Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 19.05.2023
Σε μια πολύ σωστά δομημένη εκδήλωση η ελληνική αντιπροσωπεία της Suzuki μάς έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τα νέα μοντέλα. Ήταν η πρώτη επαφή με μία από τις πλέον αναμενόμενες adventure του 2023
Έξι πλέον είναι τα μέλη της οικογένειας V-Strom. Δύο εκδόσεις V-Strom 650, βασική και XT, τρεις V-Strom 1050, βασική, XTκαι η νέα DE με τροχό 21 ιντσών μπροστά. Φέτος, όμως, το ενδιαφέρον έχει μονοπωλήσει το ολοκαίνουργιο V-Strom 800 DE.
Είδαμε από κοντά και τα τρία χρώματα στα οποία θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας. Κίτρινο με μωβ (Champion Yellow No2), Μαύρο με μωβ (Glass Sparkle Black) και γκρι ματ με μαύρο και κίτρινες λεπτομέρειες (Glass Mat Mechanical Gray). Η τιμή του ορίζεται στα 12.195€.
Κατά τη γνώμη μου το γκρι χρώμα είναι το πιο όμορφο και αυτό που θα προτιμηθεί από τους περισσότερους. Το κίτρινο της Suzuki με τις μπλε λεπτομέρειες αποτελεί σήμα κατατεθέν για τα adventure μοντέλα από το Hamamatsu.
Το V-Strom 800 DE κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και, σύμφωνα με την ομάδα της ελληνικής αντιπροσωπείας της Suzuki, η οποία βρισκόταν σύσσωμη στην παρουσίαση, το εργοστάσιο έχει επιλέξει Ιάπωνες προμηθευτές για τα πάντα.
Σχεδιαστικά παραπέμπει όσο κανένα άλλο μέχρι τώρα στο DR 750 BIG της δεκαετίας του ’90. Το ρύγχος και η κάθετη τοποθέτηση του προβολέα και της μικρής ζελατίνας, ο τροχός των 21 ιντσών θυμίζουν έντονα το μεγαλύτερο μονοκύλινδρο παραγωγής. Σε γενικές γραμμές, ο σχεδιασμός είναι πρωτότυπος και, χωρίς ακρότητες, τραβάει τα βλέμματα.
Ο νέος, δικύλινδρος, πολύ μικρός, σε σειρά κινητήρας της Suzuki κάνει ντεμπούτο στο V-Strom 800 DE, αλλά και στο GSX-8S. Διαθέτει 776 κ.εκ., με μέγιστη ισχύ 83 ίππων στις 8.500 σ.α.λ. και ροπή 8 kgm στις 6.800 σ.α.λ.. Ο στρόφαλος διαθέτει διαστήματα ανάφλεξης 270 μοιρών, γεγονός που προσδίδει λειτουργία και αίσθηση V-2. Διαθέτει επίσης δύο αντικραδασμικούς άξονες. Ο συμπλέκτης είναι ολίσθησης, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται quickshifter (Bi-Directional Quick Shift).
Το πλαίσιο είναι ειδικά σχεδιασμένο για το V-Strom 800 DE κατασκευασμένο από ατσάλι με σωλήνες μεταβλητής διατομής. Το υποπλαίσιο είναι αφαιρούμενο.
Τα κορυφαία χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν τη μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης και τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στην οικογένεια V-STROM, φαρδύ τιμόνι αλουμινίου, ένα μοναδικά διαμορφωμένο ψαλίδι αλουμινίου, μπροστινό τροχό 21 ιντσών, ανεστραμμένο πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι Showa και έγχρωμο πίνακα οργάνων πολλαπλών λειτουργιών TFT 5 ιντσών. Επίσης, προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, όπως τρία προγράμματα οδήγησης που αλλάζουν τον τρόπο απόδοσης του κινητήρα, διατηρώντας στο μέγιστο την ισχύ του. Αξίζει να σημειωθούν ακόμη το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Suzuki Traction Control System με λειτουργία G (χώμα), καθώς και το σύστημα ABS, το οποίο διαθέτει δύο ρυθμίσεις λειτουργίας για διαφορετικές οδηγικές συνθήκες, αλλά και επιλογή απενεργοποίησης του ABS στον πίσω τροχό. Το σύστημα Easy Start της Suzuki, τέλος, εκκινεί τον κινητήρα με ένα σύντομο πάτημα του μπουτόν της μίζας και η λειτουργία υποβοήθησης σε χαμηλές στροφές (Low RPM Assist) της Suzuki βοηθά στη διατήρηση των στροφών κινητήρα στο ρελαντί για ομαλότερο και ευκολότερο ξεκίνημα.
Πρώτη οδηγική εμπειρία
Μόλις ανεβαίνεις στη μοτοσυκλέτα καταλαβαίνεις πως είναι σωστά σχεδιασμένη με στόχο να νοιώσει άμεσα ο αναβάτης άνετα μαζί της. Το ύψος σέλας δεν αποτελεί πρόβλημα για αναβάτες από 1,70μ και πάνω. Η σχεδίασή της σού επιτρέπει να πατάς εύκολα κάτω. Η θέση οδήγησης είναι απόλυτα φυσιολογική και δεν σε τοποθετεί ούτε πολύ πάνω, αλλά ούτε και πολύ μέσα στη μοτοσυκλέτα. Χέρια και πόδια λαμβάνουν απολύτως φυσιολογικές θέσεις.
Ο κινητήρας ακούγεται ελάχιστα και κραδασμοί δεν υπάρχουν. Η απόδοσή του είναι ομοιόμορφα απλωμένη σε όλο το εύρος στροφών και εκμεταλλεύσιμη από αναβάτες κάθε επιπέδου.
Οι αναρτήσεις προσφέρουν πολύ καλή πληροφόρηση και τα φρένα επιβραδύνουν με μεγάλη άνεση το V-Strom 800 DE.
Οδηγήσαμε σε ωραία στριφτερή διαδρομή, αλλά για πολύ λίγο το νέο V-Strom 800 DE, όπως και τις άλλες δύο μοτοσυκλέτες. Περισσότερα θα έχουμε να γράψουμε όταν θα έχουμε στη διάθεσή μας τα νέα μοντέλα για μία εβδομάδα. Πάντως, η πρώτη επαφή με το νέο adventure του Hamamatsu μάς άφησε απόλυτα ικανοποιημένους.
Εξοπλισμός Αναβάτη: Moto Market
Κράνος: Airoh Commander Factor
Μπουφάν: Spidi Terranet
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Γάντια: Five TFX4
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.