Αγώνες Εξωτερικού

Valentino Rossi: Ο άνθρωπος των ρεκόρ

Εκτός από τα 9 πρωταθλήματα κατέχει και πολλά ρεκόρ που δύσκολα θα καταρριφθούν


14.11.2021

Η επίσημη ιστοσελίδα του MotoGP, με την βοήθεια του Martin Raines και της ιστοσελίδας nick-harris.co.uk, συγκέντρωσε τα επιτεύγματα του καλύτερου αναβάτη όλων των εποχών

Πηγή: MotoGP.com

- Οι Rossi και Phil Read είναι οι μόνοι αναβάτες που κέρδισαν παγκόσμιους τίτλους στις κατηγορίες 125, 250 και 500cc. (Σημείωση: Ο Marc Marquez έχει κερδίσει τίτλους στα 125cc, Moto2™ και MotoGP™)

- Ο Valentino Rossi είναι ο μόνος αναβάτης που έχει κερδίσει Παγκόσμιο Πρωτάθλημα σε τέσσερις κατηγορίες: 125, 250, 500 και MotoGP™.

- Ο Rossi και ο Giacomo Agostini είναι οι μόνοι αναβάτες που έχουν κερδίσει τίτλους στην κορυφαία κατηγορία τόσο με δίχρονες όσο και σε τετράχρονες μοτοσυκλέτες.

- Η νίκη του στο εναρκτήριο GP της σεζόν του 2004 στη Νότια Αφρική τον έκανε τον πρώτο αναβάτη που κέρδισε διαδοχικές νίκες στην κορυφαία κατηγορία με μοτοσυκλέτες διαφορετικών κατασκευαστών.

- Το 2004 έγινε ο δεύτερος αναβάτης που κέρδισε διαδοχικά τίτλους της κορυφαίας κατηγορίας με μοτοσυκλέτες διαφορετικών κατασκευαστών. Ο Eddie Lawson ήταν ο πρώτος, που κέρδισε με Yamaha το 1988 και Honda το 1989.

- Κατέχει το ρεκόρ διαδοχικών θέσεων στο βάθρο της κορυφαίας κατηγορίας, σημειώνοντας 23 από το GP της Πορτογαλίας το 2002 έως το GP της Νότιας Αφρικής το 2004.

- Ο Rossi κατέκτησε την 500ή νίκη για τη Honda όταν κέρδισε το Ιαπωνικό GP στα 500cc τον Απρίλιο του 2001.

- Ο Rossi έχει κερδίσει αγώνες με επτά διαφορετικές μοτοσυκλέτες: Aprilia 125cc, Aprilia 250cc, Honda 500cc, Honda 990cc, Yamaha 990cc, Yamaha 800cc και Yamaha 1000cc.

- Οι έντεκα νίκες του το 2005 είναι ο μεγαλύτερος αριθμός νικών στην πρώτη κατηγορία σε μία σεζόν από αναβάτη της Yamaha

- Είναι ο μόνος αναβάτης που κέρδισε πέντε ή περισσότερους διαδοχικούς αγώνες πρώτης κατηγορίας με Yamaha.

- Είναι ο μόνος αναβάτης στην ιστορία που έχει κερδίσει πέντε ή περισσότερους διαδοχικούς αγώνες με μοτοσυκλέτες διαφορετικών κατασκευαστών. (Yamaha και Honda).

- Είναι ο πιο επιτυχημένος αναβάτης όλων των εποχών της Yamaha με 56 νίκες.

- Οι 89 νίκες του σε αγώνες στην κορυφαία κατηγορία είναι περισσότερες από οποιονδήποτε άλλο αναβάτη στην ιστορία των αγώνων Grand Prix (δεύτερος σε αυτή τη λίστα είναι ο Giacomo Agostini με 68 νίκες στην κορυφαία κατηγορία).

- Έχει κερδίσει 115 αγώνες GP στις τρεις κατηγορίες. Μόνο ο Giacomo Agostini έχει περισσότερες (122).

- Η τρίτη θέση του Valentino Rossi στη Jerez το 2020 ήταν η 199η φορά που ανέβηκε στο βάθρο της κορυφαίας κατηγορίας. Δεύτερος σε αυτή τη λίστα είναι ο Jorge Lorenzo με 114 βάθρα της premier-class.

- Έχει ανέβει τις περισσότερες φορές στο βάθρο (235) σε όλες τις κατηγορίες, από κάθε άλλο αναβάτη στην ιστορία των αγώνων Grand Prix (δεύτερος σε αυτή τη λίστα είναι ο Giacomo Agostini με 159 βάθρα).

- Το GP της Βαλένθια θα είναι η 432η εκκίνηση του Rossi στα Grand Prix. Αυτό σημαίνει ότι έχει λάβει μέρος στο 44,4% όλων των αγώνων του παγκοσμίου πρωταθλήματος από τη θέσπισή του το 1949. (Δεύτερος είναι ο Andrea Dovizioso με 332).

- Συνολικά έχει 372 εκκινήσεις στην κορυφαία κατηγορία, συμπεριλαμβανομένου του αγώνα στη Βαλένθια. Περισσότερες από οποιονδήποτε άλλο αναβάτη (δεύτερος στη λίστα είναι ο Alex Barros με 245 εκκινήσεις).

- Ο Rossi έχει τη μεγαλύτερη νικηφόρα καριέρα στην κορυφαία κατηγορία αγώνων GP. Η τελευταία του νίκη στο ολλανδικό TT το 2017 σημειώθηκε 16 χρόνια και 351 ημέρες μετά την πρώτη του νίκη στα 500cc στο Donington το 2000 (ο αναβάτης με τη δεύτερη μεγαλύτερη νικητήρια καριέρα στην κορυφαία κατηγορία είναι ο Alex Barros – 11 χρόνια και 204 ημέρες).

- Έχει επίσης τη μεγαλύτερη νικηφόρα καριέρα GP σε όλες τις κατηγορίες. Έχουν μεσολαβήσει 20 χρόνια και 311 ημέρες μεταξύ της πρώτης του νίκης στα GP στην κατηγορία 125cc στο Μπρνο το 1997 και της τελευταίας του νίκης στο GP του Assen το 2017 (δεύτερος είναι ο Loris Capirossi με νικηφόρα καριέρα 17 ετών και 49 ημερών στο GP).

- Κατά τη διάρκεια της καριέρας του ο Rossi έχει αγωνιστεί σε 38 διαφορετικές πίστες.

- Από τις 38, έχει κερδίσει τουλάχιστον μία νίκη σε 29 από αυτές τις πίστες. Κανένας άλλος αναβάτης στην ιστορία των αγώνων Grand Prix δεν έχει κερδίσει σε τόσες διαφορετικές πίστες.

- Οι πίστες στις οποίες ο Rossi είχε τις περισσότερες νίκες είναι η Catalunya και το Assen όπου κέρδισε δέκα φορές σε κάθε μία.

- Στην κορυφαία κατηγορία ο Rossi έχει αγωνιστεί σε 29 διαφορετικές πίστες. Έχει κερδίσει σε 23 από αυτές.

- Η πίστα όπου ο Rossi είχε τις περισσότερες νίκες στην κορυφαία κατηγορία είναι το Assen, με οκτώ.

- Η πίστα στην οποία ο Rossi έκανε τις περισσότερες εμφανίσεις στα Grand Prix είναι η Jerez. Έχει εκκινήσει 27 φορές εκκινήσεις GP στις τρεις κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων 23 στην κορυφαία κατηγορία.

- Κατά τη διάρκεια της καριέρας του στο Grand Prix, ο Rossi μοιράστηκε το βάθρο με 55 διαφορετικούς αναβάτες. Ο αναβάτης με τον οποίο έχει ανέβει περισσότερες φορές στο βάθρο είναι ο Jorge Lorenzo – 53 φορές.

- Στην κορυφαία κατηγορία ο Rossi μοιράστηκε το βάθρο με 38 διαφορετικούς αναβάτες.

- Η τελευταία φορά που ο Rossi μοιράστηκε το βάθρο με έναν αναβάτη ηλικιακά μεγαλύτερο ήταν στο Grand Prix της Τσεχίας το 2008, με τον Loris Capirossi.

- Με το αγώνα της Βαλένθια να είναι ο τελευταίος του Valentino Rossi, είναι πολύ πιθανό να είναι η τελευταία φορά που ένας αναβάτης γεννημένος τη δεκαετία του 1970 να πάρει μέρος σε έναν αγώνα Grand Prix.

- Υπάρχουν τρεις αναβάτες με τους οποίους ο Rossi μοιράστηκε το βάθρο της κορυφαίας κατηγορίας χωρίς να έχει κερδίσει. Οι Alex Rins, Fabio Quartararo και Stefan Bradl.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο δεύτερος αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross στα Τρίκαλα με 195 συμμετοχές και πλήθος κόσμου παρόλο που η βροχή προσπάθησε να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο όλους τους συμμετέχοντες
Μετά το ταξίδι στο Τέξας (Ηνωμένες Πολιτείες), το Grand Prix της Ισπανίας Estrella Galicia ανοίγει μια σειρά από πέντε αγώνες στην Ευρώπη
Η Bimota by Kawasaki Racing Team θα εξελίξει μοτοσυκλέτα που θα βασίζεται σε πλαίσιο Bimota και κινητήρα ΖΧ-10 RR. Η ομάδα θα κάνει ντεμπούτο το 2025 στο WorldSBK
Ένα νέος αναβάτης κέρδισε, ένας Πρωταθλητής επέστρεψε στην κορυφή και ένας κατασκευαστής ονειρεύεται τον πρώτο του τίτλο στα superbike

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.