04.08.2023
Κουμπώνεις κράνος, γυρίζεις κλειδί, πιάνεις το τιμόνι, και τότε σου μιλάει. Έτσι έγινε και με εμένα όταν ανέβηκα για πρώτη φορά πάνω στη Honda CL500. Το μόνο που με ρώτησε ήταν «πού να πάμε»;
Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Πιάνοντας το φαρδύ τιμόνι, ένιωσα την ελαφριά της αίσθηση, με τη μαλακή σέλα να με τοποθετεί σε μια άνετη θέση οδήγησης για διαδρομές εντός κι εκτός πόλης και το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα να απαντήσω ήταν «κάπου μακριά»!
Ανοίγοντας το γκάζι και κοιτάζοντας το λιτό της καντράν (εντάξει, ομολογώ ότι θα ήθελα να ξέρω τις στροφές), ξεκινήσαμε τις διαδρομές, σε μια προσπάθεια να συστηθεί και να γνωρίσει η μία την άλλη. Και μπορώ να το πω με βεβαιότητα, ήταν μια γνωριμία που άξιζε.
Διάβασα και έμαθα. Τι σημαίνει CL και πώς η Honda προσελκύει νέους αναβάτες σε όλο τον κόσμο, συνδυάζοντας τη χρηστικότητα, την απλότητα και τη δυνατότητα εξατομίκευσης. Οι αυθεντικές CL έκαναν την εμφάνισή τους τις δεκαετίες του ‘60 και του ‘70. Είχαν off road χαρακτηριστικά και ήταν άκρως χρηστικές για την καθημερινότητα. Διασκεδαστικές αλλά ταυτόχρονα προσβάσιμες σε αναβάτες κάθε ηλικίας - εμπειρίας. Με μια λέξη scrambler, που με τις εξατμίσεις τους τοποθετημένες ψηλά, έγιναν άμεσα αναγνωρίσιμες και συνέστησαν μια κατηγορία που βρήκε πολλούς θαυμαστές.
Το 2018 η Honda παρουσίασε τη CMX 500 Rebel, για κατόχους διπλώματος Α2. Σε αυτήν βασίζεται σε μεγάλο βαθμό η CL500. Η cruiser-bobber μοτοσυκλέτα με την old school εμφάνιση αποτελεί την custom μοτοσυκλέτα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη τα τελευταία δύο χρόνια. Πέντε χρόνια αργότερα η CL500 κάνει την εμφάνισή της, βασιζόμενη στη γοητευτική απλότητα της πρώτης CL72.
Ο δικύλινδρος κινητήρας 471cc, «βγαλμένος» από τη Rebel, έχει πιο κοντή τελική μετάδοση και είναι ρυθμισμένος για επιπλέον ροπή στις χαμηλές ταχύτητες και βελτιωμένη απόκριση στο γκάζι, σε σύγκριση με την cruiser μεσαίου κυβισμού. Με στρόφαλο 180 μοιρών, δύο εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, παράγει ισχύ συμβατή με την κατηγορία διπλωμάτων A2 (46,6 PS).
Το ατσάλινο πλαίσιο του Rebel άλλαξε σε αρκετά σημεία για να προσαρμοστεί στον χαρακτήρα του CL500, με το υποπλαίσιο να είναι εντελώς νέο. Με αναρτήσεις αποτελούμενες από συμβατικό πιρούνι των 41mm, διαδρομής 150 mm και δύο αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης πέντε σταδίων διαδρομής 145 mm, η CL500 βρίσκεται μόνιμα σε comfort mode, χωρίς να σε ταλαιπωρεί στις λακκούβες και τα σαμαράκια. Τίποτα δεν μπορεί να επηρεάσει την ομοιογένεια και τη σταθερότητά της. Ούτε ο βατός χωματόδρομος, πόσο μάλλον το επαρχιακό «μπαλωμένο» οδικό δίκτυο της χώρας μας. Η απόσταση από το έδαφος των 155 mm και τα ελαστικά Dunlop Trailmax Mixtour, που ντύνουν τις πολυάκτινες ζάντες των 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω, υποδεικνύουν προτίμηση στην άσφαλτο και λιγότερη στην εκτός δρόμου οδήγηση.
Λύνοντας το γρίφο της απροβλημάτιστης και οικονομικής καθημερινής μετακίνησης εντός πόλης, η CL500 είναι έτοιμη να προσφέρει πολλά, αλλά να ζητήσει ελάχιστα. Μια απολύτως φιλική στην οδήγηση μοτοσυκλέτα, με ροπή και «ήρεμη δύναμη Honda», που όσο κι αν πιέσαμε η κατανάλωσή της δεν ξεπέρασε τα 5 λίτρα στα 100 χλμ.
Με ένα βασικό πακέτο φρένων, με δίσκο 310 mm μπροστά και 240 mm που συνδυάζονται με διέμβολη και μονοέμβολη δαγκάνα Nissin και με δικάναλο σύστημα ABS,μόνο στην περίπτωση μιας ιδιαίτερα αγενούς και πιεστικής χρήσης θα εμφανίσουν σημάδια αδυναμίας. Σε κάθε περίπτωση απότομου, δυνατού φρεναρίσματος, η τεχνολογία Emergency Stop Signal (ESS) ενεργοποιεί τα πίσω φλας ως προειδοποίηση για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Δεν σε προτρέπει ιδιαίτερα στο να την πιέσεις, όσο στο να απολαύσεις τη γραμμική απόδοση του κινητήρα της και να πραγματοποιήσεις το πρώτο ελεύθερο Σαββατοκύριακο ταξίδι εκτός πόλης από επαρχιακούς δρόμους.
Το στυλ λέγεται ότι είναι εμπνευσμένο από τα πρώιμα Honda CL της δεκαετίας του 1960 και του 1970, με ένα ρετρό τελικό εξάτμισης που βγαίνει ψηλά δεξιά με προστατευτικό για τα πόδια του αναβάτη, που πάντως είναι αρκετά μακριά λόγω της τοποθέτησης των μαρσπιέ. Τα βαμμένο ματ μικρό ρεζερβουάρ 12 λίτρων και οι προστατευτικές φυσούνες στα στελέχη του πιρουνιού δημιουργούν τη νοσταλγική αύρα των σύγχρονων ρετρό. Στο ίδιο μοτίβο ο στρογγυλός LED προβολέας που «πάει ασορτί» με τους καθρέφτες αλλά και με το ίδιου σχήματος πάνελ οργάνων. Η απεικόνιση των πληροφοριών γίνεται μέσω μιας LCD οθόνης. Τη vintage αισθητική ακολουθούν τα επίσης LED φλας και το πίσω φωτιστικό σώμα.
Η καπιτονέ λεπτή σέλα, που βρίσκεται σε ύψος 790mm, αποδεικνύεται ιδιαίτερα άνετη, ενώ ο σχεδιασμός επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση των ποδιών του αναβάτη στο έδαφος. Η scrambler της Honda θα γίνει «φίλη» με όποιον έμπειρο ή νέο αναβάτη θελήσει να αποδράσει μαζί της και θα του προσφέρει μοναδικό στυλ και άνεση για την κυκλοφορία εντός πόλης, αφού με τις διαστάσεις της και το χαμηλό ύψος σέλας θα ελιχθεί ανάμεσα σε ακινητοποιημένα τετράτροχα σαν αιλουροειδές. Εντάξει, ποιος δεν θέλει να τραβάει τα βλέμματα, ακόμα κι αν είναι πρωινό μιας άχαρης Τετάρτης;
Και για όποιον αποζητά το κάτι επιπλέον στο στυλ και την εμφάνιση, υπάρχει μια ευρεία γκάμα από πακέτα αξεσουάρ, που προσφέρουν τα πάντα, από θερμαινόμενα γκριπ. μπροστινό ψηλό φτερό, number plate, χούφτες, μέχρι μαρσπιέ κατάλληλα για χωμάτινη οδήγηση.
Η CL500 είναι μια μοτοσυκλέτα που ταιριάζει στην Ελλάδα και ειδικά στα πολυσύχναστα αστικά κέντρα. Ξεκινάμε από το γεγονός πως είναι μια Honda με υψηλή ποιότητα κατασκευής, άψογη εργονομία, τόσο εύκολη όσο πρέπει να είναι μια μοτοσυκλέτα A2. Ικανή να τα βγάλει πέρα με το κακό οδικό δίκτυο της χώρας μας χάρη στις ενδοτικές αναρτήσεις με τις σχετικά μεγάλες διαδρομές. Απευθύνεται σε άντρες και γυναίκες, αφού το ύψος, οι διαστάσεις και το βάρος της την κάνουν προσβάσιμη σε όλους. Όσο «παιχνιδάκι» μπορούν να γίνουν τα καθημερινά δρομολόγια σπίτι-γραφείο, αλλά τόσο θα σας πάει από χωματόδρομο σε εκείνη την απομακρυσμένη παραλία.
HONDA CL500 2023 | HONDA MOTORCYCLES |
ΤΙΜΗ (€): | 7.450 (Αύγουστος 2022) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 471 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 67 x 66,8 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10,7 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 46,6/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 4,4/6.250 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 192 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 790 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.175 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 831 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.485 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 108 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 27 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | DUNLOP TRAILMAX TOUR 110/80-19 |
ΠΙΣΩ: | DUNLOP TRAILMAX TOUR 150/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΙ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΤΗΛΕΣΚOΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ 5 ΣΤΑΔΙΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 145mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΣ 310mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ NISSIN 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΣ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ NISSIN 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 12 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.