Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 06.10.2023
Μέσα σε τρία χρόνια η VOGE έχει καταφέρει να εδραιωθεί στην ελληνική αγορά, με τη νέα γενιά μοντέλων της να αποτελεί την επιβεβαίωση πως «ήρθε για να μείνει»
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Η εταιρεία «έφτασε» στη χώρα μας λίγο πριν ξεσπάσει η πανδημία. Οι δυσκολίες, όπως για όλους ανεξαιρέτως τους κατασκευαστές πολλές, αλλά η VOGE με τις «πλάτες» της Loncin στην Κίνα, και τις Mototrend στην Ελλάδα κατάφερε να ξεχωρίσει με τα μοντέλα της και την αντιμετώπιση της περίεργης κατάστασης που επικρατούσε.
Οι πρώτες μοτοσυκλέτες που ήρθαν στη χώρα μας ήταν τα street naked 300R/500R, το adventure 500DS και το modern classic 300AC. Λίγο αργότερα ακολούθησε το best seller της εταιρείας 300DS. Σταδιακά η γκάμα εμπλουτίστηκε, με την VOGE να εισέρχεται φέτος και στην κατηγορία των scooter με το SR4 Max αρχικά και το SR 1 πρόσφατα.
Η «νέα γενιά»
14 μοτοσυκλέτες από 125 έως 650 κ.εκ. απαρτίζουν την γκάμα της VOGE. Η εξέλιξη έφερε τέσσερα ολοκαίνουργια μοντέλα το 2023. Το entry level R 125, το adventure DS525X που άμεσα αναδείχθηκε μία από τις δημοφιλέστερες μοτοσυκλέτες της ελληνικής αγοράς και τα classic AC350 και AC525X. Όλα με νέους κινητήρες, ανταγωνιστικές τιμές και κορυφαία ποιότητα κατασκευής.
Advanced Scrambler
Τα σύγχρονα scrambler είναι είτε κλασσικής εμφάνισης, είτε κινούνται στο άλλο άκρο, του επιτηδευμένου φουτουριστικού σχεδιασμού. Το AC525X είναι από τις ελάχιστες μοτοσυκλέτες που συνδυάζουν ιδανικά το «παλιό με το καινούργιο», το κλασσικό με το μοντέρνο. Μια προσεκτικά σχεδιασμένη scrambler, που διακρίνεται για την κομψότητα και τις όμορφες λεπτομέρειές της.
Υψηλών προδιαγραφών μοτοσυκλέτα με τιμή κάτω από 6.000 ευρώ. Η ποιότητά της γίνεται αντιληπτή μόλις την αντικρύσεις. Όσο την περιεργάζεσαι σε πείθει. Η ισορροπημένη σιλουέτα της δείχνει τον ποιοτικό δρόμο που έχει ακολουθήσει η VOGE σε όλα της τα μοντέλα. Τα μεταλλικά και λιγοστά πλαστικά μέρη έχουν άψογο φινίρισμα και τέλεια συναρμογή μεταξύ τους. Η «ακριβή» και καθαρή εικόνα ενισχύεται από το γεγονός πως ντίζες, καλώδια και σωληνάκια είναι τακτοποιημένα.
Ο μπροστινός τροχός των 19 ιντσών, με τα ελαστικά διττού χαρακτήρα της Metzeler, το ψηλά τοποθετημένο τελικό – μας θύμισε supertrapp λόγω των δακτυλίων- αποδεικνύουν το είδος. Δείγμα του πόσο έχει δοθεί η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι και οι προστασίες για τον συνεπιβάτη στον «λαιμό» και το τελικό. Συν τοις άλλοις, τα μέρη από βουρτσισμένο μέταλλο στον δικύλινδρο κινητήρα, το μασκάκι πάνω από τον προβολέα, οι ζάντες με ακτίνες και το ψηλό τιμόνι με τα vintage γκριπ σε ταξιδεύουν σε πιο ρομαντική εποχή.
Από την άλλη, τα LED «ιδιότροπα» φωτιστικά σώματα, η TFT οθόνη, οι ωραίοι καθρέφτες, οι λειτουργικοί διακόπτες, τα μοντέρνα γραφικά στο ρεζερβουάρ, το προστατευτικό των λαιμών των εξατμίσεων κάτω από τον κινητήρα, η λεπτή – δύο επιπέδων – σέλα, το ανεστραμμένο πιρούνι και το αλουμινένιο ψαλίδι σε επαναφέρουν στο 2023.
Χωρίς θυσίες
Το AC525X είναι μια μοτοσυκλέτα που θέλεις να αποκτήσεις με το πού βρεθείς στη σέλα της. Η τελευταία μπορεί να σε περιορίζει σε μία θέση, αλλά σε κρατάει ξεκούραστο χάρη στη σχεδίαση και τη σωστή ποσότητα αφρώδους στο εσωτερικό της. Καθισμένος λίγο πιο χαμηλά απ’ όσο θα ήθελα, τα πόδια πατάνε με ευκολία στο έδαφος. Το ψηλό τιμόνι βάζει τα χέρια ψηλά, με τους πήχεις όμως να βρίσκονται παράλληλα με το έδαφος, γεγονός που διευκολύνει τον χειρισμό της μοτοσυκλέτας. Το βάρος της, σχεδόν 200 κιλά με όλα τα υγρά, θεωρείται απολύτως φυσιολογικό για την κατηγορία της και περνά απαρατήρητο τόσο όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται εν κινήσει, όσο και σε μανούβρες.
Με 7 ίντσες TFT οθόνη, μπροστά από τον αναβάτη, η εποπτεία όλων των λειτουργιών της μοτοσυκλέτας γίνεται με ευκολία, καθώς μπορεί να επιλέξει μία από τις δύο διαθέσιμες απεικονίσεις για να βλέπει τις πληροφορίες. Οι ενδείξεις αφορούν ταχύμετρο, στροφόμετρο, θερμοκρασία κινητήρα, σχέση κιβωτίου, στάθμη καυσίμου, πίεση ελαστικών, ρολόι, θερμοκρασία περιβάλλοντος, ολικό και μερικό χιλιομετρητή. H διαχείριση του menu είναι εύκολη από διακόπτες στο αριστερό μέρος του τιμονιού.
Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του επίσης ρυθμιζόμενες μανέτες, θύρες USB και 12V και ο συνεπιβάτης όμορφες χειρολαβές και ένα μεγάλο μέρος της σέλας που τον τοποθετεί λίγο ψηλότερα από τον αναβάτη.
Ίδιος αλλά τόσο διαφορετικός
Ο λόγος για τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα, που από τα 471 κ.εκ. έφτασε τα 494 κ.εκ. στη νέα εκδοχή του και χρησιμοποιείται προς το παρόν από το AC525X και το DS525X. Μπορεί οι τιμές ισχύος (47,6 ίπποι @ 8.500 σ.α.λ.) και ροπής (4,53 kgm@ 7.000 σ.α.λ.) να διαφέρουν από ελάχιστα έως καθόλου για να μπορούν να είναι εναρμονισμένες με τη νομοθεσία περί διπλωμάτων Α2, αλλά η δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της εταιρείας φαίνεται από τον τρόπο λειτουργίας του. Η κατανάλωσή του όταν τον πιέσαμε ξεπέρασε για λίγο τα 5 λίτρα ανά 100 χλμ, ενώ σε νορμάλ οδήγηση βρισκόταν σταθερά στα 4,5 λίτρα. Οπότε με 16 λίτρα ρεζερβουάρ μιλάμε για μια αυτονομία που φτάνει τα 400 χλμ. Σε αυτό συμβάλλει και ο άψογα ρυθμισμένος ψεκασμός.
Ένα σωστά κλιμακούμενο εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων συνδυάζεται με υποβοηθούμενο συμπλέκτη. Η τελική ταχύτητα που είδαμε ήταν 180 χλμ/ώρα.
Επώνυμα περιφερειακά
Από την πρώτη στιγμή η VOGE συνεργάστηκε με γνωστές εταιρείες του χώρου της μοτοσυκλέτας για να εξοπλίσει τις μοτοσυκλέτες της. Στα ίδια πρότυπα συνεχίζει. Για τις αναρτήσεις έχει επιλέξει την KYB (Kayaba). Με ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41 χλστ. μπροστά και αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας, με σύστημα μοχλισμού και ρυθμιζόμενη προφόρτιση.
Ο προμηθευτής για το σύστημα πέδησης είναι άλλο ένα μεγάλο και γνωστό όνομα. Οι διέμβολες δαγκάνες της Nissin «δένουν» με τρία κυματιστά δισκόφρενα (δύο μπροστά και ένα πίσω) που συμβαδίζουν με τον scrambler χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Το ABS είναι της Bosch, μία ακόμη γνωστή υπογραφή πάνω στο AC525X.
Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα διττού χαρακτήρα Metzeler Tourance (χωρίς σαμπρέλα) διαστάσεων 110/80 και 150/70, «ντύνοντας» ζάντες 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω.
Στο δρόμο
Ξαφνιάζεσαι από το πόσο ομαλά δουλεύει ο κινητήρας του AC525X. Η διαφορά από την προηγούμενη έκδοσή του είναι μεγάλη. Ραφιναρισμένη λειτουργία, «ευγενής» ήχος από την εξάτμιση, χωρίς κραδασμούς στις χαμηλές και μεσαίες στροφές εκεί όπου δείχνει πως είναι πολύ ελαστικός για να εξυπηρετεί καθημερινά τον αναβάτη του. Μαλακός στο τράβηγμα ο συμπλέκτης, πολύ θετικό το κιβώτιο με μακριές διαδρομές στο λεβιέ, εξαιρετικά ρυθμισμένος ο συμπλέκτης.
Το VOGE AC525X βασίζεται σε ένα πολύ στιβαρό πλαίσιο που χαρίζει ζηλευτή σταθερότητα στη μοτοσυκλέτα. Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων ωστόσο είναι αδικαιολόγητα σκληρές. Όσο οι δρόμοι είναι καλοστρωμένοι, χωρίς λακκούβες και σαμάρια, ακόμη και σε στριφτερούς δρόμους ή στο ταξίδι απολαμβάνεις το στήσιμο της μοτοσυκλέτας. Όμως στις ανωμαλίες οι αναρτήσεις έχουν «ξερή» αντίδραση, με αποτέλεσμα να κουράζεται ο αναβάτης πολύ γρήγορα.
Τα φρένα της Nissin αποδίδουν ποιοτικά τη δύναμή τους, με αίσθηση στη μανέτα και το λεβιέ. Το ABS της Bosch ενεργοποιείται μόνο σε ακραίο φρενάρισμα.
Μπορείς να ταξιδεύεις μέχρι τα 140 χλμ/ώρα, εύκολα και ξεκούραστα, με σύμμαχό σου το μοτέρ που δουλεύει αψεγάδιαστα. Από εκεί και πάνω εμφανίζει λίγους κραδασμούς σε τιμόνι και μαρσπιέ.
Value for money
Η γνωριμία μας με την πρώτη μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιεί τον νέο κινητήρα της VOGE μάς ενθουσίασε. Η ποιότητα της μοτοσυκλέτας μας εξέπληξε, η εμφάνιση και η προσοχή στη λεπτομέρεια δείχνουν πως η κινέζικη εταιρεία θα συνεχίσει να μας εκπλήσσει και στο μέλλον. Στο «λογαριασμό» πρόσθεσε τη χαμηλή τιμή αλλά και τις πολύ σφιχτές αναρτήσεις του. Συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω καταλήξαμε πως το AC525X είναι μια εξαιρετική scrambler για όσους θέλουν μια μοτοσυκλέτα με την οποία μπορούν να κάνουν τα πάντα.
Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market
Κράνος: Caberg Riviera V4 X
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Γάντια: Nordcode Air Tech
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
Εξοπλισμός Αναβάτη Motoway
Μπουφάν: Furygan Mistral Evo 3
VOGE AC525X 2023 | VOGE GREECE |
ΤΙΜΗ (€): | 5.945 (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 494 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 68 x 68 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,5 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 47,6/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 4,53/7.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 190 |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 820 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.150 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 820 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.450 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | ΜETZELER TOURANCE 110/80-19 |
ΠΙΣΩ: | METZELER TOURANCE 150/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ ΚΥΒ 41mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 151,4mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΜΟΧΛΙΚΟ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 140mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ, ΔΑΓΚΑΝΑ NISSIN 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS BOSCH |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ ΔΑΓΚΑΝΑ NISSIN 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS BOSCH |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 16 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.