Δοκιμή QJMOTOR SRK400 2023: Κατευθείαν στον στόχο
Η QJMOTOR μας συστήνεται με τον καλύτερο τρόπο
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 14.06.2023
Μπήκε στη ζωή μας πριν από δύο χρόνια, όταν είδαμε τα πρώτα μοντέλα να παρουσιάζονται σε εκθέσεις της Ασίας. Με μια γκάμα που θα μπορούσε να σταθεί άνετα σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή αγορά, ήταν δεδομένο πως ο χρόνος για την άφιξή της μετρούσε αντίστροφα
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Η αρχή έγινε τον Απρίλιο του 2022 στη Γερμανία. Λίγο πριν την EICMA τον Νοέμβριο, εκεί όπου η QJMOTOR παρουσίασε 34 δίκυκλα όλων των ειδών, έγινε γνωστό πως θα έρθει και στη χώρα μας. Η Γκοργκόλης Α.Ε. στα μέσα Δεκεμβρίου «ανέβασε» την επίσημη ιστοσελίδα της μάρκας με τα πρώτα μοντέλα να έρχονται στις αρχές του 2023. Τον Μάρτιο οι χιλιάδες επισκέπτες της έκθεσης μοτοσυκλέτας είχαν την ευκαιρία για μια πρώτη επαφή.
Ήρθε η ώρα των δοκιμών και το πρώτο διαθέσιμο μοντέλο ήταν το SRK 400. Μια μοτοσυκλέτα με σχεδίαση streetfighter, δικύλινδρο, σε σειρά κινητήρα, κατάλληλη για αναβάτες με άδεια οδήγησης Α2. Ένας πολύ εύστοχος τρόπος να συστηθείς με το ελληνικό κοινό και ας έχουν τραβήξει το ενδιαφέρον τα adventure και crossover της εταιρείας.
Το τμήμα σχεδιασμού της QJ εμπνεύστηκε μια μοντέρνα μοτοσυκλέτα, που θα κάνει το νεανικό κοινό να την προσέξει. Σπορ εμφάνιση, με αιχμηρές γραμμές, πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, με ατσάλινο ψαλίδι που μοιάζει προέκταση του πλαισίου, ανεστραμμένο πιρούνι και έκκεντρα τοποθετημένο αμορτισέρ, το οποίο σε αντίθεση με πολλά μοντέλα, ακόμη και ακριβότερα, διαθέτει εκτός από προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς.
Καλοσχεδιασμένα πλαστικά μέρη που πλαισιώνουν το ρεζερβουάρ και το ψυγείο. Ο προβολέας είναι απολύτως ταιριαστός, όπως και οι καθρέφτες που δεν προσφέρουν την επιθυμητή ορατότητα. Τα πλαστικά της ουράς είναι διάτρητα δίνοντας μια δυναμική αεροδυναμική εμφάνιση. Πανέμορφο το φωτιστικό σώμα σε σχήμα «Τ», θα κάνει εντύπωση στους αναβάτες που θέλουν η πρώτη τους μοτοσυκλέτα να είναι εκτός από «εύκολη» στον χειρισμό και εντυπωσιακή. «Εκεί πίσω» όλος ο σχεδιασμός είναι πολύ μίνιμαλ. Η σέλα του συνεπιβάτη είναι μικρή, το ουραίο τμήμα απαλλαγμένο από τη βάση πινακίδας-λασπωτήρα, που εδράζει στο ατσάλινο ψαλίδι.Η εξάτμιση, όπως στις περισσότερες σύγχρονες μοτοσυκλέτες, βγαίνει χαμηλά, σχεδόν κάτω από τον κινητήρα.
Η QJMOTOR εφοδίασε τη μοτοσυκλέτα της με ψηφιακή οθόνη LCD, φωτιστικά σώματα LED, τρία – δύο μπροστά και ένα πίσω – κυματιστά δισκόφρενα, δικάναλο ABS, πλαστική καρίνα κάτω από τον κινητήρα, διακόπτες με οπίσθιο φωτισμό και αλουμινένιο τιμόνι μεταβλητής διατομής.
Το SRK 400 είναι και καλοφτιαγμένο εκτός από εμφανίσιμο. Σε αυτήν τουλάχιστον τη μοτοσυκλέτα η QJMOTOR δείχνει να επενδύει στην ουσία και να μην εστιάζει στον εντυπωσιασμό. Πλαστικές και μεταλλικές επιφάνειες έχουν ωραίο φινίρισμα και άριστη συναρμολόγηση. Τριγμοί απουσιάζουν, ντίζες και καλώδια είναι τακτοποιημένα ώστε να μην ακυρώνουν την ποιοτική εικόνα της μοτοσυκλέτας
Ο κινητήρας του είναι δικύλινδρος σε σειρά και από τα 400 κ.εκ. αποδίδονται 41,5 ίπποι στις 9.000 σ.α.λ. και 3,8 kgm ροπή στις 7.000 σ.α.λ. και είναι αξιοσημείωτο το πόσο ελαστικός και γραμμικός είναι.
Πατώντας τη μίζα ο ήχος του είναι γνώριμος, ίδιος με αυτόν του Benelli TRK 502. Άλλωστε οι δεσμοί των δύο εταιρειών είναι ισχυροί, αφού η Benelli από το 2005 ανήκει στην QJMOTOR και τα μοντέλα της παράγονται στις εγκαταστάσεις της.
Η QJMOTOR ελέγχεται από το 2015 από την Geely, ένα γκρουπ που κατέχει μεγάλα επώνυμα brands οχημάτων όπως η Volvo και η Lotus, ενώ εντάσσεται και στη μετοχική σύνθεση της Mercedes-Benz.
Με στρόφαλο χρονισμού 360ο ακούγεται σαν boxer, με μπάσο ήχο και υψίσυχνους κραδασμούς να διαπερνούν όλο το σώμα της μοτοσυκλέτας και να φτάνουν στο τιμόνι και τα μαρσπιέ σχεδόν σε όλο το φάσμα των στροφών. Μετά από λίγα χιλιόμετρα περνούν απαρατήρητοι γιατί εστιάζεις στον τέλειο τρόπο απόδοσης και στον ωραίο ήχο που αποβάλλει το κοντό τελικό. Συνιστά το τέλειο πακέτο για έναν αρχάριο αναβάτη που θέλει να κυκλοφορεί καθημερινά και παράλληλα να κάνει τις εκδρομές του με το ταχύμετρο σταθερά πάνω από τα 130 χλμ/ώρα και μέση κατανάλωση κάτω από 5 λίτρα στα 100 χλμ.
Οι τρεις πρώτες σχέσεις του κιβωτίου έξι ταχυτήτων μας έδωσαν την εντύπωση πως έχουν πιο κοντή κλιμάκωση από τις υπόλοιπες. Εν στάσει, ενώ είσαι με νεκρά, ακούγεται πως η πρώτη κουμπώνει κανονικά, όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, οπότε θέλει άλλη μία. Ο συμπλέκτης διαθέτει μαλακό τράβηγμα και διευκολύνει την καθημερινότητα και την κίνηση εντός πόλης.
Η θέση οδήγησης σε βάζει σε όρθια θέση, χωρίς να πέφτει βάρος στους καρπούς. Η κατηφορική σέλα σε «σπρώχνει» στο σωστά σχεδιασμένο ρεζερβουάρ, με τα γόνατα που λυγίζουν ελάχιστα λόγω της τοποθέτησης των μαρσπιέ να βολεύονται στις εσοχές του.
Η εργονομία είναι σωστά μελετημένη, οπότε η σχεδίαση ρεζερβουάρ-σέλας σε συνδυασμό με το χαμηλό ύψος της τελευταίας κάνουν εύκολη την πρόσβαση των ποδιών στο έδαφος, με συνέπεια ο χειρισμός του SRK 400 να είναι εύκολος. Χάρη σε αυτά τα χρήσιμα χαρακτηριστικά τα 186 κιλά του περνούν σχεδόν απαρατήρητα στους επιτόπιους ελιγμούς ενώ «χάνονται» μόλις η μοτοσυκλέτα της QJMOTOR αρχίσει να κυλάει τους τροχούς των 17 ιντσών στο δρόμο.
Η σέλα του συνεπιβάτη είναι μικρή και τα όμορφα αεροδυναμικά πλαστικά παίζουν τον ρόλο των χειρολαβών.
Παρά το άγριο παρουσιαστικό του το SRK 400 κρίνεται άνετο μέσα στην πόλη, με τις αναρτήσεις του να εξομαλύνουν τις ανωμαλίες των δρόμων ενώ παράλληλα ανταποκρίνεται πρόθυμα όταν επιθυμήσεις να κινηθείς πιο σβέλτα εκτός αυτής σε δρόμους με στροφές. Το χαμηλό κέντρο βάρους, το στιβαρό πλαίσιο, η πληροφόρηση από τις αναρτήσεις και τα ελαστικά της Maxxis επαρκούν για να νιώσεις όμορφα πάνω στη μοτοσυκλέτα και να «κυνηγήσεις» γρήγορο ρυθμό. Απόλυτα ισορροπημένο, σταθερό με ουδέτερη οδική συμπεριφορά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από μοτοσυκλέτες ίδιων κυβικών που κοστίζουν σχεδόν 2.000 ευρώ ακριβότερα. Μπορεί ο κινητήρας του να μην είναι τόσο εύστροφος, όμως είναι πιο ελαστικός- κατά τη γνώμη μας ο ιδανικός για κάθε αρχάριο μοτοσυκλετιστή. Η μοναδική «γκρίνια» θα ακουστεί για την απόδοση και την αίσθηση του μπροστινού φρένου που θέλει αρκετή δύναμη στη μανέτα για να ανταποκριθεί. Στον αντίποδα ένα πολύ σωστά βαθμονομημένο ABS της Bosch ενεργοποιείται μόνο όταν είναι απαραίτητο.
Η σταθερότητά του κυμαίνεται επίσης σε υψηλά επίπεδα, αφού και με περισσότερα από 140 χλμ/ώρα στο κοντέρ σε αυτοκινητόδρομο παραμένει ακλόνητο, ακόμη και όταν το χτυπούν ισχυροί άνεμοι από όλες τις μεριές.
Καλή αρχή
Η QJMOTOR μπορεί να είναι μια νέα εταιρεία στην Ευρώπη και τη χώρα μας, ωστόσο διαθέτει μεγάλη εμπειρία. Με έτος ίδρυσης το 1985 ειδικεύεται στην έρευνα, ανάπτυξη και παραγωγή μοτοσυκλετών, κινητήρων και περιφερειακών μερών.Αξιοποιώντας την τεράστια τεχνογνωσία της εμπλουτίζει την γκάμα της συνεχώς με πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες, τα οποία διατίθενται σε άκρως δελεαστικές τιμές. Η πρώτη μας εμπειρία από το SRK 400 που κοστίζει 4.995 ευρώ είναι πως η QJMOTOR δίνει μεγάλη έμφαση στην ουσία, κατασκευάζοντας μια μοτοσυκλέτα ευκολοδήγητη, εμφανίσιμη, με δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα. Η συνέχεια αναμένεται πολύ ενδιαφέρουσα.
Εξοπλισμός Αναβάτη: Moto Market
Κράνος: Caberg Drift Evo Carbon
Μπουφάν: Nordcode Pantera
Γάντια: Five TFX4
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
QJMOTOR SRK400 2023 | QJMOTOR GREECE |
ΤΙΜΗ (€): | 4.995 (ΙΟΥΝΙΟΣ 2023) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 8ΒΑΛΒΙΔΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 400 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 70,5x51,5 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,8 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 41,5/9.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 3,8/7.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 186 (ΜΕ ΥΓΡΑ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 780 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2080 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 820 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1425 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MAXXIS 110/70-17 |
ΠΙΣΩ: | MAXXIS 150/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΤΥΠΟΥ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 37mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 125mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ & ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝA 260mm, ΔΑΓΚΑΝES 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 13,5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4,8 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.