Δοκιμές

Δοκιμή Yamaha MT-03 2023: Μας έπεισε

Το MT-03 κάνει περήφανα τα μεγαλύτερα αδέρφια του


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  04.09.2023

Την πρώτη σου μοτοσυκλέτα, αυτή που θα οδηγείς με δίπλωμα Α2, πρέπει να τη βλέπεις κάθε μέρα και να τη γουστάρεις. Να αξιοποιείς κάθε «άλογο» της ιπποδύναμής της. Να αισθάνεσαι άνετα όταν την οδηγείς. Να κάνεις «φιγούρα» στην παρέα. Αν σε όλα τα παραπάνω βάζει την υπογραφή του και ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές παγκοσμίως, τότε είναι σίγουρο πως απολαμβάνεις τη μοτοσυκλέτα των ονείρων σου

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Γίνεσαι μέλος της «φιλοσοφίας» της Yamaha«The Dark Side of Japan»,της σειράς MΤ με πωλήσεις και φανατικούς θαυμαστές σε όλο τον κόσμο. Το MT-03 βρίσκεται «πάνω» από το MT-125 και πριν το bestseller ΜΤ-07, χωρίς να υπολείπεται σε εμφάνιση των «μεγάλων» MT-09 και ΜΤ-10.

Yamaha MT 03 2023 2wo 3

Μόνο το τετρακύλινδρο χιλιάρι όμως έχει τις αγωνιστικές καταβολές του δικού σου. Εκείνο βασίζεται στο superbike R1, το δικό σου στο supersport R3, που σαρώνει τους τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της κατηγορίας του.
Για να ξέρεις την ιστορία του, πρωτοκυκλοφόρησε το 2016, «ενημερώθηκε» το 2020, όταν απέκτησε όλα όσα θα βρεις πάνω στο δικό σου. O δικύλινδρος κινητήρας Euro5 των 321 κ.εκ. διαθέτει επιφανειακά κατεργασμένες μπιέλες και ελαφριά θερμοανθεκτικά σφυρήλατα έμβολα, των οποίων το χαμηλό βάρος παλινδρόμησης μειώνει τους κραδασμούς και βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού. Οι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένοι από αλουμίνιο κύλινδροι DiASil, προσφέρουν εξαιρετική απαγωγή της θερμότητας για μειωμένες απώλειες ιπποδύναμης.

Είσαι λοιπόν από 20 έως 30 ετών, ακριβώς στην ηλικία που ήθελε να θέλξει η Yamaha όταν παρουσίασε το ανανεωμένο MT-03. Το έκανε με τρόπο πειστικό, αφού χάρισε στη μοτοσυκλέτα της την «αγριάδα» των μεγαλύτερων MT. «Μούτρο» με κεντρικό στρογγυλό προβολέα και δύο κεκλιμένα φώτα θέσης, όλα LED, ανασχεδιασμένοι αεραγωγοί στο ρεζερβουάρ.

Yamaha MT 03 2023 2wo 2

«Όλο το βάρος» έπεσε στο μπροστινό μέρος, με ανεστραμμένο πιρούνι KYB και στελέχη 37 χλστ. να ολοκληρώνει την εικόνα μιας μοτοσυκλέτας που μέχρι τότε πολλοί έψαχναν αλλά δεν έβρισκαν στο MT-03 πρώτης γενιάς. Ήταν και αυτή η μεγάλη, ασπρόμαυρη οθόνη LCD που σου τράβαγε την προσοχή όταν την περιεργαζόσουν στις εκθέσεις Yamaha. Ok συμφωνούμε πως στην εποχή των TFT μια LCD δείχνει φτωχή, αλλά είναι η μόνη τσιγκουνιά που μπορείς να προσάψεις στους Ιάπωνες.

Μην παραπονεθεί κάποιος για τις δύο ανεξάρτητες σέλες με την αρκετά μεγάλη υψομετρική διαφορά. Βρείτε ένα streetfighter χωρίς αυτό τα χαρακτηριστικό. Και αν βρείτε σίγουρα θα σκεφτείτε «κάτι με χαλάει στο πίσω μέρος». Συμφωνούμε πως δεν αποτελεί την πιο άνετη θέση για τον συνεπιβάτη… αλλά πάλι μήπως αυτό αφήνει παγερά αδιάφορο έναν 25άρη; Άλλωστε το μεγάλο ταξίδι δεν βρίσκεται στο πεδίο δράσης μοτοσυκλετών όπως το MT.

Yamaha MT 03 2023 2wo 4

Η επιλογή των χρωμάτων είναι "περίεργη", τραβάει την προσοχή. Αυτό το βαθύ γκρι μπορεί να είναι της «μόδας» και οι βεραμάν ζάντες να είναι ταιριαστές, ωστόσο υπάρχει μια έκδοση σε «μπλε της Yamaha» και ακόμη μία κατάμαυρη, για τους πιο σκλυροπυρηνικούς.

Μη σε ξεγελά η extreme εμφάνιση, γιατί αυτή η μοτοσυκλέτα είναι από τις πλέον άνετες στην κατηγορία της. Εκεί έγκειται το πλεονέκτημα των μεγάλων κατασκευαστών που διαθέτουν πλούσια εμπειρία. Σχεδιάζουν μοτοσυκλέτες με ιδανική εργονομία την οποία συνδυάζουν με νεανική και ίσως ακραία για πολλούς εμφάνιση. Πράγματι μόλις ανέβεις πάνω στο MT-03 καταλαβαίνεις πως οι Ιάπωνες έχουν κάνει τα πάντα σωστά. Η θέση οδήγησης φέρνει το σώμα μπροστά και ελαφρώς γερμένο στο τιμόνι, ούτως ώστε να μην πέφτει όλο το βάρος στη σπονδυλική στήλη, αλλά και να μην πονάνε οι καρποί κατά τη διάρκεια πολύωρης οδήγησης. Το ρεζερβουάρ είναι λεπτό, το ίδιο και η σέλα με αποτέλεσμα να πατάς εύκολα κάτω. Τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα σε ιδανική θέση και τα γόνατα βρίσκουν τον χώρο τους στις εσοχές. Ένα ακόμη θετικό στοιχείο είναι πως μπορείς να κινηθείς επάνω στη σέλα που δεν σε στριμώχνει. Οι καθρέφτες βρίσκονται σε σωστό ύψος και για να βλέπεις αλλά και να περνάς άνετα ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Η οθόνη LCD βρίσκεται μπροστά σου, ευκρινέστατη με πλούσια πληροφορία, οπότε δεν χρειάζεται να παίρνεις τα μάτια σου από τον δρόμο.

Yamaha MT 03 2023 2wo 6

Το μεταξόνιο 1.380 χιλιοστών και το μικρό βάρος των 168 κιλών (πλήρες υγρών)κάνουν παιχνιδάκι τους ελιγμούς. Από «άκακο» 300αράκι το MT-03 μπορεί να μεταμορφωθεί σε streetfighter μέσα στους δρόμους της πόλης και σε σφιχτό στροφιλίκι χάρη στον κινητήρα των 321 κ.εκ. Σε αυτό συμβάλλει και ο ζωηρός δικύλινδρος με τους 42 ίππους και τα 3 kgm ροπής που «τραβάει» από παντού. Οι αδικαιολόγητα τόσο «κοντές» δύο πρώτες σχέσεις απαιτούν γρήγορες αλλαγές όταν επιταχύνεις από στάση, αλλά με ένα κλικ προς τα πάνω στο αθόρυβο και σαφέστατο κιβώτιο 6τάχυτο κιβώτιο με τον μαλακό συμπλέκτη έχεις στη διάθεσή σου περισσότερη και σωστά κατανεμημένη ισχύ στις υπόλοιπες σχέσεις. Η πέμπτη και η έκτη είναι overdrive. Σε όλο το εύρος στροφών η ροπή παρέχεται ομοιόμορφα ενώ η ισχύς του πολύ οικονομικού σε κατανάλωση κινητήρα απλώνεται μέχρι τις 7.000 σ.α.λ., όπου εμφανίζει ένα μικρό «σκαλοπάτι» μέχρι τις 9.000 σ.α.λ., αυξάνει συνεχώς την ισχύ του έως τις 10.000 σ.α.λ. για να κορυφωθεί λίγο πιο ψηλά.

Yamaha MT 03 2023 2wo 20

Μέσα σε αστικό περιβάλλον, όπου θα περάσεις μαζί του πολλές ώρες, το μικρομεσαίο MT (Master of Torque) θα βρει πολλές λακκούβες και σαμάρια που δίνουν στο ανεστραμμένο πιρούνι 37 mm της KYB και το μονό αμορτισέρ την ευκαιρία να αποδείξουν την αξία τους. Θα καταλάβεις άμεσα πως το μπροστινό διαθέτει άψογη αίσθηση και σου δίνει πληθώρα πληροφοριών και σε συνδυασμό με το αμορτισέρ κρατούν τη μοτοσυκλέτα σε πολύ καλή επαφή με την άσφαλτο, «γειώνοντας» ταυτόχρονα κάθε είδους ανωμαλία. Αυτό που θα διαταράξει την ηρεμία είναι τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της Dunlop που προσφέρουν χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης. Σου δίνουν την αίσθηση πως είναι τοποθετημένα πάνω από μια πενταετία και έχουν ξεραθεί.

Yamaha MT 03 2023 2wo 5

Το πλαίσιο MT-03 είναι άκαμπτο και έχει δημιουργηθεί για γρήγορες εναλλαγές κατεύθυνσης και στροφές που βρίσκονται έξω από τις μεγαλουπόλεις. Η σταθερή «επικοινωνία» του πλαισίου με τις αναρτήσεις σε κάθε στροφή και η «σύνδεση» με τον αναβάτη συμβάλλουν στη γρήγορη εξοικείωση με το ΜΤ και στην απόλαυση της οδήγησης.

Στο ακραίο φρενάρισμα θα νιώσεις το ABS πίσω να εμπλέκεται αρκετά γρήγορα, κάτι που δεν συμβαίνει με το μπροστινό. Ωστόσο, στο πάτημα του πεντάλ του πίσω φρένου θα αποκαλύψεις μια θολή, χαμηλής ισχύος ενεργοποίηση. Έχεις όμως, το μπροστινό φρένο να αποδίδει εξαιρετικά και να επιβραδύνει το MT-03 με άψογο τρόπο.

Yamaha MT 03 2023 2wo 19

Συνολικά, το MT-03 κάνει περήφανα τα μεγαλύτερα αδέρφια του. Έχει τον χαρακτήρα του «παιδιού της πόλης» και μπορεί να τον υπηρετήσει άνετα, ενώ παράλληλα αποδεικνύεται διασκεδαστικό σε στροφιλίκια. Σχεδιασμένο με «απειλητική» εμφάνιση, άριστη εργονομία και κορυφαίο κινητήρα στην κατηγορία του, η Yamaha σου παραδίδει μία από τις καλύτερες naked μοτοσυκλέτες μικρομεσαίου κυβισμού. 

Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market
Κράνος: Caberg Avalon X Optic
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Γάντια: Five E3 Evo
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP

Εξοπλισμός Αναβάτη Motoway
Μπουφάν: Furygan Mistral Evo 3

YAMAHA MT-03 2023 ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε.
ΤΙΜΗ (€): 6.100 (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2023)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K, 2ΕΕΚ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 321
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 68 x 44.1
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 11,2
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 42/10.750
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 3,0/9.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 167 (πλήρες υγρών)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 780
ΜΗΚΟΣ (mm) 2090
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 745
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1380
ΙΧΝΟΣ(mm) 95
ΚΑΣΤΕΡ(o) 25
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: DUNLOP SPORTMAX 100/70-17
ΠΙΣΩ: DUNLOP SPORTMAX 140/70-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑNΕΣΤΡΑΜMΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ ΚΥΒ 37mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 130mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΚΥΒ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 125mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 298mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 14 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 4,5 ΛΙΤΡΑ      

 

 

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.