Αγώνες Εξωτερικού

Frankie Says Relax: Ο "χαλαρός" Franko Morbidelli Πρωταθλητής στην Moto2

Ο πρώτος μαθητευόμενος «μάγος» του Valentino Rossi και της ακαδημίας VR46


Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης  //  01.11.2017

 

Απολαύστε μαζί μας το ταξίδι του Ιταλού με το βραζιλιάνικο αίμα από τα STK600 στην κατάκτηση του πρωταθλήματος της κατηγορίας Moto2

Μετά από μια εκπληκτική σεζόν o Franco Morbidelli (Marc VDS) είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής για την Moto2. O Ιταλός κατέκτησε οκτώ νίκες, έξι pole position και ανέβηκε συνολικά 11 φορές στο βάθρο. Ταυτόχρονα έγινε ο πρώτος Ιταλός πρωταθλητής στην ενδιάμεση κατηγορία μετά από σχεδόν δέκα χρόνια και τον Marco Simoncelli το 2008.

Morbidelli 2

Η ακαδημία ταλέντων του Rossi

Τα MotoGP δεν θα είναι ίδια χωρίς τον Valentino Rossi αυτό το ξέρουμε σίγουρα. Ο «γιατρός» επίσης δεν θα είναι ο ίδιος άνθρωπος χωρίς να βρίσκεται μέσα στους αγώνες.
Ο Ιταλός το γνώριζε πάντα πολύ καλά και έτσι προχώρησε σε κάτι που αποτελεί ίσως την μεγαλύτερη και πιο ολοκληρωμένη προσπάθεια ανάδειξης νέων ταλέντων, στον χώρο της μοτοσυκλέτας. Η θέληση του για ενεργό ενασχόληση με τους αγώνες, όχι μόνο ως αναβάτης είναι γνωστή. Έτσι δημιούργησε δύο ομάδες στην Moto3 και στην Moto2 (μετά το τέλος της καριέρας του ίσως και στα MotoGP). Κύριο μέλημα του είναι η ανάδειξη Made In Italy αναβατών και ταλέντων, ώστε να υπερνικήσει τη μέχρι τώρα ανίκητη φαινομενικά Ισπανική σχολή.

Διαχρονικά ακούγαμε για τις μεγάλες δυνατότητες του Romano Fenati (πέρσι των έδιωξαν μέτα από καυγά που είχε με τους μηχανικούς της SKY VR46), του Nicolò Bulega (SKY VR46 Team Moto3 - 11η θέση στο πρωτάθλημα), Francesco Bagnaia (SKY VR46 Team Moto2 - 5 θέση στο πρωτάθλημα) και αρκετών άλλων αναβατών. Όμως το πρώτο πρωτάθλημα μαθητή της σχολής VR46 ήρθε από... τη Βραζιλία.

 


Μια διαφορετική πορεία προς τα Moto2

Ο Franco Morbidelli γεννήθηκε πριν από είκοσι τρία χρόνια στη Ρώμη, από πατέρα Ιταλό και μητέρα Βραζιλιάνα. Με το που διαπίστωσε το οδηγικό του ταλέντο ο πατέρας του, μετακόμισε στην Tavullia (τόπο καταγωγής του Valentino Rossi) ώστε να μπορέσει να βγει από την αφάνεια και να εξελίξει σωστά τις οδηγικές ικανότητες του Franco, υπό το βλέμμα του μεγάλου αναβάτη.
Πρώτη εμάφνιση του “Morbi” στους αγώνες έγινε το 2009 στη Βαλένθια και το πρωτάθλημα της FIM CEV Repsol. Όμως η οικονομική κατάσταση της οικογένειας του, έκανε τις περαιτέρω συμμετοχές στο συγκεκριμένο θεσμό απαγορευτικές
Όμως δεν πτοήθηκε, μιας και όπως έδειξε έχει μεγάλη αυτοπεποίθηση.

Morbidelli 11

To 2011 μεταπήδησε στο πιο βατό Ιταλικό Πρωτάθλημα Superstock 600. Εκείνη την περίοδο αγωνίστηκε παράλληλα σε τέσσερις αγώνες στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα STK600. Τελικά στην παρθενική του χρονιά τερμάτισε δέκατος έβδομος. 

Το 2012 κατάφερε να κατακτήσει ένα βάθρο και μία pole position κλείνοντας τη χρονιά στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης.

Morbidelli 12

Ώσπου ήρθε το μαγικό 2013, με την ομάδα Team Italia την οποία και αγωνιζόταν. Με τους πέντε τερματισμούς στο βάθρο, δύο νίκες, αλλά και σταθερότατη πορεία καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς κατέκτησε τον τίτλο. Αυτό αυτόματα του έδινε την δυνατότητα να αγωνισθεί ως wildcard αναβάτης σε τρεις αγώνες με την ομάδα Gresini Racing, στην κατηγορία Moto2. Ο Ιταλός με το βραζιλιάνικο ταμπεραμέντο είχε ήδη καταφέρει να κεντρίσει το ενδιαφέρον του φανταχτερού κόσμου του MotoGP.

Το 2014 βρήκε τον Morbidelli να “κερδίζει” ένα συμβόλαιο με την Italtrans Racing Team και να αγωνίζεται στο εξαιρετικά ανταγωνιστικό πρωτάθλημα της Moto2. Εκείνη τη χρονιά και κυρίως κατά το δεύτερο μισό της σεζόν κατάφερε να τερματίσει στους περισσότερους αγώνες εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας, κλείνοντας τη χρονιά στην ενδέκατη θέση της βαθμολογία αναβατών.

Morbidelli 8

Το 2015 ξεκίνησε με τη φόρα της προηγούμενης χρονιάς. Κατάφερε να τερματίσει μέσα στην εξάδα στους πρώτους πέντε αγώνες και στον αγώνα της Indianapolis, ο μελλοντικός Παγκόσμιος Πρωταθλητής πήρε το πρώτο του βάθρο κατακτώντας την τρίτη θέση.
Έχοντας χάσει κάποιους αγώνες λόγω ενός τραυματισμού, στο τέλος της χρονιάς τερμάτισε στην δέκατη θέση. Αρκετά χαμηλότερα από τι θα περίμενε κανείς παρακολουθώντας την πορεία του απο την αρχή της χρονιάς. Ο Morbidelli όμως είχε ήδη βάλει τα θεμέλια για μια λαμπρή καριέρα.

Το 2016 υπέγραψε στην πρωτοκλασάτη ομάδα Marc VDS. Κάποιοι είχαν δει ξεκάθαρα αυτό που θα επακολουθούσε Ήταν η χρονιά που το ταλέντο, η ψυχραιμία, η σωστή διαχείριση των αγώνων και το κράμα πρωταθλητή του Ιταλού αναδείχθηκαν. Με δύο δεύτερες και ισάριθμες τρίτες θέσεις, αλλά κυρίως με τις σταθερές εμφανίσεις για άλλη μία αγωνιστική χρονιά κατετάγη τέταρτος.

Παρότι έδειξε πως μπορεί να ανταποκριθεί στο υψηλότερο επίπεδο αγώνων, γεγονός το οποίο τον έχριζε αυτόματα και έναν από τους διεκδικητές του τίτλου για το 2017, του έλειπε κάτι... Μία νίκη! Αυτό κυρίως γιατί αντιμετώπιζε σημαντικά προβλήματα στο δεύτερο μισό του αγώνα, κάνοντας δύσκολη την προσπάθεια του να ακολουθήσει το γκρουπ των πρωτοπόρων

Morbidelli 6

Το 2017 όλα άλλαξαν

Όπως ο ίδιος δήλωσε με το που δοκίμασε την Kalex του 2017, «αυτή είναι η τέλεια μοτοσυκλέτα για εμένα». Και δεν υπερέβαλε καθόλου.
Ξεκίνησε τη φετινή χρονιά γράφοντας ιστορία, κατακτώντας τρεις νίκες στους τρεις πρώτους αγώνες. Στη συνέχεια ήρθαν άλλες πέντε νίκες και τρεις τρίτες θέσεις.
Αυτό που σφράγισε τον φετινό του τίτλο ήταν ένα τηλεφώνημα το πρωινό της Κυριακής, λίγο πριν τον αγώνα στην πίστα της Sepang. «Franco ο Thomas δεν θα μπορέσει τελικα να αγωνισθεί σήμερα». Ο Franco Morbidelli ήταν και επίσημα παγκοσμιος πρωταθλητης του πρωταθλήματος Moto2 για το 2017

Morbidelli 7

Η «αρένα με τα θηρία» τον περιμένει

Το 2018 θα ξεκινήσει ένα νέο ταξίδι για τον Morbidelli που θα δοκιμάσει τον ψύχραιμο και ώριμο χαρακτήρα του. Αυτό γιατί θα αγωνισθεί στην αρένα με τα τέρατα του πρωταθλήματος του MotoGP. Ο Ελβετός Thomas Luthi, που ήταν ο κύριος αντίπαλος του τη φετινή χρόνια, θα είναι ο ομομσταβλος αναβάτης στην ομάδα Marc VDS.

Ο μόνιμα χαλαρός και ήρεμος Franco Morbidelli δείχνει με τον τρόπο που μιλά μια μοναδική ωριμότητα για την ηλικία του, που θα ζήλευαν και τριαντάρηδες που αγωνίζονται σήμερα στο πρωτάθλημα του MotoGP. Ο Valentino Rossi σε πρόσφατες δηλώσεις του είπε πως οι υπόλοιποι αναβάτες θα πρέπει να μην υποτιμήσουν τον Morbidelli, γιατί θα αποτελέσει μεγάλο «πρόβλημα» για αυτούς!

Morbidelli 13

Για να είσαι αναβάτης σε τέτοιο επίπεδο θέλει θράσος, οξυδέρκεια και ωριμότητα από πολύ μικρή ηλικία. Ο #FrankySaysRelax (όπως ήταν το moto του μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος το οποίο προέρχεται από την μεγάλη επιτυχία “Relax” του συγκροτήματος Franky goes to Holywood της δεκαετίας του ‘80) τα έχει όλα αυτά και με το παραπάνω. Ευελπιστούμε να ακολουθήσει τα βήματα του Johann Zarco, στον πολύ δύσκολο και απαιτητικό πρωτάθλημα των MotoGP. Εμάς πάντως μας κέρδισε ήδη... Forza Franco!

 

 

Βιογραφία

Ημερομηνία γέννησης: 4 Δεκεμβρίου 1994
Ύψος: 176cm
Βάρος: 64kg
Τόπος γέννησης: Ρώμη, Ιταλία
Πρώτο GP: Μisano 2013, Moto2
Πρώτη Pole Position: Κατάρ 2017, Moto2
Πρώτο βάθρο: Ινδιανάπολις 2015, Moto2
Πρώτη νίκη: Κατάρ 2017, Moto2
Εκκινήσεις: 70
Νίκες: 8
Βάθρα: 20
Pole Position: 6
Ταχύτεροι γύροι: 11
Τίτλοι: Moto2 (2017)

Morbidelli 15

Αγωνιστική πορεία σε Ευρωπαϊκά και Παγκόσμια Πρωταθλήματα

2011: Πανευρωπαϊκό Superstock 600 - 17ος
2012: Πανευρωπαϊκό Superstock 600 - 6ος / 1 Βάθρο, 1 Pole Position
2013: Πανευρωπαϊκό Superstock 600 - Πρωταθλητής / 2 Νίκες, 5 Βάθρα, 2 Pole Positions - Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto2 - 3 Αγώνες
2014: Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto2 - Italtrans Racing Team Kalex/ 11ος, 18 εκκινήσεις, 75 βαθμοί
2015: Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto2 - Italtrans Racing Team Kalex/ 10ος, 14 εκκινήσεις, 90 βαθμοί
2016: Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto2 - Marc VDS Kalex/ 4ος, 18 εκκινήσεις, 213 βαθμοί
2017: Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto2 - Marc VDS Kalex/ Παγκόσμιος Πρωταθλητής, 17 εκκινήσεις, 288 βαθμοί

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Τα ελαστικά MICHELIN Power Slick MotoGP 2024 δίνουν στους αναβάτες αυτοπεποίθηση σε μια βρώμικη και ολισθηρή πίστα, χάρη στα νέα μείγματα γόμας
Loris Capirossi και Luigi Dall’ Igna εκφράζουν τους προβληματισμούς τους για τις ταχύτητες που συνεχώς αυξάνονται
Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε την συμμετοχή της στον θρυλικό αγώνα αντοχής με μια ειδική έκδοση του GSX-R που θα χρησιμοποιεί βιώσιμα εξαρτήματα και καύσιμα
Δεύτερος αγώνας για τα superbike και τα απρόσμενα αποτελέσματα συνεχίζονται

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.