Δοκιμές

Δοκιμή Moto Morini Seiemmezzo SCR 2023: Ο πήχης μπαίνει ψηλά

H Moto Morini κάνει τα σωστά βήματα


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  07.04.2023

Αν όλες οι σύγχρονες scrambler ήταν τόσο όμορφες, καλοφτιαγμένες και οικονομικά προσιτές όσο το Seiemmezzo SCR, τότε η κατηγορία θα ήταν από τις πλέον εμπορικές

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Η Moto Morini είναι μια ένδοξη ιταλική μάρκα που ιδρύθηκε το 1937. Αρχικά κατασκεύαζε τρίκυκλα και αργότερα κορυφαίες σπορ μοτοσυκλέτες. Αντιστάθηκε σθεναρά στην επέλαση των ιαπωνικών μοντέλων, χάρη στους μικρομεσαίους δικύλινδρους V κινητήρες, από τα λαμπρότερα δείγματα της ιταλικής σχολής.

Moto Morini Seiemmezzo SCR 2023 2WO 10

Το 1961 ο Giacomo Agostini ξεκίνησε τη μυθική αγωνιστική του καριέρα με το Moto Morini Settebello “ShortRods”. To 1970 παρουσίασε το 3 ½ Sport με τελική 180 χλμ/ώρα, αποδοτικό αερόψυκτο V-2 κινητήρα με χαμηλή κατανάλωση. Με αυτόν τον τρόπο συμβάδισε με τα στάνταρ που είχαν θέσει τότε οι Ιάπωνες.

Η Moto Morini αναγεννήθηκε λόγω της παγκοσμιοποίησης που κατέστησε δυνατή την παραγωγή προσιτών μοτοσυκλετών, με καλή ποιότητα κατασκευής στην Κίνα. Η «συνταγή» ακολουθείται από τους περισσότερους κατασκευαστές, όχι πάντα με τα ίδια αποτελέσματα.

Moto Morini Seiemmezzo SCR 2023 2WO 20

Μετά το X-Cape, ένα ευκολοδήγητο adventure που οδηγήσαμε το 2022, το Seiemmezzo αποτελεί τη δεύτερη και τρίτη πρόταση της εταιρείας από το Trivolzio, βασισμένη στην ίδια πλατφόρμα. Το STR είναι roadster, το SCR scrambler.

Ο κινητήρας του είναι δικύλινδρος σε σειρά με 649 κ.εκ. και υπερτετράγωνες διαστάσεις (83x60), ίδιες με αυτές του Kawasaki Z650 2023. Διαθέτει δύο εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, ισχύ 60 ίππων στις 8.250 σ.α.λ. και ροπή 5,5 kgm στις 7.000 σ.α.λ.

Βασίζεται στο εξαιρετικό πλαίσιο του X-Cape. Πρόκειται για ένα χαλύβδινο χωροδικτύωμα, με ένα πυκνό πλέγμα στην περιοχή του λαιμού και σωλήνες στρογγυλής διατομής που «αγκαλιάζουν» τον κινητήρα στο ύψος της κεφαλής του κυλίνδρου. Συνδυάζεται με ανεστραμμένο ρυθμιζόμενο πιρούνι 43 χλστ. της KΥΒ και αμορτισέρ που διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας με απόσβεση επαναφοράς/συμπίεσης. Τα φρένα είναι Brembo, αποτελούμενα από δύο δισκόφρενα 298 χλστ. στο μπροστινό άκρο και δίσκο 255 χλστ. στο πίσω, συνεπικουρούμενα από ABS της Bosch. Τον βασικό εξοπλισμό συμπληρώνουν τα φώτα LED, με τον προβολέα να διαθέτει DRL, οι ρυθμιζόμενες μανέτες, η οθόνη TFT5 ιντσών με δυνατότητα σύνδεσης μέσω Bluetooth με smartphone και οι ζάντες Akron, που είναι 18 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω.

Moto Morini Seiemmezzo SCR 2023 2WO 6

Το SCR είναι διαθέσιμο σε τρεις ματ χρωματισμούς: μπλε, μαύρο και πράσινο, όλα με καφέ σέλα.

Οι διαφορές μεταξύ των δύο modern classic της Moto Morini είναι λίγες. Το μπροστινό φτερό είναι τοποθετημένα ψηλά στο SCR, δικαιολογώντας τον όρο scrambler, ενώ στο STR χαμηλά. Στο πρώτο υπάρχει μικρό μασκάκι πάνω από τον προβολέα που προστατεύει την οθόνη TFT, αλλά και τον αναβάτη από τον αέρα. Το πιρούνι της KYB είναι χρυσό στο SCR, μαύρο στο STR, το τιμόνι είναι πιο φαρδύ και ψηλότερα τοποθετημένο στο scrambler, η σέλα φέρει διαφορετική επένδυση, τα πλαστικά του πίσω τμήματος έχουν διαφορετική σχεδίαση, όπως και τα πλαϊνά καπάκια του ψυγείου, οι χειρολαβές είναι πιο μεγάλες στο SCR, στο STR η απόληξη της εξάτμισης είναι διακοσμημένη με ασημένιο κάλυμμα, ενώ στο SCR εντελώς μαύρη. Τέλος, τα ελαστικά στο SCR είναι τα Pirelli MT 60, απόλυτα ταιριαστά με το είδος της μοτοσυκλέτας, ενώ στο STR είναι τα πιο «streetάδικα» Pirelli AngelGT.

Οι περισσότεροι θα γνωρίζετε πως η Moto Morini ανήκει στον κινεζικό όμιλο Zhongneng και πως ο κινητήρας της κατασκευάζεται από την CF MOTO. Όμως κάπου εδώ τελειώνουν οι παραλληλισμοί με ήδη γνωστά μοντέλα. Μιλάμε για μοτοσυκλέτες που τιμούν τη χώρα καταγωγής τους και δηλώνουν με τη σχεδίαση και το στήσιμό τους το Made in Italy.

Moto Morini Seiemmezzo SCR 2023 2WO 19

Είχαν μόλις βγει από τη συσκευασία τους όταν τις πρωτοείδαμε τα τέλη του 2022 στις εγκαταστάσεις της αντιπροσωπείας KSR Hellas. Οι Ιταλοί σχεδιαστές, όπως και στην περίπτωση του X-Cape, παραδίδουν μαθήματα στυλ. Για αυτό οι ιταλικές μοτοσυκλέτες, όπως οι Moto Morini, είναι οι ομορφότερες. Μια λιτή scrambler μπορεί στα χέρια τους να μετατραπεί σε μια κατασκευή γεμάτη από όμορφες λεπτομέρειες. Ένα μίνιμαλ «κουστούμι» με την επιλογή σωστών χρωματικών συνδυασμών μπορεί να αναδείξει τον χαρακτήρα μιας μοτοσυκλέτας.

Το «βαθύ» πράσινο «κρύβει» έντεχνα το ογκώδες ρεζερβουάρ. Η καφέ δερμάτινη σέλα, το χρυσό πιρούνι της KYB και τα πλαϊνά number plate στα οποία αναγράφεται 6 1/2 είναι στοιχεία που μόνον ένας Ιταλός σχεδιαστής θα μπορούσε να συνταιριάξει. Μπροστά και πίσω τα μικρά φτερά δίνουν τον off road τόνο του SCR, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνονται οι ακτινωτές ζάντες και τα ελαστικά διπλού χαρακτήρα. Το μασκάκι πάνω από τον προβολέα είναι το «κερασάκι στην τούρτα». Μυώδης εμφάνιση, με κοφτές γωνίες παντού, ακόμα και στα προστατευτικά των στελεχών του πιρουνιού. Δεν υπήρξε άνθρωπος που να μην το θαυμάσει ενώ πολλοί ήταν εκείνοι που ρώτησαν για τα κυβικά και τη μάρκα. Οι «παλιοί» ξέρουν και οι νέοι θα μάθουν σύντομα τη Moto Morini. Πρόκειται για μοτοσυκλέτες με ποιοτικά περιφερειακά, καλοσχεδιασμένες, ευρωπαϊκές.

Moto Morini Seiemmezzo SCR 2023 2WO 4

Από το X-Cape, έναν τυπικό εκπρόσωπο της μεσαίας κατηγορίας adventure, γνωρίζαμε σε μεγάλο βαθμό τι να περιμένουμε. Μια μοτοσυκλέτα ικανή να σε ταξιδέψει με άνεση και να διευκολύνει την καθημερινή σου μετακίνηση. Επειδή μας αρέσουν οι modern classic, θέλαμε να δούμε πως είναι το Seiemmezzo στο δρόμο. Η περιέργεια έδωσε σύντομα τη θέση της στην έκπληξη. Είναι δύσκολο να ζητήσεις περισσότερα από μια μοτοσυκλέτα αυτής της κατηγορίας που κοστίζει κάτω από 8.000 ευρώ. Ναι, το SCR έχει αρκετά μεγάλο ανταγωνισμό, αλλά πιστεύουμε πως συγκαταλέγεται στα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας.

Οι διαστάσεις θα καλύψουν αναβάτες ακόμη και πάνω από 1.80, μάλιστα οι ψηλότεροι δείχνουν και πιο «ωραίοι» πάνω στο Seiemmezzo. Μόλις ανέβεις στη σέλα νιώθεις πως βρίσκεσαι σε μοτοσυκλέτα μεγαλύτερου κυβισμού, αίσθηση στην οποία συνεισφέρει και ο ήχος από την εξάτμιση.

Moto Morini Seiemmezzo SCR 2023 2WO 2

Το τιμόνι, στην ουσία, διαμορφώνει τη θέση οδήγησης που είναι όρθια όσο σε ένα enduro. Είναι ψηλά τοποθετημένο και πολύ φαρδύ και θέλει προσοχή όταν περνάς ανάμεσα σε αυτοκίνητα, ενώ «κόβει» λίγο. Σε κίνηση μέσα στην πόλη και με χαλαρούς ρυθμούς εκτός αυτής, παρέχει πολύ καλό μοχλό. Όσο για τη σέλα, έχει χαμηλό ύψος καθιστώντας τον έλεγχο και το χειρισμό του Seiemmezzo ευκολότερο, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σχεδίασης, κουράζει ωστόσο σε πολύωρη χρήση και ο συνεπιβάτης γλιστράει επάνω της εξαιτίας της επένδυσής της. Είναι τέλος επαρκής για δύο επιβαίνοντες και ως αντιστάθμισμα στην στήριξη του συνεπιβάτη διαθέτει πρακτικές χειρολαβές και σωστά τοποθετημένα μαρσπιέ.

Ασορτί με τον ωραίο ήχο από την εξάτμιση είναι και η πολύ σωστή και μεστή λειτουργία του κινητήρα, ο οποίος αποδίδει εξαιρετικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Επιταχύνει πρόθυμα, όντας ταυτόχρονα πολύ γραμμικός, βοηθώντας σε συνθήκες καθημερινής μετακίνησης.

Moto Morini Seiemmezzo SCR 2023 2WO 7

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σαφές, αθόρυβο, με σωστή κλιμάκωση και λίγο μεγαλύτερες διαδρομές απ’ ό,τι θα θέλαμε. Τα φρένα της Brembo παρέχουν την απαραίτητη δύναμη και τη σωστή αίσθηση στη ρυθμιζόμενη μανέτα αλλά και στον αλουμινένιο λεβιέ. Το ABS της Bosch είναι σωστά βαθμονομημένο για να «βοηθάει» στο φρενάρισμα μόνον όταν είναι απαραίτητο.

Η λειτουργία των αναρτήσεων είναι πολύ αποτελεσματική και ειδικά το πιρούνι δείχνει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του, πληροφορώντας τον αναβάτη και απορροφώντας τις ανωμαλίες. Το αμορτισέρ, λόγω της απουσίας συστήματος μοχλισμού, έχει απότομη απόκριση στις ανωμαλίες της ασφάλτου.

Moto Morini Seiemmezzo SCR 2023 2WO 23

Εκτός πόλης, μια σχεδόν «γυμνή» μοτοσυκλέτα ταξιδεύει με περιορισμούς. Είναι κάτι που το γνωρίζουμε προτού βγούμε στον αυτοκινητόδρομο. Μέχρι τα 130 χλμ/ώρα ο αέρας δεν κουράζει τον αναβάτη και το μικρό μασκάκι δείχνει πως δεν τοποθετήθηκε εκεί μόνο για αισθητικούς λόγους. Σε μικτές διαδρομές μπορείτε να εμπιστευθείτε την ειλικρίνεια του πλαισίου, την ποιότητα λειτουργίας των αναρτήσεων και το ισορροπημένο ζύγισμα για να οδηγήσετε πιο σπορ. Χάρη επίσης στον μπροστινό τροχό των 18 ιντσών οι αλλαγές κατεύθυνσης είναι πιο αργές, αλλά η ευκολία στην οδήγηση μένει ανεπηρέαστη. Όλα τα παραπάνω με μια μέση κατανάλωση σχεδόν 5,5 λίτρα για 100 χλμ.

Moto Morini Seiemmezzo SCR 2023 2WO 8

H αναγεννημένη Moto Morini ακολουθεί τη σωστή κατεύθυνση, κατασκευάζοντας προσιτές μοτοσυκλέτες, σε δημοφιλείς κατηγορίες με πρωτότυπο σχεδιασμό και ποιοτικά εξαρτήματα. Μετά το χρηστικό X-Cape, επεκτείνει την γκάμα της σε πιο «ψαγμένες» κατηγορίες που απευθύνονται σε κατασταλαγμένους μοτοσυκλετιστές που θέλουν εύκολες, σύγχρονες μοτοσυκλέτες που ζητάνε λίγα και προσφέρουν πολλά. Το αν θα τα καταφέρει να καθιερωθεί και πάλι στη συνείδησή μας θα το δείξει ο χρόνος, πάντως με όπλα την ιστορία και την ευρωπαϊκή αίσθηση των μοτοσυκλετών της έχει ήδη καταφέρει να ξεχωρίσει.  

Εξοπλισμός αναβάτη: MOTO MARKET

Κράνος: Caberg Ghost

Μπουφάν: Nordcode Cafe Race

Γάντια: Five RS4

Παντελόνι: Nordcode Jean Evo

Μποτάκια: Eleveit Diverge WP

MOTO MORINI SEIEMMEZZO SCR 2023 KSR HELLAS
ΤΙΜΗ (€): 7.990 (ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2023)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, 
ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4 ΒΑΛΒΙΔΕΣ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 649
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 60x83
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 11,3:1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 61/8.250
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 5,5/7.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 200
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 810
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.150
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 890
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.425
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: PIRELLI MT 60 120/70-R18
ΠΙΣΩ: PIRELLI MT 60 160/60-R17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ KYB 43 mm ΜΕ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 120mm ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ, ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ & ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ KYB ΜΕ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 120mm 6 ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ, ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ & ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 298 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ & ΑBS BOSCH 9.1 Mb
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 255 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ ΔΥΟ ΕΝΟΣ ΕΜΒΟΛΩΝ BOSCH ΑBS 9.1 Mb
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 16 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.