Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 22.09.2023
Τα στοιχεία που έκαναν επιτυχημένο το V-Strom 650 ήταν ο πολυχρηστικός χαρακτήρας του και ο εκπληκτικός κινητήρας. Στο 800 ισχύουν τα ίδια και με το παραπάνω!
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Το V-Strom 800 DE προστίθεται στην γκάμα των πολυχρηστικών (Versatile) μοτοσυκλετών που βγαίνουν από το εργοστάσιο του Hamamatsu, κάτι που θέλει να τονίσει η Suzuki κολλώντας ένα ταμπελάκι με την ιαπωνική σημαία και το «Made in Japan» στο ρεζερβουάρ. Είναι γεγονός πως μέχρι και η τελευταία βίδα πάνω στην adventure μοτοσυκλέτα προέρχεται από τη «Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου». Αυτό τονίστηκε κατά την παρουσίαση στη χώρα μας τον περασμένο Μάιο.
Η σταδιοδρομία των 650 και 1000 μετρά περισσότερα από 20 χρόνια στην αγορά. Για την επιτυχία του «μικρού» δεν χρειάζεται να υπερθεματίσουμε. Κοιτάξτε γύρω σας και θα καταλάβετε. Ο V-2 κινητήρας και των δύο χρησιμοποιείται ακόμη στα μοντέλα που βρίσκονται στα «δύο άκρα» της γκάμας της Suzuki. Εκεί ανάμεσα τοποθετείται το 800, το οποίο τίθεται αντιμέτωπο με μοτοσυκλέτες από Ασία και Ευρώπη.
Το μεγαλύτερο μέρος της επιτυχίας του V-Strom 650 δικαιωματικά έγκειται στον κινητήρα. Κατά τη γνώμη μας βρίσκεται στο top 5 των V-2 όλων των εποχών, χάρη στη γραμμική - γεμάτη απόδοσή του σε όλο το εύρος των στροφών, με ισχύ άκρως αξιοποιήσιμη απ’ όλους. Οδηγώντας το V-Strom 800 DE είμαστε πεπεισμένοι πως στη Suzuki ήθελαν να μεταφέρουν όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά στον ολοκαίνουργιο κινητήρα τους. Και τα κατάφεραν, δίνοντας παράλληλα 13+ ίππους και 2,6 kgm περισσότερα για πλήρη εκμετάλλευση από τον αναβάτη του. Η διαφοροποίηση έρχεται στη διάταξη του κινητήρα, που πλέον δεν είναι V αλλά σε σειρά, όπως σε όλους τους ανταγωνιστές του.
H κληρονομιά
Ένα από τα πρώτα μοντέλα που καθόρισαν την κατηγορία adventure και μάλιστα σε ανύποπτο χρόνο ήταν το θρυλικό DR-Z 800. Εμφανισιακά λοιπόν το V-Strom 800 DE θυμίζει περισσότερο το θηριώδες μονοκύλινδρο με το οποίο η Suzuki αγωνίστηκε στο Rally Dakar, παρά τα V-Strom 650 που διέθεταν σαφέστατα πιο τουριστικό χαρακτήρα.
Το χαρακτηριστικό ρύγχος, που το εργοστάσιο του Hamamatsu ήταν το πρώτο που υιοθέτησε στον σχεδιασμό των μοτοσυκλετών του είδους, σε συνδυασμό με το σχεδόν κάθετο σύνολο προβολέων– ζελατίνας, κληρονομήθηκαν από το DR Big στο V-Strom 800 DE. Την off -road αύρα ενισχύουν ο ακτινωτοί τροχοί και ειδικά ο μπροστινός των 21 ιντσών, η ποδιά που έχει ως αποστολή την προστασία του κινητήρα, οι «χούφτες» και τα προστατευτικά των «καλαμιών» του πιρουνιού, το φαρδύ τιμόνι.
Το σύνολο των επιφανειών και του ρεζερβουάρ των 20 λίτρων προσδίδει όγκο στο μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας. Το πίσω τμήμα διαθέτει πιο μίνιμαλ σχεδίαση με τη μεγάλη σέλα να προσαρμόζεται στο υποπλαίσιο, τμήμα του οποίου βρίσκεται εκτεθειμένο. Τα πλαστικά φιλοξενούν τις βάσεις των βαλιτσών, τις χειρολαβές συνεπιβάτη, τη σχάρα, με το πίσω φωτιστικό σώμα να προέρχεται από το V-Strom 1050.
Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή, επιβεβαιώνοντας με πειστικό τρόπο το Made in Japan που αναγράφεται στο μικρό ταμπελάκι πάνω στο ρεζερβουάρ. Η αλήθεια είναι πάντως πως στο γκρι-κίτρινο χρώμα της μοτοσυκλέτας της δοκιμής, το V-Strom 800 DE «χάνει» κάτι από την αξία του. Σε κίτρινο-μπλε και μαύρο-μπλε, αναδεικνύονται περισσότερο τα υψηλά στάνταρ κατασκευής που έχει θέσει η Suzuki σε όλα τα μοντέλα της εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Επικεντρωμένο στην άνεση
Μόλις κάτσεις, αισθάνεσαι όμορφα. Η σέλα είναι απίστευτα άνετη σε μια θέση οδήγησης που ίσως να μην έχεις συναντήσει σε προηγούμενή σου μοτοσυκλέτα. Κάθεσαι αρκετά πίσω, με το τιμόνι όμως κοντά σου λόγω της τοποθέτησης των καβαλέτων στην τιμονόπλακα. Έχεις θέα στο πιρούνι και κατανοείς πως βρίσκεσαι αρκετά απομακρυσμένος από τον μπροστινό τροχό. Το μεταξόνιο είναι αρκετά μακρύ στα 1.570 χλστ. και η γωνία κάστερ πολύ μεγάλη στις 28 μοίρες.
Τίποτα από τα παραπάνω δεν σε δυσκολεύει κατά την οδήγηση στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο αλλά και στο χώμα. Τα άκρα λαμβάνουν φυσιολογικές γωνίες πάνω στα μεγάλα μαρσπιέ, που διαθέτουν προσθαφαιρούμενο χοντρό λάστιχο, και στο φαρδύ τιμόνι μεταβλητής διατομής. Το ύψος της μοτοσυκλέτας θα προβληματίσει μόνον όσους είναι κάτω του 1,75 και το βάρος της θα φανεί μόνο σε επιτόπιες μανούβρες. Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις με εργαλείο. Αν και μικρή προσφέρει ικανοποιητική προστασία από τον αέρα, ειδικά στο στήθος και το κεφάλι, αλλά αφήνει ακάλυπτους τους ώμους.
Ο συνεπιβάτης θα μείνει απόλυτα ικανοποιημένος, έχοντας στη διάθεσή του μεγάλο μέρος αφρώδους υλικού, λίγο ψηλότερα τοποθετημένου από του αναβάτη, μαρσπιέ στο σωστό ύψος και χειρολαβές για τη στήριξή του.
Είναι «εύκολη» μοτοσυκλέτα σε όλα της. Ακόμη και στη διαχείριση της πληθώρας πληροφοριών που προσφέρει η νέα TFT οθόνη των 5 ιντσών. Δύο μεγάλοι και πολύ ποιοτικοί διακόπτες φροντίζουν να σας μεταφέρουν εύκολα και γρήγορα στο menu της οθόνης, που δεν συνδέεται με smartphone. Είναι ευανάγνωστη χάρη και στο πλαστικό σκίαστρο που την περιβάλλει, διαθέτει φωτισμό ημέρας-νύχτας, που αλλάζει μόνος του ανάλογα με τις περιβαλλοντικό φως, στο πλάι της είναι τοποθετημένη θύρα USB και από πάνω της υπάρχει βάση για GPS ή smartphone.
Δικύλινδρος σε σειρά με λειτουργία που θυμίζει V-2
Ο μεσότιτλος δεν μπήκε τυχαία. Από τη στιγμή που παρουσιάστηκε το V-Strom 800 DE, όλοι «κόλλησαν» στο ότι ο κινητήρας του δεν είναι διάταξης V, αλλά δικύλινδρος σε σειρά. Ε και;
Είναι ολοκαίνουργιος, με χωρητικότητα 776 κ.εκ., ισχύ 83,1 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και ροπή 7,9 kgm στις 6.800 σ.α.λ. και ακούγεται σαν V-2, αφού ο χρονισμός ανάφλεξης είναι 270 μοιρών. Για την απαλοιφή των κραδασμών διαθέτει διαξονικό σύστημα αντίβαρων της Suzuki, το πρώτο του είδους σε μοτοσυκλέτα παραγωγής, που εγγυάται την ομαλή λειτουργία και τον συμπαγή και ελαφρύ σχεδιασμό του κινητήρα.
Ο έλεγχος εισαγωγής του συστήματος ψύξης συμβάλλει στη διατήρηση σταθερής θερμοκρασίας του κινητήρα και στην εξάλειψη του ασταθούς ρελαντί κατά την προθέρμανση του κινητήρα σε κρύο καιρό. Εκτός από συμπλέκτη ολίσθησης το εξατάχυτο κιβώτιο συνδυάζεται και με quickshifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα. Το ride by wire εισάγει προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, όπως τρία προγράμματα οδήγησης που αλλάζουν τον τρόπο απόδοσης του κινητήρα, διατηρώντας στο μέγιστο την ισχύ του.
Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Suzuki Traction Control System διαθέτει λειτουργία G (χώμα). Το Easy Start της Suzuki εκκινεί τον κινητήρα με ένα στιγμιαίο πάτημα της μίζας και η λειτουργία υποβοήθησης σε χαμηλές στροφές (Low RPM Assist) βοηθά στην ελαφριά αύξηση των στροφών κινητήρα κατά την εκκίνηση για ομαλότερο και ευκολότερο ξεκίνημα.
Σε πλήρη αρμονία
Μια συμπαγής μοτοσυκλέτα με δυναμικά χαρακτηριστικά της κατηγορίας adventure, εκτός από έναν εξαιρετικό κινητήρα και αξιοπρόσεκτο επίπεδο ηλεκτρονικών, επιβάλλεται να διαθέτει επίσης εξοπλισμό υψηλού επιπέδου. Η Suzuki στράφηκε σε νέες λύσεις. Σχεδίασε από «λευκό χαρτί» το ατσάλινο, σωληνωτό πλαίσιο που, με τον κινητήρα φέρον στοιχείο του, συμβάλλει στην ιδανική κατανομή βάρους. Κατασκευάστηκε ώστε να αντέχει τις κακουχίες των χωματόδρομων αλλά και του φορτώματος με αποσκευές.
Συνδυάζεται με ένα σετ ρυθμιζόμενων αναρτήσεων της Showa (Hitachi Astemo) με διαδρομές 220 χλστ.. Μπροστά συναντάμε ανεστραμμένο πιρούνι 43 χλστ. και πίσω αμορτισέρ με ξεχωριστό δοχείο αερίου και σύστημα μοχλισμού.
Οι ζάντες είναι 21 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω με ελαστικά Dunlop Trail Max 90/90-21 και 150/70 με σαμπρέλα. Στις μπροστινές τετραέμβολες δαγκάνες και την μονοέμβολη στον πίσω τροχό αναγράφεται η επωνυμία μιας εκ των κορυφαίων εταιρειών φρένων στον κόσμο, της Nissin. «Δαγκώνουν» δίσκους 310 χλστ. και 2.260 χλστ. Το ABS διαθέτει δύο ρυθμίσεις λειτουργίας για διαφορετικές οδηγικές συνθήκες, αλλά και επιλογή απενεργοποίησής του στον πίσω τροχό.
Εμπιστοσύνη
Αυτό αισθάνεσαι όταν οδηγείς το V-Strom 800 DE. Ως ένα βαθμό, έστω και υποσυνείδητα, οφείλεται στο ότι έχεις να κάνεις με μοντέλο της Suzuki. Μια μοτοσυκλέτα Made in Japan. Είδατε πώς πιάνει τόπο το μικρό ταμπελάκι στο ρεζερβουάρ;
Ο μικρός συμπαγής κινητήρας έχει το μεγαλύτερο «μερίδιο ευθύνης» στην κορυφαία ποιότητα κύλισης του νέου V-Strom. Είναι τόσο γραμμική και ελαστική η απόδοσή του, τόσο ήσυχη και ταυτόχρονα ροπάτη η λειτουργία του που όσοι κάτοχοι V-Strom 650 βρεθούν στη σέλα του 800 έστω και για μια σύντομη βόλτα – test ride θα αφήσουν πίσω τους την εμμονή περί V-2. Και αυτό το γράφει κάποιος που έχει λατρέψει τον V-2 της Suzuki σε όσες μοτοσυκλέτες έχει χρησιμοποιηθεί (V-Strom, SV, Gladius).
Ο ψεκασμός δουλεύει ιδανικά, κάνοντας την καθημερινότητα πανεύκολη. Στο «πεδίο δράσης» δηλαδή αυτών των μοτοσυκλετών της κατηγορίας κυβισμού, όπου θα διανύσουν χιλιάδες χιλιόμετρα. Εκεί λοιπόν η κατανομή βάρους της μοτοσυκλέτας και το ύψος της θα συνεισφέρουν στον απεγκλωβισμό από το μποτιλιάρισμα. Οι αναρτήσεις, από την άλλη, κάνουν εκπληκτική δουλειά απορροφώντας κάθε είδους ανωμαλίας.
Στο ταξίδι μπορείς να κινείσαι άνετα με το «κοντέρ» στα 150 χλμ/ώρα με αξιοζήλευτη σταθερότητα, ακόμη και όταν σε χτυπάνε δυνατοί άνεμοι. Μην ξεχνάς πως σύμμαχός σου πρέπει να είναι πάντα ένα σετ καλού εξοπλισμού, όπως αυτό που βλέπεις στις φωτογραφίες. Αν αποφασίσεις να κινηθείς πιο γρήγορα τότε καταλαβαίνεις πως ο κινητήρας δεν παρουσιάζει ίχνος ζορίσματος Ακόμη και όταν η οθόνη αναγράφει 200 χλμ/ώρα, ο κινητήρας παραμένει ήσυχος με απειροελάχιστους κραδασμούς. Σε αυτές τις συνθήκες θα σου λείψει μια πιο μεγάλη ζελατίνα που θα αυξήσει τα επίπεδα προστασίας από τον αέρα.
Όμως δεν είναι όλες διαδρομές μια ευθεία. Στις στροφές η αργή γεωμετρία του V-Strom 800 DE σε αφήνει να οδηγείς σβέλτα μόνο με ροή, χωρίς έντονα ανοίγματα-κλεισίματα του γκαζιού. Η μοτοσυκλέτα στις στροφές μοιάζει να μην έχει μπροστινό τροχό 21 αλλά 19 ιντσών. Νοιώθεις σιγουριά με τις αναρτήσεις να αλληλεπιδρούν θετικά ακόμη και αν πιέσεις λίγο περισσότερο. Όταν πέσει η νύχτα και βρεθείς σε επαρχιακό δρόμο χωρίς φωτισμό, τότε εκτιμάς την απόδοση των μικρών προβολέων που έχει τοποθετήσει η Suzuki στο V-Strom.
Στο χώμα νοιώθεις πως έχεις στη διάθεσή σου μια μοτοσυκλέτα απολύτως διαχειρίσιμη. Όρθιος στα μαρσπιέ εκμεταλλεύεσαι τη σωστή τοποθέτηση του τιμονιού και των μαρσπιέ ενώ μπροστά δεν έχεις τίποτα να παρεμβάλλεται στο οπτικό σου πεδίο. Οι σχετικά μαλακές αναρτήσεις και το στιβαρό πλαίσιο δεν σε αφήνουν ούτε μια στιγμή να αισθανθείς ανασφάλεια.
Σίγουρα V-Strom
Η Suzuki κατασκεύασε μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα, της έδωσε το όνομα αλλά και τη χάρη των V-Strom. Φιλική, άνετη, μπορεί να ταξιδεύει και να κινείται στην πόλη και στο χώμα το ίδιο εύκολα. Το επίπεδο εξοπλισμού της είναι από τα πληρέστερα της κατηγορίας και σίγουρα όταν κάποιος την αποκτήσει θα εξοικονομήσει αρκετά χρήματα τα οποία θα ξόδευε σε άλλη περίσταση για να την εμπλουτίσει. Με 12.195€ η Suzuki παρέχει quick shifter, χούφτες, προστατευτική ποδιά κινητήρα, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, σύγρονα ηλεκτρονικά, οθόνη TFT, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, βάσεις για πλαϊνές βαλίτσες και όλα τα απαραίτητα μιας σύγχρονης adventure μοτοσυκλέτας που διαθέτει έναν εκπληκτικό κινητήρα και κατασκευάζεται στην Ιαπωνία!
Εξοπλισμός Αναβάτη: Moto Market
Κράνος: Airoh Commander Factor
Μπουφάν: Spidi Terranet
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Γάντια: Five TFX4
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
SUZUKI V-STROM 800 DE 2023 | SUZUKI MOTO GREECE |
ΤΙΜΗ (€): |
12.195 (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2023) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K, DOHC |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 776 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 84 x 70 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 12,8 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 83,1/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 7,9/6.800 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 230 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 855 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.345 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 975 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.570 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 114 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 28 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | DUNLOP TRAILMAX MIXTOUR 90/90-21 |
ΠΙΣΩ: | DUNLOP TRAILMAX MIXTOUR 150/75-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ SHOWA 43mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 220mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ SHOWA ΜΕ ΜΟΧΛΙΚΟ ΜΕ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ-ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ & ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 220mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟI 310mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ NISSIN 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ NISSIN 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 14 ΛΙΤΡΑ |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100kmh | 6 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.