Πρώτη επαφή με το Suzuki GSX-8S 2023
Η Suzuki επέστρεψε και διεκδικεί την κορυφή στα μεσαία roadster
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 29.05.2023
Μια σύντομη βόλτα με το νέο naked του Hamamatsu, που αποτελεί μία ακόμη έκφραση της νέας δικύλινδρης πλατφόρμας, ήταν αρκετή για να μας προϊδεάσει θετικά
Πολλοί παραπονέθηκαν που το νέο V-Strom 800 DE δεν έχει κινητήρα σε διάταξη V αλλά δικύλινδρο σε σειρά, αγνοώντας ηθελημένα πως το V «στη γλώσσα της Suzuki» σημαίνει Versatile (πολύπλευρος). Λιγότεροι είναι η αλήθεια τα «έψαλλαν» στους Ιάπωνες για το ότι το δικύλινδρο γυμνό που είδαμε στην EICMA τον περασμένο Νοέμβριο έφερε τα αρχικά GSX. Τρία γράμματα ταυτόσημα με τα τετρακύλινδρα του Hamamatsu. Οι κατασκευαστές όμως έχουν ήδη προσαρμοστεί στη νέα αρχιτεκτονική κινητήρων και η πλειονότητα βασίζουν την γκάμα τους σε μικρού, μεσαίου και μεγάλου κυβισμού δικύλινδρους σε σειρά.
Θα ήταν λάθος να ισχυριστούμε πως αυτού του είδους οι κινητήρες είναι όλοι ίδιοι και πως οι μοτοσυκλέτες που τους χρησιμοποιούν παρόμοιες. Το καταλάβαμε οδηγώντας το απόλυτα ισορροπημένο V-Strom 800 DE και το εμπεδώσαμε με το GSX-8S που διαθέτει μια δική του, ιδιαίτερη προσωπικότητα.
Στην παρουσίαση που διοργάνωσε η Suzuki ήταν επόμενο την παράσταση να κλέψει το adventure της οικογένειας στο οποίο οι ιθύνοντες της μάρκας στη χώρα μας, οι περισσότεροι από τους οποίους έδωσαν «το παρών», έχουν επενδύσει εμπορικά προβάλλοντας υψηλές προσδοκίες. Δίπλα στα V-Strom 800 DE αλλά και τα μεγάλα V-Strom 1050 υπήρχαν δύο GSX-8S σε μπλε και λευκό χρώμα. Όπως είχαμε διαπιστώσει και από τις φωτογραφίες, το roadster της Suzuki δεν μοιάζει με τίποτε άλλο που κυκλοφορεί στο δρόμο.
Το περιεργαστήκαμε για αρκετή ώρα και ανακαλύψαμε πολλές και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Οι αναλογίες του είναι ισορροπημένες, μοντέρνες και σπορ. Ο συμπαγής κινητήρας βρίσκεται σε απόσταση από τον τροχό, ελαφρώνοντας το μπροστινό άκρο. Το φέρινγκ σχηματίζεται από επιφάνειες που πλαισιώνουν το ρεζερβουάρ και εκτείνονται προς τα εμπρός αγκαλιάζοντας το πιρούνι. Στην ίδια γραμμή και τα αιχμηρά καλύμματα που ενσωματώνουν τα φώτα θέσεις LED που βρίσκονται εκατέρωθεν των κατακόρυφα τοποθετημένων προβολέων, συμπληρώνοντας την επιθετική σχεδίαση του GSX-8S. Οι σχεδιαστές της Suzuki ακολούθησαν μια διαφορετική φιλοσοφία σε σχέση με τους περισσότερους συναδέλφους τους και δεν «φόρτωσαν» το μπροστινό τμήμα της μοτοσυκλέτας. Αντίστοιχα πίσω έχει ακολουθηθεί η λιτή αλλά όχι αδιάφορη σχεδίαση, με το αφαιρούμενο υποπλαίσιο να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εμφάνισης του GSX-8S, αφού στο λευκό και μπλε χρώμα είναι βαμμένο μπλε όπως και οι πολυάκτινες χυτές αλουμινένιες ζάντες. Το μαύρο κυριαρχεί στην τρίτη επιλογή που προσφέρει η Suzuki, την οποία δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε «ζωντανά» αλλά κατά τη γνώμη μας θα πουλήσει περισσότερο από την μπλε και τη λευκή που «φωνάζουν» εντονότερα Suzuki. Όλα τα μεταλλικά μέρη διαθέτουν προσεγμένο φινίρισμα, με τη γενική εικόνα της μοτοσυκλέτας να κρίνεται πολύ ποιοτική. Άλλωστε κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και όλοι οι προμηθευτές της Suzuki προέρχονται από τη «χώρα του ανατέλλοντος ηλίου».
Ο κινητήρας είναι ίδιος με του V-Strom 800 DE. Σε σειρά δικύλινδρος 776 κ.εκ., ικανός να αποδίδει 83 ίππους στις 8.500 rpm και 8 kgm ροπή στις 6.800 rpm. Παρά την εν σειρά αρχιτεκτονική, ο χρονισμός ανάφλεξης του στροφάλου 270 μοιρών είναι ο ίδιος με εκείνον των δικύλινδρων σε διάταξη V 90ο της Suzuki. Για να ελαχιστοποιήσει τους κραδασμούς, η εταιρεία έχει αναπτύξει το "Cross Balancer’’. Η υιοθέτηση γωνίας στροφάλου 270ο εξουδετερώνει τους δευτερεύοντες κραδασμούς, συμβάλλοντας στην ακόμα πιο ομαλή λειτουργία του κινητήρα. Επιπλέον, η τοποθέτηση των δύο αντίβαρων σε γωνία 90ο ως προς τον στρόφαλο με το κάθε ένα να απέχει εξίσου από τον στρόφαλο, εξουδετερώνει τους πρωτεύοντες κραδασμούς και των δύο κυλίνδρων.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο στο οποίο βιδώνει υποπλαίσιο από το ίδιο υλικό. Το ψαλίδι είναι αλουμινίου. Από την KYB προέρχονται οι αναρτήσεις που αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι 33 χλστ. και ρυθμιζόμενο αμορτισέρ με σύστημα μοχλισμού. Τα φρένα είναι της Nissin με δύο δίσκους 310 χλστ. μπροστά με τετραέμβολες δαγκάνες και ένα 260 χλστ. πίσω. Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει στο δικάναλο ABS.
Οι τροχοί είναι 17 ιντσών με ελαστικά Dunlop Sportmax Roadsport2 120/70 και 180/55 μπροστά και πίσω αντίστοιχα.
Η συλλογή προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων S.I.R.S. που χρησιμοποιεί το GSX-8S περιλαμβάνει το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης (Suzuki Drive Mode Selector (SDMS)) σε τρία επίπεδα, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Suzuki Traction Control System (STSC)) σε τρία επίπεδα με δυνατότητα απενεργοποίησης, το ηλεκτρονικό σύστημα γκαζιού (Ride-by-Wire), το αμφίδρομο σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων (Bi-directional Quick Shift), το σύστημα εύκολης εκκίνησης (Suzuki Easy Start System) και το σύστημα υποβοήθησης χαμηλών στροφών (Low RPM Assist). Το βάρος του είναι 202 κιλά σε κατάσταση λειτουργίας.
Καθισμένοι στη σέλα του GSX-8S διαπιστώνουμε αμέσως τη φυσικότητα της θέσης οδήγησης. Το τρίγωνο σέλας, μαρσπιέ, τιμονιού σε κάνει να νιώθεις οικεία από τα πρώτα μέτρα. Δείχνει και είναι μια compact διαστάσεων, αλλά το μεταξόνιο, που φτάνει τα 1.465 χιλιοστών, είναι μεγαλύτερο και από αυτό του GSX-S 1000.
Ένα άλλο στοιχείο που συνεισφέρει στην αίσθηση οικειότητας είναι το πολύ στενό τμήμα της σέλας και του ρεζερβουάρ, που επιτρέπει στα πόδια να μένουν πολύ κοντά σαν να οδηγείς μια μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα. Αυτό συμβάλλει στον πανεύκολο χειρισμό κατά τις χαμηλές ταχύτητες και τις εναλλαγές κατεύθυνσης.
Το χαμηλό κέντρο βάρους είναι συνέπεια της συγκέντρωσης των μαζών σχεδόν ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, δίνοντας στο GSX-8S ουδέτερη και ευχάριστη οδική συμπεριφορά σε οποιαδήποτε ταχύτητα. Οι αναρτήσεις μπορεί να μην είναι ό,τι πιο ποιοτικό χρησιμοποιείται σε μοτοσυκλέτες της κατηγορίας, όμως έχουν προοδευτική απόδοση και παρέχουν άριστη πληροφόρηση. Στα λίγα χιλιόμετρα που οδηγήσαμε διαπιστώσαμε την κορυφαία σταθερότητα αποτέλεσμα και του μεγάλου μεταξονίου.
Ο κινητήρας είναι αυτό που αποκαλούμε «ήρεμη δύναμη». Ρυθμισμένος να αποδίδει εξαιρετικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, «συνεργάζεται» άψογα με ένα κιβώτιο με πολύ σωστή κλιμάκωση. Ο ήχος που αποδίδεται από το πολύ κοντό τελικό είναι απόλυτα ταιριαστός με το σπορ ταπεραμέντο του GSX-8S.
Στην πρώτη μας επαφή με το GSX-8S μείναμε εντυπωσιασμένοι από την ομοιογένεια και τον διασκεδαστικό του χαρακτήρα. Μια μοντέρνα μοτοσυκλέτα σε όλους τους τομείς. Σχεδίαση, απόδοση, ηλεκτρονικά και οδική συμπεριφορά την κατατάσσουν στις κορυφαίες της κατηγορίας των μεσαίων roadster.
Εξοπλισμός Αναβάτη: Moto Market
Κράνος: Airoh Commander Factor
Μπουφάν: Spidi Terranet
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Γάντια: Five TFX4
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
SUZUKI GSX-8S 2023 | SUZUKI MOTO GREECE |
ΤΙΜΗ (€): | 9.995 (ΜΑΪΟΣ 2023) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K, DOHC |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 776 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 84 x 70 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 12,8 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 83/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 8/6.800 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 202 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 810 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.115 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 775 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.465 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 104 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 25 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | DUNLOP SPORTMAX ROADSPORT 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | DUNLOP SPORTMAX ROADSPORT 180/55-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ KYB 33mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 130mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ KYB ΜΕ ΜΟΧΛΙΚΟ ΜΕ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ-ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ & ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟI 310mm, ΑΚΤΙΝΙΚΕΣ ΔΑΓΚΑΝΕΣ NISSIN 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 14 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.