WorldSBK Jerez: Ιαπωνική κυριαρχία (Video)
Η Kawasaki μετά το Πρωτάθλημα αναβατών κατέκτησε και τον τίτλο στους κατασκευαστές
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 23.10.2017
Ευτυχώς που σε αυτόν τον αγώνα βρήκαμε να ασχοληθούμε και με κάτι άλλο εκτός από τις διπλές νίκες του ήδη Παγκόσμιου Πρωταθλητή Jonathan Rea
H Dorna θα πρέπει να σκεφτεί σοβαρά τι θα κάνει με αυτό το γεγονός, διότι τα SBK χρόνο με τον χρόνο χάνουν το ενδιαφέρον τους. Αυτό το δείχνουν και η έκβαση των αγώνων σε κάθε σκέλος αλλά και η προσέλευση των θεατών στις πίστες που διεξάγεται το Πρωτάθλημα. Σε μια χώρα όπως η Ισπανία σε μια πίστα όπως η Jerez οι θεατές ήταν μόλις 25.000 και τις δύο ημέρες. Το νούμερο είναι απογοητευτικό για έναν θεσμό που γνώρισε μεγάλες δόξες στο παρελθόν.
Το θέμα δεν πρέπει να απασχολήσει μόνο την Dorna αλλά και τις ομάδες, ιδιαίτερα τις εργοστασιακές. Η Kawasaki έχει διαλύσει τον ανταγωνισμό τα τρία τελευταία χρόνια. Κλειδί στην επιτυχία της είναι φυσικά το Kawasaki ZX-10R με το οποίο και το 2013 ο Tom Sykes είχε πάρει το Πρωτάθλημα αναβατών. Από το 2015 που πήρε στις τάξεις της τον Jonathan Rea είναι ασυναγώνιστη. Τρεις σερί τίτλοι αναβατών και άλλοι τόσοι κατασκευαστών! Και όλα αυτά με μεγάλη άνεση.
Η άλλοτε κραταιά Ducati είχε στηρίξει στις ελπίδες της στην Panigale και στον Chaz Davies, όμως ο Βρετανός εκτός από κατώτερος των προσδοκιών έχει αποδειχθεί και άτυχος. Φέτος πλαισιώθηκε από τον πολύπειρο και πρώην Παγκόσμιο Πρωταθλητή 250GP, Marco Melandri ο οποίος απείχε από τους αγώνες τα τελευταία δύο χρόνια. Πέραν κάποιων καλών αποτελεσμάτων ο Ιταλός δεν μπόρεσε να πρωταγωνιστήσει.
Η ομάδα με την μεγαλύτερη βελτίωση φέτος είναι η Yamaha. Από τα μέσα του Πρωταθλήματος και ειδικά μετά τον αγώνα του Donington Park οι Lowes και vd Mark έχουν ανέβει έξι φορές στο βάθρο και βρίσκονται πίσω από τους αναβάτες της Kawasaki και της Ducati στην βαθμολογία.
Άξια αναφοράς η επίδοση του Leon Camier με την MV Agusta. O μοναδικός αναβάτης του ιταλικού εργοστασίου έχει καταφέρει πολλές φορές φέτος να τραβήξει το ενδιαφέρον τερματίζοντας εντός οχτάδας, ενώ αν ήταν λίγο πιο τυχερός θα τον βλέπαμε και στο βάθρο. Οι κόποι του εξαργυρώθηκαν με την υπογραφή συμβολαίου με την εργοστασιακή ομάδα της Honda, η οποία στην πρώτη της χρονιά με το νέο CBR 1000RR δεν κατάφερε να πρωταγωνιστήσει. Το γεγονός που επισκίασε τις προσπάθειες της ήταν ο πρόωρος χαμός του αναβάτη της και πρώην Παγκόσμιου Πρωταθλητή MotoGP, Nicky Hayden.
Στον καθαρά αγωνιστικό τομέα ο Rea πήρε δύο ακόμη νίκες, φτάνοντας τις 14. Στο πρώτο σκέλος ήταν τυχερός αφού ο Marco Melandri που είχε αποκτήσει ξεκάθαρο προβάδισμα προδόθηκε τέσσερις γύρους πριν το τέλος από την Ducati Panigale.
Στο δεύτερο επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά πως βρίσκεται πολλά επίπεδα πάνω από τους υπόλοιπους αναβάτες. Ξεκινώντας από την ένατη θέση του grid πριν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος, ηγούνταν του αγώνα. Δεν απειλήθηκε από κανέναν κατακτώντας την καρό σημαία ενώ ταυτόχρονα χάρισε και τον τίτλο των κατασκευαστών στο «πράσινο» εργοστάσιο, πανηγυρίζοντας με τον team mate του Tom Sykes που τερμάτισε πέμπτος.
Με αυτό το αποτέλεσμα το Sykes ισοβαθμεί με τον Chaz Davies στην δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος. Όλα θα κριθούν στον τελευταίο και βραδινό αγώνα που θα διεξαχθεί στις 4 Νοεμβρίου στην πίστα Losail του Κατάρ.
Ο Davies ήταν τυχερός όταν στον πρώτο γύρο του B’ σκέλος είχε πτώση μετά από επαφή με τον Eugene Laverty. Και ενώ η δεύτερη θέση φαινόταν να απομακρύνεται οι κόκκινες σημαίες έκαναν την εμφάνισή τους και ο αγώνας διακόπηκε (κάτι που είχε συμβεί και στην αρχή του Α’ σκέλος σε πτώση De Rosa και Badovini) με αποτέλεσμα ο Davies να στηθεί ξανά στη σχάρα εκκίνησης. Θα μπορούσε όμως να είχε φύγει και με ένα μικρό προβάδισμα έναντι του Sykes αν ο team mate του, Melandri δεν τον προσπερνούσε αφήνοντας τον στην τρίτη θέση. Μια ακόμη επιβεβαίωση πως στους αγώνες μοτοσυκλέτας δεν υπάρχουν «εντολές» από την ομάδα και όλοι αγωνίζονται για το καλύτερο.
Αποτελέσματα Α' Σκέλος (Pdf) Αποτελέσματα Β' Σκέλος (Pdf) Βαθμολογία (Pdf)
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.