Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 23.06.2023
Με περισσότερες από 100.000 πωλήσεις η Suzuki παρουσίασε την πρώτη έκδοση στην ιστορία του μοντέλου που διαθέτει περισσότερες off-road δυνατότητες
Όποιος εστιάσει μόνο στον μπροστινό τροχό των 21 ιντσών έχει κάνει λάθος, γιατί η έκδοση DE διαφέρει κατά πολύ από αυτήν με τους τροχούς των 17 ιντσών.
Από το 2002 που είδαμε το πρώτο και πολύ επιτυχημένο εμπορικά V-Strom 1000, αυτό που έκανε να ξεχωρίζει το adventureτου Hamamatsu ήταν ο δικύλινδρος σε διάταξη V κινητήρας των 1.037 κ.εκ. Έμεινε στην παραγωγή για 11 χρόνια, αλλά η Suzuki φρόντισε να ιντριγκάρει όλο τον κόσμο στα τέλη του 2012 με ένα πρωτότυπο που θύμιζε DR- Big. Έναν χρόνο αργότερα το νέο V-Strom 1000 επέστρεφε δυναμικά με σχεδίαση πανομοιότυπη με του πρωτότυπου, κάτι για το οποίο επικρίθηκε, εκτιμήθηκε ωστόσο για την αποτελεσματικότητά του. Τo 2020 ήρθε η τρίτη γενιά που εμπλουτίστηκε με την έκδοση XT. Το 1050 εκσυγχρονίστηκε, ομόρφυνε, θυμίζοντας ακόμη περισσότερο το DR-Big, ήταν πλέον ικανότερο στο ταξίδι.
Από το 2023, για πρώτη φορά στην ιστορία του το V-Strom απευθύνεται σε αυτούς που δεν σταματούν εκεί όπου τελειώνει η άσφαλτος, αλλά συνεχίζουν στο χώμα χάρη στον μπροστινό τροχό των 21 ιντσών, της διαφορετικής εργονομίας και των κατάλληλων ηλεκτρονικών που εντάσσουν την έκδοση DE εντός ανταγωνισμού μεγάλων Adventure.
H έμπνευση για τη σχεδίαση του Suzuki V-Strom 1050DE είναι ξεκάθαρα το DR Big των αρχών της δεκαετίας του '90, με τον τετράγωνο προβολέα και το μυτερό ράμφος. Σχήματα που πείθουν, ακόμα και σήμερα, ειδικά στο έντονο κίτρινο χρώμα που είχαμε στη διάθεσή μας κατά την παρουσίαση της ελληνικής αντιπροσωπείας. Το DE είναι διαθέσιμο σε μπλε με λευκό και σε μαύρο με τιμή 16.495 ευρώ.
Ο τροχός των 21 ιντσών με σαμπρέλα συνδυάζεται άψογα με τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Ο πίσω τροχός είναι 17 ιντσών. Ασυνήθιστη επιλογή; Όχι, καθώς τα tubeless ελαστικά που κυκλοφορούν στην αγορά για 17άρα ζάντα είναι περισσότερα από αυτά για 18άρα.
Τα ελαστικά με σαμπρέλα προτιμώνται από αναβάτες οι οποίοι δίνουν προτεραιότητα στην off-road οδήγηση. Αυτό γιατί και να στραβώσει η ζάντα μετά από χτύπημα το ελαστικό κρατάει τον αέρα, ενώ στην περίπτωση της tubeless ζάντας «μένεις» από σκασμένο λάστιχο. Ελάχιστοι αναβάτες όμως που θα αποκτήσουν το V-Strom 1050 DE, όπως και όλα ανεξαιρέτως τα adventure, «οργώνουν» χωματόδρομους. Η σαμπρέλα για τους περισσότερους είναι η καλύτερη επιλογή, αλλά για τους πολλούς δεν είναι η ενδεδειγμένη.
Για την ιστορία, τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Dunlop Trail max Mixtour, με τη χάραξή τους να προσδίδει off-road εμφάνιση, παρόλο που προορίζονται κυρίως για χρήση στο δρόμο.
Οι αναρτήσεις της KYB διαθέτουν μεγαλύτερες διαδρομές. Το πλήρως ρυθμιζόμενο χρυσό πιρούνι έχει 170 mm έναντι 160 mm του V-Strom 1050 και το επίσης ρυθμιζόμενο αμορτισέρ 169 mm αντί 160 mm της έκδοσης με τους τροχούς των 17 ιντσών. Αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών ήταν να αυξηθεί η απόσταση από το έδαφος στα 190 mm από 165 mm.
Το τιμόνι είναι φαρδύτερο κατά 40 mm και η σέλα 706 γραμ. ελαφρύτερη (37% από αυτήν του V-Strom 1050) επιτρέποντας στον αναβάτη να κινείται πιο άνετα κατά την οδήγηση στο χώμα. Η ζελατίνα είναι μικρότερη, ρυθμιζόμενη σε ύψος, προσφέροντας καλύτερη οπτική και τα μαρσπιέ φαρδύτερα, ατσάλινα με μεγαλύτερο και αφαιρούμενα λαστιχένιο μαξιλαράκι. Για να προστατεύεται αποτελεσματικότερα από τις κακουχίες του χωματόδρομου το DE είναι εφοδιασμένο με αλουμινένια ποδιά, κάγκελα και το μπροστινό φτερό είναι ενισχυμένο. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται σχάρα, πλαϊνό και κεντρικό σταντ.
Το αλουμινένιο πλαίσιο, που έχει αποδείξει πως ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του V-Strom παραμένει ίδιο, με το DE να ζυγίζει 252 κιλά. Αλλαγές υπάρχουν στην περιοχή του λαιμού, ενώ και το υποπλαίσιο είναι ενισχυμένο. Χάρη σε αυτήν τη διαφοροποίηση από τη «βασική» έκδοση, τον τροχό των 21 ιντσών και το μακρύτερο αλουμινένιο ψαλίδι-με τη βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία κατά 10% - το DE έχει μεγαλύτερη γωνία κάστερ (27ο αντί για 25ο), ίχνος (126 mm αντί για 110 mm) και πιο μακρύ μεταξόνιο κατά 40 mm.
Τα πακέτο του συστήματος πέδησης είναι της Tokico, με δύο τετραέμβολες μονομπλόκ δαγκάνες μπροστά που συνδυάζονται με δίσκους 310 mm και μονό εμβόλου πίσω με δίσκο 260 mm.Το cornering ABS ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα ενώ μπορεί να απενεργοποιηθεί στον πίσω τροχό. Στις λειτουργίες του περιλαμβάνονται το Slope-Dependent Control, που κρατάει τον πίσω τροχό στο έδαφος σε δυνατά φρεναρίσματα και το Load-Dependent control που κατανέμει ομοιόμορφα την πίεση στα φρένα ανάλογα με το βάρος της μοτοσυκλέτας.
Το V-Strom, από την πρώτη του γενιά διαθέτει τον V-2 των 1.037 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 105,5 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 10,2 kgm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Ως ο τελευταίος, μακροβιότερος και πιο ευρέως χρησιμοποιούμενος ιαπωνικός V-twin, έχει κερδίσει μια θέση στην ιστορία. Το V-Strom, από την πρώτη του γενιά διαθέτει τον V-2 των 1.037 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 106 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 10,2 kgm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Σε αυτήν του την έκδοση φέρει βαλβίδες νατρίου, που συμβάλλουν στη μείωση της θερμοκρασίας στο θάλαμο καύσης, ενώ σύμφωνα με τη Suzuki διαθέτουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα. Πιο «μακριές» είναι η πρώτη και έκτη σχέση του κιβωτίου, ενώ η τελική μετάδοση πιο «κοντή». Το DE διαθέτει επίσης μια νέα, ενισχυμένη αλυσίδα, με πιο ανθεκτικούς συνδέσμους και πείρους μεγαλύτερης διαμέτρου, καθώς και ειδικά σχεδιασμένο λεβιέ ταχυτήτων για να ταιριάζει καλύτερα στην οδήγηση εκτός δρόμου. Στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων περιλαμβάνεται quick shifter τόσο για τα ανεβάσματα όσο και για τα κατεβάσματα και cruise control με νέα βαθμονόμηση.
Το νέο V-Strom 1050 διαθέτει αναβαθμισμένη σουίτα ηλεκτρονικών η οποία στο DE έχει ξεχωριστές λειτουργίες. Με αδρανειακή μονάδα ελέγχου 6 αξόνων διαχειρίζεται το ηλεκτρονικό γκάζι με αποτέλεσμα η αίσθηση στην γκαζιέρα να παρουσιάζεται βελτιωμένη. Πέραν των τριών προγραμμάτων οδήγησης έχει προστεθεί και το Gravel (Gmode) για την κίνηση στο χώμα, το οποίο επιτρέπει την ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση του πίσω τροχού.
Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του Traction Control ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα με δυνατότητα απενεργοποίησης, το σύστημα Low RPM Assist, που εκκινεί τη μοτοσυκλέτα μόνο με ένα στιγμιαίο πάτημα της μίζας και το Hill Hold Control System, που βοηθά στις εκκινήσεις σε ανηφόρα, απελευθερώνοντας το πίσω φρένο μετά από 30 δευτερόλεπτα. Όλα τα συστήματα ελέγχονται από τη νέα οθόνη TFT 5 ιντσών. Επιπλέον, έχετε στη διάθεσή σας θύρα USB, δίπλα στα όργανα και πρίζα 12V κάτω από τη σέλα.
Μας άρεσε στο κίτρινο χρώμα, με το μυτερό ρύγχος και το τετράγωνο σχεδόν ρεζερβουάρ που παραπέμπει έντονα σε DR-Big. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική και η συναρμογή πλαστικών και μεταλλικών μερών άψογη.
Ένας από τους λόγους της επιτυχίας του Suzuki V-Strom ήταν αναμφίβολα ο δικύλινδρος κινητήρας του, ο οποίος με άκρως εκμεταλλεύσιμα «νούμερα» ήταν εξαιρετικά αποδοτικός με πολύ σωστή λειτουργία στις μεσαίες στροφές. Στην προηγούμενη έκδοση οι αυστηρές Euro5 κατάφεραν να τον «πνίξουν», όμως στη νέα έχει βρει και πάλι το σφρίγος του. Σίγουρα έχουν παίξει ρόλο τόσο οι αλλαγές στη μετάδοση όσο και στον κινητήρα, πάντως ο ιαπωνικός V-2 είναι καλύτερος από ποτέ. Μην περιμένετε έναν εκρηκτικό δικύλινδρο όπως αυτόν της KTM, αλλά διαθέτει πολλή ροπή σε όλo το εύρος λειτουργίας του. Η άλλη έκπληξη ήταν το πόσο λίγο επηρεάζει στην οδηγική απόλαυση ο μπροστινός τροχός 21 ιντσών. Αντιθέτως. Πάντα ακριβές και σταθερό, το Suzuki V-Strom 1050DE μπορεί να μην αποτελεί σημείο αναφοράς στην ευελιξία, αλλά το μπροστινό δίνει στον αναβάτη μεγάλη αυτοπεποίθηση για να πιέζει στις στροφές, να φρενάρει αργά και να επιταχύνει νωρίς. Η ανάρτηση προσφέρει τη σωστή πληροφόρηση και αν η «αρχοντική» θέση οδήγησης δεν σε προϊδεάζει μπορείς να οδηγήσεις σε σπορ ρυθμούς. Σε σύγκριση με το V-Strom 1050 είναι μια ψηλότερη, πιο μακριά και βαριά μοτοσυκλέτα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως θα κινείσαι νωχελικά. Σημαίνει πως οδηγείς μια πιο σταθερή, αλλά λίγο λιγότερο ευκίνητη μοτοσυκλέτα. Το quick shifter δουλεύει άψογα και η διαχείριση των λειτουργιών και πληροφοριών από την ευκρινέστατη TFT οθόνη γίνεται πολύ εύκολα χάρη στο εύχρηστο μενού.
Σε ανοιχτό δρόμο κατά την παρουσίαση δεν βγήκαμε, αλλά σίγουρα το V-Strom 1050 DE θα είναι πολύ σταθερό και θα ταξιδεύει άνετα με έναν ή δύο επιβαίνοντες.
Η δυναστεία V-Strom αποκτά για πρώτη φορά ένα μοντέλο με αυξημένες ικανότητες σε off-road οδήγηση. Το DE αντικαθιστά την έκδοση ΧΤ που θύμιζε περιπέτεια εξαιτίας των ακτινωτών ζαντών (19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω). Το νέοV-Strom μπορεί να μη θαμπώνει με την ιπποδύναμή του και τα gadget, αλλά για χιλιάδες αναβάτες σε όλο τον κόσμο αυτά που προσφέρει είναι αρκετά.
Εξοπλισμός Αναβάτη: Moto Market
Κράνος: Airoh Commander Factor
Μπουφάν: Spidi Terranet
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Γάντια: Five TFX4
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
SUZUKI V-STROM 1050 DE 2023 | SUZUKI MOTO GREECE |
ΤΙΜΗ (€): | 16.495 (ΙΟΥΝΙΟΣ 2023) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΔΙΑΤΑΞΗ V 90o, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 8ΒΑΛΒΙΔΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 1.037 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 100 x 66 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,5 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 105,5/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 10,2/6.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 252 (ΜΕ ΥΓΡΑ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 880 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.390 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 960 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.595 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 126 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 27 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | DUNLOP TRAILMAX MIXTOUR 90/90-21 |
ΠΙΣΩ: | DUNLOP TRAILMAX MIXTOUR 150/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ ΔΥΟ ΔΟΚΩΝ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ KYB ΠΛΗΡΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 170mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ KYB ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 169mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝA 310mm, AKTINIKES ΔΑΓΚΑΝES 4 ΕΜΒΟΛΩΝ TOKICO CORNERING C- ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ TOKICO CORNERING C- ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 20 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.