από όλα τα άλλα

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Τα Adventure της KTM έχουν το δικό τους χαρακτήρα, με ιδιαιτερότητες που ή θα λατρέψεις ή θα μισήσεις, ουδέποτε όμως θα σε αφήσουν αδιάφορο. Όλα, από το 390, έως το 790 και από το 890 μέχρι τη ναυαρχίδα 1290 Super Adventure, διαθέτουν το DNA της KTM της οποίας οι άνθρωποι φαίνεται πως ζουν και αναπνέουν για να σχεδιάζουν μοτοσυκλέτες που προσφέρουν όλα όσα αναζητάει ο πιο «ψαγμένος» αναβάτης.

KTM 890 Adventure 2023 2WO 23

Ανανέωση

Με την πρώτη ματιά, η πιο προφανής αλλαγή του 890 Adventure είναι το επανασχεδιασμένο φέρινγκ, το οποίο διατίθεται σε δύο χρώματα. Mαύρο με γκρι και πορτοκαλί λεπτομέρειες και πορτοκαλί με λευκό με μαύρες λεπτομέρειες. Πλέον το κενό μεταξύ προβολέων και υπόλοιπου φέρινγκ υπάρχει μόνο στο «μικρό» 390 Adventure, καθώς στο 790 και το 890, συμπεριλαμβανομένων των εκδόσεων R, o σχεδιασμός έχει αλλάξει. Οι μοτοσυκλέτες δανείζονται στοιχεία από την «καθαρόαιμη» 450 Rally Replica, με την εμφάνιση να κρίνεται πιο ισορροπημένη και ελκυστική, αποπνέοντας έντονα την off road γενεαλογία της αυστριακής μάρκας.

Η δομή που υποστηρίζει το φέρινγκ έχει ενισχυθεί έτσι ώστε η νέα πολυλειτουργική οθόνη TFT πέντε ιντσών με την εύχρηστη υποδοχή USB να παραμένει σταθερή πίσω από την επανασχεδιασμένη ζελατίνα. Τα πλαϊνά του είναι κατασκευασμένα για να αντέχουν στις κακουχίες, αν και είμαστε σίγουροι πως σε ενδεχόμενη πτώση το πρώτο πράγμα που θα ‘‘βρει’’ είναι η προεξοχή του κάτω μέρους του ρεζερβουάρ των 20 λίτρων. Και αυτό όμως είναι έτοιμο να ανταπεξέλθει στη «σκληρή» χρήση χάρη στη νέα ποδιά από αλουμίνιο που το προστατεύει στο πλάι.

KTM 890 Adventure 2023 2WO 17

Ο νέος συνδυασμός ζελατίνας- φέρινγκ κάνει τη διαφορά όταν οδηγείτε. Η πρώτη πλέον δεν τρέμει, ενώ ταυτόχρονα έχει δημιουργηθεί χώρος για τοποθέτηση GPS ή smartphone. Η προστασία από τον αέρα σε όλο το σώμα είναι επίσης πολύ καλύτερη. H τρύπα στη ζελατίνα εξαλείφει το φαινόμενο της υποπίεσης και τους στροβιλισμούς του αέρα στο κράνος στις υψηλές ταχύτητες. Αυτό το τσεκάραμε ταξιδεύοντας με 150+ χλμ/ώρα. Το νέο φέρινγκ επίσης είναι σταθερό, που σημαίνει ότι δεν περιστρέφεται μαζί με το τιμόνι. Ο νέος προβολέας LED είναι πιο αποδοτικός, ενώ οι καθρέφτες από πολυγωνικοί έγιναν στρογγυλοί, στηριζόμενοι σε ψηλότερα μπράτσα. Μπορεί να υστερούν σε εμφάνιση αλλά παρέχουν καλή ορατότητα.

Προσβασιμότητα για περισσότερους

Εξαιτίας του σχετικά χαμηλού ύψους και των σχεδιαστικών χαρακτηριστικών του 890 Adventure, η εργονομία το καθιστά άνετο και προσβάσιμο σε μεγάλο εύρος αναβατών. Δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος του ρεζερβουάρ βρίσκεται χαμηλά, η σιλουέτα είναι στενή εκεί όπου έρχονται σε επαφή τα γόνατα, δίνοντάς την αίσθηση μικρότερης μοτοσυκλέτας. Τα μαρσπιέ εδράζονται στο σωστό ύψος, είναι φαρδιά, προσφέροντας αρκετή πρόσφυση και σε μπότες. Διαθέτουν λαστιχένια ένθετα, τα οποία μπορούν να αφαιρεθούν.

KTM 890 Adventure 2023 2WO 11

Η ανασχεδιασμένη σέλα δύο τμημάτων ρυθμίζεται καθ’ ύψος (840-860 χλστ.). Με ύψος 1,75 τη βρήκα πολύ βολική. Πατάς πολύ εύκολα στο έδαφος, γεγονός που κάνει το 890 Adventure εύκολα διαχειρίσιμο. Και αυτό αποτελεί τεράστιο πλεονέκτημα έναντι αρκετών αντιπάλων του. Σύμμαχος στον έλεγχο του 890 Adventure και το τιμόνι που ρυθμίζεται σε διαφορετικά σημεία στην πλάκα του τιμονιού.

Ο συνεπιβάτης αισθάνεται επίσης πολύ άνετα βρισκόμενος σε ένα τμήμα σέλας ικανοποιητικού μεγέθους, υπερυψωμένο όσο πρέπει για να μην είναι ξεκομμένος από τον αναβάτη, με χειρολαβές και μαρσπιέ τοποθετημένα σε σημεία απολύτως φυσιολογικά.

Κινητήρας που προσαρμόζεται στον αναβάτη

Οδηγώντας το 890 Adventure πρώτης γενιάς, το πρώτο που αντιλαμβανόσουν ήταν η ραφιναρισμένη λειτουργία σε σχέση με το 790 Adventure. Ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας DOHC 889κ.εκ. με δύο αντικραδασμικούς άξονες και συμπλέκτη ολίσθησης είναι πέρα για πέρα απολαυστικός, αντιπροσωπεύοντας στο ακέραιο τον εκρηκτικό χαρακτήρα των μοτέρ που σχεδιάζονται στο Mattighofen. Τα απόλυτα νούμερα ιπποδύναμης και ροπής ωχριούν μπροστά σε αυτό που βιώνεις κάθε φορά που ανοίγεις το γκάζι. Άμεση απόκριση, γεμάτη ροπή και δύναμη παντού. Και όλα αυτά με λίγους κραδασμούς και πάντα υπό τους ήχους του «πριονιού».

KTM 890 Adventure 2023 2WO 10

Από την άλλη μεταμορφώνεται, όταν θελήσεις να κινηθείς σε χαλαρούς ρυθμούς. Οι 105 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ. και τα 10,2 kgm ροπή στις 6.500 σ.α.λ. αποδίδονται τόσο γραμμικά σε όλο το φάσμα των στροφών, είτε για να βολτάρεις, είτε για να κινηθείς εντός πόλης. Το γκάζι είναι ride by wire με τρεις χαρτογραφήσεις (Street, Rain, Off Road) – ή τέσσερις (Rally προαιρετικά).

Ολοκληρωμένο πακέτο

Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από χρωμομολυβδαινούχο ατσάλι με τον κινητήρα ενεργό τμήμα του και το ψαλίδι αλουμινένιο. Οι αναρτήσεις διαθέτουν αναβαθμισμένη λειτουργία εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη άνεση και καλύτερο έλεγχο. Το ανεστραμμένο πιρούνι WP APEX 43 mm διαθέτει πρακτικούς ρυθμιστές για τη συμπίεση και την επαναφορά. Στο πίσω άκρο υπάρχει αμορτισέρ WP APEX το οποίο είναι πλήρως ρυθμιζόμενο μέσω ενός εύκολα προσβάσιμου περιστροφικού διακόπτη. Η διαδρομή της ανάρτησης είναι 200 χλστ. μπροστά και πίσω.

Το 890 Adventure διαθέτει πλέον IMU 6 αξόνων και το σύστημα πέδησης συνεπικουρείται από τη νέα μονάδα Bosch ABS 9,3 MP που διαθέτει λειτουργία cornering, η οποία προσαρμόζεται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο αναβάτης. Το σύστημα παρεμβαίνει για να κάνει το φρενάρισμα αποτελεσματικό και ασφαλές, ανεξαρτήτως συνθηκών, όντας συνδεδεμένο με τα προγράμματα οδήγησης, οπότε δεν χρειάζεται να ασχολείστε με αυτό. Μόλις επιλέξετε το πρόγραμμα οδήγησης, το ABS προσαρμόζεται αυτόματα σε εκτός ή εντός δρόμου χρήση.

KTM 890 Adventure 2023 2WO 24

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από διπλούς δίσκους 320 mm στο μπροστινό άκρο, που συνδυάζονται με δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Brembo, ενώ ένας δίσκος 260 mm «δαγκώνεται» από Brembo δύο εμβόλων στο πίσω μέρος. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα εντυπωσιακό πακέτο απολύτως προβλέψιμο σε off road διαδρομές και το σημαντικότερο σε οποιαδήποτε κατάσταση στο δρόμο.

Όλη η τεχνολογία και οι επιδόσεις του 890 Adventure βρίσκουν το δρόμο τους στην επιφάνεια του δρόμου μέσω των ελαστικών Pirelli Scorpion Rally STR. Σχεδιασμένα για χρήση 80/20, τοποθετούνται σε τροχούς με ακτίνες 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, υπήρχαν αρκετές βροχοπτώσεις, όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες. Τα ελαστικά παρείχαν άφθονο κράτημα σε στεγνό, καθώς και βρεγμένο οδόστρωμα.

High Tech

Όσον αφορά τον τεχνολογικό εξοπλισμό, συναντάμε μια νέα οθόνη TFT 5 ιντσών, με νέο λογισμικό και γραφικά, πιο φιλικά προς τον χρήστη, εξοπλισμένη με θύρα USB-C. Το ορυκτό κρύσταλλο προσφέρει μεγαλύτερη αντοχή στις γρατζουνιές και μηδενικές αντανακλάσεις. Ο φωτισμός μεταβάλλεται ανάλογα με το φως του περιβάλλοντος. H TFT μέσω της εφαρμογής KTM Connect προσφέρει λειτουργίες ασύρματης συνδεσιμότητας με το smartphone για τον έλεγχο των κλήσεων και των μηνυμάτων, καθώς και οδηγίες πλοήγησης Turn-by-Turn Plus.

KTM 890 Adventure 2023 2WO 13

Όσοι αποκτήσουν το 890 Adventure 2023 θα έχουν στη διάθεσή τους το Demo Mode με το οποίο μπορούν να δοκιμάσουν για 1.500 χλμ. το πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών και στη συνέχεια να αποφασίσουν τι θα εγκαταστήσουν μόνιμα στη μοτοσυκλέτα τους.

Road, Rain, Off Road

Πρόκειται για μια Adventure που μπορεί να κάνει εύκολα τα πάντα. Από τη στιγμή που αφήνετε τον συμπλέκτη και οι τροχοί του 890 Adventure αρχίζουν να κυλάνε στο δρόμο, υπάρχει μια αίσθηση ελαφρότητας. Εκτός από την «εξαφάνιση» του βάρους, το τράβηγμα του συμπλέκτη, οι αλλαγές των σχέσεων και η εν γένει συμπεριφορά του είναι απίστευτα ανάλαφρα. Η KTM έχει βρει την τέλεια ισορροπία που σας κάνει να ξεχνάτε ότι οδηγείτε μοτοσυκλέτα 200 κιλών.

Είσαι πάνω σε ένα Adventure της KTM, στην εξέλιξη του οποίου έχουν πάρει μέρος οι καλύτεροι αναβάτες αγώνων Rally και Enduro παγκοσμίως και οδηγείς μια από τις πλέον φιλικές μοτοσυκλέτες στην κατηγορία. Με επαρκέστατη κάλυψη από τον αέρα, χαμηλό ύψος σέλας, με το σώμα σε όρθια στάση, το τιμόνι να φέρνει σε ιδανική θέση τα χέρια, με τους πήχεις παράλληλους με το έδαφος και τα πόδια σε απόλυτα φυσιολογική θέση και προστατευμένα από τα πλαστικά και το ρεζερβουάρ των 20 λίτρων.

KTM 890 Adventure 2023 2WO 26

Η θέση οδήγησης και η πληροφόρηση από τις αναβαθμισμένες αναρτήσεις εμπνέουν ακόμη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από αυτήν που αποκόμιζες οδηγώντας τον προκάτοχό του. Η ευκολία στην οδήγηση μεταφέρεται και στο χώμα. Το 890 παραμένει εντυπωσιακά σταθερό σε βατούς χωματόδρομους και απολύτως προβλέψιμο είτε οδηγείς όρθιος, είτε καθιστός. Το χώμα άλλωστε είναι η δεύτερη φύση του.
Αυτό που σε ενθουσιάζει στο 890 Adventure είναι το πόσο σωστά μεταδίδεται η δύναμή του στον πίσω τροχό. Εντυπωσιακή η παροχή ισχύος που είναι διαθέσιμη από το ρελαντί, μέχρι τον κόφτη.

Οι εναλλαγές κατεύθυνσης γίνονται αστραπιαία και η κατανομή των βαρών βοηθάει στο να απολαμβάνεις την οδήγηση στον μέγιστο βαθμό όταν κινείσαι σε στριφτερά κομμάτια. Πραγματικά η αίσθηση που αποκομίζεις είναι πως οδηγείς μοτοσυκλέτα με μπροστινό τροχό 19 ιντσών και όχι 21.

Το Cornering Traction Control, που περιλαμβάνεται στο «βασικό οπλοστάσιο» του 890 Adventure, λειτουργεί εξίσου ομαλά όταν χαθεί η πρόσφυση- τόσο που σε περιπτώσεις ελάχιστης απώλειας δεν καταλαβαίνεις πως επεμβαίνει για να σε «σώσει» από πιο σοβαρά γλιστρήματα.

KTM 890 Adventure 2023 2WO 3

Η νέα σέλα, που είναι όσο σκληρή πρέπει σε συνδυασμό με το φέρινγκ και την ψηλότερη ζελατίνα, εξασφαλίζει μέγιστη άνεση σε πολύωρο ταξίδι. Η μοτοσυκλέτα ανεβάζει αβίαστα χιλιόμετρα με τον υπόκωφο ήχο του μοτέρ και λίγους κραδασμούς πάντα να σε συνοδεύουν. Μπορείς να ταξιδεύεις για ώρες με περισσότερα από 160 χλμ/ώρα στο κοντέρ και να ξεπεράσεις τα 200 χλμ/ώρα όταν το θελήσεις. Και όλα αυτά με περίσσεια σταθερότητα ακόμη και με αρκετά μποφώρ.

Η καλύτερη επιλογή

Το 890 Adventure λίγοι μπορούν να φτάσουν στα όριά του, αλλά όλοι εκείνοι που θα το αποκτήσουν θα το ευχαριστηθούν και θα βελτιωθούν οδηγικά. Θα ταξιδέψουν άνετα, θα τολμήσουν να κυκλοφορήσουν μαζί του καθημερινά, θα σκονιστούν σε χωμάτινες διαδρομές χωρίς κανένα πρόβλημα, καθώς είναι ικανό να διαχειριστεί απαιτητικές off road προκλήσεις.

Δύσκολα να βρεθεί άλλη adventure που να στρίβει τόσο καλά με τροχό 21 ιντσών. Είναι κατασκευασμένο με γνώμονα τη χρήση στην οποία την υποβάλλει ο αναβάτης μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας. 80% άσφαλτο, 20% χώμα. Για όποιον θέλει να γυρίσει την Ελλάδα από χώμα, μπορεί να επιλέξει την έκδοση R.

KTM 890 Adventure 2023 2WO 20

Με τα νέα χρηματοδοτικά προγράμματα της KTM μπορείτε να το αποκτήσετε ακόμη πιο εύκολα. Το πρόγραμμα BALLOON της τράπεζας SANTANDER για το KTM 890 Adventure έχει ως εξής:

Τιμή μοτοσυκλέτας 15.780€
20% προκαταβολή 3.156€
Αιτούμενο ποσό χρηματοδότησης 12.624€
Μηνιαίας δόση για 48 μήνες 226€
Δόση BALLOON στο τέλος της χρηματοδότησης 5.523€

 

Εξοπλισμός: Motomarket

Κράνος: Airoh Commander Progress

Αδιάβροχο: Nordcode

Γάντια: Nordcode Voras

Μποτάκια: Eleveit Diverge WP

KTM 890 Adventure 2023 https://www.ktm.com/
TΙΜΗ (€): 15.780 (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2 ΕΕΚ, 4 B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 889
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 90,7 x 68,8
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 13,5
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 105/8.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 10,2/6.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 200 (χωρίς υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 840-860
ΜΗΚΟΣ (mm) Δ.Α.
ΠΛΑΤΟΣ (mm) Δ.Α.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1528
ΙΧΝΟΣ(mm) 107,5
ΚΑΣΤΕΡ(o) 26,3
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ 90/90-21 PIRELLI SCORPION RALLY STR
ΠΙΣΩ 150/70-18  PIRELLI SCORPION RALLY STR
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΝΕΡΓΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ
ΨΑΛΙΔΙ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ WP APEX, ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ 43mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 200 χλστ. ΠΛΗΡΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ WP APEX, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 200mm, ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ / ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 320mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ CORNERING ABS BOSCH 9,3 MP
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ BREMBO CORNERING ΑBS BOSCH 9,3 MP
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 20 ΛΙΤΡΑ
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/km) 5,5

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.