Δοκιμές

Δοκιμή CFMOTO 700ΜΤ 2023: Συνδυασμός προσόντων

Τα κάνει όλα σωστά


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  15.09.2023

Η CFMOTO ουδέποτε προσπάθησε να εντυπωσιάσει με «κουμπάκια και λαμπάκια». Στηρίχθηκε από την αρχή στην ουσία και «κέρδισε». Το ίδιο συνεχίζει να κάνει με το 700ΜΤ

Φωτογραφίες: Βαγγέλης Μούκας

H CFMOTO έγινε αποδεκτή από το ελληνικό μοτοσυκλετιστικό κοινό πολύ γρήγορα και αυτό δεν αποτελεί τυχαίο γεγονός αλλά μια απόδειξη πως οι μοτοσυκλέτες της έπεισαν εξ αρχής, έκαμψαν τις αμφιβολίες και προσπέρασαν τις προκαταλήψεις «περί κινέζικων». Η αρχή έγινε με μια μοτοσυκλέτα που είχε προσελκύσει το ενδιαφέρον προτού έρθει στην Ευρώπη, το 650ΜΤ.

Από εκεί και πέρα η ροή νέων και εξαιρετικά ενδιαφερόντων μοντέλων ήταν συνεχής. Μέσα σε μια πενταετία η γκάμα αριθμεί 21 μέλη. Τόσα διατίθενται από την ελληνική αντιπροσωπεία MUVUS, ενώ σύντομα έρχονται και άλλα. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε πως είμαστε προνομιούχοι, μιας και βλέπουμε-οδηγούμε τα νέα μοντέλα γρηγορότερα από πολλούς Ευρωπαίους.

CFMOTO 700MT 2wo 1 2

Adventure, crossover, modern classic, naked, supersport και sport touring, με κινητήρες από 250 έως 800 κ.εκ, σχεδιασμένα στην Ευρώπη και όλα σε ανταγωνιστικές τιμές. Η «κληρονομιά» περνάει από γενιά σε γενιά και το 700ΜΤ αποτελεί μια ακόμη επιβεβαίωση των γραφόμενών μας, πως η CFMOTO δεν κάνει βήματα αλλά άλματα μπροστά με κάθε νέο της μοντέλο.

Έχουμε να κάνουμε ουσιαστικά με μια βελτιωμένη έκδοση του 650MT, που σημειωτέον συνεχίζει να πωλείται καινούργιο. Το 700ΜΤ κοστίζει αυτήν τη στιγμή 500 ευρώ περισσότερα από το 650ΜΤ. Τίμιο!

Με την υπογραφή Kiska

Η συνεργασία με έναν από τους πλέον γνωστούς και καταξιωμένους σχεδιαστές μοτοσυκλετών παγκοσμίως συνεισέφερε στην επιτυχία. Το 650ΜΤ είναι αντικειμενικά μια πολύ όμορφη μοτοσυκλέτα και η ομάδα που ανέλαβε το 700ΜΤ «εκμεταλλεύθηκε» στο έπακρο τη σπορ γραμμή και τις «ιδιαιτερότητές» του και εξέλιξε το design, συμβαδίζοντας με την τάση της εποχής.

CFMOTO 700MT 2wo 2 2

Το μπροστινό μέρος και ο προβολέας LED, που αποτελεί σήμα κατατεθέν του crossover της CFMOTO, παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. To ρεζερβουάρ των 18 λίτρων ανασχεδιάστηκε, αλλάζοντας μαζί με τη νέα σέλα την εργονομία της μοτοσυκλέτας. Γενικά, οι έντονες ακμές συναντώνται σε όλο το φέρινγκ που διαθέτει αεροδυναμικά στοιχεία όντας πολύ-επίπεδο. Τα φλας βρίσκονται μέσα στα πλαστικά κα η ζελατίνα που προέρχεται από το 650ΜΤ διαθέτει φυμέ εκτροπείς αέρα. Οι καλοσχεδιασμένοι καθρέφτες φέρουν το λογότυπο της εταιρείας και οι χούφτες «δένουν» με τη σπορ σιλουέτα του μπροστινού μέρους, σε αντίθεση με το πίσω που είναι πιο συμβατικό δείχνοντας πως πρώτο μέλημα των σχεδιαστών ήταν η άνεση αναβάτη και συνεπιβάτη. Η σέλα, η σχάρα με τις χειρολαβές συνεπιβάτη και οι βάσεις των πλαϊνών βαλιτσών τροποποιούν το πίσω τμήμα του 700ΜΤ σε σχέση με αυτό του 650ΜΤ.

Οι κυματιστοί δίσκοι έδωσαν τη θέση τους σε συμβατικούς, με τις δαγκάνες των φρένων να διαθέτουν νέα τακάκια. Τα καλάμια του ανεστραμμένου πιρουνιού από χρυσά στο 650ΜΤ έγιναν μαύρα στο 700MT.

CFMOTO 700MT 2wo 6

Σε γενικές γραμμές, η ποιότητα κατασκευής μάς άφησε ικανοποιημένους. Τριγμοί δεν υπάρχουν , η συναρμογή των πλαστικών, που δεν εντυπωσιάζουν με την ποιότητά τους, είναι σωστή. Όταν στον «λογαριασμό» προστίθεται και η τιμή, τότε συνειδητοποιείς πως με 6.590 € (τιμή γνωριμίας) αποκτάς μια μοτοσυκλέτα που προσφέρει πολλά περισσότερα απ’ όσα κοστίζει.

Ουσιαστικές αλλαγές

Όταν κατεβαίνεις από το 650ΜΤ και ανεβαίνεις στο 700ΜΤ αμέσως καταλαβαίνεις την καλύτερη εργονομία του μοντέλου, καθώς η νέα σέλα και το ανασχεδιασμένο ρεζερβουάρ τοποθετούν το σώμα σε διαφορετική, σαφέστατα καλύτερη θέση. Ενώ στο 650ΜΤ όλο το βάρος πέφτει στη σπονδυλική στήλη με αποτέλεσμα να κουράζεσαι πιο γρήγορα, στο 700ΜΤ γέρνεις ελάχιστα μπροστά. Έτσι, το «τρίγωνο» τιμόνι-μαρσπιέ-σέλα διευκολύνουν τον αναβάτη τόσο κατά την καθημερινή μετακίνηση όσο και κατά το ταξίδι.

CFMOTO 700MT 2wo 1 3

Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον αναβάτη μέσα στη μοτοσυκλέτα, με το τιμόνι να βρίσκεται στο σωστό ύψος ώστε να μην οδηγείς με τα χέρια «κρεμασμένα» από αυτό. Η σέλα είναι γενικά άνετη, τόσο για τον αναβάτη, όσο και για τον συνεπιβάτη που κάθεται λίγο ψηλότερα, σε πιο στενό τμήμα, έχοντας στη διάθεσή τους καλοσχεδιασμένες χειρολαβές και μαρσπιέ τοποθετημένα στο σωστό ύψος. Αναβάτης από 1,80μ. και άνω θα πατήσει άνετα στο έδαφος, με τα πόδια να βρίσκουν εύκολα θέση στις εσοχές του ρεζερβουάρ.

Η ρυθμιζόμενη χωρίς εργαλεία ζελατίνα παρέχει την απαιτούμενη προστασία στον αναβάτη μιας μοτοσυκλέτας sport touring. Οι χούφτες «δένουν» με τον σπορ χαρακτήρα του μπροστινού τμήματος του 700MT, αλλά δεν προσφέρουν την προστασία που υπόσχονται με μια πρώτη ματιά.

Μια νέα οθόνη 5 ιντσών, με δυνατότητα συνδεσιμότητας, εντυπωσιάζει χάρη στην ευκρίνειά της κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, προβάλλει τις πληροφορίες με δύο τρόπους, ενώ ελέγχεται μέσω εύχρηστου μενού από καλοσχεδιασμένους διακόπτες στο αριστερό άκρο του τιμονιού. Επιπλέον, ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του δύο υποδοχές φόρτισης USB Type A και Type C.

CFMOTO 700MT 2wo 14 1

Μπορεί να συνδεθεί με smartphone, με την εφαρμογή CFMOTO Ride και με το T-Box, τα οποία παρέχονται δωρεάν από την ελληνική αντιπροσωπεία μέχρι το τέλος του 2023. Με αυτόν τον τρόπο η οθόνη δείχνει τις οδηγίες του συστήματος πλοήγησης, όπως στο 450 SR. Το T-Box έχει ενσωματωμένη μονάδα 4G για σύνδεση με το διαδίκτυο, μονάδα GPS, και ξεχωριστή IMU 6-αξόνων. Συνδέεται με την εφαρμογή της CFMOTO Ride για να εμφανίζει στο κινητό τη θέση του οχήματος σε πραγματικό χρόνο (tracking), τα στατιστικά οδήγησης, τις διαδρομές που διανύθηκαν και τις βασικές ενδείξεις της μοτοσυκλέτας. Επίσης πραγματοποιεί αναβαθμίσεις OTA (Over Τhe Air) σε όλους τους εγκεφάλους και παρέχει αντικλεπτική λειτουργία συνδυάζοντας το GPS και την IMU με ειδοποιήσεις στο κινητό του ιδιοκτήτη.

Η εξέλιξη του κινητήρα

Αν ανέφερες απλά πως ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας του 650ΜΤ απέκτησε 44 περισσότερα κυβικά, φτάνοντας τα 693, λόγω της αύξησης διαδρομής των εμβόλων και πως η ιπποδύναμή του άγγιξε τους 65,7 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 6,3 kgm ροπή στις 7.250 σ.α.λ. θα τον αδικούσες.

CFMOTO 700MT 2wo 10

Η δουλειά από τους μηχανικούς της CFMOTO είναι εξαιρετική. Η πιο ραφιναρισμένη λειτουργία του είναι το πρώτο που γίνεται αντιληπτό. Ο ήχος που εκπέμπεται από τη χαμηλά τοποθετημένη «κοντή» εξάτμιση είναι πιο «ποιοτικός». Το μόνο του ψεγάδι είναι ο ελάχιστα on-off λειτουργίας ψεκασμός της Bosch.

«Γεμάτος» σε όλο το εύρος των στροφών από ιπποδύναμη και ροπή, ελαστικός χωρίς κραδασμούς μέσα στην πόλη, απλοποιεί την καθημερινότητα. Όποιος βρεθεί στη σέλα του 700ΜΤ θα καταλάβει άμεσα πως δεν απαιτείται περίοδος εκμάθησης. Επίσης θα αισθανθεί πως πρόκειται για ένα σύνολο αρκετά ισχυρό, που ανεβάζει στροφές πρόθυμα όταν του ζητηθεί, καθιστώντας το 700ΜΤ διασκεδαστικό και ταυτόχρονα «χιλιομετροφάγο» στα ταξίδια. Όσο για την κατανάλωση, από όσα είδαμε στην πράξη, κυμάνθηκε από 6 έως 6,5 λίτρα στα 100 χλμ.

CFMOTO 700MT 2wo 8

Σίγουρες λύσεις

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, με τον κινητήρα να αποτελεί μέρος του. Οι αναρτήσεις του αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι με διαδρομή 140 mm, με ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς και αμορτισέρ με σύστημα μοχλισμού, διαδρομής 45 mm με δυνατότητες ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου – απόσβεσης επαναφοράς. Το «πακέτο» συνάδει με τη φιλοσοφία γύρω από την κατασκευή ενός sport touring, προσφέροντας προβλέψιμη και ασφαλή οδική συμπεριφορά, χωρίς να ξεχωρίζει για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Παρ’ όλα αυτά και σε συνθήκες πίεσης, εμπνέει εμπιστοσύνη στον αναβάτη του.

Στα φρένα βάζει την υπογραφή της η J.Juan και στο δικάναλο ABS η Continental. Δύο δίσκοι 300 mm μπροστά με διέμβολες δαγκάνες μπροστά και ένας 240 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου πίσω ακινητοποιούν με ευκολία το 700MT. Εντύπωση μάς έκαναν τα μεταλλικά σωληνάκια φρένων και το ημιδιάφανο δοχείο των υγρών συμπλέκτη. Οι ζάντες είναι 17 ιντσών με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης CST (MigraS1), 120/70 μπροστά και 160/60 πίσω.

CFMOTO 700MT 2wo 9

Επιβεβαίωση στον δρόμο

Όταν οδηγείς για πρώτη φορά μια μοτοσυκλέτα, έχοντας προηγηθεί οδήγηση 300 χιλιομέτρων με μια άλλη, αναγκάζεσαι να «ξεφύγεις» από πολλές κλειστές οδούς λόγω επίσκεψης ξένων ηγετών στην Αθήνα στα τέλη Αύγουστου, περιμένεις πως η κούραση θα σε επηρεάσει. Τα 218 κιλά δεν αποτελούν πρόβλημα στις επιτόπιες μανούβρες, οι αναρτήσεις δεν επιβαρύνουν την κατάσταση με τις άνετες ρυθμίσεις τους και το τιμόνι περνάει πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων. Το τελευταίο είναι στενό, «κόβει» αρκετά για να διευκολύνει ακόμη περισσότερο και το ύψος σέλας επιτρέπει να πατάει ο αναβάτης εύκολα στο έδαφος. Το μόνο που θα ζητήσει ίσως κάποιος είναι περισσότερη δύναμη και καλύτερη αίσθηση από το μπροστινό φρένο.

Ο κινητήρας είναι πρόθυμος να αποδώσει γραμμικά και χωρίς κραδασμούς σε όλο το φάσμα στροφών και μόνον όταν είναι κρύος παρουσιάζει κομπιάσματα.

CFMOTO 700MT 2wo 17

Μετά από σερί 10 ωρών στον δρόμο ξεκίνησα βραδινό ταξίδι 150 χλμ., εν μέσω αρκετών μποφόρ στην εθνική Αθηνών – Κορίνθου με το 700MT. Άμεσα ανακαλύπτεις πως προστατεύεσαι πολύ καλά από τον αέρα και τα χιλιόμετρα διανύονται ταχύτατα με το ταχύμετρο «κολλημένο» στα 150 χλμ. και την κατανάλωση να μένει στα 6,5 λίτρα. Ακούς έναν ωραίο μπάσο ήχο από την εξάτμιση, την ίδια στιγμή που καταλαβαίνεις πως μετά τις 6.000 σ.α.λ. ο βελτιωμένος σε όλα κινητήρας βρίσκεται στην περιοχή που του αρέσει. Ανεβάζει πολύ εύκολα στροφές με το κοντέρ να γράφει τελική 200 χλμ/ώρα. Ακόμη και εκεί δεν αισθάνεσαι να ζορίζεται στο παραμικρό.

Ο προβολέας κάνει άριστη δουλειά σε επαρχιακό οδικό δίκτυο χωρίς καθόλου φωτισμό. Σε συνεχείς στροφές θα αισθανθείς άμεσα πως έχεις μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να κάνει τα πάντα εύκολα. Αλλάζει κατεύθυνση με τη σκέψη, με το πλαίσιο να «δένει» άψογα με τις αναρτήσεις που προσφέρουν καλή πληροφόρηση γεμίζοντας αυτοπεποίθηση τον αναβάτη.

CFMOTO 700MT 2wo 3 1

Επιτυχημένος συνδυασμός

Πολύ προτού το επιστρέψουμε στην αντιπροσωπεία είχαμε καταλάβει πως το CFMOTO 700MT απλοποιεί κάθε ανάγκη μετακίνησης με ευκολία. Στη συνέχεια, ακολουθεί η τιμή του, που μπορεί να συγκριθεί με μοτοσυκλέτες μικρότερης κατηγορίας. Ένας συνδυασμός προσόντων που είναι δύσκολο να επιτευχθεί, αλλά το 700ΜΤ τα κατέχει.

Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market

Κράνος: Airoh Commander Factor

Μπουφάν: Nordcode Pantera

Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon

Γάντια: Nordcode Air Tech

Μποτάκια: Eleveit Diverge WP

CFMOTO 700MT 2023 MUVUS
ΤΙΜΗ (€): 6.590 (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2023)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2EEK
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 693
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 83x64
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 11,6
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 65,7/9.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 6,9/6.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 218 (ΜΕ ΥΓΡΑ)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 820
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.180
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 835
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.425
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: 120/70-17 CST MIGRA S1
ΠΙΣΩ: 160/60-17 CSR MIGRA S1
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 140mm ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΧΛΙΣΜΟΥ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝA 300mm, ΔΑΓΚΑΝES J.JUAN 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS CONTINENTAL
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ J.JUAN 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS CONTINENTAL
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 18 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 6

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.