Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 18.01.2018
Και φτάνουμε στο σωτήριον έτος 2018. Ο κόσμος αρέσκεται στο «παλιό», στο ρετρό, όπως θέλετε αποκαλέστε το. Η Daytona το λέει Rockstar
Βαρύς χαρακτηρισμός. Το δεύτερο συνθετικό θεωρείται παρεξηγημένο στις μέρες μας. Τα χρόνια τα «καλά», προ κρίσης, το star συνδεόταν με το δήθεν. Αληθινοί star είναι όσοι ξεχωρίζουν μέσα από την εργασία και την προσωπικότητά τους. Δεν αρκεί ένα προκλητικό ντύσιμο, ένα extreme χτένισμα και πολλά τατουάζ. Για αυτό και οι παλιότεροι έχουν δει αυθεντικούς star, εμείς οι σαραντάρηδες ελάχιστους, όσο για τους νεότερους…
Όσο για το πρώτο συνθετικό, κατά τη γνώμη μου, δεν υπάρχει σαφής περιορισμός. Πολλοί καλλιτέχνες που δεν ανήκουν στη rock σκηνή είναι πιο σκληροί και από την πέτρα. Γενικότερα υπάρχουν αρκετοί rock τύποι ανάμεσά μας και οι περισσότεροι από αυτούς είναι άνθρωποι καθημερινοί. Κοινό τους χαρακτηριστικό το ότι περνούν απαρατήρητοι.
Ρετρό commuter
To Rockstar 400 προκαλεί, με την καλή έννοια, με την εμφάνισή του η οποία παραπέμπει σε star του παρελθόντος. Είναι φτιαγμένη για να κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Καθημερινά, αθόρυβα, απλά και όμορφα. Όπως τότε που φτιάχνονταν πολλές τέτοιες μοτοσυκλέτες. Όπως τώρα που πολλοί αναγεννούν τέτοιες μοτοσυκλέτες. Ή ψάχνουν να βρουν μία για να την αλλάξουν, να την customάρουν, να τη φτιάξουν στα μέτρα των ονείρων τους. Είναι κινέζικης κατασκευής, αλλά αυθεντικής προέλευσης. Παρατηρήστε την προσεκτικά και θα καταλάβετε ακριβώς τι εννοώ.
Πιο κλασσικό δεν γίνεται
Δίχρωμο ρεζερβουάρ τύπου δάκρυ με πλαστικά εκεί όπου ακουμπούν τα γόνατα, χρωμιωμένα φτερά και ασορτί προστατευτικό αλυσίδας. Τροχοί μεγάλοι με ακτίνες και παλαιάς χάραξης ελαστικά. Ίσια, μεγάλη, tailor made σέλα για δύο άτομα, μεγάλο τιμόνι, στρογγυλοί καθρέφτες με μακριά μπράτσα και δύο ρολόγια, ταχύμετρο και στροφόμετρο με μια μικρή δόση-οθόνη τελευταίας τεχνολογίας. Μαζί με έξι ενδεικτικές λυχνίες πληροφορούν για τις περισσότερες λειτουργίες τον αναβάτη του Rockstar. Ο προβολέας δεν θα μπορούσε να ήταν κάτι άλλο από στρογγυλός. Το πίσω φωτιστικό σώμα είναι όμορφο, οβάλ και τα φλας παλαιάς κοπής. Όπως πρέπει δηλαδή.
Οι αναρτήσεις και αυτές στο ίδιο μήκος κύματος με την υπόλοιπη λιτή κατασκευή. Συμβατικό πιρούνι με μαύρες φυσούνες και δύο αμορτισέρ πίσω τα οποία «πιάνουν» σε ένα όμορφο ατσάλινο ψαλίδι κατασκευασμένο από στρογγυλούς σωλήνες. Εκεί πίσω υπάρχει και μία χρηστικότατη σιδερένια σχάρα από ατόφιο… σίδερο που δείχνει να αντέχει πολύ βάρος.
Τα φρένα θυμίζουν και αυτά το παρελθόν. Όχι τόσο το μπροστινό δισκόφρενο που διαθέτει ABS, όσο το ταμπούρο στον πίσω τροχό. Σπάνια πλέον το συναντάμε σε μοτοσυκλέτες. Στο ύψος του καταλήγουν και τα δύο πανέμορφα pea shooter τελικά των εξατμίσεων. Οι λαιμοί που βγαίνουν από τον μονοκύλινδρο κινητήρα μοιάζουν χειροποίητοι.
Και μανιβέλα
Η «καρδιά» του Rockstar συνάδει απόλυτα με τον απλό χαρακτήρα του. Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες, αλλά με ψεκασμό. Αποδίδει 28 ίππους και 3,1 kgm ροπής. Οικονομικός, όσο γίνεται αθόρυβος και με ελάχιστους κραδασμούς. Για να έρθει στη ζωή αρκεί ένα πάτημα της μίζας ή… μία ή περισσότερες μανιβελιές. Ναι, καλά διαβάσατε, το Daytona Rockstar 400 διαθέτει για την εκκίνησή του και μανιβέλα. Όπως το Yamaha SR400 του 2013, το οποίο είχε μόνο μανιβέλα και έμοιαζε αρκετά με το Daytona.
Εύκολα και απλά
Καθισμένος στη σέλα του Rockstar μοιάζεις να καμαρώνεις για τη μοτοσυκλέτα σου. Και γιατί όχι άλλωστε; Με τα χέρια ανοιχτά πάνω στο τιμόνι, που κόβει απίστευτα πολύ, μπορείς να ξεφύγεις από το μποτιλιάρισμα εύκολα και απλά. Ο κινητήρας στις χαμηλές και μεσαίες στροφές γουργουρίζει ευχάριστα ανάμεσα στα πόδια σου και συμβάλλει στην απροβλημάτιστη οδήγηση της ρετρό μοτοσυκλέτας. Το πεντατάχυτο κιβώτιο είναι μακρύ γραναζωμένο και δεν φαίνεται ότι του λείπει η έκτη σχέση.
Τον ήχο από τις διπλές εξατμίσεις θα θέλαμε πιο… rock, αλλά οι προδιαγραφές Euro4 τις φιμώνουν. Αν και αυτό δεν νομίζω να αποτελεί πρόβλημα και με λίγο ψάξιμο θα ακούσουμε και τα σκασίματα που τόσο πολύ μας αρέσουν.
Με άνεση και ασφάλεια
Οι αναρτήσεις του είναι «βολικές» για καθημερινή χρήση. Απορροφούν τις ανωμαλίες, όντας μαλακές και με προοδευτικές αποσβέσεις. Η σέλα θα κουράσει έπειτα από αρκετή ώρα, ενώ ο συνεπιβάτης έχει χώρο για να κάτσει άνετα, πατάει σε μεγάλα μαρσπιέ και μπορεί να στηριχτεί και στη χειρολαβή που βρίσκεται ενσωματωμένη στη σχάρα.
Όσο εύκολα κινείσαι μέσα στην πόλη, άλλο τόσο μπορείς να μεταβείς και σε σημεία έξω από αυτή. Είναι φτιαγμένη για χαλαρές βόλτες, με το ταχύμετρο να φλερτάρει άνετα με τα 130 χ.α.ώ. ενώ με λίγη υπομονή και πίεση από μέρους σας μπορεί να υπερβεί τα 140 χ.α.ώ. Μέχρι τα 130 χ.α.ώ. ο μονοκύλινδρος κινητήρας σάς αφήνει ήρεμους πάνω στη μοτοσυκλέτα. Από εκεί και επάνω ακούγεται να ζορίζεται, αλλά στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο. Απλά ο ήχος του αλλάζει.
Τα μπροστινό φρένο έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο φρενάρισμα. Διαθέτει αρκετή δύναμη και καλή αίσθηση, ενώ το ABS ενεργοποιείται μόνον όταν πρέπει. Το ταμπούρο πιθανότατα να αδικείται από την ελλιπή αίσθηση που δίνει ο λεβιές.
Μας προκαλεί
Έχουμε συνηθίσει να γράφουμε εμείς και εσείς να διαβάζετε πως κεφάλια γυρνούν στο πέρασμα μια όμορφης ή θορυβώδους (ή και τα δύο) μοτοσυκλέτας. Στην περίπτωση του Rockstar ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι εντελώς διαφορετικός. Στους παλιότερους σίγουρα θα θυμίζει κάτι. Αυτοί είναι που θα το ψάξουν και λίγο παραπάνω. Για να ανακαλύψουν πως πρόκειται για μια σπάνια μοτοσυκλέτα που φέρει το λογότυπο της Daytona και όχι κάποιου ονόματος μεγαλύτερης ιστορίας. Στους νεότερους δεν θα προκαλέσει εντύπωση. Γνωρίζουν άλλωστε πως στην Κίνα φτιάχνονται τα περισσότερα αντικείμενα που κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Η Daytona Rockstar είναι ένα από αυτά.
Η αρχή
Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα με την ιδιαίτερη αισθητική της μπορεί να θέλξει άτομα κάθε ηλικίας που αρέσκονται στο κλασικό. Όμως, δεν είναι μόνο αυτό. Με τιμή κάτω από 4.000€ η Rockstar συνιστά μια κατηγορία από μόνη της. Η τιμή, η σχεδίαση και ο αυθεντικός της χαρακτήρας είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να εισέλθετε, αν δεν είστε ήδη, στον μαγικό κόσμο της μοτοσυκλέτας και να μείνετε σε αυτόν για πάντα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
|
|
Αντιπροσωπεία | Γκοργκόλης Α.Ε. www.daytonamotors.gr |
Κινητήρας |
Τετράχρονος, αερόψυκτος, μονοκύλινδρος |
Κυβισμός (cc) | 400 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 85 x 70 |
Συμπίεση | 8:1 |
Σύστημα εξαγωγής |
1 σε 2 |
Εκκίνηση | Μίζα / Μανιβέλα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 28/6.500 |
Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm) | 3,1/5.000 |
Κατανάλωση (lt/100km) | 4,2 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.