Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 17.03.2023
Το SR4 Max ακολουθεί τα βήματα της VOGE στις μοτοσυκλέτες, επιδεικνύοντας μοντέρνα σχεδίαση, ποιοτικά υλικά κατασκευής και αψεγάδιαστη συναρμολόγηση, χαρακτηριστικά που το κάνουν ξεχωριστό
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
H VOGE είναι πλέον ένας καταξιωμένος κατασκευαστής στην Ελλάδα. Έχοντας στην γκάμα της αποκλειστικά μοτοσυκλέτες, το 2022 πουλήθηκαν 468 μονάδες, καταλαμβάνοντας την 11η θέση στην κατάταξη. Η περσινή χρονιά τελείωσε με πολύ ευχάριστες ειδήσεις.
Στην EICMA παρουσιάστηκαν δύο ακόμη μοντέλα adventure, το 525 DSX και το concept 900 DS, που βασίζεται στο BMWF 850 GS. Είδαμε επίσης το ηλεκτρικό scooter Real 5T, που σύντομα θα πάρει το δρόμο της παραγωγής. Λίγες ημέρες αργότερα η ελληνική αντιπροσωπεία ανακοίνωσε την άφιξη του SR4 Max, του πρώτου scooter της εταιρείας.
Το εντυπωσιακό maxi scooter της VOGE είχε κάνει ντεμπούτο στην έκθεση CIMA τον Σεπτέμβριο του 2021. Το όνομα με το οποίο λανσαρίστηκε «μαρτυρούσε» τη χωρητικότητα του μονοκύλινδρου κινητήρα του LX350T-5. Από τότε γνωρίζαμε πως θα βασίζεται στο μοντέλο της BMW, C 400 GT. Άλλωστε η συνεργασία της «μητρικής» Loncin με τη γερμανική εταιρεία είναι γεγονός από τον Σεπτέμβριο του 2007.
Οι επιρροές από το scooter των Βαυαρών είναι πολλές. Ξεκινώντας από την επιβλητική εμφάνιση, η οποία προκαλεί τον θαυμασμό όσων βλέπουν το SR4 Max. Μεγάλη και προστατευτικά μετωπική επιφάνεια, ρέουσα σχεδίαση με έντονες ακμές, που συνδυάζονται αρμονικά με τον μεγάλο LED προβολέα, ο οποίος παρέχει κορυφαία απόδοση τις νυχτερινές ώρες. Το πίσω μέρος πιο «μίνιμαλ» αλλά με σωστή κατανομή όγκου προσδίδει έναν πιο σπορ χαρακτήρα.
Αν η εμφάνιση είναι καθαρά υποκειμενικός τομέας, αυτό που αναμφισβήτητα θα παραδεχθούν όσοι βρεθούν στη σέλα του SR4 Max είναι η άνεση που προσφέρει. Είτε οδηγείς όλη την ημέρα μέσα στην πόλη, είτε ξεκινάς από Ναύπλιο για Αθήνα στις 7:30 το πρωί με 3 βαθμούς, είτε κινείσαι αργά προσπαθώντας να αποφύγεις ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, είτε ταξιδεύεις με 130 χλμ/ώρα για 140 χλμ., όταν κατέβεις θα είσαι ξεκούραστος.
Κάθεσαι στην εξαιρετική σέλα, αλλάζεις θέση στα πόδια και έχεις σύμμαχο την ιδανική θέση οδήγησης, αφού το τιμόνι είναι στο σωστό ύψος, η ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα διαθέτει την ενδεδειγμένη για να σε προστατεύει σχεδίαση, οι καθρέφτες προσφέρουν πολύ καλή ορατότητα και το μόνο που θα ζητούσες επιπλέον, ταξιδεύοντας, θα ήταν το cruise control. Κι αυτό γιατί όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά υπάρχουν στη λίστα με τον βασικό εξοπλισμό του scooter της VOGE.
Το πρώτο της scooter θέλησε να το «προικίσει» με ό,τι θα επιθυμούσε ένας σύγχρονος αναβάτης.
– DASH CAM (κάμερα καταγραφής διαδρομών)
– ΚΑΥΑΒΑ (αναρτήσεις ρυθμιζόμενες πίσω)
– ΑΒS Continental (δικάναλο)
– TCS (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης)
– ESS (σύστημα προειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος)
– TPMS (ένδειξη πίεσης ελαστικών)
– Cornering lights (φωτίζουν στο εσωτερικό των στροφών)
– Full LED φώτα (φωτεινότητας 60000cd)
– Follow me home (τα φώτα παραμένουν αναμμένα μετά το σβήσιμο του κινητήρα)
– KEYLESS (σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί)
– TFT 7” (έγχρωμη οθόνη με συνδεσιμότητα bluetooth)
– Χειρόφρενο (για ασφαλή στάθμευση σε εδάφη με κλίση)
– Ρυθμιζόμενος σε ύψος ανεμοθώρακας
– Χώρος κάτω από τη σέλα που φιλοξενεί δύο κράνη
– Δύο ντουλαπάκια κάτω από το τιμόνι που κλειδώνουν
– USB θύρα φόρτισης
– Ηλεκτρικό άνοιγμα σέλας και τάπας δοχείου καυσίμου
– Ελαστικά Pirelli Angel
Η τιμή του…6.595 ευρώ, βρίσκεται στο κατώτατο όριο της κατηγορίας scooter300-400 κ.εκ. κι όμως κανένα από αυτά δεν διαθέτουν το υψηλό και υπερπλήρες επίπεδο εξοπλισμού του SR4 Max.
Η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από τη συνεργασία με την BMW Motorrad έχει αξιοποιηθεί στο έπακρο. Η εργονομία κυμαίνεται σε γερμανικά στάνταρ. Το πλαίσιο και ο κινητήρας προέρχονται σχεδόν αυτούσια από τα μοντέλα με έμβλημα την έλικα. Το SR4 Max αποτελεί ουσιαστικά τη «μεταμόρφωση» του C 400 GT. Πέραν του εξοπλισμού και της εμφάνισης διαφορές υπάρχουν στην ισχύ και τη ροπή του μονοκύλινδρου, τετραβάλβιδου κινητήρα, που είναι μικρότερη κατά πέντε ίππους και 0,5 kgm αντίστοιχα.
Η λειτουργία του συμβαδίζει με την κορυφαία ποιότητα κύλισης. Κραδασμοί υπάρχουν και γίνονται περισσότερο αντιληπτοί σε χαμηλές ταχύτητες, ενώ είναι ανύπαρκτοι όταν το SR4 Max κινείται σε «ανοιχτό δρόμο». Ο τρόπος που αποδίδει την ισχύ του είναι απολύτως γραμμικός, χωρίς ξεσπάσματα ή «νεκρές» περιοχές. Σε αυτό συμβάλλει η σωστή ρύθμιση της μετάδοσης, η ομαλή λειτουργία της τροφοδοσίας και η ακριβέστατη απόκριση της γκαζιέρας.
Στη διάθεσή σου βρίσκεται πάντα το απόθεμα ισχύος και ροπής που χρειάζεσαι για να κινηθείς ταχύτατα εντός και εκτός πόλης. Τα 120 χλμ/ώρα στην ευκρινέστατη TFT οθόνη έρχονται άμεσα, τα 130 εύκολα, στα 140 ο κινητήρας συνεχίζει να δουλεύει χωρίς να ζορίζεται. «Κλειδώνεις» στα 120 χλμ/ώρα και όλα γίνονται τόσο εύκολα στο ταξίδι, όσο και με ένα μεσαίο touring μοντέλο. Στην άνεση και την ευκολία που ταξιδεύει είναι με διαφορά το καλύτερο από όλες τις μοτοσυκλέτες 300-400 κ.εκ.
Οι διαστάσεις του, το σωστό ζύγισμα, το χαμηλό ύψος σέλας σε συνδυασμό με τη σωστή σχεδίαση της σέλας και του πατώματος το καθιστούν παιχνιδάκι στους ελιγμούς εντός πόλης, σε βαθμό που αναρωτιέσαι αν όντως ζυγίζει πάνω από 200 κιλά με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 13 λίτρων. Ο μέσος όρος κατανάλωσης δεν ξεπερνά τα 4 λίτρα στα 100 χλμ.
Τονίσαμε από την αρχή πως πρόκειται για ένα από τα πλέον άνετα scooter που έχουμε οδηγήσει. Σε αυτό παίζουν σημαντικό ρόλο οι αναρτήσεις της KYB και το πώς είναι ρυθμισμένες. Αρχικά σου δίνεται η εντύπωση πως είναι υπέρ του δέοντος μαλακές, καθώς απορροφούν τις ανωμαλίες τόσο εύκολα ώστε αναρωτιέσαι αν όντως πέρασες πάνω από λακκούβα ή σαμάρι. Όταν όμως έρθει η ώρα να στρίψεις σε καλοστρωμένο επαρχιακό δίκτυο, τότε ανακαλύπτεις πως διαθέτουν επαρκή σκληρότητα και κατάλληλες αποσβέσεις για να νοιώσεις ασφαλής. Σε πλήρη αρμονία με το χαλύβδινο πλαίσιο, το SR4 Max παραμένει σταθερό με τον αναβάτη να αποκομίζει την αρμόζουσα πληροφόρηση. Την επαφή με το οδόστρωμα αναλαμβάνουν τα υπέρ άνω κάθε κριτικής ελαστικά Angel της Pirelli.
Τα φρένα της J.Juan διαθέτουν κορυφαία λειτουργία. Μπροστά υπάρχουν δύο δίσκοι με ακτινικές δαγκάνες που θα μπορούσαν να επιβραδύνουν scooter διπλάσιας ιπποδύναμης. Το πίσω δισκόφρενο δουλεύει επικουρικά και έχει κορυφαία αίσθηση, όπως και τα μπροστινά, με την αίσθηση στις μανέτες να είναι ακριβέστατη. Ο τρόπος λειτουργίας του ABS της Continental είναι ο ενδεδειγμένος. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ενεργοποιείται απολύτως προβλέψιμα.
Το πρώτο scooter της VOGE μπορεί να κερδίζει τις εντυπώσεις εξαιτίας του πακέτου εξοπλισμού του, αλλά είναι άδικο να σταθεί κάποιος μόνο σε αυτό. Το ότι διαθέτει κάμερα που καταγράφει αυτόματα τη διαδρομή σας αποθηκεύοντάς την σε micro SD που βρίσκεται στο δεξί ντουλαπάκι της ποδιάς, οθόνη TFTμε δυνατότητα συνδεσιμότητας, cornering lights, σύστημα προειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος και όλα τα υπόλοιπα που συμπεριλαμβάνονται στη λίστα του βασικού εξοπλισμού, είναι σημαντικό. Όμως αυτά που μετράνε περισσότερο κατά τη γνώμη μας είναι η άνεση που προσφέρει, οι χώροι, η άριστη εργονομία, τα φρένα και η συμπεριφορά της ανάρτησης.
Εξοπλισμός Αναβάτη: Moto Market
Κράνος: Caberg Levo Sonar
Μπουφάν: Nordcode Pantera
Γάντια: Nordcode Voras
Παντελόνι: Nordcode Jean Evo
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
VOGE SR4 MAX 2023 | MOTOTREND A.E. |
ΤΙΜΗ (€): | 6.595 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | MΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 1EEK, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 350 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 80 x69,6 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,5 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 29/7.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 3,1/6.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 213 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 775 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.185 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 805 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.565 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 81 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 26,4 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | PIRELI ANGEL 120/70-15 |
ΠΙΣΩ: | PIRELLI ANGEL 150/70-14 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ ΚΥΒ 35mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 110mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΚΥΒ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 112mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 265mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ ΑΚΤΙΝΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ J.JUAN 4 ΕΜΒΟΛΩΝ CONTINENTAL ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 265mm, ΔΑΓΚΑΝΑ J.JUAN 1 ΕΜΒΟΛΟΥ CONTINENTAL ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 12,8 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.